Aihe: Ns. kansalaisaktivismi musiikin saralla?
1
Läpistö
24.08.2006 15:10:32 (muokattu 24.08.2006 15:10:55)

Löytyykö sitä? Itselläni tuli moinen ajankohtaiseksi, kun kotikuntani kunnanvaltuusto on päättänyt myydä opistotalon studiolaitteet tarjouksien perusteellaa.

Tulee mainita, että kyseessä on studiotavaraa 70-luvun lopulta ja 80-luvulta, ei siis mitää nykyajan hi-techiä. Mielestäni he menevät pahasti pieleen myydessään nämä laitteet, kun eivät kuitenkaan tule sillä paljoa tienaamaan.

Olenkin suunnitellut jonkinlaisen adressin/kansalaisaloitteen kirjoittamista valtuustoon, jotta studiolaitteet saataisiin käyttöön nuorisotalolle/paikalliselle yhteiskoululle, siinä toivossa, että täälläpäin bänditoiminta nuorison keskuudessa jatkuisi vielä. Onko tässä mielestänne mitään järkeä?

Erityisesti nyt ainakin jäsen kiveltä kaipaisin tähän jotain kommenttia.
"Every dream is a bridge burned down"
Bonham
24.08.2006 15:15:11
Onko ne kamat siinä kunnossa, että niitä kannattaa säästää? Onko esim tietoa, että joku niitä korjaa ja varaosia saatavissa...?
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
kivi
24.08.2006 15:16:02 (muokattu 24.08.2006 15:18:46)
Erityisesti nyt ainakin jäsen kiveltä kaipaisin tähän jotain kommenttia.

Hieno homma! Moni olisi vain jättänyt ostotarjouksen...

Jos teillä on nuorisotalo aktiivisesti toimivana, voisit kenties tehdä aloitteen että saatte sieltä tilat kunnan demostudiolle jos tuosta saatte kamat, ja sitten toimit yhdistävänä linkkinä. Eli rahaa ei liikkuisi, tietoa vain. Kunnanvaltuustonne ei varmastikaan tiedä nuorisotoimen tilankäytöstä itse ja oma-aloitteisesti.

Varsinaisesta kaverikimpalla ostamisesta tulee vain ongelmia, ellei joku pysty melko pian ostamaan muita ulos. Kaveruus ei ole ikuista, varsinkaan kun huomataan että alkupääoman lisäksi kamojen ylläpitokin vaatii rahaa.

Jos rahaa tarvitaan, voisitte vaikka perustaa oman elävän musiikin yhdistyksen (jos teillä ei sellaista vanhastaa oo, voi ollakin) ja tehdä "kunnan bändilevyn" oman seudun bändeistä kunnan promojakeluun.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
varakeef
24.08.2006 15:26:36
Hankinta on ollut aikanaan varmaan kunnalle melko kallis (ja todennäköisesti melko hyödytön), mutta kun ottaa huomioon mitä läjästä nyt todennäköisesti saa, ei myynnissäkään ole juuri ideaa.

Asikkalan kunta myy Vääksyn opistotalon studiolaitteet. Myynti
tapahtuu tarjousten perusteella. Myyjä voi myös hylätä kaikki
tarjoukset. Tarjousten jättöaika 8.9.2006 klo 15.00. Myydään ensisijaisesti kokonaisuutena mutta ositetut tarjoukset huomioidaan.

- miksauspöytä Tascam M-520 ja virtalähde Tascam PS-520
- 8-raitanauhuri Tascam 38 ja DBX-kohinavaimentimet
- 2-raitanauhuri Teac X2000M
- Genelec-studiomonitorit (4 kpl): malli 1019A (30w), niistä 2 kpl
seinäkiinnityksellä ja 2 kpl jalustoilla
- kompressori/limitteri Yamaha GC2020B
- kaikulaite Yamaha SPX90 II
- ekvalisaattori Yamaha Q2031
- kuulokevahvistin Tascam MH40
- bulk eraser Teac E-2A
- nauhoja (2 tai 8 raitaa) 17 kpl, Vorlauf-keloja 3 kpl
- digitaalipiano Clavinova
- kasettidekit: JVC TD-V531 ja Teac V-770
- cd-soitin: Philips CD 720

Asikkalan kunta

Kyllä mä voisin tuosta 38'sta jotain maksaa. Ja itse asiassa kasettidekkini sanoi juuri moro, että ehkä kympin dekistä...
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
kivi
24.08.2006 18:05:05
Hankinta on ollut aikanaan varmaan kunnalle melko kallis (ja todennäköisesti melko hyödytön), mutta kun ottaa huomioon mitä läjästä nyt todennäköisesti saa, ei myynnissäkään ole juuri ideaa.

