Lammikkovalas 25.08.2006 17:17:08 | |
---|
En olisi uskonut, että tulisin tätä koskaan sanomaan, mutta nyt koko levyn kuunneltuani voin sanoa, että A Matter Of Life And Death on Maidenin paras levy koskaan. Tähän asti oli The Number Of The Beast pitänyt kärkipaikkaa, mutta AMOLAD on vain niin ällistyttävä kokonaisuus. Ei yhtään edes keskinkertaista biisiä, vaan kaikki kappaleet ovat aivan mielettömän hyviä. Suosittelen hyvin lämpimästi kaikille. I broke my G-string while fingering A minor |
VJP 25.08.2006 17:47:57 (muokattu 25.08.2006 18:32:40) | |
---|
Nyt kuuntelen levyä toista kertaa tänään. Muutaman kerran sai kyllä etsiä leukaa lattialta. Tällä levyllä ei ole yksinkertaisesti yhtään huonoa biisiä, mitä pidin vielä jonkin aikaa sitten mahdottomana. 10 biisiä ja 72 minuuttia täyttä timanttia. Tämä levy ansaitsee kyllä tulla nostetuksi Somewhere in Timen ja Seventh Sonin ylvääseen joukkoon. Edit: Tuleeko kenellekään The Legacyn yhdestä riffistä mieleen Black Sabbathin Black Sabbath? |
Jokunen 25.08.2006 17:51:04 | |
---|
Toinen kuuntelukerta menossa ja kylmät väreet ovat päällä lähes koko ajan! Enpä olisi missään nimessä odottanut mitään näin kovaa etukäteen! Bändi onnistuu kuulostamaan niin uskomattoman tuoreelta, että tässä on vanha fani ihan hämillään! Biisit kasvavat ja kasvavat joka minuutilta hienommiksi kokonaisuuksiksi, heikkouksia en todennäköisesti tule löytämään ennen pölyn laskeutumista. Epäilen, ettei pöly ihan heti tämän levyn pinnalle laskeudu. Itseäni ei nuo pitkähköt introtkaan juuri häiritse. Onneksi ne eivät ole sitä perinteistä kitaranäppäilyä, mitä Dancella oli jo kyllästymiseen asti. Esim. The Longest Dayn alku on jotain aivan mahtavaa! Jollain kierolla tavalla riffistä tulee mieleen AC/DC. Parhaita biisejä en uskalla vielä listata. Ei tunnu järkevältä luetella kaikkia levyn biisejä. "If vomit were a movie, this would be the soundtrack." |
Ziggy Bubba 25.08.2006 18:27:29 | |
---|
CD-wow.comista saa tuota spesuversiota (CD+DVD) 10,99 puntaa. Ja mulla ois tonne vielä punnan ale-koodi... Taidanpa laittaa tilauksen vetämään. Enpä ole "uusinta" Maiden-levyä ostanut sitten Seventh Sonin... Eipä ole ollut kyllä tarvettakaan ;) Uusin kuulostaa eittämättä aikas vahvalta. www.mikseri.net/sigkk My musique |
Ojankaivaja 25.08.2006 18:56:50 (muokattu 25.08.2006 18:57:05) | |
---|
Silkkaa nannaa! 6/5! ,,/ |
Backlet 25.08.2006 19:08:25 | |
---|
On tämä AMOLAD vaan parhautta! Kokoajan biisit aukeaa enemmän ja enemmän, ja jo nyt on ainakin Maidenin kolmanneksi paras lätty. Voi hyvinkin kohota ykköseksi. Ainoa vähän huonompi biisi on Different World, mutta muut ovat kyllä täyttä rautaa. Isompaa arviota varmaan tulossa, kunhan kuuntelen levyä enemmän. Nuclear Waste. |
zodoff 25.08.2006 19:10:42 (muokattu 25.08.2006 19:12:43) | |
---|
Läheisen Anttilan myyjän mukaan porukka on yllättävän vaisusti ostanut levyä näin tuoreeltaan. Ainakin sain oman "Special Limitedini" (kaikkihan ne on nykyään) ilman kyynärpäätaktiikan käyttöä. Sääli sinänsä. Nyt jännittää... Kohta se soi stereoiden kautta. Odotusrima kolhii tunnetun universumin äärilaitoja, kiitos teidän ylitsevuotavien kehujenne. Eiköhän levy täytä ne. EDIT Vai onko kyseessä jokin harjoittamanne sairas pila? No, se selviää justiinsa. Käyttäjä ei ole kirjoittanut alleen. |
