Aihe: Mitä kappaleita olisi syytä osata?
1 2 3 4 5 6 7
uruttaja
25.08.2006 13:04:44
Listassa ei ollut kuin pari biisiä, jota ei vielä tänä vuonna ole soitettu, ei mee hyvin mullakaan ;)

Kannattaisko harkita vielä niitäkin. Mä en ilikiä sanoakkaan...mä olen vetänyt noita kaikkia tänä vuonna,paitsi Oikeesti.
baron
25.08.2006 13:08:20

Kannattaisko harkita vielä niitäkin. Mä en ilikiä sanoakkaan...mä olen vetänyt noita kaikkia tänä vuonna,paitsi Oikeesti.

Siinä on peräti kaksi piisiä, joita en edes tunne, tää varmaa erottaa amatöörin prosta.
Kyllä mä kaikkia muita oon joskus vetänyt.
"Speaking about music is like dancing about architecture"
v_m_kangas
25.08.2006 13:08:31 (muokattu 25.08.2006 13:12:14)

Eihän tuossa ollut tuota Finkkujen puhki vedettyä?

Mulle ei osunut Myrskyn jälkeen, eikä Tähti ja meripoika. Edit: Myös Kerran saavun satamaan on jäänyt keikalla vetämättä. On noitakin aiemmin vedetty :)

Hoho, Lokin joutu vetämään sen puolivillasen pystön kanssa pari viikkoa sitten, vielä miinus sävellajeista :)

Miksi Yölintu on kahdesti?
Humppaa tai soita humppaa
uruttaja
25.08.2006 13:11:35
Eihän tuossa ollut tuota Finkkujen puhki vedettyä?

Mulle ei osunut Myrskyn jälkeen, eikä Tähti ja meripoika. Edit: Myös Kerran saavun satamaan on jäänyt keikalla vetämättä. On noitakin aiemmin vedetty :)

Miksi Yölintu on kahdesti?

Mä katoin sitten sen väärin. Olisko Yölintu eri esittäjiltä?
humppahanuristi
25.08.2006 13:11:54

1. Paratiisi (1)
5. Jätkän humppa (7)
6. Valot (8)
7. Ilta skanssissa (9)
8. Kaksi kolpakkoa neiti (5)
11. Yön syliin (26)
13. Se jokin sinulla on (21)
18. Minä rakastan sua
19. Kotkan poikii ilman siipii (27)
29. Heili Karjalasta (34)
36. Blue suede shoes (10)
37. Yö kerran unhoa annoit (28)
40. Yölintu (36)

Nuo 13 löytyy edelleen meidän listaltakin. Olen kyllä viimeisen vuoden ajan aktiivisesti pyrkinyt vähentämään Teoston top40 kappaleita. No Paratiisi ei ole varsinaisesti mukana mutta kun sitä aina pyydetään. Samaten humppaosastolta Jätkän humppa. Heili Karjalasta pitää olla kun se on realismia (minun ja basistin vaimot E-Karjalasta ja toisen rumpalin P-Karjalasta).

Periaatteessa Yö kerran unhoa... ja Yölintukin on mennyttä aikaa mutta joskus ne vaan vedetään, kun ei muutakaan keksi.
Mualiman paras...
v_m_kangas
25.08.2006 13:19:54

Mä katoin sitten sen väärin. Olisko Yölintu eri esittäjiltä?

Ai jaa..näytti olevan kaksilla eri sanoilla tuo Yölintu, Tuula Valkama/Lauri Jauhiainen
Tankero
25.08.2006 14:16:09
Listassa ei ollut kuin pari biisiä, jota ei vielä tänä vuonna ole soitettu, ei mee hyvin mullakaan ;)

Käykäähän pieni kehityskeskustelu.
Varmasti, vissiin.
v_m_kangas
25.08.2006 14:29:43

Käykäähän pieni kehityskeskustelu.

Eihän tuossa enään paljon kehitettävää ole, aivan tarpeeksi suosittu ohjelmisto :) Siis aivan oikeasti, noissa mummopesuloissa ei tuon taiteellisimpia biisejä tarvitse, harmi sinänsä.
baron
25.08.2006 14:31:27

Eihän tuossa enään paljon kehitettävää ole, aivan tarpeeksi suosittu ohjelmisto :) Siis aivan oikeasti, noissa mummopesuloissa ei tuon taiteellisimpia biisejä tarvitse, harmi sinänsä.

Kyllä kai nuo piisit ovat taidetta olleet kun ovat jääneet ikivihreiksi ja mikäs sen taiteen niistä olisi vienyt?
"Speaking about music is like dancing about architecture"
v_m_kangas
25.08.2006 14:34:59

Kyllä kai nuo piisit ovat taidetta olleet kun ovat jääneet ikivihreiksi ja mikäs sen taiteen niistä olisi vienyt?

