Aihe: Tarvitsetteko välttämättä floikkatallaa ja 24:ää nauhaa?
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15
Humu
25.08.2006 12:48:09
No millä tavalla se sun mielestä vaikuttaa lopputulokseen?

Älä vastaa kysymyksellä!
BigPapa
25.08.2006 12:51:40

Älä vastaa kysymyksellä!

Jos luit sen pikän englanninkielisen jutun niin siinähän sanottiin että kyseessä on myytti.Kyllä mulla on ollu stratoja blokin kanssa ja ilman ja sanoisin että paras soundi on tullut näistä blokatuista systeemeistä.Tossa mun E.C. mallissahan oli sellainen jo valmiiksi ostettaessa.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Humu
25.08.2006 12:57:27
Kyllä mulla on ollu stratoja blokin kanssa ja ilman ja sanoisin että paras soundi on tullut näistä blokatuista systeemeistä.Tossa mun E.C. mallissahan oli sellainen jo valmiiksi ostettaessa.

No sitä en oo väittäny, etteikö se sun mielestä vois olla paras systeemi! Minun mielestäni straton jousien tulee kellua ja todellakin jousten räminä tuo oman värinsä soundiin!
BigPapa
25.08.2006 12:59:14

No sitä en oo väittäny, etteikö se sun mielestä vois olla paras systeemi! Minun mielestäni straton jousien tulee kellua ja todellakin jousten räminä tuo oman värinsä soundiin!

Ei tuo.No saahan sitä uskossa elää tietenkin, ei se ole kiellettyä.Kukin tyylillään eiks niin.
Humu
25.08.2006 13:03:46
Kukin tyylillään eiks niin.

Sanoppa muuta...kun vaan joku sen ymmärtäs!
Meisseli
25.08.2006 13:12:02

ööööö...ei...?
Tanssitaan Fandjango,tanssitaan Merengue www.strangefruit-band.com
koponen
25.08.2006 13:18:52
Komppaan Humua ihan täysin ja kelluvalla vintagetallalla vieläpä. Tehkää itse testinne älkääkä uskoko mitään netissä kirjoitettua.

Myös alkuperäisen käyttötarkoituksen ja suunnittelun lähtökohtien huomioonottaminen unohdetaan näissä "talla kiinni bodyssa antaa eniten sustainia" kommenteissa. Soinneissa on eroja. MOT.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
BigPapa
25.08.2006 13:18:54

Sanoppa muuta...kun vaan joku sen ymmärtäs!

Andöständ....
koponen
25.08.2006 13:38:11
Ei tarvii tremsettereitä eikä muita.Ihan turha tulla sanoon, etteikö kelluvatallainen strato mene epikseen, jos tarpeeks sitä runkkaa.

No eh.. tässähän taas ollaan asian ytimessä. Minkä tahansa kitaran saa epävireeseen kun tarpeeksi runkkaa. Oikein säädetty, ehjä strato pitää kelluvatallaisena vireen ällisyttävän hyvin. Jos tarvitsee sukellella niin toki nappaan käteeni lukkosatulaisen, mutta säädöissä oleva vintagetallalla varustettu strato taipuu erinomaisesti vähän väkevämpäänkin vatkaukseen. Tehkää kunnollinen satula ja säätäkää talla kelluvaksi speksien mukaan niin on aika huoleton peli.

Eikä pelkkä ajan kuluminen ei tee kenestäkään mestaria. :)
BigPapa
25.08.2006 13:42:22

No eh.. tässähän taas ollaan asian ytimessä. Minkä tahansa kitaran saa epävireeseen kun tarpeeksi runkkaa. Oikein säädetty, ehjä strato pitää kelluvatallaisena vireen ällisyttävän hyvin. Jos tarvitsee sukellella niin toki nappaan käteeni lukkosatulaisen, mutta säädöissä oleva vintagetallalla varustettu strato taipuu erinomaisesti vähän väkevämpäänkin vatkaukseen. Tehkää kunnollinen satula ja säätäkää talla kelluvaksi speksien mukaan niin on aika huoleton peli.

Eikä pelkkä ajan kuluminen ei tee kenestäkään mestaria. :)

Ei tässä kukaan oo mestariksi alkanut -no enhän minä näistä mitään tiedä joten lopetanpa tämän....näköjään mestareita on liikkeellä....hyviä kammenvatkaushetkiä....ja jousten räminää...
Humu
25.08.2006 13:48:31
Myös alkuperäisen käyttötarkoituksen ja suunnittelun lähtökohtien huomioonottaminen unohdetaan näissä "talla kiinni bodyssa antaa eniten sustainia" kommenteissa.

