Aihe: nuotin virerestä
1 2 3 4
Apricot
25.08.2006 20:49:29
Voi että mitä porukkaa...

Siis nää on niin öhania tyyppejä että!

PS. Mä muuten kans oon sitä harvinaisenpaa luonnonlahjakkuustyyppiä!!!
Ville Valokaan ei ikinä ottanu laulunopetusta.

Onneksi olkoon, hieno meininki. Perusta sinäkin lovemetal -yhtye ja lähde maailmalle. Toivottavasti sait poimittua tästä ketjusta sen vastauksen mitä halusitkin.
"I got the Pieksämäki railway station blues."
buddha
25.08.2006 20:53:01 (muokattu 25.08.2006 20:58:17)
Anteeksi nyt kauheasti Sweet leaf jos loukkasin eihän mulla ole mitään käsitystä oletko ottanut tunteja yritin vain auttaa. Turha nyt suuttua. Ville Valo on aika kauhee laulaja mut hyvää musaa ne tekee siitä huolimatta.
I will rock your world
Sweet leaf
25.08.2006 21:18:38 (muokattu 25.08.2006 21:44:23)
Se ville valo oli vaan esimerkki että kyllä voi osata laulaa ilman laulunopetustaki. Mut jos sun mielest ville valo on ihan paska laulaja niin sithän meil on ihan eri käsitys hyvin laulamisesta. Enkä mää tarkottanu että pitäis lähteä mitään love metallia soittamaan. En mä ees oo enää mikään suuri him fani. Ei mitään väliä onko fani mutku tuntuu vaan et ku täällä mainitsee jotain himistä niin heti aletaan niinku valittaan et niinku "mitä sä oikeen himii kuuntelet mee vittuun" ville valo vaan sattuu olemaan mun mielest paras laulaja minkä mä tunnen.

http://www.youtube.com/watch?v=jPIzHwiYpvk

Kattokaa toi. Ei oo pitkä. Jos toi tyyppi ei osaa laulaa niin ei kukaan.
buddha
25.08.2006 21:56:26
Meidän käsityksemme eroavat. Aika järkyttävää sössötystä toi oli. Ei saanu ees mitää selvää. To each his/her own. Turha täst on väitellä.
I will rock your world
buddha
25.08.2006 22:21:04
Tää on ehdottomasti paras tulkitsija ja laulaja maan päällä. Myös paras biisi.

http://www.youtube.com/watch?v=ugDdFjlvfW4
I will rock your world
OsQu
25.08.2006 23:50:16
Tähän väliin pitää myöntää, että vaikka en mitään laulamisesta tiedäkkään, jopa minä, jos laulaminen olisi sydäntä lähellä, menisin laulutunneille. Tuollainen ylimielinen asenne "Vitut laulutunneista. Minähän en minnekkän laulutunneille mene" on aivan turha. Jos nyt jo ajattelet tuolla tavalla, on kehittyminen jatkossa todella vaikeaa. Tottakai voit oppia laulamaan myös ilman laulutunteja (laulaminen on paljon muutakin kun nuotille osumista. Etenkin jos aikoo laulaa vähänkin enemmän. Näin luulen, en tiedä), mutta miksi keksiä pyörää uudestaan?

Ota nyt lusikka kauniiseen käteen ja käy edes parilla laulutunnilla(heti äänenmurroksen jälkeen), niin näet minkälaista siellä on, etkä heti suoralta kädeltä ilman kokemusta lähde tuomitsemaan mitään.

Ja mitä Ville Valoon tulee lainkaan ajattelmatta musiikkia mitä tekee.. Jos verrataan vaikka Ville Valoa ja Tarja Turusta, on ero selvästi huomattavissa. Turunen osaa oikeasti laulaa(ottanut kait laulutunteja hieman enemmänkin?), Valo ei. Ei edes minusta, joka ei laulamisesta mitään ymmärrä. Tai jos epämääräinen ääntely mikrofoniin ja "kova" imago on laulamista niin sitten.. Mutta muuten ei kyllä saa Valosta hyvää laulajaa. Siis tämä pelkästään minun mielipiteeni.
no offense ;)
Mitä vähemmän säröä, sitä parempi soittaja..
Sweet leaf
26.08.2006 11:12:18
Niinpä niin. "mun mielipide" Onhan se totta että mielipiteistä kiisteleminen ei johda yhtään mihinkään. Mutta maailmassa on niin helvetisti ihmisiä joiden mielestä valo osaa laulaa. Onhan se totta että jos haluaa tarja turusta lähteä jäljittelemään kannattaa käydä tunneilla. Mutta kun mulla ei oo aikomusta ruveta miksikään tenoriksi.
buddha
26.08.2006 15:54:20
ja helvetisti joiden mielestä ei osaa...
I will rock your world
Keppis
26.08.2006 16:09:27
Muistan vielä ne ajat, kun laulupalsta oli pikkuisen hiljaisempi, mutta silti aina sai hyviä ja asiallisia vastauksia kysymyksiin jonkun ajan odottelun jälkeen.

Voi itku mitä paskaa tääkin keskustelu on.
Luppoaika pidentää elämää. http://www.mikseri.net/fobia
buddha
26.08.2006 16:54:52
Muistan vielä ne ajat, kun laulupalsta oli pikkuisen hiljaisempi, mutta silti aina sai hyviä ja asiallisia vastauksia kysymyksiin jonkun ajan odottelun jälkeen.

