Aihe: Kielet rävähtelee. Mitä teen väärin?
1
Odzilla
30.10.2003 19:54:19
Nyt olen katkaissut suhteellisen lyhyellä aikavälillä kaksi e-kieltä (ohuempaa). Viimeksi tänään rävähti D'addarion Nickel Wound - Regular Light Gauge (0.10-0.46) (Itse en ymmärrä tuosta muuta kuin kielten paksuudet).

Kuinka usein teiltä kielet katkeaa? Miten voin välttää kielten katkeilemisen? Jos joku vaan viitsisi, niin voisi valaista minua noin yleisestikin sähkökitaran kielistä - Millaista musiikkia soitetaan sellaisilla ja sellaisilla kielillä (paksuus etc).

Kiitos etukäteen.
Fortune
30.10.2003 19:56:11
Mikä kitara?
Look behind you, a three-necked guitar!
Odzilla
30.10.2003 20:44:39
Mikä kitara?

Ainiin, unohtui. Epiphone Fat-210.
Eemil
30.10.2003 21:12:13
Eipä noita pitäis katki saada kovin helposti soittamalla. Tarkasta satulasta ja tallasta ne kielten urat. Jos ne on vähänkin terävät jostakin niin syy on varmaan siinä. Hiomaan vaan jos on. Mistä kohtaa se kieli muuten katkeaa?
Torilla Ibanez S570wnsol 850 ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200. Tukekaa köyhää muusikkoa.
magnetman 004
30.10.2003 21:15:56

Nyt olen katkaissut suhteellisen lyhyellä aikavälillä kaksi e-kieltä (ohuempaa). Viimeksi tänään rävähti D'addarion Nickel Wound - Regular Light Gauge (0.10-0.46) (Itse en ymmärrä tuosta muuta kuin kielten paksuudet).

Kuinka usein teiltä kielet katkeaa? Miten voin välttää kielten katkeilemisen? Jos joku vaan viitsisi, niin voisi valaista minua noin yleisestikin sähkökitaran kielistä - Millaista musiikkia soitetaan sellaisilla ja sellaisilla kielillä (paksuus etc).

Kiitos etukäteen.

Kyllä noita kieliä menee itselläkin turhan usein, ja just sama merkki 11-sarjaa. Jos suht uudet kielet katkeilee, voi miettiä, soittaako turhan kovalla kädellä. Sitte talla voi olla niin kulunut, että kielet katkeilee taitekohdasta. Tallaa voi koittaa hioakin. Vois kokeilla muita merkkejäkin välillä, jos nuo on niin heikot. Kantsii ostaa irtokielinä noita ohuimpia, niin ei jää vajaita paketteja.
Terkkuja!
Peter Gunn
30.10.2003 22:42:30

Kummasta päästä katkesi? Kanattaa kiertää kunnolla sitä kieltä sinne viritystappiin.
DeathBlooms
31.10.2003 09:02:08
d'addarion kielet on tilutiluäässistä.. itellä meni kans aikoinaan pari kieltä viikossa, kunnes ymmärsin vaihtaa merkkiä.. vaihda siis ystäväni sinäkin!
- "Trisolam and zanex, serotonin, mdma, ibogaine, dopeamine, Tetra-hydro-chloride, atenolol, Amanita muscaria, Boric oxide, arrabinitol, psilocin, and flamizine, Cylotec and harmaline Give this all to me, I want it"
JanneT
31.10.2003 12:24:36

No hmmm...itsellänikin ennenkatkesi kieliä vähänväliä, mutta sitten opin soittamaan oikein ja olemaan lyömättä kieliä liian lujaa. Niin ja siis itselläni on 08-38 olevat DŽAddariot
Mörkö
08.11.2003 15:31:13
d'addarion kielet on tilutiluäässistä.. itellä meni kans aikoinaan pari kieltä viikossa, kunnes ymmärsin vaihtaa merkkiä.. vaihda siis ystäväni sinäkin!

Minulla ei ainakaan daddaariot ole katkennut ikinä.
"vinsentti on vihree nyrsijä"
jannu
10.11.2003 02:24:55
Mä soitan DR:n 0.11-setillä, enkä oo vielä tähän päivään mennessä saanut kieliä poikki, kuin korkeintaan jos on samat kielet vielä useamman kuukauden perästä ja alkais muutenkin olla vaihdon aika. Ja meikäläinen tuppaa soittamaan todella kovakätisesti pahimmillaan. Siis kunnolla bendejä ja plekukäsikin raastaa niin, että Jonny Greenwoodkin on kade. :)

Osta DR ja ole fauni!
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
battery
10.11.2003 02:53:01
mulla katkes tolla les paulilla tosi usein kielet, mutta tolla toisella kitaralla jossa on floyd rose talla ni kielet yleensä sen kuukauden ja reilunki kestävät..että luulen että siellä on nyt jossain terävää kulmaa joka katkasee
to the eyes blue
Sintti
10.11.2003 07:59:46 (muokattu 10.11.2003 08:03:57)
taitaa olla joko kitara paskana, tai sitten nä varmaan käytät rälläkkää plektrana, jos katkeilee... en oo ikinä saanu kieltä soittamalla poikki...

by the way...luin tuon otsikon ensin vähän väärin.. "Kielet värähtelee. Mitä teen väärin?" ;)
rupesi mietityttään että eikö niitten kielten sitten pidä värähdellä.. ;D
En oo ikinä uutta skittaa ostanu, enkä osta!!!
kilju
10.11.2003 09:45:48
Kielet saa aika hyvin katkeamaan jos pitää kitaraa kylmässä ja alkaa sitten soittamaan. Ne kannattaa myös pitää kitaran säädöille ja viritykselle optimaalisessa paksuudessa. Onhan se soittotapakin asiaan vaikuttava, itse otin viikonloppuna treeneissä tulpat korvista, ja heti katkesi kieli kun olin niin hurmoksissa siitä metelistä.
Sintti
14.11.2003 18:38:20
helvetti minä sain maanantaina ensimmäisen kielen soittamalla poikki... :) ihan sievästi rämpytin jotain rock a bye bye:a (vai mikä olikaan;) ja sitten yks kaks vaan ylä-e otti ja katkes.. :( katkesi sieltä tallan päästä ja kun katoin sitä tallaa, niin oli kulunu sinne semmonen terävä kulma.. taitaa olla että pitää säädättää koko kitara seuraavan kerran, kun kaikki kielet vaihtaa, hiotuttaa kaikki nauhat ja se talla. sitten pitänee vaihtaa tallan jouset ja uudet kielilukot... :(
Humppaa taikka kuole...^_^
Heart Of Steel
14.11.2003 18:49:42

Harvemmimpa nuo katkeilee.
Missä vireessä kitara on, minkä paksuista plektraa käytät ja käytätkö paljon vibra-kampea?
"Nobody tells a Man how to play."
Lord of the strings
15.11.2003 16:41:07
Siirry Dean Markleyn leiriin, itse käytän .010-.052 settiä, piiitkä sustain ja hyvin kestää.
"Who are you? How did you get in"? "Well i'm the locksmith and... I'm the locksmith"
Vimpo
15.11.2003 17:06:27

Luin otsikon, että "Kielet värähtelee. Mitä teen väärin?". Ei mulla muuta.
Sunburst
15.11.2003 21:55:07
Vaihdoin lespaani paksummat kielet, nyt kielet eivät soi tasaisesti, vaan jos esim. näpäyttää E-kielen soimaan, ääni "väpäjää" hitaasti vähän niinkuin epävireinen sointu. 3 ohuinta kieltä soi normaalisti, paksuimilla on kyseinen ongelma.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)