sakke 20.08.2006 21:13:20 | |
---|
onko kukaan tehnyt modausta tuollaiseen.. ? Netissä tulee vastaan mix konkan arvon muutos , onkohan noita muita..? Kokemuksia muutoksesta ? |
KoskPaavo 22.08.2006 10:26:53 | |
---|
Itse olen tuollaisen tehnyt kokonaan , mitähän modausta tuohon oot suunnitellut? Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
sakke 22.08.2006 14:42:18 | |
---|
Itse olen tuollaisen tehnyt kokonaan , mitähän modausta tuohon oot suunnitellut? http://home.comcast.net/~rmessick2/Home.htm Tuollainen on ainakin yksi tapa. Muitakin varmasti on. Helpostihan tuon kokeilee, mutta ajattelinpa kysäistä täältä josko kukaan mitään muutoksia on tehnyt ja onko oikeasti jotain hyötyäkin... |
KoskPaavo 22.08.2006 16:08:19 | |
---|
http://home.comcast.net/~rmessick2/Home.htm Tuollainen on ainakin yksi tapa. Muitakin varmasti on. Helpostihan tuon kokeilee, mutta ajattelinpa kysäistä täältä josko kukaan mitään muutoksia on tehnyt ja onko oikeasti jotain hyötyäkin... En osaa sanoa , nykyinen originaali kytkentä kuulemma toimii loistavasti. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
Ocku 22.08.2006 16:33:07 | |
---|
Olen modattanut omani. Fenderin reverbissä on yksi iso vika. Mitä korkeammalle väännät Mix-potikkaa, sitä enemmän häipyy kitaran omasta soundista treblet. Tämä ärsyttävä piirre tekee mielestäni koko reverbistä oikeastaan käyttökelvottoman. Jos haluan vähemmän trebleä, niin vähennän ne mielummin vahvistimesta itse. Moddauksen jälkeen voin vääntää Mix-potikan vaikka täysille ja soundista ei häivy mitään. Sama modi teki myös vempaimesta putkibufferin, eli signaalin voi splitata reverbin jälkeen vaikka useampaan vahvistimeen tai ketjuun ilman että signaalin taso heikkenee. Modin suunnitteli ja suoritti Martin Kuhn. |
KoskPaavo 23.08.2006 11:22:01 | |
---|
Ahaa, onkohan tuota modauskuvaa saatavilla? Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
Ocku 24.08.2006 11:02:35 | |
---|
Ahaa, onkohan tuota modauskuvaa saatavilla? Siis valokuvaa modatusta laitteesta vai kaavaa? |
KoskPaavo 25.08.2006 08:38:29 | |
---|
Siis valokuvaa modatusta laitteesta vai kaavaa? Kaavaa , siis schemaa. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
Sori, eipä taida löytyä. Aikoinaan kun tämä Kuhn ja reVintage-styrkkareiden rakentaja Söderberg ratkoivat tätä ongelmaa, ne tekivät sen erään foorumin ( www.gmf.se/forum) keskustelupalstalla, ja silloin tämän kaavan eri evoluutiovaiheet oli esillä siellä. Foorumin arkistosta ei kyseistä keskustelua enää löydy kun yritin etsiä. Kuhnilla itsellä on varmasti kaava jäljellä. Voin kysyä häneltä jos haluat. Voi tietenkin olla että hän mielummin tekee modit itse, eikä halua levittää kaavaa. |
KoskPaavo 25.08.2006 18:19:19 | |
---|
Poikani on tuota käyttänyt blues-ja rautalankajutuissa jo muutaman vuoden ja sanoi että ei ole tuohon tone-ongelmaan törmännyt. Ilmeisest ei sitten tuohon mix-potikkaan paljoakaan ole kajonnut. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
Ocku 25.08.2006 20:33:15 | |
---|
Poikani on tuota käyttänyt blues-ja rautalankajutuissa jo muutaman vuoden ja sanoi että ei ole tuohon tone-ongelmaan törmännyt. Pyydäppä että poikasi tekee seuraavan testin: Styrkkariin puhdas/puhtaakko soundi, treblet täysille, kitaran tonepotikka täysille, reverbin mix-potikka nollaan. Nyt jos soittaa ja samalla vääntää mix-potikkaa päälle eron huomaa heti. Sitten kun mix-potikka on täysillä soundista on hävinnyt niin paljon yläpäätä ettei korviaan usko. Tietenkin jos käyttää soundia jossa yläpää on ennestään väännetty pois, tällä ei ole merkitystä. |
KoskPaavo 26.08.2006 09:42:41 | |
---|
Pyydäppä että poikasi tekee seuraavan testin: Styrkkariin puhdas/puhtaakko soundi, treblet täysille, kitaran tonepotikka täysille, reverbin mix-potikka nollaan. Nyt jos soittaa ja samalla vääntää mix-potikkaa päälle eron huomaa heti. Sitten kun mix-potikka on täysillä soundista on hävinnyt niin paljon yläpäätä ettei korviaan usko. Tietenkin jos käyttää soundia jossa yläpää on ennestään väännetty pois, tällä ei ole merkitystä. Täytyypä kokeilla, kuitenkin täytyy muistaa että alkuperäinen konstruktio on vuodelta 1963, tuolloin jo se ,että ylipäätään kaikua tuli , oli järisyttävä efekti. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
sakke 26.08.2006 21:07:02 | |
---|
Olen modattanut omani. Fenderin reverbissä on yksi iso vika. Mitä korkeammalle väännät Mix-potikkaa, sitä enemmän häipyy kitaran omasta soundista treblet.
Onko tosiaan näin ? Omassani mixin potikan suurentaminen lisää trebleä, ei siis vähennä. Mitä enemmän mixiä, sitä treblekkäämpi soundi. Todella häiritsevää kylläkin ja vaikeaa tuollaista on nopeasti säädellä kun tonet joutuu säätämään samalla..keikkaoloissa ei kovinkaan kiva. Pitänee tehdä asialle jotain.. Laittamassani modauslinkissä ei mainita tuosta mitään, vain paremmasta ja rikkaammasta soundista. Siinähän vaihdettiin vain yksi konkka toiseen. |
Ocku 27.08.2006 09:09:24 | |
---|
Lisäys siihen testaamiseen: On hyvä pitää reverbin määrä, eli Dwell, niin pienellä kuin mahdollista. Silloin kuulee paremmin miten kitaran omaa soundi muuttuu. |