Nimenomaan tätä ajoin takaa!

Kun mietitään vaikka Les Paulia, niin sehän on nimenomaan tullut tunnetuksi sustainistaan. Jos aikoinaan LP ois keksinykki jonkun toisen tallaratkaisun, jolla sustain ois ollu vielä rikkaampi, kuin nykyisellä Tune-O-Matic tallalla, niin en minä usko, että se ainakaan nekatiivisesti ois vaikuttanu kyseisen kitaran menestystarinaan.
Monesti kitaranvalmisutksessa mielletään, että soivuus ja sustain on ne asiat, johon kaikki pyrkii. Strato taas on täynnä sustainin kannalta huonoja ratkaisuja, mutta ei straton juttu olekkaan se, että se löisi LP:n tällä rintamalla. Soundi pitää kuulostaa tietysti itseltää, mutta vaikka joku keksis systeemin(vaikka joku ufotalla?!), jolla stratoon saatas LP:n sustain, niin ei sitä vannoutuneet stratofanit varmaan edes haluais...eikä se ole edes puritaanisuutta, vaan ainoastaan sitä, että heillä on vain oma mieltymyksesnsä siitä, että äänen pitää syttyä tietyllä tavalla ja sammua n. pisteessä X.
En siis edelleenkään väitä, että tämä ois absoluuttinen totuus jostain täydellisestä kitarasoundista!
BigPapa
25.08.2006 13:56:27 (muokattu 25.08.2006 14:02:46)

Soundi pitää kuulostaa tietysti itseltää, mutta vaikka joku keksis systeemin(vaikka joku ufotalla?!), jolla stratoon saatas LP:n sustain, niin ei sitä vannoutuneet stratofanit varmaan edes haluais...eikä se ole edes puritaanisuutta, vaan ainoastaan sitä, että heillä on vain oma mieltymyksesnsä siitä, että äänen pitää syttyä tietyllä tavalla ja sammua n. pisteessä X.

Pakko palata:
No minähän en ole stratofani????Ja kyse ei ole sustainista niinkään, vaan enemmänkin siitä että en tarvitse kampea.Ja blokattu straton talla pitää vireen, ja jos samalla tuleepi sustainia niin en minä sitä mitenkään pahana koe.Hank B Marvinilla on oikein hyvä soundi ja hillittyä kammenkäyttöä, jolloin vire säilyy.Samalla vuosikymmenellä vaikutti eräs Jimi Hendrix - niminen kitaransoittaja, jonka kammenkäyttöä on varmaan moni kuullut.Ja myöskin vireen sen jälkeen.Soundi oli Henkallakin hyvä.Ja sitten tämä Clapton -niminen hiekkasäkki jota on lyöty kuin vierasta sikaa...hyvä stratosoundi ja blokattu talla...ei kampihäröilyä.Stratoista on moneksi ja monilla eri systeemeillä.
Humu
25.08.2006 14:15:33
No minähän en ole stratofani????

Näin en missään nimessä ole väittänyt..enkä halua väittää

Hank B Marvinilla on oikein hyvä soundi ja hillittyä kammenkäyttöä, jolloin vire säilyy.

Mistä sinä voit tietää vaikka minä ja muut tallansa kelluvaan asentoon asentavat jumaloisimme nimenomaan Marvinin soundia?!

Samalla vuosikymmenellä vaikutti eräs Jimi Hendrix - niminen kitaransoittaja, jonka kammenkäyttöä on varmaan moni kuullut.

Elämä on täynnä kompromisseja. Ihminen itse päättää millaisiin ratkaisuihin päätyy.

Stratoista on moneksi ja monilla eri systeemeillä.

Tää on se juttu, minkä voisit ihan hyvin mennä peilin eteen lausumaan itsellesi! Siis sillain, että ymmärrät sen sanomat, eikä että vain kirjoitat sen tänne.

Minulla ei ole mitään ongelmaa ymmärtää, miksi joku haluais tallan kiinni bodyyn. Tallan säätäminen on välillä pirullista hommaa ja jos säädöt sattuu olemaan persiillään, niin ei se kyllä kieltämättä vireen kannalta ole hyvä juttu.

