Strumbali 24.08.2006 11:57:02 | |
---|
Kaveri heitteli tuossa taannoin hetulaa Cozysta. Cozya oli kehuttu ammattimieheksi äänittäjien taholta. Jos kappaleen tempo oli 89 bpm biisin alussa oli se 89,5 bpm biisin lopussa. Ilman klikkiä tietenkin. (no nyt tosikot miettivät mistä kappaleesta oli kyse ;). Kyllä, keskustelussa mainituissa levyissä on tutustumisen arvoista tavaraa, ellei jopa klassikoita. ettäjotta |
Rumba-Ali 24.08.2006 12:08:26 | |
---|
Yksi suurista. Pitäis olla kuvauksessa "Rumpaleita, joiden soittoa on ilo kuunnella" -listassa. Ei vaan jaksa rueta kaikkia mahdollisia listaamaan. Difficult to cure ja Rising on jääny päällimmäisiksi mieleen Rainbown tuotannosta. Älyttömän hienoja biisejä täynnänsä ja ennenkaikkea soittoa jota voi vaan suu auki hämmäsellä. Ei tämä riitä, ei se tähän jää,
sun seuraavaan elämään
aion myös röytää.
En siitä suostuisi häviämään,
aioin röytää tieni sinun uuteen elämään |
MK73 24.08.2006 14:55:04 (muokattu 24.08.2006 15:45:19) | |
---|
Noh.. tuota, tarttuihan se "Rainbow Live in Munich -77" mukaan, kun pyörähdimme aamulla kaupoilla (cd-versiona tosin, koska palvelee paremmin käyttöäni). Perhana, eihän tämä mitään lälläriheviä olekaan. Huomattavan paljon proge -aineksia matkassa. Vaikka ihmekös tuo, kun 70-luvun rockista kyse. Ja Cozy Powell... olihan se kova! Virppasoundi ainakin tässä livellä on minun mieleen, vaikka mies rankaisee rumpuparkaa kovalla kädellä. Mutta isompi yllätys, että Cozy taitoi (ja malttoi) kevyemmän soitonkin. Jotenkin noihin aikoihin rock-rumpaleilla oli dynamiikka-asiat hienosti hallussa. Soitto oli eläväistä ja vivahteikasta. Samaa ei voi sanoa läheskään kaikista nyky(rock)rumpaleista. Kiitos jätkät ! Tuli korjattua paha aukko sivistyksestä :-) E. Kerkesin kakkoslevyyn asti - jumaluta, kunnon bluesiakin, sekä ajanhengen mukainen rocksinfonia rumpusooloineen! Tää on hianoa musaa. |
Yksi suurista. Pitäis olla kuvauksessa "Rumpaleita, joiden soittoa on ilo kuunnella" -listassa. Ei vaan jaksa rueta kaikkia mahdollisia listaamaan. Difficult to cure ja Rising on jääny päällimmäisiksi mieleen Rainbown tuotannosta. Älyttömän hienoja biisejä täynnänsä ja ennenkaikkea soittoa jota voi vaan suu auki hämmäsellä. Difficult'illa soittaa kylläkin Bobby Rondinelli. Ja hienosti soittaakin. |
hollmi-5 24.08.2006 19:35:56 | |
---|
Difficult'illa soittaa kylläkin Bobby Rondinelli. Ja hienosti soittaakin. Mulla ja soi päässä tuo Boobyn nimi tällä kohtaa. Itse lopetin Rainbown ostamisen vuonna -80 Down to Earthiin, kun se Cozy lähti... Nyt muistan miksi. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Deino 24.08.2006 19:37:11 | |
---|
Itse lopetin Rainbown ostamisen vuonna -80 Down to Earthiin, kun se Cozy lähti... Teki Rainbow sen jälkeenkin vielä hyviä levyjä. M.A.C.H.O. # 2
"I can't believe this macho bullshit!" |
hollmi-5 24.08.2006 19:40:00 | |
---|
Teki Rainbow sen jälkeenkin vielä hyviä levyjä. No se on makukysymys. Minulle Rainbown tärkeimmät heebot olivat Powell ja Dio. Blackmoresta en niinkään piitannut. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Nolte 24.08.2006 19:45:44 | |
---|
Teki Rainbow sen jälkeenkin vielä hyviä levyjä. Yksittäisiä hyviä biisejä, sanoisin. Hyvät kamat - huono soittaja! |
Rumba-Ali 24.08.2006 20:12:42 (muokattu 24.08.2006 20:13:14) | |
---|
Difficult'illa soittaa kylläkin Bobby Rondinelli. Ja hienosti soittaakin. Kassos. No joka tapauksessa diggaan. Mun historiatietous on juurikin näin heikkoa. En oo jaksanu nimilistoja levyistä lueskella. Itse lätty tuppaa olemaan mulle se pointti. Ei tämä riitä, ei se tähän jää,
sun seuraavaan elämään
aion myös röytää.