Hakki 25.08.2006 19:14:16 | |
---|
Liitytään kuoroon. Tällä hetkellä levy lautasella ja Out of the Shadows soi eli koko lätty ei oo edes soinut läpi, mutta... Voi jeesus minkä teitte jätkät! Vuoden levy, 5/5 pistettä. Up the Irons! while(true) {play(metal);} |
Ziggy Bubba 25.08.2006 19:15:18 | |
---|
Nyt laitoin tilauksen vetämään CD-wow.com :iin. Tililtä lähti nähtävästi 14,50 euroa CD+DVD spesusetin vastineeksi... www.mikseri.net/sigkk My musique |
ekikoo 25.08.2006 19:15:57 (muokattu 25.08.2006 19:18:34) | |
---|
Hyvä levy on. Mukava todeta ettei minun makuuni välinputoajia levyllä ole. e: jjoo, muistuipa mieleen yksi moittimisen kohde: Out of the shadowsin kertsi (kuten etukäteen mainittiin) kuulostaa Tears of the Dragonilta, mielestäni tarpeeksi että siitä tulee häiritsevä tekijä. All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
PH 25.08.2006 19:31:02 | |
---|
Minä en osaa vielä yhden kuuntelukerran perusteella sanoa oikein mitään. Huono levy tämä ei missään nimessä ole. Pitää vielä sulatella ja kuunnella pari kertaa lisää, ja käsittääkseni tämä on hyvän levyn merkki. Useat meikäläisen suosikkilevyistä/biiseistä ovat avautuneet hiljakseen eivätkä heti ensikuulemalta. "Sure, Kill Bill's a violent movie. But it's a Tarantino movie. You don't go to see Metallica and ask the fuckers to turn the music down."
- Quentin Tarantino |
DaKiller 25.08.2006 19:33:05 | |
---|
Läheisen Anttilan myyjän mukaan porukka on yllättävän vaisusti ostanut levyä näin tuoreeltaan. Ainakin sain oman "Special Limitedini" (kaikkihan ne on nykyään) ilman kyynärpäätaktiikan käyttöä. Sääli sinänsä.
Paikallinen Anttila ei ollut edes nostanut levyjä myyntiin mennessäni öpaut klo. 12 reikä reikä ostamaan lättyä. Kipaisin hyllyiltä Slayerin ja kysäisin myyjiltä, notta eikös ole uutta maidenia vielä myynnissä? Kävi tarkistamassa varastosta ja tuli kärryt täynnä AMOLADia tiskin luo ja sieltä tarttui mukaani limited. |
hyllevi 25.08.2006 19:33:32 (muokattu 25.08.2006 19:35:43) | |
---|
Kolmannen kuuntelukerran jälkeen totean levyn pettymykseksi. Biisit on järjestään liian pitkiä, aloitusraita on vain kovin mieleiseni, vaikka sekin häviää kahden aiemman levyn lyhimmille rykäisyille. Yksi kehnoimpia levyjä Maidenilta, kuitenkin yksi parhaita metallilevyjä ja mahdollisesti vuoden paras levy. Ainakin ulkomaalaisista. Ei tämä sentään Killersille häviä. Edit: Brucen ääni osoittaa pahoja hiipumisen merkkejä. |
aikavaikea 25.08.2006 19:41:28 | |
---|
ansaitsee kyllä tulla nostetuksi Somewhere in Timen ja Seventh Sonin ylvääseen joukkoon. Miksi juuri nuo kaksi nyt on nostettu toistuvasti klassikoiksi? Minun mielestäni kun jokainen noita edeltävä albumi on parempi kuin kumpikaan noista. Mun ei sitten kannata ihan sokkona juosta ostamaan tota uusinta. Kai. Found a strange fascination with a liquid fixation, alcohol can thrill me now. It's getting late in the game to show any pride or shame, I just burn a little brighter now, burn a little brighter now, yeah. - Derek W. Dick |
VJP 25.08.2006 20:07:06 (muokattu 25.08.2006 20:09:04) | |
---|
