opaa 26.08.2006 12:49:59 | |
---|
Miten olis noi Duncanin '59:t? 135 euroa kaksi kappaletta. Vakavasti harkitsen. Eroaako paljon Gibsonin 490R/498T:stä? |
32788 26.08.2006 18:39:27 | |
---|
En tiä mimmoset mikit nuo Gibsonit on, mutta nuo Duncanithan on kopiot PAF-mikeistä, eli ekoissa humpparilespoissa olevista mikeistä. |
SG__ 26.08.2006 20:40:16 (muokattu 26.08.2006 20:40:48) | |
---|
Kerropa mulle mikä on aktiivisäksätys? Kyllä se säksätys on enempi passiivipuolella sanon ma! Henkka M. Sun muistolles me soitetaan... 30.07.06 |
Kerropa mulle mikä on aktiivisäksätys? Kyllä se säksätys on enempi passiivipuolella sanon ma! Veikkaisin aktiivien liioitellun suuren ulostulon aiheuttaman järjettömän särön ja lievän sirinän sopivan tuohon kuvaukseen. Aktiiveissa on myös varsinkin hi-gaineilla soiteltaessa sellainen karjahtavan agressiivinen demppisoundi. :) Ja joo, soittovirheistä saattaa johtua sellainen jännä säksätys, mikä ei juuri kuulu passiiveilla. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
SG__ 26.08.2006 21:06:21 (muokattu 26.08.2006 21:07:36) | |
---|
Veikkaisin aktiivien liioitellun suuren ulostulon aiheuttaman järjettömän särön ja lievän sirinän sopivan tuohon kuvaukseen. Aktiiveissa on myös varsinkin hi-gaineilla soiteltaessa sellainen karjahtavan agressiivinen demppisoundi. :) Ja joo, soittovirheistä saattaa johtua sellainen jännä säksätys, mikä ei juuri kuulu passiiveilla. Nyt meni kyllä ohi... hi-gainilla EMG:t tuppaa kompressoituun samalla tavalla kun kaikki muutki, tosin niiden sustain on paikoitellen parempi/rankempi. Attackia hävis, kun vaihdoin passiveista, joten en edelleenkään ymmärrä koko säksätystouhua. Eloisuutta tuli rutkasti lisää, eli taajuusvaste meni parempaan suuntaan (=lisää tarkkuutta soittoon+yläpäätä jopa löytyy kuivana "suoraan pöytään"). Opetelkaa soittamaan, älkääkä syyttäkö hyviä komponentteja! Jos pitää hommata gibsonin muhjumikit, niin pitää niilläkin opetella soittamaan? EDIT: niinjoo... outputtia ei oo mitää miljoonaa... päinvastoin... mutta kohinaa sitäkin vähemmän Henkka M. Sun muistolles me soitetaan... 30.07.06 |
32788 26.08.2006 21:23:03 | |
---|
Ainakin aktiiveissa kuuluu mun mielestä helpommin jos on kielet epävireessä. Kokeilkaapa soittaa vaikka kolmelta ylimmäiseltä kieleltä 0-3-3, niin jos on aktiiveissa vähänkään epävireessä niin kuuluu kauheaa huojuntaa, vaikka säröä ei olisikaan paljoa. Kun taas passiiveilla ei niin kuulu. Ainakaan stratossa. Tosin siinä on yksikelaiset, mutta silti. |
SG__ 26.08.2006 21:28:34 | |
---|
Ainakin aktiiveissa kuuluu mun mielestä helpommin jos on kielet epävireessä. Kokeilkaapa soittaa vaikka kolmelta ylimmäiseltä kieleltä 0-3-3, niin jos on aktiiveissa vähänkään epävireessä niin kuuluu kauheaa huojuntaa, vaikka säröä ei olisikaan paljoa. Kun taas passiiveilla ei niin kuulu. Ainakaan stratossa. Tosin siinä on yksikelaiset, mutta silti. Lace Sensoreilla ei oo mitään tekemistä asian kanssa... Sitä paitsi, miksi soittaa epävireisellä kitaralla? Tallaongelma? Henkka M. Sun muistolles me soitetaan... 30.07.06 |
kupteri 26.08.2006 21:57:19 | |
---|
Itelläni on nyt tuollainen classic 496R ja 500T mikkeineen mutta kaipaan taas vähemmän heviä ja enemmän tiukkaa rokkisaundia + kaupan päälle parempaa kliiniäkin kun kiltimpiin mikkeihin olen vaihtamassa. ehdotuksia? yksi tietysti olisi jos vaihtaisin tuohon 490R/498T mutta onhan sitten nämä duncanit sun muutkin. Mulla on Duncanin JB tallassa ja Alnico II Pro kaulassa. Aika sopiva kombinaatio tuollainen. Kaverilla on Custom 5 (aika lähelle JB:tä soundiltaan) ja '59 kaulassa (ei niin kermainen kuin Alnico II Pro mutta "Slashit" lähtee komeasti). Jazzia koitin mutta itte en tykänny siitä kaulassa. Voisin suositella jotain tommoista. Lähtee hevimmätkin tavarat tarvittaessa kyllä. Alunperin en tykänny 500T ja 496R:n liian rujosta soundista. Puhtaat oli kolkot ja veti helposti pikkusärölle vahvistimenkin. Ei nuo keraamiset ollu "mun juttu", vaikka metallimpaakin vedetään. Dynamiikkakin oli rajoitetumpi, ainakin tuntui siltä. |
32788 26.08.2006 22:31:12 (muokattu 26.08.2006 22:32:02) | |
---|
Lace Sensoreilla ei oo mitään tekemistä asian kanssa... Sitä paitsi, miksi soittaa epävireisellä kitaralla? Tallaongelma? Kuka tässä ny Lace Sensoreista on puhunu? Sitä vaan, että noilla aktiiveilla (EMG) kuuluu vähäsen paremmin pienetkin vire-erot kuin noilla heikoilla stratomikeillä. Kyllä tässä hyvin tässä Viperissä vire pysyy, mutta jos sen virittää alkujaankin vähäsen yli/ali (Meluisa musaluokka, pianon avulla viritys) niin kuuluu selvästi nuo erot. Stratolla taas ei niin. |
SG__ 26.08.2006 22:38:14 | |
---|
No ehkä mulla sitten on joku yyberkoulutus virittämiseen, mutta mitään eroa en ole saanu aktiivi/passiivivirpomiseen... Henkka M. Sun muistolles me soitetaan... 30.07.06 |
TheLemon 26.08.2006 23:31:41 | |
---|
Mulla on epin lp stantardissa noi classicin 496r ja 500t mikit.. On se soundi huomattavasti parempi ku epin humbuckeriessa.. Mut en ny sanois et ne mitkää liian hyvät mikit on.. iha ok:t... "Her face is cracked from smiling, all the fears that she's been hiding." |