Aihe: Akustisten kitaroiden helppikerho. :)
1 2 3 4 5 6 7 8
juikka111
25.08.2006 14:16:22
Mistä saisi yamahan akustisia halvalla, muuta kuin thomannilta?
Ei sovi unohtaa, että musiikki avaa itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti vastuuntuntoisten yhteistyökumppaneiden aatteellisia intressejä.
Wahi
25.08.2006 15:15:10

F-Musicista olen saanut hyvän tarjouksen. Siellä on kova listahinnat, mutta oman kokemuksenmukaan (2 kitaraa ostanut F-Musicista) alennusta tulee helposti ja aika hyvin.
Shine on You crazy Diamond.
Zeni
25.08.2006 15:49:01
Aivan ensimmäinen kitarani on Admira Malaga nylonkielinen akustinen. On vuosien saatossa osoittautunut melko kovaksi peliksi, sitä on jopa lainattu parille levylle :D Olihan se aloittaminen aika vaikeaa kun kielet oli 1-1,5 cm päästä otelaudasta mutta pikku hiljaa sitä oppi että kamoissakin voi olla vikaa. Tuo on erittäin halpa ja vanha ja pirusti soitettu. Huomasin äskeittäin, että otelauta on alkanut "kulumaan pois" eli ilmeisesti tässä "otelauta" on vain kaulaa mikä on maalattu jollain mustalla. Onko ehdotuksia mitä tuolle voisi tehdä ? Tai siis lähinnä millä maalata uudestaan ?

Tämä on sellainen kitara, että pidetään kunnossa maksoi mitä maksoi. Itse kitara aikoinaan taisi kustantaa 500-600mk.
weelie
25.08.2006 16:19:35
Mullakin Yamaha C-40:ssä kului vähän se otelaudan väri. Mutta eikö se vaan saundaa paremmin kun ei ole ylimääräisiä maaleja?
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Mikaelo
25.08.2006 19:13:44 (muokattu 25.08.2006 19:16:19)

Kaipa tää tähän sopii.

Eli, akkarista oli plugin päästä piuhat irronneet. Plugi sijaitsee siis "järkevästi" kitarahihnan takakiinnikkeen vieressä. Eipä siinä, pakko oli ottaa mötikkä irti ja kolvata piuhat kiinni. Sitten tuli tenkkapoo, miten saada plugi takaisin paikoilleen. Meikäläisen rohmukäsi kun ei mokomaan taitu. Hetken kiroiltua keksin laittaa piuhan väärinpäin kiinni plugiin ja sillä sihdaten sain mötikän paikoilleen suunnattua.

Toivottavasti jollekin oli tästä apua.
Lokki paskasi tänään päälleni. Lämmintä se on se niittenki kakka.-Veikko ,Romantikkoitkijät #41
Les Fender
25.08.2006 20:30:04

http://www.coda-music.com/yamaha.html
"Living is easy with eyes closed!"
Markus Y
25.08.2006 21:15:19

Millä tuota kitaran kaulaa kannattaisi putsata? Mulla on mun Landolan kaula ihan järkyttävän näköinen, kun siinä oon kaikennäköstä tahmaa jota on lähtenyt sormista kun sitä on soitettu.

Yritin eilen sitä rätillä pyyhkiä kieltenvaihdon yhteydessä, mutta eipä siitä juuri apua ollut. Onko noihin olemassa jotain suositeltavia mömmöjä millä saisi nuo liat hyvin lähtemään? Tai vastaavasti onko jotain aineita joita ei kaulalle missään nimessä kannata laittaa?

Varmaan tyhmä kysymys, mutta eikös tää ketju juuri tällaisia varten ole olemassa :)
juikka111
26.08.2006 10:28:17
Millä tuota kitaran kaulaa kannattaisi putsata? Mulla on mun Landolan kaula ihan järkyttävän näköinen, kun siinä oon kaikennäköstä tahmaa jota on lähtenyt sormista kun sitä on soitettu.

Yritin eilen sitä rätillä pyyhkiä kieltenvaihdon yhteydessä, mutta eipä siitä juuri apua ollut. Onko noihin olemassa jotain suositeltavia mömmöjä millä saisi nuo liat hyvin lähtemään? Tai vastaavasti onko jotain aineita joita ei kaulalle missään nimessä kannata laittaa?

Varmaan tyhmä kysymys, mutta eikös tää ketju juuri tällaisia varten ole olemassa :)

Sitä vartenhan tämä ketju juuri on. :) No mutta vaikkapa DUNLOP Formula 65 Fingerboard Kit tai sitten lemon oil ja ghs fastfret. Siinä niitä muutamat. Kaikkia noita löytyy thomannilta ja aikalailla joka musiikkiliikkeestä.
Ei sovi unohtaa, että musiikki avaa itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti vastuuntuntoisten yhteistyökumppaneiden aatteellisia intressejä.
Innuendo
26.08.2006 12:55:42
Kai tänne voi tulla kyselemään myös elektroakustisesta kitarasta?

Ongelmana on se, että kun (elektroakustisen) kitaran tökkää johonkin vahvistimeen (kitaravavahvistimeen tai vaikka vahvistinmikseriin) kiinni niin alkaa aikamoinen kierto. Mitä tälle voi tehdä? Siis muuta kuin kuunnella.
Selvä pyy, humalainen fasaani.
juikka111
26.08.2006 13:21:03
Mitä eroa on yamahan apx-5 kitaralla ja apx-500 kitaralla?
juikka111
26.08.2006 13:46:49
F-Musicista olen saanut hyvän tarjouksen. Siellä on kova listahinnat, mutta oman kokemuksenmukaan (2 kitaraa ostanut F-Musicista) alennusta tulee helposti ja aika hyvin.