Voi itku mitä paskaa tääkin keskustelu on.

niin, kun sinä liityit tänne
I will rock your world
gilmoure
26.08.2006 17:06:20
hahaha :D täällähän on tartuttu trolliin oikee isolla kädellä!
OsQu
26.08.2006 17:25:55
Mitä hauskaa trolleissa on, jollei niihin tartu ;D
Mitä vähemmän säröä, sitä parempi soittaja..
Sweet leaf
26.08.2006 21:36:02 (muokattu 26.08.2006 21:36:35)
Tää jostain syystä meni solmuun siinä vaiheessa ku mainitsin ville valon vaikka sen piti olla vaan esimerkki. Ehkä jotkut on vaan kateellisia valolle tai jotain, mikä on mun mielest aika typerää. En mä muutakaan syytä
keksi esimerkiks tolle "epämäärästä ääntelyä mikkiin" Mitä epämäärästä siinä oli? Anyway kiitos kaikille ASIALLISESTI vastanneille.
buddha
26.08.2006 23:31:32 (muokattu 26.08.2006 23:32:20)
Enhän minä tiedä Sweet leafistä ja hänen laulutaidoistaan mitään, joten en voi ymmärtää miten hän voisi provoontua minun kommenteistani. Oletin vain, että jos hän laulaisi väärällä tavalla, siinä saattaisi olla syy, miksi hän ei enää tavoita säveliä. Tai sitten murrosikä, kuten hän itse sanoi. Yritin todella vain auttaa, enkä voinut tietää hänen asenteestaan laulutunteja kohtaan, minusta niitä vain kannattaa ottaa, jos on jotain ongelmia laulun ja sävelten tavoittamisen kanssa. Mutta kuten Sweet leaf sanoi, hän osaa nähtävästi laulaa, ja ei tarvitse tunteja korjatakseen ongelmia ja löytääkseen säveliä uudestaan. Jos hän kerran näin sanoi, niin sitten arvostan sitä, ilman parempaa tietoa. Minä vain ehdotin ja yritin auttaa, en todallakaan yrittänyt loukata. Mutta todellakin olen pahoillani jos joku suivaantui.
Tiedostan, että kirosanojeni käyttö on täysin idioottimaista, ja yritän hillitä sitä, mutta se ei nyt ollutkaan kenenkään ongelman ydin, I hope.
Ja todellakaan, Sweet leaf, en oikein ymmärrä asennettasi, että jos joku, kuten minä, ei todellakaan pidä Valoa kummoisenakaan laulajana, niin sitten jotenkin olisimme kateellisia hänelle? Menee yli hilseen.
I will rock your world
buddha
26.08.2006 23:40:31
Hoh mikä tyyppi! Eka vittuilee ja sitten pyytelee anteeksi. Kyllä on saanu vähän naureskella kun on lukenu sun kommenttejas tässä ketjussa. Hoh hoh!

Oot nyt sotkenu tänkin aiheen ja minä tulin sotkemaan vielä lisää.

Olen iloinen, jos sait hyvät naurut! Let's all be friends now! Älkääkä ampuko valkoista rauhan lippua...=)
I will rock your world
MartinB
27.08.2006 15:08:50
Kyllä laulua pitää harjoitella. Itselläni ei ole ollut opettajaa, mikä on valitettavaa, koska olen tehnyt myös virheitä ja pelleillyt ihan turhaan, ennen kuin olen löytänyt jotenkuten menevän tekniikan ja repertoaarin.

Osasyy siihen että laulu tulee nuotin vierestä voi olla että tekniikka ei riitä. Monet pop/metalli-kappaleet ovat vaikeita ja vaatii laajan äänialan.

Toinen homma voi olla että uskallusta ei ole, huonossa ympäristössä ei usein tahdo oikein laulu avautua.

Mikäli ei tunne tai ole harjoitellut laulua, on huomattavasti vaikeampi homma pysyä sävelessä.

Sitten on vielä olemassa sävelkorva ja sen tarkkuus, se vaihtelee eri ihmisillä, mutta sitäkin voi kuullemma harjoitella.

Sitten on vielä olemassa se saundiasia, aloittelijalla on usin vain käytössä melkeinpä peruslauluääni, ja sitten kun jotain ekstraa yrittää kaatuu koko homma, tai kurkku menee solmuun.

Eli harjoittelemaan vaan ;)
Sweet leaf
27.08.2006 20:56:32
Joo eli sävelkorva mulla on ihan hyvä. eli tunnistan kyllä jos laulan väärin. Kun asia oli alunperin niin, että olin aikasemmin osannut sen biisin laulaa mut sit en enää osannutkaan. Mut ei sillä oo mitään väliä enään.
arto123
20.07.2008 01:50:24 (muokattu 20.07.2008 13:43:13)
(laulaminen on paljon muutakin kun nuotille osumista. Etenkin jos aikoo laulaa vähänkin enemmän. Näin luulen, en tiedä)

Eipä ole rocken rollissa! Kuhan osut nuotilleen se riittää. Jos vielä tekniikkavirheiden takia äänessä kuuluu kaikenlaisia karheita ja heilahtelevia ääniä se on vain plussaa.
Ja jos katsoisit kirjoituksen otsikon huomaisit kuitenkin että kyseessä oli juuri tämä nuotilleen osuminen. :D

Jos haluaa jotain normaalia populaarimusiikkia laulaa niin en usko että laulutunnit ovat pakollisia. En ole varma, mutta jos muistan oikein niin eivät Paul Stanley, Neil Young, eikä moni muukaan kuuluisa solisti ole ottaneet laulutunteja mitä nyt näitä elämänkertoja on tullut luettua.
Mr.Crest
20.07.2008 12:24:37
HEHE. Kyllä repee ku lukee tätä keskustelua :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)