Aihe: Roland XP-80 1 | |
---|---|
![]() 23.08.2006 20:41:41 | |
On ollut jo jonkin aikaa Rolandin XP-80 laite tuntuu aika kivalta, mut se parametriviidakko ei ole mulle vielä oikein auennut. Olisiko joku ystävällinen ja kertois mitä toi laite osaa tehdä ja mitä ei. Miten kannattaisi omia soundeja ryhtyä tekemään kaipailisin paljon mm: Van halenin Jum biisin tapaista soundia ja jotain nightwish tyylistä viulu juttua + syntikka soundeja. Perus hammondikin puuttuu mut laajennuskortilta keyb 60/70 löytyi aika kivoja valmiina. Eli millä perus soundeilla kannattaisi ja miten alkaa soundeja kasaamaan. Pystyykö toi mun rolle edes niihin. Törmäsin viimeviikolla yksissä juhlissa yamahan S30:seen siinä oli toi halenin soundi vakiona vai onko? Mistä sais vanhan S30:sen yamahan onko kellään? Öde | |
![]() 23.08.2006 23:35:04 | |
Aukaise parametriviidakko - saundeja alkaa löytyä. Mulla on ollut pari XP-sarjalaista. Ne ovat sen verran monippuolisia, että edellä mainittuja saundeja voi jäljitellä ihan uskottavasti. Haepas seuraava softa: http://www.mossgrabers.de/Software/ChangeIt.html Samalta sivulta löytyy myös hyvä rypäs saundeja ja googlella vielä lisää. Noista löytynee sopivat saundit ohjelmointitaidon ollessa vielä heikko ja ne ovat hyviä lähtökohtia sitten, kun alkaa jotain osaamaankin. | |
![]() 24.08.2006 08:50:56 | |
Tarkoitatko Van Hallenin Jump biisiä niin jotain sen tapaista kait löytyy ja se sinänsä helppo soundi tehddäkkin. Ja minusta Yamahan Cs1xässä oli jopa Jump niminen presetti en voi tarkistaa laitteeen möin aikaa sitten. PS. en myy omaani. | |
![]() 24.08.2006 19:03:02 | |
Aukaise parametriviidakko - saundeja alkaa löytyä. Mulla on ollut pari XP-sarjalaista. Ne ovat sen verran monippuolisia, että edellä mainittuja saundeja voi jäljitellä ihan uskottavasti. Haepas seuraava softa: http://www.mossgrabers.de/Software/ChangeIt.html Samalta sivulta löytyy myös hyvä rypäs saundeja ja googlella vielä lisää. Noista löytynee sopivat saundit ohjelmointitaidon ollessa vielä heikko ja ne ovat hyviä lähtökohtia sitten, kun alkaa jotain osaamaankin. Thanks mut on toi englanti peruskoulu 5:sen luokkaa eikä toi ohjelma oikein mulle aukea. DAM! Olisko jotain perus ns NYRKKI sääntöä mitä soundeja kannataa laittaa päällekkäin. Eli jos haluan konserttimaisen viulu jutun. Otan viulu soundin pöydälle editoidakseni sitä XP:llä viuluja voi laittaa kuulema 16 instrumettiä päällekkäin, mutta silti se kuulostaa VAIN viululta. mitä lisää :-0 Entä hyvä syntty soundi? Öde | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)