Miksi juuri nuo kaksi nyt on nostettu toistuvasti klassikoiksi? Minun mielestäni kun jokainen noita edeltävä albumi on parempi kuin kumpikaan noista. Mun ei sitten kannata ihan sokkona juosta ostamaan tota uusinta. Kai. Nämähän ovat tietysti makuasioita. Omasta mielestäni jokainen levy välillä Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son on hyvä, ellei jopa loistava. Nuo kaksi levyä vain ovat minun mielestäni täydellisempiä kuin muut. Brucen ääni osoittaa pahoja hiipumisen merkkejä. Tuota minä jaksan ihmetellä. Brucen äänihän on loistavassa kunnossa ikäisekseen. Kehtaisin jopa väittää että Bruce on vain parantunut laulajana ja tulkitsijana vuosien varrella. |
DaKiller 25.08.2006 20:13:28 | |
---|
Tuota minä jaksan ihmetellä. Brucen äänihän on loistavassa kunnossa ikäisekseen. Kehtaisin jopa väittää että Bruce on vain parantunut laulajana ja tulkitsijana vuosien varrella. Olen itse sitä mieltä, että Brucen ääni on päässyt parhaiten esille hänen soololevyillään eikä AMOLAD muuttanut asiaa miksikään. Äijähän kyllä vetää paremmin kuin hyvin amoladillakin mutta jotenkin Tyrannylla oli jotain vielä lisää. Voi olla, että lisäkuuntelu tekee muutoksen tähänkin. |
asa 25.08.2006 20:17:03 | |
---|
Pääkaupunkiseudulla olevat voivat käydä hakemassa levynsä Jäänsärkijästä reilun tunnin kuluttua: Ja Lahen himofanaatikko. Tuli haettua Keltaisesta Jäänsärkijästä levy, ja saatua vielä 4 biisin ennakkosampleri kaupan päälle. Ei kaduta yli 200 km ajo tippaakaan kun sai levyn soittimeen. Tuli kuunneltua tuota kello neljään aamulla, ennenkuin malttoi mennä nukkumaan. TIMANGI LEVY! Aamulla vielä saapui Levykauppa Äx:stä tilattu CD + DVD, joten kunhan saa vielä vinyylin jostain, niin hyvä on. MAIDEN IS FOREVER! UP THE IRONS! |
Räkkipeli 25.08.2006 20:18:51 | |
---|
Spektaakkelimaisen mahtava levy. Kuinka onnekkaita olemmekaan kun meillä on Iron Maiden! Jonain päivänä ihmiskunta kuolee, ja musiikkia ei enää soiteta. |
Jokunen 25.08.2006 20:24:54 | |
---|
Miksi juuri nuo kaksi nyt on nostettu toistuvasti klassikoiksi? Minun mielestäni kun jokainen noita edeltävä albumi on parempi kuin kumpikaan noista. Mun ei sitten kannata ihan sokkona juosta ostamaan tota uusinta. Kai. Eipä AMOLAD ole musiikillisesti ole juurikaan lähempänä noita kahta levyä, kuin aikaisempia mielestäni. Paitsi tietenkin syntikan osalta. Varmasti ostamisen arvoinen levy... Edelliseen intro-kommenttiini palaan sen verran, että nyt alkaa myös itseäni hieman häiritsemään parit ylipitkät introt. Johtuu varmaan siitä, että kun tässä jo varmaan kuudetta kertaa putkeen levyä kuuntelee, niin haluaisi päästä nopeammin itse asiaan. Muuten kuulostaa todella hyvältä! Tähän mennessä suosikeiksi ovat nousseet These Colours Don't Run, BTATSuns, The Pilgrim, .... Ei hitto, vieläkin taitaa mennä lähes koko levyn listaukseksi! No, heikoin lenkki ollut ehkä Lord Of Light, joka ensikuulemalta iski hyvin, mutta nyt on jäänyt hieman muiden varjoon. Erityismaininnan annan levyn ehkä parhaalle biisille The Longest Day, joka on huikea mestariteos! "If vomit were a movie, this would be the soundtrack." |
mutta jotenkin Tyrannylla oli jotain vielä lisää. Taitaa mennä keskimäärin laulumelodiat matalammalta, joten jää tulkinnalle ja äänen soinnille tilaa paremmin. Tuo pelottaakin nyky-Maidenissa, kun suuri osa hevikohtien melodioista pysyttelee aika lailla Brucen äänen ylärajalla. |