Minä kuintekin tykkään värittää soundia vibralla. Se on kivan kuuloista, kun sointujen lopussa hieman rautalankatyylisesti "niijaa" kammella. En minäkään sellaisesta Floyd Rose-äärivääntelystä perusta, mutta se on taas näiden ihmisten mieltymys. Ymmärrän sen täysin, ettei kitaransoittoa opita kampea vääntämällä, eli pitää sitä soittaa muutakin. Olen kuitenkin valmis uhraamaan säätöhommiin aikaa, että saan tallan kellumaan ja pitämään edes kohtalaisesti vireensä. Silläkin uhalla, että koko systeemi menee metsää, jos vaikka kesken soiton katkeaa kieli tai jos venytän, niin se vaikuttaa muihin kieliin...kuten sanoin, elämä on täynnä valntoja!
BigPapa
25.08.2006 14:19:23 (muokattu 25.08.2006 14:22:30)

Tää on se juttu, minkä voisit ihan hyvin mennä peilin eteen lausumaan itsellesi! Siis sillain, että ymmärrät sen sanomat, eikä että vain kirjoitat sen tänne.

Just just...mainitsin noi vaan eräinä esimerkkeinä.Ja tämähän alkoi siitä kun sun stratossa kuulemma jouset rämisee kivasti ja tuo soundia.Tai värähtelee...
jotain sellaista....ho ho...kyllä minäkin olen kampea käyttänyt - ihan oikeasti - mutta päätynyt tähän nykyiseen ratkaisuun ja kampea käyttää ne ketkä haluaa.Koittaisit nyt sinäkin ymmärtää jotain...jousijutusta ollaan erimieltä.Sanokoon kelluvan vintagetallan omistajat ja käyttäjät mitä tahansa.
Humu
25.08.2006 14:32:16
Just just...mainitsin noi vaan eräinä esimerkkeinä.Ja tämähän alkoi siitä kun sun stratossa kuulemma jouset rämisee kivasti ja tuo soundia.

Juu sanoin ja olen edelleen samaa mieltä...mutta kuten sanoit, tästä asiasta nyt vaan ollaan sitt eri mieltä.

- ihan oikeasti - mutta päätynyt tähän nykyiseen ratkaisuun ja kampea käyttää ne ketkä haluaa.Koittaisit nyt sinäkin ymmärtää jotain...

Kuule...minä ymmärrän ihan täysin, että olet vilpitön ratkaisussas ja olen sitä kyllä sulle yrittäny painottaa lähes joka kirjoituksessa.
koponen
25.08.2006 14:33:39
Kyllä ne straton jouset soi ihan samalla tavalla kuin esim floyd rosen jouset. Jos ette sitä kuule niin ei voi mitään. Tuo on stratossa hyvä juttu ja lukkotallassa huono, koska päämäärä on usein täysin eri.

Sitten tässä keskustelussa häiritsee se seikka, että vireen pitämättömyydestä syytetään tallaa ja sen asentoa, vaikka useammin syy on satulassa ja virittimissä. Toki väärin säädetty talla palauttaa huonosti, mutta sehän ei läheskään aina ole soittimen vika.
BigPapa
25.08.2006 14:35:18 (muokattu 25.08.2006 14:51:07)

Juu sanoin ja olen edelleen samaa mieltä...mutta kuten sanoit, tästä asiasta nyt vaan ollaan sitt eri mieltä.

Kuule...minä ymmärrän ihan täysin, että olet vilpitön ratkaisussas ja olen sitä kyllä sulle yrittäny painottaa lähes joka kirjoituksessa.

Nonni...ai nii onkohan mun toinen strato blokattuine talloineen ihan susi kun siinä on se kammen reikä väärällä puolella, sekun on leftin talla.Ei kai se noin pitäis olla.

syy on satulassa ja virittimissä

Strato Plussassakin?Siinähän oli vielä tremsetterikin.

Ja mitä jousten soimiseen tulee niin sinfoniabändissä soi jouset komeesti.
Humu
25.08.2006 14:41:19
Nonni...ai nii onkohan mun toinen strato blokattuine talloineen ihan susi kun siinä on se kammen reikä väärällä puolella, sekun on leftin talla.Ei kai se noin pitäis olla.

No älä ny hyvä mies sitä ainakaan multa kysy, kun meidän mielipiteet tuntuu asiasta olevan niin eri teillä?!;D Itsellesihän sä oot se ostanu, etkä mulle?;D

Ei se ainakaan herra Vauhgania tuntunut kovin paljon haittaavan...
BigPapa
25.08.2006 14:44:47

No älä ny hyvä mies sitä ainakaan multa kysy, kun meidän mielipiteet tuntuu asiasta olevan niin eri teillä?!;D Itsellesihän sä oot se ostanu, etkä mulle?;D

Ei se ainakaan herra Vauhgania tuntunut kovin paljon haittaavan...

No ei se muakaan haittaa....vitsi vitsi..ettei mee turhan vakavaksi...; /
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)