Aihe: Tigitaalia Yammulta (BBT500)
1 2
rahvas
10.08.2006 15:42:09
Niin.. jollain on varmasti jo kokemusta Yamahan BBT500H -digitaalinuppivörpöttimestä. Olen tuota harkinnut, mutta onko se käyttökelpoinen peli? 500 wattia 2 ohmiin kuulostaa aika kireältä, vaikka antaahan se neljään ohmiinkin vielä 250. Ja jostain olin lukevinani, että digitaalilaitteessa nuo wattimäärät on paremmin "tappiin asti" hyödynnettävissä. Tiedä sitten. Ainakin roudausystävällinen vaihtoehto tuo olisi :)

Mutta millaisia muita mielipiteitä? En ole vielä laitetta kaupoissa nähnyt, joten en ole päässyt kokeilemaan enkä löytänyt jo olemassaolevaa ketjua vehkeestä. Tässä vielä linkki saksankauppaan:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-172646.html
Basitsi
pasikaikkonen
10.08.2006 17:47:46 (muokattu 10.08.2006 17:55:05)

no vaikkapa tuosta... nupista ja muista vastaavista...

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 5&t=90243&o=0&#p2605400

lisäksi riffissä nro 3 / 2006 on arvio kyseisestä laitteesta...
hyvät arviot mielestäni sai, varsinkin tarvittavaan rahamäärään nähden ( T-kaupasssa 379,00e )
hankinta listalla myös minulla.
SPINAL TZÄP !!! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!! oulunseudulla asuvat kosketinsoittajat, jos kuvauksessani olevat musatyylit kiinnostavat niin otappa yhteyttä !!!
LaXu
10.08.2006 20:15:31
Vaikka en mikään bassotaivaan kultakorva olekaan, niin minusta tuo ainakin kuulostaa hyvältä. Olen useamman kerran (bassoja testatessa) sitä kokeillut kaupoissa ja kerran sain sen jotenkin sekoamaan - mallinnuksen tms. vaihto ei toiminut. Uudelleen käynnistys auttoi eli perinteistä tietokoneiden potkustarttimeininkiä...

Sinänsä laitteesta löytyy mielestäni hyvä soundi (joskaan särösoundeista en tykännyt) ja säätövaraa riittää. Osa mallinnuksista, kuten tuossa toisessa threadissa sanoin, oli vähän turhan samankaltaisen oloisia.
rahvas
10.08.2006 21:35:12
no vaikkapa tuosta... nupista ja muista vastaavista...

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 5&t=90243&o=0&#p2605400

lisäksi riffissä nro 3 / 2006 on arvio kyseisestä laitteesta...
hyvät arviot mielestäni sai, varsinkin tarvittavaan rahamäärään nähden ( T-kaupasssa 379,00e )
hankinta listalla myös minulla.

Kiitoksia! Jostain syystä en tuota ketjua löytänyt vaikka hakua käytinkin. Aivot yhä kesälomalla tai jotain :)
Basitsi
beissi man
10.08.2006 22:14:41
Löytyykös tosta combosta lisäkaappi liitäntää?
pardy
11.08.2006 20:41:09

Löytyykös tosta combosta lisäkaappi liitäntää?

http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi/english/gtamp/bbt500_en.pdf
beissi man
12.08.2006 12:47:53
bassline
12.08.2006 20:30:22
Mulla on ollut nyt tollainen nuppi pari kk ja toimii. Käytän eri kämpillä eri kaappeja ; SWR 8X8, Bassomatti 15", Warwick 4X10.. Toimii kaikilla yhdistelmillä ku kone konsanaan. Painaa 5 kg ja kaikki tarvittava löytyy. En voi olla ku tyytyväinen. Paljon tosin on "turhaakin" sälää mulle..ehkä opettelen joskus käyttämään laitettani kunnolla..Mut aivan helposti hinta/laatu loistava!
#Ku oon wanha ja romu..minkäs teet.. #
pasikaikkonen
25.08.2006 17:31:07 (muokattu 25.08.2006 17:33:15)

tzäp !

tilasin just ton nupin ja hinta 366e :)
t-kaupan sedän mukaan sarjan tuotteita ei enää valmisteta.
joten kun tämä erä loppuu, niin lisää ei enää saada...
(kaurapuuron syönniksi meni siis tämäkin kuukausi prkl...)
...siis jos olet kiinnostunut niin kiirettä pitelee !!!
SPINAL TZÄP !!! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!! oulunseudulla asuvat kosketinsoittajat, jos kuvauksessani olevat musatyylit kiinnostavat niin otappa yhteyttä !!!
JK
25.08.2006 19:09:24
Nuo BBT sarjan kaapit on jo poistuneet T-Kaupan valikoimista. Sain tilattua 1x 10" kaapin ennenkuin ne loppuivat.

