Aihe: Cakewalk Sonar Homestudio V4 - Käyttäjät kommentia kaivataan!
1
Cathi777
16.08.2006 17:20:36

Tästä ohjelmasta olisin hieman kysellyt, että onko minkä tasoinen ohjelma. Onko riittävä peruskäyttöön ja olenko käsittänyt oikein, että voin käyttää siinä Reasonia Rewire ohjelmana.

Hinta vaan olisi sellainen, että todellakin houkuttelisi ( 88e Thomannilla ). Tarkoitus olisi käyttää sitä perus nauhoitushommiin ja sitten synapuolta käyttelisin juuri Reasonin kautta.

Onko tuossa muuten vst-tuki?
Only pop music can break my heart...
Ukko
16.08.2006 18:55:40

Mulla on Studio 4 versio ja ihan hyvä käytettävyys jne. Käytettävyys on sitten toinen juttu niillä jotka ovat tottuneet esim Cubasis softaan eli se mihin on tottunut, on paras. Kai niissä on vst tuki. Tsekkaa cakewalkin kotisivulta.
jk. Ei ainakaan mulla ole mitään syytä vaihtaa toiseen ohjelmaan.
artodaguitarist
16.08.2006 20:31:04
Itse olen käyttänyt äänityksessä kyseistä ohjelmaa. Kyllä, siinä on VST-tuki, mutta jos esim. rumpuja rupeet väsää niin se menee tuolla ohjelmalla hankalaksi. Itse väsään rummut Fruity Loopsil ja sitten vaan tallennan ja lisään importilla sonarin raidalle. Muita ohjelmia äänityksessä en ole käyttänyt, mutta itse olen löytänyt kaikki perustoiminnot ja jos nimenomaan kotikäyttöön hankkii niin kyllä tuolla ohjelmalla on tosi hyvä tehdä töitä.
Cathi777
16.08.2006 21:22:58

Itse olen käyttänyt äänityksessä kyseistä ohjelmaa. Kyllä, siinä on VST-tuki, mutta jos esim. rumpuja rupeet väsää niin se menee tuolla ohjelmalla hankalaksi. Itse väsään rummut Fruity Loopsil ja sitten vaan tallennan ja lisään importilla sonarin raidalle. Muita ohjelmia äänityksessä en ole käyttänyt, mutta itse olen löytänyt kaikki perustoiminnot ja jos nimenomaan kotikäyttöön hankkii niin kyllä tuolla ohjelmalla on tosi hyvä tehdä töitä.

Joo, kyllä näillä tiedoilla kaupoille on mentävä. Edustaako kukaan Suomessa kyseistä tuotetta?
Only pop music can break my heart...
Boge
16.08.2006 21:34:02
Rolandin suomisivuilta saattaisi löytyä jälleenmyyjiä.
Don't try to argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience.
artodaguitarist
17.08.2006 19:44:27 (muokattu 17.08.2006 19:45:30)
Joo, kyllä näillä tiedoilla kaupoille on mentävä. Edustaako kukaan Suomessa kyseistä tuotetta?

Joo kyllä uskon, että moni suomalainenkin tota käyttää.
Tuossa ohjelmassa on tosi hyvä se, että sen oppii tosi helposti käyttää. Cakewalk Sonar 4 oli mun eka ohjelma millä koskaan äänittänyt ja miksannut. Ja en olekaan sitten muita ohjelmia sen koommin tarvinnut.
Jesus Muerte
19.08.2006 19:35:59
mutta jos esim. rumpuja rupeet väsää niin se menee tuolla ohjelmalla hankalaksi.

Tuo vähän riippuu siitä, että miten ne tekee. Itse käytän soundfontteja ja teen rummut suoraan perkussionuottiviivastolle. Tässä on sellainenkin etu, että jos tulisi sellainen tilanne vastaan, että tuntemattomalle rumpalille pitäisi antaa valmiiksi tehdyt rumpuraidat paperilla kouraan, niin ne voisi vaan printata ohjelmasta ulos. Tämä siis utopiamaailmassa, jossa rumpalit osaisivat lukea rumpunuotteja. :)

Käytännössähän ne rumpuraidat vaan exportataan audioksi ja poltetaan cd:lle.
Kemppilä
22.08.2006 13:35:14
Vähänaikaa sitten hankin tuon homestudion ja tähän mennessä, mitä olen käyttänyt, on tuntunut erinomaiselta. Huomenna ruvetaan rumpuja äänittelemään ensimmäistä kertaa tuolla softalla. Saa nähdä kuinka toimii tositoimissa.
"Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia
Röytö = Emotion
Pojat, te ootte lähteny väärään tanssiin!
artodaguitarist
25.08.2006 12:09:16
Oli kyllä loistava ostos tämä. En olisi kyllä uskonut, että tuohon rahaan saa näin hyvän ohjelman. Voin kyllä suositella kaikille. Se myös yllätti, että on todella monipuolinen ja soveltuu kyllä kaikenlaiseen äänitystyöhön. Positiivinen yllätys.

Mä ostan todennäköisesti sitten saman koska en halua enää jatkaa waresoftalla. Lähinnä oli kokeilu käyttöön itellä toi pro waresoftana.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)