Aihe: Kontrabasisteja liikkeellä??
1
RamBass
22.08.2006 19:31:22
Oon tässä kontrabasson kaulassa sitkeeesti roikkunut 1-2 vuotta.Hommat on sujunut tähän asti ihan mukavasti.Mikitin bassoni (rockabilly master plus) mikillä.jos jollain on kokemuksia kyseisestä mikista niin olis mukava vaihtaa sanaa?Mut nyt ostin kotikäyttöön vahvistimen (hartke B30).Ei oikeen pelitä..D ja G soi ihan mukavasti.Mut sit ku mennään aalle ja eelle niin johan pieree vaan.Et eikö tämmöset pienemmät vahvistimet oikeen sovellu mikeille jotka reagoivat resonointiin??vai mikä mahtaisi olla vialla?Olisko vinkkejä,ohjeita,neuvoja tai jotain.:)
doktorkoo
23.08.2006 08:09:09
Mut nyt ostin kotikäyttöön vahvistimen (hartke B30).Ei oikeen pelitä..D ja G soi ihan mukavasti.Mut sit ku mennään aalle ja eelle niin johan pieree vaan.Et eikö tämmöset pienemmät vahvistimet oikeen sovellu mikeille jotka reagoivat resonointiin??vai mikä mahtaisi olla vialla?Olisko vinkkejä,ohjeita,neuvoja tai jotain.:)

Ei kontran kanssa paljon olla liikkeellä (c;

Veikkaan ongelman aiheuttajaksi sen, että kombosi ei toista ihan riittävän alas. Kontra menee kuitenkin luokkaan 40 Hz...
http://en.wikipedia.org/wiki/Double_bass#Pitch_range

Toinen vaihtoehto on, että mikkisi lähtöimpedanssi on niin iso että se ei mätsää kompon kanssa. Tähän vois auttaa aktiivi DI-box?

-dr.koo
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank
Teijo K.
23.08.2006 08:12:33

Ei kontran kanssa paljon olla liikkeellä (c;

Veikkaan ongelman aiheuttajaksi sen, että kombosi ei toista ihan riittävän alas. Kontra menee kuitenkin luokkaan 40 Hz...
http://en.wikipedia.org/wiki/Double_bass#Pitch_range

Toinen vaihtoehto on, että mikkisi lähtöimpedanssi on niin iso että se ei mätsää kompon kanssa. Tähän vois auttaa aktiivi DI-box?

-dr.koo

Kyllä minä veikkaan tuota lähtöimpedanssia. Ei mielestäni kondraa vahvistettaessa ole tarkoitus sitä alinta botnea varsin kaivaa lisää vaan sitä presenssiä vähän. Tai no riippuu varmaan kontrastakin.

En kyllä tajua sitäkään mihin kontrassa tarvitsee kotikäyttöön vahvistinta? Miun Isolde ainakin soi jo luonnostaan niin isosti että se jo aiheuttaa rajoituksia kotisoitteluun.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Henko
24.08.2006 12:14:57

Meikä on vasta aloitellut kontran soittamisen, ja mun käy vähän kerrostalon naapureita sääliksi, kun pitäis släppäämään opetella. Ainakin noi alkup. peltikielet kolisee aika kovin...
Tänään saan postista La Bellan Supernils(Holgerssonit), saa nähdä, miten toimii.
Vahvistinta ei vielä ookaan, Enkä oo ehtinyt reenikselle viedä silleen, että kaverin vahvarin kautta luukuttaisin. Mulla on kans toi K & K:n rab+
M.net onkin ämmien net.
Nunez
24.08.2006 22:36:48
Oon AINA halunnut koittaa soittaa mahabassoa!
Jäämies, anna mennä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)