Gladstone666 23.08.2006 18:25:51 | |
---|
Musiikkimaun laajentuminen ei ole mikään kriisin paikka, ja raskaan metallin osalta olen hieman myöhäisherännäinen. Toki angstisessa teini-iässä oli vaihe, jolloin ei saanut kuunnella muuta kuin deathia, ja myöhemmin ei saanut kuunnella kuin bläkkistä=) Itselläni musiikinkuuntelu rajoittuu edelleen metalliin, mutta hymyillen kaivanut naftaliinista levykokelmani kevyempiäkin levyjä, kuten Nirvanan Nevermind ja In Utero ovat olleet yllättävän kovassa vedossa lähiaikoina. Tällä hetkellä taustalla tosin pauhaa Torture Killerin Swarm!, joten mistään luopumisesta ei kohdallani ole kyse. Joskus pää voi vain tarvita hieman kevyempää. Cum superiorum privilegio veniaque |
miscage 23.08.2006 20:38:52 (muokattu 23.08.2006 20:40:17) | |
---|
Silloin oli siistiä kun tajusin ettei ole pakko ostaa Mayhemin ekaa demoa ja kehua sitä vaikka kuulostikin paskalta.... Itse lähdin Scorpionisista, Guns N` Rosesista ja Nirvanasta liikkeelle, sitten tuli teinihevikausi, sitten vaihtoehtorock vei mukanaan ja sillä tiellä ollaan edelleen. Altsurock on edelleen se mille sydän eniten sykkii, mutta hyvä perus rock/pop linja menee myös. Heviä tulee kuunneltua enää harvoin. En mä osaa selittää minkälaisesta musiikista tykkään, ja mikä tekee jostain musiikista parempaa...mä vaan kuuntelen. Kiveksien laskeutumista ei kannata pelätä. Älkää ny viittikö jos poikain kaa otettii vähä karvapersettä... |
Moratoria 23.08.2006 22:00:24 | |
---|
Miksi vitussa rajoittaa itseään yhteen lajiin? |
Disposable 23.08.2006 22:36:55 | |
---|
Tässä ketjussa on monesti tullu meikäläisen kantaa sivuttua. Mutta pistetään silti: "Heavy medalli on sitä parasta!!1":han se meikänki motto, mutta eri kannata rueta saarnaaaan itsellensä että mikä on parasta: jos radiosta tuleva YleX-hitti kuulostaa hyvältä, sittenhän se sitä tekee. Ei siinä ole hävettävää. Kyllä se metalli sieltä potkasee takasin jos se on se Ainoa musiikkisuuntaus, meikällä ainakin tulee jonkun "oudon" musiikin kuuntelun jälkeen väistämättä ennemmin tai myöhemmin olo että "perkele, pistetäänpä kunnon rässiä levysoittimeen" jonka jälkeen mossaaminen on maistunut entistä enemmän. Vaihtelu virkistää, sanotaan. Mutta mielestäni siitä kaikista omimmasta musiikkisuuntauksesta ei voi täysin vieraantua ikinä. Kyllä routa porsaan kotiin ajaan, sanotaan myöskin. "Write a wise saying and your name will live forever." - Anonymous |
Parzival 24.08.2006 11:59:29 | |
---|
EI! En aio sitä koskaan tehdä, mutta olen alkanut hieman huolestua. Olen huomannut, että yhä useammin laitan mielummin koneelta soimaan Meiju Suvasta, kuin Cannibal Corpsea (kärjistetty esimerkki). Häämöttääkö kangashousuvaihe vielä tuolla jossain?! Löytyykö vastaavia kokemuksia? Tulenko katoamaan täältä metallipalstalta vai onko tämä vain normaalia iän karttumisen myötä tulevaa musiikkimaun laajentumista? Voi olla, että saan tästä petturin/luopionleiman, mutta otan riskin? Nimimerkki: Identiteettikriisi(kö?) Vastaavia kokemuksia löytyy! Et ole ainoa...sitä paitsi Meiju Suvas on parempi kuin Cannibal corpse;) haha. Kauhistelin joskus itsekin kun huomasin musamaun lipsuvan ja pahasti mutta eipä se enää haittaa=) kakka rules! |
TKT 24.08.2006 14:56:11 | |
---|
En ole luopumassa, mutta joskus tulee sellaisia hetkiä jolloin metallia ei vaan jaksa kuunnella. Sillon täytyy kuunnella jotain Matti Nykästä tai Apulantaa sun muuta vähemmän raskaampaa. Ei se metallin kuuntelu kuitenkaan mihinkään häviä, sitä vaan joskus haluaa kuunnella vähemmän "mäiskettä". Use My Third Arm |
Kirk_Hammett 24.08.2006 17:52:12 | |
---|
Miksi vitussa rajoittaa itseään yhteen lajiin? Niinpä! Korostaen sanaa ''vitussa'' You know it's sad but true... |
Werde 24.08.2006 17:53:04 | |
---|
Monet tuntuvat kääntävän asian niin, että metallista ikäänkuin kasvetaan ulos. Iän karttuessa musiikkimaku siis kevenee. Minulla kehitys on ollut aivan päinvastaista. Muistan kyllä digailleeni säröytyneestä kitarasoundista jo pikkupoikana. Musiikki ei kuitenkaan näytellyt kovin suurta osaa elämässä vielä vuosiin. Perus pianotunnit ja musiikkiluokat toki hoidettiin alta pois, mutta varsinainen musiikkiin herääminen tapahtui vasta peruskouluvuosien jälkeen. Raskaan osaston bändit alkoivat tulla pikkuhiljaa tutuksi täysi-ikäisyyden jälkeen (muutkin kuin Metallica ja Stratovarius joita kuuntelin lapsuuteni) ja pian peli oli menetetty. Viimeiset vuodet elämä on ollut pelkkää "heviä": soittamista, kuuntelua ja vaatekaapin sisällön muuttamista mustanpuhuvaksi ;) Ja kokoajan raskaampaan suuntaan mennään - nykyään saa jo ihmetellä miten kikkelihevi on joskus voinut kuulostaa hyvältä. En usko ikinä kasvavani "ulos" metalliräimeestä. Jos on tarve kuunnella kevyempää väliin niin sitten laitetaan Kotiteollisuutta pyörimään. Minulle "kaikki muu musiikki" todellakin on paskaa. |
Kirk_Hammett 24.08.2006 17:57:24 | |
---|
En usko ikinä kasvavani "ulos" metalliräimeestä. Jos on tarve kuunnella kevyempää väliin niin sitten laitetaan Kotiteollisuutta pyörimään. Minulle "kaikki muu musiikki" todellakin on paskaa. eikös edes perus rokki mene vai pitääkö olla ainaista jumalatonta mättöä ja karjumista/rääkymistä/örisemistä?
