Fortune 07.11.2003 09:55:04 (muokattu 07.11.2003 09:55:22) | |
---|
Dumbin pedaalilautaan voisi eksyä. Kateeksi käy, itsekin tarvitsisin lisää polkimia peittämään ideaköyhyyttä. |
zorro 07.11.2003 10:13:56 (muokattu 07.11.2003 10:19:12) | |
---|
Hauskasti sanottu :-) "Liian konkreettista soittoa!" Sen huomaa jo miksaajanaki että jos ei reverbiä laita vähäsen nii tuntuu että se kitaristi soittaa siinä vieressä ja loppubändi jossain kaukana nii ite pietän whammyä ekana ja (no nyt mulla ei kyllä ole sellasta) wahia sekä envelope filtteriä säröjen jälkeen. Paljon muhkeampi ja siistimpi saundi. tai oikeastaan soitanta mulla on lähes aina sellasella cruntsimättösäröllä, ja niitä korostelen whammylla ja envelopefiltterillä. kliineihin en nii tärkeänä osana osallistu. ja se on iha hauskan kuulostaki ku on tollasta lähes radiohead tyylistä musiikkia jos se et ole sinä.... se on joku muu! |
saturnzreturn 07.11.2003 12:17:35 | |
---|
Sen huomaa jo miksaajanaki että jos ei reverbiä laita vähäsen nii tuntuu että se kitaristi soittaa siinä vieressä ja loppubändi jossain kaukana nii ite pietän whammyä ekana ja (no nyt mulla ei kyllä ole sellasta) wahia sekä envelope filtteriä säröjen jälkeen. Paljon muhkeampi ja siistimpi saundi. tai oikeastaan soitanta mulla on lähes aina sellasella cruntsimättösäröllä, ja niitä korostelen whammylla ja envelopefiltterillä. kliineihin en nii tärkeänä osana osallistu. ja se on iha hauskan kuulostaki ku on tollasta lähes radiohead tyylistä musiikkia mitä oot mieltä tosta koukuttumisesta? ei naiset käy paskalla |
Vilhelmus 07.11.2003 12:20:23 | |
---|
Dumbin pedaalilautaan voisi eksyä. Kateeksi käy, itsekin tarvitsisin lisää polkimia peittämään ideaköyhyyttä. Vihjaat että Dumb peittää pedaaleilla ideaköyhyyttään!? Swain! |
zorro 07.11.2003 12:29:52 | |
---|
mitä oot mieltä tosta koukuttumisesta? emmää ymmärrä mitä sää tarkotat jos se et ole sinä.... se on joku muu! |
Fortune 07.11.2003 12:42:55 | |
---|
Vihjaat että Dumb peittää pedaaleilla ideaköyhyyttään!? Swain! Nix, omasta puolestani vain. Tosin Dumb väitti niin itse :) |
Dumb 07.11.2003 18:51:44 | |
---|
Vihjaat että Dumb peittää pedaaleilla ideaköyhyyttään!? Swain! Naulan kantaan kyllä osui! 8-) |
Mika K 07.11.2003 21:31:57 (muokattu 07.11.2003 22:20:27) | |
---|
Kitara -> vahvistin setuppi riittää. Tai no...Bossin CS3 kompressori on vielä mainittava. Mun mielestä tuohon "efektisuohon" vajotaan liian usein siinä toivossa, että oltaisiin jotenkin parempi soittaja, vaikka todellisuudessa soundi lähtee hyvästä vahvistimesta, hyvästä kitarasta ja niistä kuuluisista sormista. Tähän tulee allekirjoitus |
emmää ymmärrä mitä sää tarkotat lue se viesti minkä vastasin sulle kaiusta. ei naiset käy paskalla |
Master of reality 09.11.2003 17:20:08 | |
---|
Mun mielestä noi kaikki pedaaliefektit voisi upottaa suohon. Niissä on niin kauhea sekoilu kaikkien muuntajien, piuhojen sun muiden kanssa. Paras on vaan laittaa piuha kiinni vahvistimeen ja menoks. Hitto kun Nuorisotalon tiloissa on Fenderin Deluxe reverb -putkivahvistin, jossa ei ole säröä niin joutuu käyttämään metal zonea! Olis parempi jos noi efektit olisi valmiina styrkkareissa (niinkuin monissa on) Ei palaisi rahaa noihin pedaaleihin! Toki joidenkin mielestä on kivaa keräillä näitä pedaaleja. Rock´n´Roll ain't noise pollution! |
Salieri 09.11.2003 18:58:59 | |
---|
Kyllähän optimaalinen setti on mahdollisimman yksinkertainen, eli hyvä kitara, hyvä nuppi ja hyvä kaappi. Mikäli musatyyli kuitenkin välttämättä vaatii efektejä, kannattaa harkita esim. hyvää räkkietuastetta, jota on kätevä ohjata midipedaalilla. Hirveä läjä pedaaliefektejä ei ole ehkä tarpeen. Paskimmillaankin hevi on parasta. |
Fortune 09.11.2003 20:34:03 | |
---|
Pedaaleja puolustaa se, että jos tarvitsee johonkin tarkoitukseen vaikkapa tremoloa eikä mitään muuta, niin turhaanhan sitä multilaitokseen rahaa pistää, varsinkin kun hyvän tremolon sisältävä multilaite maksaa varmasti noin kymmenen hyvän tremolopedaalin verran. Ja esimerkiksi Talk boxia ei saa räkkivehkeissä, ainakaan tietääkseni. |
