Aihe: PODxt Livelle päättäri, ehdotuksia?
1
Oiva
24.08.2006 10:11:18
Tuli ostettua PODxt Live, kun on ollut jo useamman vuoden POD 2 kotona ja Flextone II XL kämpillä. Nyt oli ajatuksena siirtää Flextone ja vanhempi Podi eläkkeelle, ja hankkia tuolle Livelle harkkakämpille kaveriksi joku päättäri & kaappi.

Joten jos jengillä on hyviä ehdotuksia Liven kaveriksi, niin kertokaa! Tehoja saisi vahvarista löytyä vähintään se 100W, ja mielellään soundeiltaan mahd. transparentti/neutraali.

Kaapin todennäköisesti rakentelen itse.
JuSu
24.08.2006 10:17:41 (muokattu 24.08.2006 10:41:45)
Joten jos jengillä on hyviä ehdotuksia Liven kaveriksi, niin kertokaa! Tehoja saisi vahvarista löytyä vähintään se 100W, ja mielellään soundeiltaan mahd. transparentti/neutraali.

Mulla on Liven kaverina Rocktron Velocity 120, eikä ole valittamista. Testasin myös Lee Jackson Perfect Connection SP-1000 -päätettä, mutta tuo oli mun makuun liian kirkassoundinen. Rocktronin on soundiltaan lämpimämpi. Ihan totta...! =)

Kumpaakaan noista ei tosin enää valmisteta.

Kaapin todennäköisesti rakentelen itse.

Mä olen soitellut ym. setuppia 2x12" ja 4x12" Greenback -kaappien läpi, ja ihan kivasti jyrähtää. Yllättäen myös halvalla ostamani Roladin 4x8" -kitarakaappi toimii Podin ja Rocktronin kaverina mukavasti. Kaapin kanssa kannattaa olla tarkkana, komero vaikuttaa soundiin huomattavan paljon.

JuSu

EDIT: Ja olen kuullut hyviä (metalli)soundeja, kun on ajettu Podia ihan tavalliseen PA-päätteeseen ja siitä kitarakaappiin. Omaa kokemusta tuosta ei ole.
I'm afraid of the candle but live for the flame.
JuSu
24.08.2006 12:00:06
Kitarakamoihin soittaminenkin toimii, mutta saundit pitää säätää erilailla, ja ajatella vähän sitä vahvistinta ja kaappia.

No juu näin toki.

Itsellä oli joskus Podin perässä Mesan 2:50 ja Englin 2x12 V30:lla. Kyllähän se toimi, mutta oli kovin epäkäytännöllinen hyötyynsä nähden.

Aha? Kyllä mä olen kokenut Pod + päättäri + kaappi -tzydeemin nimenomaan hiton käytännölliseksi. Soundeja moneen lähtöön (kun vaan jaksaa ruuvata), helppo ja kevyt roudata sekä minimaalinen piuhahelvetti... Tosin tuohon vaikuttaa kyllä osaltaan se, että kyseessä on nimenomaan Podin Live -versio.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
YaketyYak
24.08.2006 13:13:10
WanhaWetäjä
24.08.2006 15:09:11

Tuli ostettua PODxt Live, kun on ollut jo useamman vuoden POD 2 kotona ja Flextone II XL kämpillä. Nyt oli ajatuksena siirtää Flextone ja vanhempi Podi eläkkeelle

Asiaan liittyen...mulla on tuo POD 2.0,ihan ok toimii Logicin kaa äänityksissä,mutta livenä(suoraan pöytään)vähän siinä ja siinä,no en nyt kyllä ole hirveesti säätänyt...vaan toimiiko tuo PODxt tuon line6:n ison lattialaudan kaa,eli jos hommaan tuon uudemman PODin,ettei tarvis tuota Livea hommata,kun on jo tuo spedu.

Vai onko tuo PODxt totaalisesti eri vehe kuin tuo xtLive?

Ja kun sulla on kokemusta tuosta 2.0-versiosta ja uudesta,niin onko erot kuinka suuret?Demojen perusteella aika lailla monipuolisempi ois tuo xt?Luin myös noita aiempia ketjuja aiheesta,mutta siellä ei ollut ihan suoria kommentteja/vertailuja siirtymisestä POD 2.0>PODxt tai Livext:-)
Ostan Casion kun täytän 50v...
Exhausted
24.08.2006 15:55:00

Aha? Kyllä mä olen kokenut Pod + päättäri + kaappi -tzydeemin nimenomaan hiton käytännölliseksi. Soundeja moneen lähtöön (kun vaan jaksaa ruuvata), helppo ja kevyt roudata sekä minimaalinen piuhahelvetti... Tosin tuohon vaikuttaa kyllä osaltaan se, että kyseessä on nimenomaan Podin Live -versio.

