Aihe: Soittokunnan pääsykoe?
1
HCW
01.11.2003 12:15:32
Elikkäs, olen hakemassa soittokuntaan, joten kysyisin pääsykokeesta.Itsellä nuo perusasiat kuten nuotinluku,teoriat jne.hanskassa.Mutta itse koe,minkä tasoinen primavista?Entä onkos tämä prima tavara enempi suoraa nuotinlukua vaiko NARD:ista suoraan vedettyä rudimentaalista virveli säätöä?

Lisäksi siellähän pitäisi käsittääkseni soittaa joku biisi?Siellähän ei ole minkäänsortin bändiä paikalla, joten vedänkö yksikseni jotain virveli etydejä?

Lisäksi muukin informaatio ja kokemukset tuolta ajalta ovat tervetulleita.
Speedy
01.11.2003 18:08:33

Jos on jokin biisi, niin sen voi soittaa, mutta kannattaa olla taustat jollain äänitteellä, cd tai md esim., mutta jos ei ole, kuten mulla ei ollu, niin soitin jotain vapata sooloilua vähän aikaa, sanoivat että soita jotain.. Noh.. soitin vähän komppeja ja fillejä..

Sit oli jonkin näkönen komppi stemma lappu, jossa oli eri komppityylejä kirjotettu, ja sit sitä piti soittaa, yksin.. sit oli joku pikkurumpu primavista, taso oli aika helppo, varmaan jotain 2/3 tasoa, en ihan tarkalleen muista..=I Ja siinä se..

Ja olin siis Lahdessa pääsykokeissa ja soittokunnassa..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
miän vain
03.11.2003 08:40:21 (muokattu 03.11.2003 08:41:10)

Meikäkin kävi siellä aikanaan koittamassa.

Kokeessa oli seuraavaa: oma biisi (mulla oli tausta cd:llä);

nauhan päälle soittoa (loungejazzia, pelkkä basso siellä tais olla pohjalla, ja kertoivat kuinka monta tahtia mitäkin);

nuoteista soittoa, joku helpon oloinen marssirumpuhässäkkä se oli, ihan vain muutama nuotti. Mutta siihen se tyssäs, kun en osannut lukea nuotteja ollenkaan. Helppo juttu toki, jos osaa.
miän vain
03.11.2003 08:40:30 (muokattu 03.11.2003 08:41:04)

mitäs hittoa? lainasin juuri itseäni.
Wiitala
10.11.2003 01:26:25
Se N.A.R.D:in vihreä marssikirja on perseestä.
Orava et labora - orava töitä tekee, laiska pääsee vähemmällä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)