Jeepster 24.08.2006 15:41:01 | |
---|
Äh, suositelkaa mulle jotain biisiä minkä saisin opeteltua. Vaikka soittelen niin se on sellaista että "makee pätkä tossa tambourine manin alussa opettelempa sen." tabeja selatessa "jaaha ja loppu on tällasta ja biisi meni radiosta jo enkä jaksa yrittää tunkea noita sointuja oikeeseen paikkaan, opettelen sit vaan ton alun". Joku helppo, hyvä. Hyvät ihmiset. Kiitos. Ain't no square in my corkscrew hair. |
kissakissala 24.08.2006 17:00:18 | |
---|
|
AtukkA 24.08.2006 17:17:18 | |
---|
huom!luin vaan tuon aloitus viestin. Selvästi olet alusta päässyt ohi mutta et eteenpäin. Nyt kuuluu treenata! Aika hyvin tunnut tietävän mitä et osaa niin ei auta muu kuin harjoittelu. |
Hannu H. 25.08.2006 11:19:53 | |
---|
Mä lähtisin tätä ongelmaa ratkomaan siltä suunnalta, että opettelet lisää sointuja ja etenkin ne barreet. Tätä kautta pääset rämpyttelemään jotain suomirockia ja vanhempaa musaa, kun osaat soinnut. Rämpytellessä rytmitaju paranee. Ainakin itsellä alussa auttoi otelaudan hahmottamista barreiden opettelu. Ja kun osaat sointuja, voit hyvillä mielin perustaa bändin kavereitten kanssa. Bändin jäsenten tasolla ei mielestäni tässä vaiheessa ole hirveästi väliä. Oppii koko porukka siinä yhdessä soittaessa. |
PQ 25.08.2006 12:52:43 | |
---|
opettelet lisää sointuja ja etenkin ne barreet. Barret on ihan must. Kun opit E- ja A-duurit avosointuina (onkohan näille joku oikea nimikin?) siirtämään barresoinnuiksi, osaat hetkessä kaikki duuri-, molli-, 7- ja molli7-soinnut. On ehkä hidasta, mutta kannattaa jaksaa nähdä vaivaa. Sitäpaitsi ainakin bändisoitossa kitaristi joutuu soittamaan enemmän sointuja kuin sooloja. Siis skeba handuun ja vääntämään! (Good luck) Intomieltä jo 10 vuotta! |
Mä lähtisin tätä ongelmaa ratkomaan siltä suunnalta, että opettelet lisää sointuja ja etenkin ne barreet. Tätä kautta pääset rämpyttelemään jotain suomirockia ja vanhempaa musaa, kun osaat soinnut. Rämpytellessä rytmitaju paranee. Ainakin itsellä alussa auttoi otelaudan hahmottamista barreiden opettelu. Ja kun osaat sointuja, voit hyvillä mielin perustaa bändin kavereitten kanssa. Bändin jäsenten tasolla ei mielestäni tässä vaiheessa ole hirveästi väliä. Oppii koko porukka siinä yhdessä soittaessa. itseasiassa en oo jaksanu päivitellä tänne kaikkea mitä olen oppinut. rupesin treenaan barreja kun sain ekoja vastauksia tähän ketjuun ja osaan jo jotkut hyvin. Ain't no square in my corkscrew hair. |
Titares 26.08.2006 08:06:09 | |
---|
Hanki metronomin sijasta joku rytmikone, niin soitto on hauskempaa, tai vaikka käytetty kiippari, jossa on hyvät säestykset tai Roger Linn'in AdrenaLinn II, tai katso mitä ilmaissoftia PC-puolelta löytyy: http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=33 |
herra47 26.08.2006 09:50:45 | |
---|
Metronomin kanssa hakkaaminen voi joskus tuntua kyllästyttävältä... itse tykkään mielummin soittaa biisien mukana tai jonkun taustaraidan päälle. (köyhänmiehenbändi). Kuuntele jotain biisiä mistä tykkäät ja joka kuulostaa sellaselta että pystyisit sen harjoittelemaan, ala reenaamaan ja sit ku menee hyvin ni musa soimaan ja soita mukana. Nauhoita omaa soittoa ja kuuntele, siinä huomaa virheet. P.S. Voisit myös nauhoittaa jotain ja laittaa näytteen, olisi mielenkiintoista kuulla miten se keppi soi sun käsittelyssä. |
käsi 26.08.2006 17:45:26 | |
---|
Hommaa itsellesi Hal leanardin kitarakoulu kirjat, 1inakin osat 1 ja 2 on hyviä. Niissä lähdetään alkeista mutta kun osan 1 käyt läpi tiedät jo aika paljon. Siinä on tosin aika paljon kertausta sun tämän hetken tasoon, mutta kertaus on opintojen äiti. Ja samalla opit soittamaan nuoteista. Osassa kaksi meneekin sitten jo paljon "vaikeampiin" juttuihin ja teoria puoli alkaa aukeamaan sitä kautta. Myös noi easy pop melodies kirjaset jotka kuuluvat ikäänkuin samaan sarjaan ovat varmasti avuksi. Esim suuressa kitarakirjassa on se loppuosa omistettu soinnuille, siellä on tosi paljon otteita merkattuna. Kirjasta on muutenkin hyvä käydä läpi. Kirjastossa on paljon oppaita joihin kannattaa tutustua. Lainaa vaikka joku bluessin alkeet kirja. Itse käyn nyt läpi taas noita kitarakoulu kirjoja, kauan sitten kun aloitin soittoharrastuksen hommasin noi, sitten löysin tabulatuurit ja menin mistä aita on matalin. Nyt taasen kun haluan oppia teoriaa ja ymmärtää nuoteist enemmän koluan noita kirjoja läpi. Tohtori toonikaa suosittelen, mutta vaatii kärsivällisyyttä. myös suosikki artistisi tabulatuuri kirjat kannattaa hommata, aina virkistää mieltä kun oppii riffin tai kaksi tai ehkä koko biisin joltain omalta suosikilta Mitä oikeasti toivon, olisipa edes hetken ajan elämässä aika jolloin ei tarvisi pelätä sitä että jostain päin alkaa valumaan paskaa niskaan. Aina ei vaan jaksa |
Jeepster 26.08.2006 20:16:32 | |
---|
Noita kirjoja oon lainaillu, tabla- ja muita. Itseasiassa Suuri Kitarakirja tarttui tänään käteen. Olen niin paska että soittonäytettä en taida pistää. :) Mutta kiitos vinkeistä. Meitti yrittää. Ain't no square in my corkscrew hair. |