You know it's sad but true... |
gorgonoidi 24.08.2006 20:13:40 (muokattu 24.08.2006 20:14:14) | |
---|
En usko ikinä kasvavani "ulos" metalliräimeestä. Jos on tarve kuunnella kevyempää väliin niin sitten laitetaan Kotiteollisuutta pyörimään. Minulle "kaikki muu musiikki" todellakin on paskaa. En sanoisi että tuokaan haittaa mitään. Jokainen kuuntelee tietenkin sitä mitä kuuntelee. E: Olipa tosi tyhmästi sanottu. :) |
Itse luovuin lähes kokonaan metallimusiikista joskus 14 vuotiaana, kun aloin kuunnella räppiä. Sen jälkeen olen kyllä välillä palannut hard rockin maailmaan osittain, ja raskaammastakin kamasta muutama nimi putoaa vielä ihan hyvin. "I fine little girl's waiting for me, but I'm as bent as Dostojevski, I think about the meaning of my life again, and I have to sing Louie Louie again" |
lethus1 25.08.2006 14:00:20 | |
---|
Itse luovuin lähes kokonaan metallimusiikista joskus 14 vuotiaana, kun aloin kuunnella räppiä. Sen jälkeen olen kyllä välillä palannut hard rockin maailmaan osittain, ja raskaammastakin kamasta muutama nimi putoaa vielä ihan hyvin. Miten helvetissä voi vain "vaihtaa" genreä ? |
Disposable 25.08.2006 14:48:41 | |
---|
Miten helvetissä voi vain "vaihtaa" genreä ? Enemmän minua ihmetyttää miten nuin massiivisen harppauksen voi tehdä...Räppiä ja raskasta musiikkia ei pitäisi edes mainita samassa postauksessa. "Write a wise saying and your name will live forever." - Anonymous |
carnation 25.08.2006 14:51:26 | |
---|
Enemmän minua ihmetyttää miten nuin massiivisen harppauksen voi tehdä...Räppiä ja raskasta musiikkia ei pitäisi edes mainita samassa postauksessa. Miksei pitäisi? |
aikavaikea 25.08.2006 14:59:25 | |
---|
Miksei pitäisi? Niin. Onhan niitä samassa biisissäkin. Lähes lajin kantaisän, Black Sabbathin, levyllä Forbidden vierailee Ice-T biisillä The Illusion Of Power. Heikohko levyhän se on, mutta ei lie räppärin vika. Jos Tony Iommille kelpaa, niin ei siihen passaa paljon muiden nöösien nokkaansa kopauttaa. Found a strange fascination with a liquid fixation, alcohol can thrill me now. It's getting late in the game to show any pride or shame, I just burn a little brighter now, burn a little brighter now, yeah. - Derek W. Dick |
Milkop 25.08.2006 15:03:28 | |
---|
Räppiä ja raskasta musiikkia ei pitäisi edes mainita samassa postauksessa. Hoh hoijaa :D Minkähän ihmeen takia? np. Ice Cube - You Can Do It |
carnation 25.08.2006 15:05:57 | |
---|
|
Disposable 25.08.2006 15:09:05 | |
---|
Argh, päähän siinä räjähtää jos on kahta ääripäätä sekoitettu! Sehän on kuin laittaisi sinappia mansikoitten päälle, tai soittaisi kitaraa rumpukapulalla! Näin siis minun mielestä. "Write a wise saying and your name will live forever." - Anonymous |
Milkop 25.08.2006 15:11:01 | |
---|
Argh, päähän siinä räjähtää jos on kahta ääripäätä sekoitettu! Kuuntelepa vaikka Six Feet Underin One Bullet Left, kyllä se minusta toimii helvetin hyvin. Taikka Rage Against The Machine. Mutta mielipideasioitahan nämä silti ovat, vaikka oletkin väärässä :D |
salmivaara 25.08.2006 16:58:41 | |
---|
Miten helvetissä voi vain "vaihtaa" genreä ? 14-vuotiaana voi tehdä mitä haluaa. Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |