zepeteus 18.08.2006 13:15:00 | |
---|
Syö törkeästi soundia, vaikka pakkauksessa mainostetaan jotain hard wire bypassia. Tuollaisten kanssa pitää olla tarkkana, eikä saa oikolukea rivien välistä niin kuin mainostajat toivovat ja yrittävät sanavalinnoillaan. Hard wire bypass tarkoittaa selväkielellä ainoastaan että efekti ohitetaan johtimella (hard wire)...ei siis langattomana! Taitaa pitää paikkansa noin 100% tällaisia polkusimia. Onpa jossakin näkynyt jopa "true hard wired bypass". Merkinnee että ohitukseen on käytetty oikeaa piuhaa, vai? Hoho, etten muuta sanoisi. Oikea true bypass eli signaalia syömätön ohitus on jotain muuta. |
Guitaristi 18.08.2006 14:03:01 | |
---|
Onko Turun seudulla tehty havaintoja virittimestä ja choruksesta? Olen laiska enkä jaksa itse käydä kaupassa katsomassa... Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Rämppy 18.08.2006 15:21:11 (muokattu 18.08.2006 15:24:32) | |
---|
Tuollaisten kanssa pitää olla tarkkana, eikä saa oikolukea rivien välistä niin kuin mainostajat toivovat ja yrittävät sanavalinnoillaan. En odottanutkaan, että tuo olisi TBP. Kuitenkaan en odottanut, että vehje syö soundia NIIN paljon. Nimittäin pakkauksen teksti mainostaa harhaanjohtavasti, että tuo pilipali-bypass on signaalihukan minimoimiseksi. Eli antaa ymmärtää, että asia on edes jotenkin säädyllisesti hoidettu. Mutta ei. En sitten malttanut olla sanomatta. |
Börje 18.08.2006 19:43:35 (muokattu 18.08.2006 19:44:02) | |
---|
Ei kellään ole kokemusta compressor/sustainerista eli CS100:sta? Tietäis vähän mitä sopii odottaa, kun semmonen on tulossa Saksan maalta. You suck, sanoo Hra Devin ja sillon muuten imetään! |
Jungleman 18.08.2006 21:40:21 | |
---|
Ei kellään ole kokemusta compressor/sustainerista eli CS100:sta? Tietäis vähän mitä sopii odottaa, kun semmonen on tulossa Saksan maalta. Bassoversio on ollut käytössä loppuvuodesta -05 alkaen, treeneissä ja muutamalla keikalla. Toimii, lisää jonkin verran kohinaa rankemmilla asetuksilla (ei haittaa soittaessa kummemmin). Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
ministeri 18.08.2006 22:17:30 | |
---|
Ei kellään ole kokemusta compressor/sustainerista eli CS100:sta? Tietäis vähän mitä sopii odottaa, kun semmonen on tulossa Saksan maalta. Mulla on toi. Käytän cleaneissa soundeissa. Toimii. En ole mikään compressorien asiantuntija mutta mielestäni toi on melko läpinäkyvä soundiltaan, ehkä suorastaan persoonaton. Tone voisi ehkä purra vähän tehokkaammin ja volumessa snadisti enemmän saisi olla säätövaraa. Musanäytteessä rock-bändimme uusi demo! |
KMT 19.08.2006 13:23:55 | |
---|
Onko behringeriltä tullu vielä auto-wahia? Jätkät tekee dadan avaamisesta jotain kvanttifysiikkaa.... How to open a new DADA (Oxford, 2006; Stephen Hawking et al) -kokarek- |
kupteri 24.08.2006 15:38:25 | |
---|
Treeniksellä käytettynä parin aidon jenkki-elektroharmonixin rinnalla nuo muovilaatikot tuntuu tosiaan siltä että kohta ne on p*skana. No ei vielä eka treeneissä kuitenkaan :-) Mutta jos tosikäyttöön keikalle hommais, niin pistäisin kyllä kunnon laatikot. Leikin nyt noilla niin kauan kun kestää. Sellasen huomasin että DELAY patterikäytössä tais imaista virtaa standby:ssäkin aika kivasti. Ainakin 2.5h treenien loppupuolella tykkäs vilkuttaa lediä. Itte treeneissä käytin sitä päällä vain pari minuuttia. CHORUSin kanssa ei ollu ongelmia. Eipä noista kummastakaan varsinaisesti viime treeneissä mitään iloa ollu kyllä etteivät ole välttämättömiä. Olipa kiva testailla kuitenkin. Pitää vielä tsekata tuo patteritilanne DELAYsta että vieläkö se hönkii vai hä. Soiton aikana tietenkin johdot kytkettynä (ja kuljetusasennossa irti). Uskomatonta kyllä ois että 2.5h piuha inputissa tekis tommosta. |
ministeri 24.08.2006 16:19:39 | |
---|
Mun sustainer/compressor tekee sellaista että puhtaan äänen lisäksi hiljaa kuuluu sellainen älytön fuzz soundi sieltä taustalta. Pitää vielä kokeilla että onko patteri loppumassa vai onko todellinen vika. Huvittava soundi. Musanäytteessä rock-bändimme uusi demo! |
Jimi 25.08.2006 15:23:05 | |
---|
Mun sustainer/compressor tekee sellaista että puhtaan äänen lisäksi hiljaa kuuluu sellainen älytön fuzz soundi sieltä taustalta. Pitää vielä kokeilla että onko patteri loppumassa vai onko todellinen vika. Huvittava soundi. Mulla tuli tommonen ääni Bossin sd-1:stä. Se johtuu vissiinki jostai, että se vuotaa sisältä. Ei oo kunnolla häiriö suojattu tjsp. I heard that life sucks, that's why I'm glad I don't have one... |
Mulla tuli tommonen ääni Bossin sd-1:stä. Se johtuu vissiinki jostai, että se vuotaa sisältä. Ei oo kunnolla häiriö suojattu tjsp. Mulla oli kans SD-1:n kanssa sitä ongelmaa että häiriöt lisääntyi virtalähteen (aika arvokas ja laadukas, ei mikään "anttilan vitosen muuntaja") kanssa, mutta paristokäytössä ne katos. Tiedä sitten mistä otti häiriötä. Piuhatkin oli paremmat ettei niidenkään ois pitäny vaikuttaa. Ittekin epäilin että häiriösuojaus on tehty köyhästi. Kumma kyllä DS-2:ssa ei ollu mitään ongelmia virtalähdekäytössäkään (mainio pedaali muuten!) |
guitarist1991 27.08.2006 20:29:51 | |
---|
Onko Turun seudulla tehty havaintoja virittimestä ja choruksesta? Olen laiska enkä jaksa itse käydä kaupassa katsomassa... F-musiikissa on ainakin noita choruksia... |
JonesK 29.08.2006 13:18:18 | |
---|
Unisoundista tuli tilattua eq700 ja ultra chorus uc100. Vahvistin Hughes&Kettner Edition Blonde, pedaalit efektilenkissä, kitara ESP-LTD F-2005 EM81. Eq tahtoi ainakin muuntajan kanssa ottaa pöhinää ja särinää cleaniinkin saundiin. Keskityin sitten säätelemään enemmän choruksen kanssa joka tuntuu toimivan muuntajallakin ihan hyvin. Aktiivi EMG:t puskevat tehokasta signaalia ja ei ole ensimmäinen kerta kun joutuu jättämään hitusen verran kitaran volumea käyttämättä ettei kovimmat iskut säröydy. Cleanilla chorus tekee mitä netin samplet osoittavatkin, koko chorusten maailma yllätti sen sijaan säröllä. Kevyellä efektillä (nupit klo 11:30, 7, 10, 4) saan särötetyt äänet erottumaan ja vahvistimen säröön kaipaamaani tiukempaa sävyä jota eq:lla oli tarkoitus hakea. Nyt chorus istuu efektilenkissä muuntajan päässä kaiket päivät. Liekköhän sattunut huonompi yksilö eq:sta kun häiriötä otti huomattavasti ainakin chorusta enemmän, täytyy testailla ja tutkia sen toimintaa myöhemmin lisää. |
kupteri 30.08.2006 22:25:57 | |
---|
Delay ainakin on ihan susi. Se tosiaan söi patterin loppuun 2 treenin aikana ja käytössä se laite oli vain muutamia minuutteja (signaaliketjussa about 5 tuntia). Kun se lakkas toimimasta niin se aiheutti pirunmoista häiriöääntä, loppu se hyvän olon tunne siihen. Revin sen (ja choruksen) pois signaaliketjusta ja jatkoin soittoa -> ei kohinaa! Yllätyin kuinka paljon kohinaa nuo aiheutti (onhan sitä häröä ennenkin jonku verran ollu mutta tuo ero oli todella suuri). Epäilen että tuo delay sen teki, vaikka oli patterikäytössä (joskus virtalähteet aiheuttaa, kuten tuossa SD-1 tapauksessa). Testaan vielä tuota chorusta, se tais olla aika terve ja toimi niinkuin pitääkin. Patterisyöppö/kohinageneraattori-delayn hävitän kyllä jonnekin (samaan kauppaan choruksenkin, ei nuo keikalla kestäis kuitenkaan). Merikoskeen ;-) Liimailin tarranauhaakin (velcro) pohjaan että pedaalit pysyy boardissa. No, kävi niin että lähti tyyppitarrakin sitten irti kun ei noissa pohjissa pysyny kiinni. Koitin ilman sitä tyyppitarraa eikä siltikään pysyny. Jotenkin erikoinen se pohjan "kumi". BOSSeissa ei ollu koskaan mitään ongelmaa ton suhteen vaikka siinäkin on kumipohja. Eikä lähde tyyppitarrat irti. Maksaa tosin 5x... Laatu maksaa. Joo, olihan kivoja leluja. Ei oikeaan käyttöön. |
zorro 30.08.2006 22:56:22 | |
---|
mistä tollasen kaijun saa halvalla? |
MusaMasa 01.09.2006 10:01:01 (muokattu 01.09.2006 10:51:54) | |
---|
Delay ainakin on ihan susi. Se tosiaan söi patterin loppuun 2 treenin aikana ja käytössä se laite oli vain muutamia minuutteja (signaaliketjussa about 5 tuntia). Kun se lakkas toimimasta niin se aiheutti pirunmoista häiriöääntä, loppu se hyvän olon tunne siihen. Liimailin tarranauhaakin (velcro) pohjaan että pedaalit pysyy boardissa. No, kävi niin että lähti tyyppitarrakin sitten irti kun ei noissa pohjissa pysyny kiinni. Koitin ilman sitä tyyppitarraa eikä siltikään pysyny. Jotenkin erikoinen se pohjan "kumi". BOSSeissa ei ollu koskaan mitään ongelmaa ton suhteen vaikka siinäkin on kumipohja. Eikä lähde tyyppitarrat irti. Maksaa tosin 5x... Laatu maksaa. Joo, olihan kivoja leluja. Ei oikeaan käyttöön. OK! Näinhän se menee lelujen kanssa! Itse harkitsin Behringerin wah pedaalia heikkona hetkenä, mutta eräs myyjä latoi tiskiin sellaiset tiedot ao. lelusta, että kiersin sen kaukaa. Luotin "sisäiseen ääneen" ja vintage meininkiin, joten valintani osui Morleyn wah pedaaliin sekä Marshallin Bluesbreakersiin. (160€ yht). Edullista kun kamat kestävät monia vuosia eteenpäin! (metalli kuori, true bybass yms yms) Et silleen... http://www.thomann.de/thoiw3_morley_clw_prodinfo.html |
PIM 01.09.2006 10:28:17 | |
---|
Liimailin tarranauhaakin (velcro) pohjaan että pedaalit pysyy boardissa. No, kävi niin että lähti tyyppitarrakin sitten irti kun ei noissa pohjissa pysyny kiinni. Koitin ilman sitä tyyppitarraa eikä siltikään pysyny. Jotenkin erikoinen se pohjan "kumi". BOSSeissa ei ollu koskaan mitään ongelmaa ton suhteen vaikka siinäkin on kumipohja. Eikä lähde tyyppitarrat irti. Maksaa tosin 5x... Laatu maksaa. Samanlainen kumipohja löytyy mm. Marshallin pedaaleista eli ei se hinta kaikkea välttämättä määrää. |
ministeri 01.09.2006 16:28:09 | |
---|
Mä olen ainakin ajatellut hankkiutua heti eroon behkuista aktiivikäytössä kunhan talous antaa periksi...Compressorin särinä epäilyttää ja bypass etenkin. Noista voisi kotikäyttöön kasata sellaisen harrastus pedalboardin. Kylhän noi toimii mutta kun en oikein välitä myöskään noiden easikuvista eli bosseista kovin paljoo...jotenkin luoteettomia ovat mielestäni. Musanäytteessä rock-bändimme uusi demo! |
fenderisti 05.09.2006 09:09:35 | |
---|
Onkos muilla käynyt niin että pedaali ei toimi muilla kuin patterilla? |
mailbag 05.09.2006 09:34:20 | |
---|
Onkos muilla käynyt niin että pedaali ei toimi muilla kuin patterilla? joo se vaatii aikapaljo volttia että lähtee käymään, enemmän kuin luvattu 9v ainakin minulla :D itselläni oli ultra metal ja eq jotka tosin möin jo pois kun en niin tykännyt. |