En siitä suostuisi häviämään,
aioin röytää tieni sinun uuteen elämään |
Peicco 25.08.2006 11:39:16 | |
---|
Tsekkailen tässä Rainbow:n live DVD:tä vuodelta -77. Mitäs luokkaa tässä tallenteessa ovat kuvan- ja äänenlaatu? Olin erittäin positiivisesti yllätynyt aikanaan Led Zeppelin -DVD-taltioinnin "teknisestä suorituskyvystä". Jos tuo Rainbown taltiointi on edes lähellä sitä, taidanpa laitaa heti tilaukseen. En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |
MK73 25.08.2006 12:02:03 | |
---|
Mitäs luokkaa tässä tallenteessa ovat kuvan- ja äänenlaatu? Olin erittäin positiivisesti yllätynyt aikanaan Led Zeppelin -DVD-taltioinnin "teknisestä suorituskyvystä". Jos tuo Rainbown taltiointi on edes lähellä sitä, taidanpa laitaa heti tilaukseen. Minä en voi puhua kuin cd-painoksen osalta, jonka äänenlaatu on vanhaksi liveksi yllättävän hyvä. Epäilin soundien olevan kehnommat. Ainoana häiriötekijänä bassorummut, jotka moninpaikoin peittyvät lähes kuulumattomiin kitaran ja basson alle. Sitten taas Powellin soolo-osuuden aikana rumpusoundit ovat kauttaaltaan erinomaiset, jopa juhlavat. Ei silti soundaa (läheskään) yhtä hyvälle kuin Zeppelin esim. How the west was won -livellä tai DVD:llä. Ja niin kova ukko kuin Powell olikin, eihän se nyt ihan Bonhamin veroinen kuitenkaan ollut - rumpusoundienkaan osalta. |
J.Hollström 25.08.2006 15:58:13 | |
---|
|
Silvio Dante 25.08.2006 21:33:13 (muokattu 25.08.2006 21:33:51) | |
---|
Difficult'illa soittaa kylläkin Bobby Rondinelli. Ja hienosti soittaakin. Kyllä soittaa. Tänä päivänä ludarit saa kyytiä: http://www.thelizardswebsite.com/music.htm The Lizards oli lämmittelemässä Glenn Hughesia nosturissa. Bobby Rondinelli=vitun kova. Black Sabbath nimisessä laulu- ja soitinyhtyeessä soittaessaan Cozy ei jaksanu vetää, ei kondis kestäny. Bobby hätiin ja homma hoitui. Aijai! |
Nolte 25.08.2006 21:52:17 | |
---|
Black Sabbath nimisessä laulu- ja soitinyhtyeessä soittaessaan Cozy ei jaksanu vetää, ei kondis kestäny. Bobby hätiin ja homma hoitui. Mikäs Powellin kondiksessa silloin oli? Hyvät kamat - huono soittaja! |
Silvio Dante 25.08.2006 21:58:02 | |
---|
Mikäs Powellin kondiksessa silloin oli? Ei jaksanu vetää, halus pidempiä taukoja biisien väliin ku taas Iommi ei halunnu. Jos soittelee siinä bändissä nii Iommia kuunnellaan. Aijai! |
Simbe 25.08.2006 21:59:17 | |
---|