Sanotaanpa vaikka sitten niin, että hiukkasen urean tuoksua leijailee ilmassa noiden biisien ympärillä :)
humppahanuristi
25.08.2006 14:36:19

Tästäpä päästään sopivasti aiheen viereen.
Eilenkös se oli uutisissa Helsingin taiteiden yöstä ja näyttivät muutamaa taiteilijaa.

Ajattelin sitten siinä ääneen, että kyllä tuollaisen taiteilijan täytyy olla jossain määrin hullu. No vaimo kysyi heti perään, että puhutko nyt ihan itsestäsi vai jostain muusta...

Onko muusikko taitelija? Ei kai!
Mualiman paras...
lukkari
25.08.2006 14:39:33
Ajattelin sitten siinä ääneen, että kyllä tuollaisen taiteilijan täytyy olla jossain määrin hullu. No vaimo kysyi heti perään, että puhutko nyt ihan itsestäsi vai jostain muusta...

Onko muusikko taitelija? Ei kai!

Muusikko on varmaan taiteilinen hullu!
v_m_kangas
25.08.2006 14:44:30 (muokattu 25.08.2006 14:45:29)

Tästäpä päästään sopivasti aiheen viereen.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=6&t=130866

Pysytäänpäs oikeasti edes löyhästi aiheessa!

Tanssikeikoilla ei kannata soittaa liikaa poppia. Yökerhoissa yms. ne kyllä toimivat, mutta ei noilla lavoilla ja kylpylöissä.

Kirjastosta kun valkkaa ne kirjat, joissa lukee Ikivihreät, ei kovin huonosti onnistu valinnoissa. Sieltä löytyy Ikivihreät tangot, Ikivihreät valssit jne...
Edit: Kyllä minäkin sinne sekaan mielelläni laitan vähän itsellekkin uudempia kappaleita.
Tankero
25.08.2006 14:49:40

Tottapa haastat.
Hyvä esimerkki oli eilenkin Kemin Cumuluksessa. Noita tavallisia siinä oltiin puoli-iltaa vedetty, niin yks kurssit käynyt pariskunta siinä kävi kiittelemässä, että loistavaa tanssimusiikkia.
Varmasti, vissiin.
Tankero
25.08.2006 14:50:01
Sanotaanpa vaikka sitten niin, että hiukkasen urean tuoksua leijailee ilmassa noiden biisien ympärillä :)

Taas komppia
Varmasti, vissiin.
lukkari
25.08.2006 14:54:27
Tottapa haastat.
Hyvä esimerkki oli eilenkin Kemin Cumuluksessa. Noita tavallisia siinä oltiin puoli-iltaa vedetty, niin yks kurssit käynyt pariskunta siinä kävi kiittelemässä, että loistavaa tanssimusiikkia.

Aikoinaan saatiin ratiosta kasetille Olavi Virran laulama oliko se Rokkenrol vai Rokkanroll-valssi,on kyllä kuuntelemisen arvoinen biisi,niin sitä sitten mentiin kapakoissa parodiana,ei muuta kun kansa tykkäs.Ei voi kun ihmetellä.
KoskPaavo
25.08.2006 14:56:27

Tuossa listassa on kolme jota en oo soittanut,
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
Riksteri
25.08.2006 16:19:56
1970 -luvulla alkoivat syntetisaattorit yleistyä ja poppi muuttui aika nopeaan tahtiin elektroniseksi musiikiksi. Ennen 70 -lukua syntyneitä vanhoja hittejä ei usein kannata edes yrittää soittaa livenä pienellä orkesterilla ja tämän päivän vermeillä, koska se ei useinkaan kuulosta kovin hyvältä alkuperäisiin verrattuna. Uudempaa musiikkia on tehty niin paljon, joukossa erittäin hyvääkin musiikkia, että kyllähän siitä riittää ammennettavaa. Rautalangasta siis eteenpäin :)
v_m_kangas
25.08.2006 16:23:45

1970 -luvulla alkoivat syntetisaattorit yleistyä ja poppi muuttui aika nopeaan tahtiin elektroniseksi musiikiksi. Ennen 70 -lukua syntyneitä vanhoja hittejä ei usein kannata edes yrittää soittaa livenä pienellä orkesterilla ja tämän päivän vermeillä, koska se ei useinkaan kuulosta kovin hyvältä alkuperäisiin verrattuna. Uudempaa musiikkia on tehty niin paljon, joukossa erittäin hyvääkin musiikkia, että kyllähän siitä riittää ammennettavaa. Rautalangasta siis eteenpäin :)

Tätä en osta. Kyllä hyvä melodia toimii nykyajan soittimillakin. Ei aina tarvitse jumittua siihen alkuperäiseen sovitukseen.

Toista on nämä uudet iskelmät. Niissä kun ei ole melodista ideaa välttämättä ollenkaan. Ne toimivat enimmäkseen studiokikkailuilla ja valtavilla synamatoilla. Niitä ei voi viheltää siten, että kaveri tunnistaisi kappaleen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)