client 25.08.2006 20:38:21 | |
---|
Ongelma on tämä ollut jo pidemmän aikaa. Mulla on siis gibsonin SG ja sen ilmeisesti intonaatio ( 12 nauhojen jälkeen heittää lähes ½ sävelaskelta!!) on aivan päin persettä. Tallassa noitten ruuvien vääntely ei tunnu vaikuttavan mitään. ongelma suurin ohuella E-kielellä. kertokaas mitä koitan seuraavaksi! -client- |
LamaAjanElvis 25.08.2006 20:45:48 | |
---|
Onko se vire sieltä 12:sta kohdalta liian korkea vai? Tässä tapauksessa laskea kieliä jos on reilusti varaa. Katso myös onko kaula oikassa tanassa. 1. Perse on iso vasta sitten kun sen kaivamiseen tarvitaan kaivinkonetta. 2. Sormet lähtee soundista. |
client 25.08.2006 20:50:58 | |
---|
liian matala tuolta 12 jälkeen. HÄiritsee soittamista suunnattomasti. kielet ovat todella matalalla nyt. ja hmmm. kaula vaikuttaisi olevan kunnossa, tosin en mikään ekspertti ole tämän asian kanssa.... |
Kokeileppa sellaista juttua että lasket mikkejä alemmas..eli kauemmas kielistä. ihan oikeesti jos kelet on liian lahellä mikkiä niin mikkkien mangneetit sekoittavat kielen. uskomatonta mutta totta.. kerran taistelin asiakkaan kitaran kanssa ja se teki aivan samaa, vika löytyi tästä. |
Niq 26.08.2006 08:55:23 | |
---|
liian matala tuolta 12 jälkeen. HÄiritsee soittamista suunnattomasti. Eli ruuvaa tallapalaa kaulan suuntaan. "I have a cunning plan" -Baldrick |
client 26.08.2006 12:27:18 | |
---|
ei tunnu auttavan kielet E A D toimii hyvin mutta G B E kusee kyllä huolella. Mikähän hitto mahtaa olla? ruuvailin mikit hyvin alas ettei siitäkään pitäisi olla kiinni nyt enää.. tallapaloja koitin hyvin monessa asennossa. ei apua. |
moikki 26.08.2006 12:31:32 | |
---|
ei tunnu auttavan kielet E A D toimii hyvin mutta G B E kusee kyllä huolella. Mikähän hitto mahtaa olla? ruuvailin mikit hyvin alas ettei siitäkään pitäisi olla kiinni nyt enää.. tallapaloja koitin hyvin monessa asennossa. ei apua. Miten vanhat kielet? Mulla oli sama ongelma les paulissa ja kun vaihdoin kielet ongelma hävisi. Rock like FUCK! |
client 26.08.2006 12:33:39 | |
---|
tuossa se vastaus voisikin olla, kielet on vanhat! eli kielikauppaan! |
Tasapaino 26.08.2006 14:00:10 | |
---|
tuossa se vastaus voisikin olla, kielet on vanhat! eli kielikauppaan! Ei pahalla... Mutta sulla on Gibsonin kitara ja siinä niin vanhat kielet, että intonaatio heittää puoli sävelaskelta... Öhh...? Ora et labora. |
Imper 26.08.2006 14:33:11 | |
---|
Joo, vanhat kielet varmaan syynä. Itse ainakin huomaan kielten olevan liian vanhat viimeistään siitä, kun alkaa korkeammalta soitetut sävelet soimaan alavireisesti. Kielet on liian venyneet/niissä on liikaa paskaa. Everyone is a per-son |
moikki 26.08.2006 17:20:52 | |
---|
Ei pahalla... Mutta sulla on Gibsonin kitara ja siinä niin vanhat kielet, että intonaatio heittää puoli sävelaskelta... Öhh...? Se on ihan sama onko se gibson, fender vaiko epiphone jos kielet on paskat niin se heittää jokaisessa. Rock like FUCK! |
Hannu H. 26.08.2006 17:24:59 | |
---|
Ei pahalla... Mutta sulla on Gibsonin kitara ja siinä niin vanhat kielet, että intonaatio heittää puoli sävelaskelta... Öhh...? Olen myös nähnyt bemareita peltivanteilla.. Ei kaikki ole niin tarkkoja noista kielten vaihtamisista jos ei vaan poikki mene. |
Jimi 26.08.2006 18:43:11 | |
---|
Olen myös nähnyt bemareita peltivanteilla.. Ei kaikki ole niin tarkkoja noista kielten vaihtamisista jos ei vaan poikki mene. Ja vaikka oliskin niin ei aina ole varaa uusiin kieliin. Ei edes vaikka omistaisi Gibsonin. Ei se kerro henkilön rahanmäärästä jos on gibson. Siinähän saattaa olla vaikka koko kesän työn tulos :) I heard that life sucks, that's why I'm glad I don't have one... |