Swan 09.11.2003 22:05:52 | |
---|
Setuppi menee nän: Ibanez RG1570 -> Line 6 PODxt -> Crate GX15R tai Creative Sound Blaster Live! -äänikortti Torstain aikoihin tulee pikkutrankun tilalle iso hybridi, kun ostatan vanhemmillani kaverin Valvestaten. Tulee PODxt:n käyttö helpommaksi, kun sen voi kytkeä suoraan päättäriin. FBV Shortboard tulee kanssa joskus lähiaikoina... Ei tässä mitään kiirettä ole - nyt ei soiteta kitaraa! |
Härski 09.11.2003 22:08:48 | |
---|
Ja esimerkiksi Talk boxia ei saa räkkivehkeissä, ainakaan tietääkseni. Aivan, eikä se särö sormista lähde, jos cleanilla soitat. Flangeristä puhumattakaan... |
shcircus 09.11.2003 22:54:45 | |
---|
kitara -> ibanez GE10 -> 535q wah -> DD3 + FL9 efektilenkissä. jo puhuttaessa multiefekteistä mulle tulee paha olo :) ja todellakin suurimman osan ajasta mulla taitaa olla käytössä pelkästään kitara -> vahvistin kombinaatio, tosin tuo eq on perus-särösoundia käytettäessä melkeen aina päällä, koska tämän avulla se soundi menee enemmän sinne vihaisempaan ja kylmiä väreitä aiheuttavaan suuntaan. evil tone is what im after. vaikea selittää. efektit on loistava juttu niin kauan kun niitä käyttää kohtuudella ja tyylillä. vierivä kives ei sammaloidu. |
zorro 10.11.2003 07:53:46 | |
---|
Kitara -> vahvistin setuppi riittää. Tai no...Bossin CS3 kompressori on vielä mainittava. Mun mielestä tuohon "efektisuohon" vajotaan liian usein siinä toivossa, että oltaisiin jotenkin parempi soittaja, vaikka todellisuudessa soundi lähtee hyvästä vahvistimesta, hyvästä kitarasta ja niistä kuuluisista sormista. nose riippuu siitä että minkä tyylistä mussiikkia soittaa, esim minun setupilla saa huomattavasti positiivisemman saundimaailman bändin piiseihin, eli kuulostaisi aika kuivalta jotkut ilman kikkailuja, mutta ei emmää kyllä siltikkään soittaa osaa jos se et ole sinä.... se on joku muu! |
zorro 10.11.2003 07:58:19 | |
---|
Mun mielestä noi kaikki pedaaliefektit voisi upottaa suohon. Niissä on niin kauhea sekoilu kaikkien muuntajien, piuhojen sun muiden kanssa. Paras on vaan laittaa piuha kiinni vahvistimeen ja menoks. Hitto kun Nuorisotalon tiloissa on Fenderin Deluxe reverb -putkivahvistin, jossa ei ole säröä niin joutuu käyttämään metal zonea! Olis parempi jos noi efektit olisi valmiina styrkkareissa (niinkuin monissa on) Ei palaisi rahaa noihin pedaaleihin! Toki joidenkin mielestä on kivaa keräillä näitä pedaaleja. niin juu kyllä siitä roudaamisesta saa maksaakki aika kovan hinnan, varsinki minunki tapauksessa nolottaa aina kantaa tuota salkkua(joka painaa vitusti), nuppia ja kitaralaukkua, ku ei ole edes omaa autoa. Siis joutuu aina roudaamaan autoon ja takasin kahdessa erässä, koska ei noita kolmea esinettä voi yhtäaikaa kantaa. jos se et ole sinä.... se on joku muu! |
JanneT 10.11.2003 10:06:48 | |
---|
Itselläni ei ole kuin wah.-wah. ja volmue boosteri...ja varma on että muuta en tarvihte. |
Pande 10.11.2003 10:44:47 | |
---|
Sitä kun rahaa on kovin rajallisesti, ja silti tahtoo siedettävän soundin niin efektimasiinahan sitä on pitäny hommata. Esim. tällä Gt-3:lla on enemmän toivoa saada haluamansa ääni ehkä jo puolentoistavuoden alituisen säädön jälkeen, kun halpisvahvistimella, jolla taas ei mitään toivoa juurikaan ole. Ongelmaksi jää vain se että joutuu käyttämään tietokonetta valmiiksi muokatun äänen vahvistimena, mutta ainaki äänittää pystyy kohtalaisesti. Pointti: Kotisoittelijalle kohtuullinen efektimasiina antaa varmasti enemmän kuin samanhintainen vahvistin! |
Mika K 10.11.2003 11:43:40 | |
---|
nose riippuu siitä että minkä tyylistä mussiikkia soittaa Näinhän se tietysti on. Tuollaiseen perus rock´n roll-blues ränttätänttään paras setuppi on kuitenkin kitara-piuha ja kuritettu putkivahvistin. Tähän tulee allekirjoitus |