Sikäli kyllä, että mun lapsuuteni Vääksyä ei enää ole - viereinen Anianpelto (joka mun lapsuudessani oli pelkkää perunapeltoa ja mansikkamaata) on syönyt sen kokonaan. Vääksyn kanavalle voi mennä syömään jäätelöä, mutta Matkahuollon baarissa ottaa turpakeikan riskin. Hotelli Tallukassa ei taida olla enää edes ulkomaalaisia prostituoituja.

Kuoleva taajama on Vääksy. Mitä ne mankoilla ja pöydillä, kun suurin musiikillinen ylpeydenaiheensa koskaan oli kylän suuri poika Iso-Enzo Etola ja yhtyeensä Raggars.

:-(
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Läpistö
25.08.2006 00:15:27

Sikäli kyllä, että mun lapsuuteni Vääksyä ei enää ole - viereinen Anianpelto (joka mun lapsuudessani oli pelkkää perunapeltoa ja mansikkamaata) on syönyt sen kokonaan. Vääksyn kanavalle voi mennä syömään jäätelöä, mutta Matkahuollon baarissa ottaa turpakeikan riskin. Hotelli Tallukassa ei taida olla enää edes ulkomaalaisia prostituoituja.

Kuoleva taajama on Vääksy. Mitä ne mankoilla ja pöydillä, kun suurin musiikillinen ylpeydenaiheensa koskaan oli kylän suuri poika Iso-Enzo Etola ja yhtyeensä Raggars.

Mitäs mitäs? Täältäpäin vai kotoisin? O__o
Assan baari on nykyään ns. olohuonekahvila :D
masterhat
25.08.2006 00:53:50
Hotelli Tallukassa ei taida olla enää edes ulkomaalaisia prostituoituja.

mä kävin joskus muksuna ostamassa tuolta rapalan uistimia:) niilä oli siinä respassa joku kioski
Tehotyttö95
kivi
25.08.2006 14:08:24 (muokattu 25.08.2006 14:09:35)
Mitäs mitäs? Täältäpäin vai kotoisin? O__o
Assan baari on nykyään ns. olohuonekahvila :D

Lapsuuden kesät 1966-1976 Vääksyssä. Näin tanssilavakulttuurin kuoleman läheltä, ja kuinka kauppa-autot lakkasivat kulkemasta. Todistin myös Salonsaaren Salon kylän kuoleman, kun ensin katosivat ihmiset ja lopulta koko tiekin.
(Handsome Dick Manitoba)
Läpistö
29.08.2006 00:54:42

Lapsuuden kesät 1966-1976 Vääksyssä. Näin tanssilavakulttuurin kuoleman läheltä, ja kuinka kauppa-autot lakkasivat kulkemasta. Todistin myös Salonsaaren Salon kylän kuoleman, kun ensin katosivat ihmiset ja lopulta koko tiekin.

Tällä hetkellä näyttää siltä, että saamme nuo studiolaitteet käyttöön nuorisotalolle, johon olen itse muutaman muun kaveirn kanssa menossa studiota rakentamaan. Ihan hyvältä näyttää tällä hetkellä :)

Poikkeathan kivi sitten avajaisiin? ;D
Sertzo S
29.08.2006 09:10:45 (muokattu 29.08.2006 09:11:06)

Tunnen Enzo Etolan oikein hyvin. Oli aikoinaan erään humppalaulajattaren mies, jonka pändissä minäkin ehdin soittaa. Mitähän puuhannee nykyisin?
kivi
29.08.2006 10:35:46
Tällä hetkellä näyttää siltä, että saamme nuo studiolaitteet käyttöön nuorisotalolle, johon olen itse muutaman muun kaveirn kanssa menossa studiota rakentamaan. Ihan hyvältä näyttää tällä hetkellä :)

Voin vaikka poiketakin. Tuun lainaamaan teidän Bulk Eraseria aina kun pitää jyrätä isompi määrä kakkuja tyhjiksi
:-D

Pitäkää nyt vain varanne, että todella saatte nuo.

Lykkyä tykö,

Kivi
(Handsome Dick Manitoba)
Nyar
29.08.2006 12:55:41

Mää ilmottaudun myös talkoisiin mukaan!
I feel safe in Sin City!
Läpistö
30.08.2006 16:51:19

Voin vaikka poiketakin. Tuun lainaamaan teidän Bulk Eraseria aina kun pitää jyrätä isompi määrä kakkuja tyhjiksi
:-D

Pitäkää nyt vain varanne, että todella saatte nuo.

Lykkyä tykö,

Kivi

Kiitoksia. Ainii pitää meiänkin vissii tyhjentää noita "kakkuja", tosin eka pitää ottaa vanhat helmet talteen niistä :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)