Thomas Häggblom 25.08.2006 16:34:10 (muokattu 25.08.2006 16:35:28) | |
---|
Olen ajatellut Korgin synan hankkimista. Mistä syntikasta lähtis kaikki esim. Nightwishille tyypilliset äänet, varsinkin ne jousisoundit? tietysti sen parempi mitä halvempi syntikka. Olen päätellyt että esim. Karma ja Triton voisivat olla soundeiltaan oikeanlaisia? Ovat vaan aika kalliita mulle mutta mahdollisia hankkia silti. Onko Korgilla halvempia synia joista lähtisi samankaltaiset äänet? Omistan entuudestaan Rolandin EM-15 synan mutta alan kyllästyä sen soundeihin. Tuohan on siis sellainen 300€ vehje niin en olettanutkaan mitään erityistä. |
oizo 25.08.2006 16:44:51 (muokattu 25.08.2006 16:45:02) | |
---|
Holopainen taitaa livenä käyttää nykyisin Korg Triton studiota, N364 ja karmaa. Niistä valitsemaan mieluinen. N364 taitaa olla halvin. Mut hei, ei se haittaa! |
Janus 25.08.2006 17:13:56 | |
---|
Tyypillinen Nightwish-jousisoundi lähtee nimenomaan N364-mallista (tai oikeastaan mistä Korgin vain, joka käyttää AI2-synteesiä). Presetteinä löytyy ihan ok jousistoja, mutta parhaaseen lopputulokseen pääsee editoimalla soundit itse. Muita vaihtoehtoja: Korg X3/X2, X5/X5D, N5/N1, jopa 01/W. |
Synastikki 26.08.2006 20:54:47 | |
---|
Holopainen taitaa livenä käyttää nykyisin Korg Triton studiota, N364 ja karmaa. Niistä valitsemaan mieluinen. N364 taitaa olla halvin. ainakin viime keikoilla ennen Tarjan erottamista Holopaisen setuppi oli N364, Triton Classic ja Karma. Pääosa stringseistä N364:lla, pianot, leadit ja häröäänet Karmalla ja Tritonilla urut ja jotain leadeja. Eli jostain jos löydät End of an Eran niin siitä vaan kuuntelemaan mikä kuulostaa hyvältä ;) N364 on vanhin ja samalla varmasti halvin. Triton ja Karma ovat saundipohjaltaan täsin sama laite mutta Karmassa on karma-piiri jolla saa sekoiltua kaikkea, triton enemmän peruslaite joka on parempi tatsinen ja jossa on enemmän realtimekontrollointi mahdollisuuksia. Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
HK 26.08.2006 23:33:21 | |
---|
Käytetty Trinity. Edullinen ja toimii molempiin soundeihin, sekä x-sarjan että tritonin. Peltikorva puupäässä. |
Eli jostain jos löydät End of an Eran niin siitä vaan kuuntelemaan mikä kuulostaa hyvältä ;) Juu, kiitos :) minulla on tuo End of an Era -dvd. Jos vaikka Tritonin ja Karman väliltä sitten valitsisin, tai jos rahat loppuu niin se N364. Taitaa olla Karma kalliimpi kun Triton, kun siinä on se karma-teknologia? Tritoneista varmaan hommaan sit aluks sen LE-version. Onko niillä eri versioilla muuten paljonkin eroa? Holopainenhan käyttää sitä kalleinta, eikö? Niin, ja sellasta vielä että mikä kauppa näitä myy suomessa? en ole löytänyt vielä oikein mitään kauppaa.. |
Synastikki 27.08.2006 00:48:08 | |
---|
Juu, kiitos :) minulla on tuo End of an Era -dvd. Jos vaikka Tritonin ja Karman väliltä sitten valitsisin, tai jos rahat loppuu niin se N364. Taitaa olla Karma kalliimpi kun Triton, kun siinä on se karma-teknologia? Tritoneista varmaan hommaan sit aluks sen LE-version. Onko niillä eri versioilla muuten paljonkin eroa? Holopainenhan käyttää sitä kalleinta, eikö? Niin, ja sellasta vielä että mikä kauppa näitä myy suomessa? en ole löytänyt vielä oikein mitään kauppaa.. No LE:ssä pystyy käyttämään yhtä insert efektiä kerrallaan mutta muissa tritoneissa ja karmassa 5 inserttiä... vaikuttaa varsinkin combisaundien käytössä aika paljon... itse asiassa holopainen ei käytä kalleinta vaan sitä alkuperäistä tritonia eli triton classicia... tätä parempia ovat triton studio ja triton extreme. Tällä hetkellä myynnissä ovat kaiketi enää LE, Studio ja Extreme. Myös uusi kaveri on joukkoon liittynyt nimittäin TR joka on lähinnä hieman paranneltu LE. Karmassa ei muuta eroa classic tritoniin ole kuin tuo karma-teknologia, millä tekee aika vähän bändisoitossa. lisäksi karmassa on huonompi tatsi ja siitä on karsittu pois tritonin ribbon controller ja kosketusnäyttö. Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
Janus 27.08.2006 18:44:20 | |
---|
|
Thomas Häggblom 27.08.2006 23:00:30 | |
---|
Tuli vielä sellainen tyhmä kysymys mieleen, että kuuluuko näistä korgeista ääntä myös niiden omista siäisistä kaiuttimista vai pitääkö syntikka liittää vahvistimeen että saadaan ääntä? Kun omistan ennestään vain sellaisen Roland EM-15 säestysautomatiikalla varustetun syntikan jossa on kaiuttimet molemmilla sivuilla. Näissä "kunnollisissa" syntetisaattoreissahan niitä ei näy? |
Janus 27.08.2006 23:49:54 | |
---|
Tuli vielä sellainen tyhmä kysymys mieleen, että kuuluuko näistä korgeista ääntä myös niiden omista siäisistä kaiuttimista vai pitääkö syntikka liittää vahvistimeen että saadaan ääntä? Kun omistan ennestään vain sellaisen Roland EM-15 säestysautomatiikalla varustetun syntikan jossa on kaiuttimet molemmilla sivuilla. Näissä "kunnollisissa" syntetisaattoreissahan niitä ei näy? Ei näy koska niitä ei ole. Treeniksellä laulukamoihin (tai erikseen ostettavaan keyboard-vahvariin), keikalla PA:han ja kotona kuulokkeisiin, tietokonekaiuttimiin, kotistereoihin, lähikenttämonitoreihin jne. |
Leikari 28.08.2006 08:27:23 | |
---|
Tyypillinen Nightwish-jousisoundi lähtee nimenomaan N364-mallista (tai oikeastaan mistä Korgin vain, joka käyttää AI2-synteesiä). Presetteinä löytyy ihan ok jousistoja, mutta parhaaseen lopputulokseen pääsee editoimalla soundit itse. Muita vaihtoehtoja: Korg X3/X2, X5/X5D, N5/N1, jopa 01/W. ... sekä myös N264 sekä N1R(jälkimmäinen on moduli, joka ei maksa paljon mitään silloin kun niitä on myynnissä) Soitetaan jamia! |
Thomas Häggblom 28.08.2006 17:48:49 | |
---|
Juu, kiitos tiedoista :) Kysyn jos jotain vielä tulee. Taidan kallistua tuon Triton LE 61:n puoleen tai TR61, kumpaa vaan satun saamaan jostain. |