Kyllä soittaa. Tänä päivänä ludarit saa kyytiä: http://www.thelizardswebsite.com/music.htm The Lizards oli lämmittelemässä Glenn Hughesia nosturissa. Bobby Rondinelli=vitun kova. Black Sabbath nimisessä laulu- ja soitinyhtyeessä soittaessaan Cozy ei jaksanu vetää, ei kondis kestäny. Bobby hätiin ja homma hoitui. Oho, enpä tiennytkään! Nyt kyllä ketuttaa ettei tullut mentyä katsomaan Hughes Turner Projectia. Se Turner on vähän ollut mulle aikansa Antti Tuisku pretty boy, mutta Graham Bonnet on kyl just sopiva äijä Rainbowiinkin. Eikös muuten H-T projectin jollain levyllä/biisillä soittanut Chad Smith? Rondinelli oli kova sana esim. Doro Peschin musiikkivideolla Turbo tour customien kanssa aikanaan. Taitaa olla muuten kovemmassa soittokunnossa nykyään kuin silloin aikoinaan, mitä noita Lizardspätkiä olen nähnyt - Fibesit saavat kyytiä. Cozyn ronskiutta ja karismaa ei kyllä kellään jälkeensä tulleella ollut, Black Sabbath taas Cozyn aikana on kuin joku ihan muu bändi, mitä se käytännössä olikin. Siinä ei karskiudessa Wardin voittanutta ole, Bev Bevan kyllä pääsee lähelle. :D |
Nolte 25.08.2006 22:09:57 | |
---|
Ei jaksanu vetää, halus pidempiä taukoja biisien väliin ku taas Iommi ei halunnu. Jos soittelee siinä bändissä nii Iommia kuunnellaan. Ok. Olin aina pitänyt ukkoa aika fyysisenä, mutta ilmeisesti ulkoinen olemus petti...vai oliko nautintoaineista kysymys...? Hyvät kamat - huono soittaja! |
Silvio Dante 25.08.2006 22:10:02 (muokattu 25.08.2006 22:15:36) | |
---|
Oho, enpä tiennytkään! Nyt kyllä ketuttaa ettei tullut mentyä katsomaan Hughes Turner Projectia. Se Turner on vähän ollut mulle aikansa Antti Tuisku pretty boy, mutta Graham Bonnet on kyl just sopiva äijä Rainbowiinkin. Eikös muuten H-T projectin jollain levyllä/biisillä soittanut Chad Smith? Ei se ollu se HTP keikka. Hughes lauloi itte koko homman ja Lizards lämmitteli Rondinelli oli kova sana esim. Doro Peschin musiikkivideolla Turbo tour customien kanssa aikanaan. Taitaa olla muuten kovemmassa soittokunnossa nykyään kuin silloin aikoinaan, mitä noita Lizardspätkiä olen nähnyt - Fibesit saavat kyytiä. Nyt taitaa vetää ihan Ludareilla. http://www.ludwig-drums.com/content/artists.php Cozyn ronskiutta ja karismaa ei kyllä kellään jälkeensä tulleella ollut Hieno rumpali Black Sabbath taas Cozyn aikana on kuin joku ihan muu bändi, mitä se käytännössä olikin. Siinä ei karskiudessa Wardin voittanutta ole, Bev Bevan kyllä pääsee lähelle. :D Bill Ward on lähestulkoon jumala. E: Bev Bevan. Spinal Tap, anyone? Aijai! |
Silvio Dante 25.08.2006 22:11:13 | |
---|
Ok. Olin aina pitänyt ukkoa aika fyysisenä, mutta ilmeisesti ulkoinen olemus petti...vai oliko nautintoaineista kysymys...? Ei tietoa. Aijai! |
Nolte 25.08.2006 22:12:40 | |
---|
Ei tietoa. Tämä selvä. Hyvät kamat - huono soittaja! |