Hohhoijaa 20.04.2006 16:13:25 | |
---|
Etsin musiikkia mutten tiedä mitä etsin. Ilmeisesti tälle genrelle on nimi, chill out tjsp., mutta en tiedä aiheesta yhtään mitään. No jostain Mikseri.netistä tuollaista löytää runsaasti, hyvää ja tuhnua, mutta jotain "oikeitakin" artisteja olisi kiva tietää. Eli sellainen rento biitti taustalla ja ehkä jotain pientä melodiaa a muuta. Vaikea sanoa. Mutta jos jotain tuli mieleen niin informoikaa ihmeessä. Harrastaisit mielummin vaikka Koillis-Kirgisialaista fuusiojazzia. (DeWilde) |
D-Kay 20.04.2006 16:33:13 | |
---|
"I'm not a business man I'm a business, man" |
t-termiitti 21.04.2006 11:56:46 | |
---|
Tuohon "chill out" -kategoriaan mahtuu jo satoja artisteja, mitä sillä sitten tarkoitetaankaan. Lueskele noita vanhempia ketjuja, niistä voi irrota jotain. Jos tuo chill out rajataan kapeasti eli onko se nyt sitten jotain 80-90-lukujen vaihteen Goa-reivaajia tanssittaneitten DJ-löiden tekemää musaa varsinaisten reivien jälkeiseen "chillaukseen" tjsp., niin sitten voi löytyä pienempi joukkio artisteja, mutta itse en tuosta joukosta ole löytänyt miellyttävää musaa - paitsi se yksi oli ihan ok, jonka nimeä en nyt muista.... kerron sitten kun tulee mieleen. :) Ehkäpä tästä nyt keksit kuiten hakusanoja chill outin lisäksi: DJ, Goa, after-rave tjsp., niin pääset alkulähteille, jos se oli mitä hait. Tulokset 1 - 4 noin 6 osuman joukosta haulle "meaning of life is 44". (0,40 sekuntia) |
Hohhoijaa 21.04.2006 15:40:32 | |
---|
Harrastaisit mielummin vaikka Koillis-Kirgisialaista fuusiojazzia. (DeWilde) |
sumuhenkilö 22.04.2006 14:08:20 (muokattu 22.04.2006 14:14:45) | |
---|
Itselleni tuli tästä mieleen Ibiza-meiniki, jota itse olen kuulostellut erinäisiltä kokoelmilta. Esimerkiksi Cafe del Mar ja Ambient Ibiza -kokoomilta voisi bongailla tuollaisia aavistuksen viihteellisesti chillailevia artisteja. Yksi mieleenjäänyt on ainakin artisti/tuottaja Jose Padilla, joka käväisi vuoden 2000 Koneistossakin dj-keikalla, uima-altaan laidalla tietysti. Nämä ajatukset tulivat siis mieleen aiheesta yleensä, ei edeltävän viestin biisiinäytteestä. Aikas viihdyttävää hämyilyä kyllä sekin. Se mitä tuleman pitää, pitää tuleman... |
sumuhenkilö 22.04.2006 14:19:52 | |
---|
Okei no laitan tähän yhen josta tykkäsin.. joku demobändi -atomi+ http://www.mikseri.net/music/play.php?id=7136&type=hi En tiiä onko millä asteikolla kova mutta mulle kolisi. Kid Koala voisi ehkäpä toimia. Aikas mielenkiintoista meininkiä sen perusteella mitä olen kuullut. Se mitä tuleman pitää, pitää tuleman... |
Hohhoijaa 24.08.2006 15:50:58 | |
---|
Vanha ketju mutta nostetaan silti. Olen edelleen todella aloittelija elektronisen saralla mutta tykkäilen kovasti ja on aika löytää lisää. Nyt haussa jotain jazzahtavaa, rauhallista, hämyilevää. Siis puhaltimia ym. jazzille ominaisia elementtejä ja elektronisia aineksia. Anteeksi epämääräiset kuvailut, jos mitään tulee mieleen niin sanokaa ihmeessä, olen kiitollinen. |
Gandhi 24.08.2006 22:17:10 (muokattu 24.08.2006 22:17:44) | |
---|
Vanha ketju mutta nostetaan silti. Olen edelleen todella aloittelija elektronisen saralla mutta tykkäilen kovasti ja on aika löytää lisää. Nyt haussa jotain jazzahtavaa, rauhallista, hämyilevää. Siis puhaltimia ym. jazzille ominaisia elementtejä ja elektronisia aineksia. Anteeksi epämääräiset kuvailut, jos mitään tulee mieleen niin sanokaa ihmeessä, olen kiitollinen. Kannattaa tsekata kotimainen Rinneradio ja muut Tapani Rinteen jutut. E: Ilmeisesti on tuttu, kun näytti soivan nyt :) "Juo sinä ittes kauniiks, niin minä juon itteni mukavaks" |
Voisin kuvitella, että olet ehkä etsimässä näiden artistien tyylistä musiikkia: Funki Porcini, Jazzanova, Koop, kruder & dorfmeister, DJ Cam, Tosca, DJ Logic, DJ Spooky, DJ Food... Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle. |
Hohhoijaa 25.08.2006 14:47:09 | |
---|
Kannattaa tsekata kotimainen Rinneradio ja muut Tapani Rinteen jutut. E: Ilmeisesti on tuttu, kun näytti soivan nyt :) Heh, juu! On se mainiota. Voisin kuvitella, että olet ehkä etsimässä näiden artistien tyylistä musiikkia: Funki Porcini, Jazzanova, Koop, kruder & dorfmeister, DJ Cam, Tosca, DJ Logic, DJ Spooky, DJ Food... Pandora auttoi, tsekkailen noita. Ainakin Jazzanovasta tykkäsin kovin. Plussaa painoin. |
man machine 25.08.2006 22:16:57 | |
---|
Etsin musiikkia mutten tiedä mitä etsin. Ilmeisesti tälle genrelle on nimi, chill out tjsp., mutta en tiedä aiheesta yhtään mitään. No jostain Mikseri.netistä tuollaista löytää runsaasti, hyvää ja tuhnua, mutta jotain "oikeitakin" artisteja olisi kiva tietää. Eli sellainen rento biitti taustalla ja ehkä jotain pientä melodiaa a muuta. Vaikea sanoa. Mutta jos jotain tuli mieleen niin informoikaa ihmeessä. Tsekkapa tämä Suomi sivusto..siellä on oma Chill out alueensa--> http://www.elixiria.com/forum/viewforum.php?f=29 toivottavasti tuolta löytyy mitä haet. |