Tilasin juuri muutama päivä sitten myös tuon BBT500-110 Combon, niitä oli vielä saatavilla.
J.Hollström
25.08.2006 19:17:41
Mikähän meininki noilla jammuilla on kun ne lopettaa aika hätäseen noiden vehkeiden teon? Oman kokemuksen mukaan noi on hyviä värkkejä, parhaita mallintavia mitä olen kokeillut kitarapuolella. DG-sarjasta on hyviä kokemuksia, combosta ja stompista. Jos bassopuoli on samassa kuosissa niin saattaapi olla hyvä.
pasikaikkonen
25.08.2006 21:36:38

tzäp !

jep, ei ehkä kaupallisesti järkevää,
varsinkaan kun eivät juuri mainosta
yamahan kotisivuillakin oli aikoinaan tosi nihkeästi tietoa ko. romppeista.
muualta piti speksit etiskellä???

mutta toisaalta... tällä menolla hinnat on kohillaan...
... no ainakin muutaman vuoden välein :)

mutta oiskohan tulossa uudet mallit tilalle ja vanhat myydään pois alta ?
bassline
26.08.2006 11:31:24
ei oo syynä uudet mallit, vaan kuulema se jotta EU kielsi elohopean käytön kaikessa elektroniikassa..mm. PChän on ollu jo kauan elohopeaton... Digitekniikkaa (elohopeaa sisältävää) ei saa myydä enää vuodenvaihteen jälkeen.. Siksi ainakin jammun digi-nupit poistuu..

ps..ostin eilen tuollaisen jammun BBT410S kaapin fazulta.. HelEv###in hyvä soundi tuon nupin kanssa.. Tykö tulee vielä BBT210S... Kattotaan kuis lykkii..
#Ku oon wanha ja romu..minkäs teet.. #
J.Hollström
26.08.2006 12:44:25
ei oo syynä uudet mallit, vaan kuulema se jotta EU kielsi elohopean käytön kaikessa elektroniikassa..mm. PChän on ollu jo kauan elohopeaton... Digitekniikkaa (elohopeaa sisältävää) ei saa myydä enää vuodenvaihteen jälkeen.. Siksi ainakin jammun digi-nupit poistuu..

Toi RoHS-free (Restriction on Hazardous Substances) on ihan validi juttu kaikille kulutuselektroniikoille, mutta ei sen pitäsi jonkun toimivan värkin valmistusta kokonaan lopettaa, vaan komponentit voi korvata sellaisilla joissa ko. ympäristölle haitallisia aineita (mm. lyijyä, elohopeaa, kadmiumia) ei ole. Ehkä Yamaha ei sitten ole päivittänyt ko. kikkiloita vaan tekee sitten tilalle kokonaan uuden tuotteen.
JK
28.08.2006 13:53:03
Do dii! Nyt on näköjään poistunut Yamahan Combo T-Kaupan sivuilta. Ei ainakaan ole vielä tullut mulle ilmoitusta että olisivat loppuneet ennen mun tilausta, tilausvahvistuksen sain joten oletan että kone on postissa täällä loppuviikosta.
pardy
28.08.2006 16:09:46

No voi vittujen perse. Mun piti jsut tollanen 1x10" kaappi tilata. Ja jos oisin tienny että noiden hinnat tulee noin alas, ni oisin jättäny keväällä tilaamatta sen GK:n Backlinen ja nyt tilannu ton nupin.
pasikaikkonen
05.09.2006 20:53:58 (muokattu 05.09.2006 21:16:55)

jahas nuppi tuli tänään ja huomasin testatessa että laite lämpenee aika voimakkaasti.
mites teillä muilla, lienee normaalia ?

muuten aika mukavan oloinen laite. erityyppisiä soundeja nopeasti ja helposti.

kaapeiksi on tulossa eden nemesis sarjaa 2x10 ja 2x12 kaapit.
saas nähdä minkälaisia ovat ?
pienellä riskillä sillä, merkki on outo ainakin minulle.
SPINAL TZÄP !!! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
JK
05.09.2006 21:09:00 (muokattu 05.09.2006 21:09:23)
muuten aika mukavan oloinen laite. erityyppisiä soundeja nopeasti ja helposti.

Omaa comboani odottelen.
Soitin perjantaina Saksaan, tilaus oli Ok, yksi kappale oli varastossa ja se oli varattu mulle mutta eivät olleet löytäneet sitä :)

Iltapäivällä tuli sitten meili että combo on lähtenyt kohti Suomea. Eiköhän viikonloppuna pääse testaamaan comboa + 1 x 10" kaappia.
pasikaikkonen
06.09.2006 19:32:11 (muokattu 08.09.2006 21:59:31)

heittäkääpä mulle linkki tänne edullisesta midipedaalista, jolla saisi nuo muistipaikat "jalan alle" ...en oikein löytänyt sopivaa netistä.

edit: jahas nyt taitaa olla t-kaupasta nuo nupitkin loppu...
SPINAL TZÄP !!! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)