Vielä pienempi roudaus ja piuhahelvetti jollain aktiivimonitori tms. härvelillä.
Niknak
24.08.2006 18:09:43
Tai soundi kerralla kuntoon ja ostat aktiivi PA- pöntöt. Esim JBL Eon 15 g2.

Ei ne pääteasteputket ole ainakaan mikään Graalin-malja mallintavien kanssa. Ja kitarakaiuttimet värittävät joka tapauksessa soundia.
Titares
24.08.2006 19:40:10 (muokattu 24.08.2006 20:11:03)
Käytän enimmäkseen kotona aktiivikaiuttimia, jotka käy kitaran lisäksi myös kiipparille ja laululle. Itseasiassa en tajua, miten kukaan hifimuusikko viitsii käyttää kitarakaappeja, kun niissä on niin surkea toisto. Vrt. esim. http://www.genelec.fi/tuotteet/8050a/8050a.php

Tämä olisi toinen suosikkini, ellei siitä tulisi niin kova hellasärö: http://www.psrtutorial.com/forum/index.php?topic=1924.0
Oiva
25.08.2006 09:07:54
...vaan toimiiko tuo PODxt tuon line6:n ison lattialaudan kaa,eli jos hommaan tuon uudemman PODin,ettei tarvis tuota Livea hommata,kun on jo tuo spedu.

Vähän pelkään, ettei toimi: http://www.line6.com/footcontrollers/compatibility.html

Vai onko tuo PODxt totaalisesti eri vehe kuin tuo xtLive?

Soundeiltaan ja softiltaan on käsittääkseni sama vehje. Mutta jos oot hommaamassa PODxt:tä, niin melkein kannattaa ostaa tuo Live-versio niin saat polkimet siinä samalla.

Ja kun sulla on kokemusta tuosta 2.0-versiosta ja uudesta,niin onko erot kuinka suuret?Demojen perusteella aika lailla monipuolisempi ois tuo xt?Luin myös noita aiempia ketjuja aiheesta,mutta siellä ei ollut ihan suoria kommentteja/vertailuja siirtymisestä POD 2.0>PODxt tai Livext:-)

Lyhyen kokemuksen perusteella soundit ovat hypänneet aimo harppauksen eteenpäin, ne kuulostavat meikäläisen korvaan huomattavasti paremmilta kuin Pod 2:ssa. Samaten säätömahdollisuuksia on melkoisesti enemmän, oikea ruuvaajan unelma. Ja sitten tietysti mukana on kiitettävä kasa erilaisia speduja ja muljuttimia, joilla on hauska friikkailla.

Jep, kiitokset kaikille kommenteista, alkoi tuo aktiivikajaripuoli kiinnostamaan hyvänä vaihtoehtona päättäri&kaappi -systeemille.
min
25.08.2006 09:37:11
Itse kävin kaupassa testaamassa aktiivikajareita ja mielestäni niissä oli vähän linnunpönttö soundit. Masentuneena pois lähteissäni huomasin nurkassa behkun kx1200 kiipparivahvarin ja annoin sillekin mahdollisuuden. Täytyy sanoa, että kyllä murahti ihan erilailla kun aktiivi kajarit. Ostin sen sitten ja olen ollut tyytyväinen. Kyllä reeneissä kuuluu, silti soundin pysyessä ns. kasassa. Suosittelen testaan.
superfly
25.08.2006 10:03:49
Itse kävin kaupassa testaamassa aktiivikajareita ja mielestäni niissä oli vähän linnunpönttö soundit. Masentuneena pois lähteissäni huomasin nurkassa behkun kx1200 kiipparivahvarin ja annoin sillekin mahdollisuuden. Täytyy sanoa, että kyllä murahti ihan erilailla kun aktiivi kajarit. Ostin sen sitten ja olen ollut tyytyväinen. Kyllä reeneissä kuuluu, silti soundin pysyessä ns. kasassa. Suosittelen testaan.

Aktiivikajareitakin on monenlaisia. Mutta joo, itsekin olen todennut kiipparivahvarin toimivan mallinnustoosan kanssa ihan ookoo.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Niknak
25.08.2006 12:31:55 (muokattu 25.08.2006 12:34:04)

Moni tosiaan diggailee kx1200:sta mallintavien kanssa. Eikä pelkästään halvan hinnan takia.

Linnunpönttösaundi saattaa johtua liian pienistä kajareista. Varsinkin säröillä sen huomaa. Kuitenkin esim. jbl:n 15-tuumainen tuuttaa kyllä sellasta alapäätä, että luulis riittävän.

Edit: Ja jos päättärin aikoo hankkia, onhan Eminencellä ne "modelling" kaiuttimet.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)