Aihe: Slaissaus Cubasessa
1
pkhlo
05.11.2003 22:13:24
Oon tässä painiskellut Cubase SX:n slice-toiminnon kanssa. Olen käyttänyt sitä siihen mihin isotkin pojat Digidesignin vastaavia tuotteita eli äänittämieni lyömäsoitinkomppien kvantisointiin. Touhu on vaan ihan tappavan hidasta, koska se vaatii aina huolellista audio-filen läpikäyntiä manuaalisesti. Ohjelma ei siis tarpeeksi tehokkaasti tunnista transientteja vaan slicet pitää lätkiä tarkalla kädellä, zoomilla ja scrubilla. Olisko jotain vinkkejä tähän, löytyykö hyviä kikkoja? Olen koittanu aina normalisoida, dynamiikan expandointia en sentään ole vielä ruvennut yrittämään. Onko jollain kokemusta pro tools- ympäristön vastaavasta, onko helpompaa? Se verran voin vielä sanoa, että käytännössä toi on johtanut siihen, että sitä slaissaa vaan tosi lyhyitä pätkiä ja sen jälkeen copy-pastettaa. Tylsää ja epämusikaalista.
They can't prove whose vomit it was, they don't have the facilities in Scotland Yard. You can't really dust for vomit.
okram
07.11.2003 00:10:39
Osta Emagic Logic Platinum
ja sää naurat ja musiikin tekeminen on hauskaa jälleen...
okram
07.11.2003 00:11:11
Hienot viikset!!!!
pkhlo
07.11.2003 22:34:54
Osta Emagic Logic Platinum
ja sää naurat ja musiikin tekeminen on hauskaa jälleen...

Sitä nyt niin vaan osteta. Tein valintani vuoden alussa emagic/apple uutisten perusteella ja sijoitin egeni tohon. Muuten olen kyllä kovasti naureskellut, diggailen softaa ja alkaa se pikkuhiljaa taittuunkin. Oisko kellään jotain ihan oikeeta vinkkiä?
They can't prove whose vomit it was, they don't have the facilities in Scotland Yard. You can't really dust for vomit.
Jabbe
08.11.2003 09:53:00
Älä kvantisoi; opettele soittamaan. :)
pkhlo
09.11.2003 22:13:06
Älä kvantisoi; opettele soittamaan. :)

Kiitos avusta! Nythän se ongelma ratkesi;-) Tää nyt on myöskin tällanen soundipoliittinen kysymys. Johonkin juttuun sopii tollaset selkeesti slaissatut kompit. Groove-mapin avulla fiilistä voi muuttaa rajusti. Oon pyrkiny erityisen onnistuneita komppeja (soundit, soittajan meininki...) slaissaamaan, niin niitä voi mäpin kanssa sovitella erilaisiin juttuihin. Käyttävätpä nuita kuulemani mukaan popin p-productionissa aika yleisesti. Edelmanin viimeisellä levyllä kompit on slaissailtu, en tosin tiedä kaikista biiseistä. Tästä ekasta radiohitistä, "Enkelten tuli", ton homman kuuleekin aika selvästi. Ammattilaiset (tässä S. Kuoppamäki) tulee töihin, soittelee vähän aikaa kunkin biisin eri komppeja ja noista sitten pätkitään parhaat palat jotka slaissataan. Hui! No, toisaalta, ei se kai muusikoiden merkitystä vähennä. Onhan tommosella parempi työllistävä vaikutus, kun että nappais valmiita looppeja sample-cd:ltä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)