Mistä sähköposti osotteesta minun pitäs kysellä tajouksia?
Ze Kink
26.08.2006 13:57:40 (muokattu 26.08.2006 15:24:23)
Haluisin teräskieliakkarin siinä max 500e, mutta omat kokemukseni rajoittuu lähinnä nylonkielisiin (klasarikitaristi kun olen), joten tarvisin vähän jelppiä. Ei mulla vielä rahaa ole, mutta voisi sitä kuitenkin vähän alkaa katsella jo. Tarvitsisin ainakin soololoven ja jonkun mikityssysteemin. En tykkää V-kaulasta.

Jotain noita Seagulleja on ainakin kehuttu, ja samaten se yksi Ibanez jossa on tree of life -upotus ainakin vaikuttaisi siistiltä. Yksilöitähän akustiset kuitenkin aina on, joten pitää kyllä käydä testailemassa.

Mitäs mieltä muuten olette tuosta soololovesta? Itse kun välillä soittelen tuollaista Djangotyylistä mustalaisjazzia, niin ylös olisi kiva päästä helpommin. Kaverin Selmer on ainakin mahtava keppi (nylonkielinen siis), ja en kyllä ainakaan huomaa että se soisi jotenkin huonommin kuin ilman soololovea olevat naikkarit. Itse siis soittelen Liikasella, joten luulisin että korvani jotenkin poimisi jos soinnista jotain puuttuisi.
KÄYTÄ USAN KONTSUA UN USA USAN KONTSU O SEMMONEN AITO KONTSU VEÄTSE VAA SIIHE PINTAA, YO,
Ze Kink
26.08.2006 14:02:00
Millä tuota kitaran kaulaa kannattaisi putsata?

Mikrokuituliina vois toimia.

Aivan ensimmäinen kitarani on Admira Malaga nylonkielinen akustinen.

Mullakin on tällainen, tais olla mun eka oikean kokoinen kitara. Ei mulla ole kyllä otelauta alkanut mitenkään kulua, hassua. On tuo kyllä aika paljon damagea muuten ottanut, ja kansikin halkesi joskus pakkasessa tallasta takareunaan. Ei se kyllä kovin hyvä ole, mutta ihan jees rämpyttelykitara kyllä.
KÄYTÄ USAN KONTSUA UN USA USAN KONTSU O SEMMONEN AITO KONTSU VEÄTSE VAA SIIHE PINTAA, YO,
juikka111
26.08.2006 14:05:05
Haluisin teräskieliakkarin siinä max 500e, mutta omat kokemukseni rajoittuu lähinnä nylonkielisiin (klasarikitaristi kun olen), joten tarvisin vähän jelppiä. Ei mulla vielä rahaa ole, mutta voisi sitä kuitenkin vähän alkaa katsella jo. Tarvitsisin ainakin soololoven ja jonkun mikityssysteemin. En tykkää V-kaulasta.

Jos noilla spekseillä haet akkaria, niin pakkohan se on Yamahan apx sarjaa kehua. Se on aivan lyömätön elektroakustisissa. Enkä nyt mainosta vain sen takia että itselläni on sellainen.
penatuna
26.08.2006 14:11:20
Tarkan hinnan joudut kysymään tekijöiltä, mutta varmaan ainakin 50 euroa minimissään.

Kitarapajalla pelkkä luu n. 20€. Säätöineenkin reilusti alle 50€. Jos tampereella maksaa minimissään 50€, niin on mansen valuutta kyllä aika kovaa :)
Roku-12
27.08.2006 18:44:41
No niin tilanne on tämä: Entinen Landola noin 2o vuotta vanha on huonossa hapessa ja tilanteeseen pitäisi saada korjausta. Joten mikä ois Hinta/Laatu suhteeltaan paras teräskielinen. Budjetti 300 euroa.
Vaihtelevalla menestyksellä myös irvokas hevonen on kiteytetty aatteeseen, jossa pohditaan meihin kohdistuvaa tietotarvetta.
jplmk
27.08.2006 19:26:15 (muokattu 27.08.2006 19:30:49)
Helppikerholle pitkää ikää ja menestystä :)

No niin tilanne on tämä: Entinen Landola noin 2o vuotta vanha on huonossa hapessa ja tilanteeseen pitäisi saada korjausta. Joten mikä ois Hinta/Laatu suhteeltaan paras teräskielinen. Budjetti 300 euroa.

En nyt puhu millään kokemuksen syvällä rintaäänellä, mutta itse tuossa hintaluokassa tein juuri kattavaa vertailua, ja päädyin sellaiseen kun Yamaha FG-730S. Lähtöhinta suomessa jossain 380 luokissa, mutta irtoaa kyllä Thomannin hintoihin (postikulut huomioiden) mm. F-Musicista.

Ks. edellä, eli ei suomen hinnat niin huonolla kantilla ole etteikö tinkaamalla pääsisi sopiviin summiin (toki hintaluokasta ja tuotteesta riippuen).
juikka111
27.08.2006 22:21:14
Saiskohan fazer musiikista tingattua yamaha ll6 kitaran thomannin hintoihin? Tässä varmaan ens viikonloppuna ko käymässä helsingissä, niin vois käydä kokeilemassa sitä, kun on kehuttu ja gas iski jälleen. :)
Juniper
27.08.2006 22:25:10
Saiskohan fazer musiikista tingattua yamaha ll6 kitaran thomannin hintoihin? Tässä varmaan ens viikonloppuna ko käymässä helsingissä, niin vois käydä kokeilemassa sitä, kun on kehuttu ja gas iski jälleen. :)

Saa helposti ja voi saada jopa alle T-kaupan hinnan.
Ainakin keväällä näin tarjouksena ll6 kuuteen sataan(kauppa ei kylläkään ollut F-kauppa).
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)