apenaattori 22.08.2006 21:01:29 | |
---|
No voi paska. Itsekin olen välillä lähes ylivarovainen sormieni kanssa. On kyllä paskamainen tilanne. Oletko ajatellut slideputkella soittoa? Siinä ei tuo vahinko paljoa haittaisi. Voi myrkky. |
Heikki 22.08.2006 21:12:09 | |
---|
No voi paska. Itsekin olen välillä lähes ylivarovainen sormieni kanssa. On kyllä paskamainen tilanne. Oletko ajatellut slideputkella soittoa? Siinä ei tuo vahinko paljoa haittaisi. Tunnen kitaristin jolta on juuri sentin verran poissa vasemmankäden etusormesta, ja hän pystyy soittamaan kitaraa aivan normaalisti. Joten luulisin että kunhan kipu lähtee sormista pois, voi soitto jatkua ja kitara laulaa. |
saha 22.08.2006 21:20:41 (muokattu 22.08.2006 21:21:30) | |
---|
Itsehän saattaisin omalla kohdalla tuollaisessa skenussa heittää pyyhkeen kitaristina kehään ja siirtyä basso/laulupuolelle. Siis jos nakit lyhenisi sointu- ja tiluhommia kovasti haitaten. Luonnollisesti, onhan sitä muutkin ukot vajailla sormenpätkillä/käsivaurioiden jälkeen ihmeitä tehnyt. Django parilla ja Iommi n. 3:lla nakilla, Mustainelta otelautakäsi lähes halvaantui. Kukin siltikin on ollut päättäväinen, ja päättäväisellä kuntouttamisella ja reenillä sinäkin palaat vähintään entiselle tasolle. Sisulla vaan. |
apenaattori 22.08.2006 21:23:56 | |
---|
Tunnen kitaristin jolta on juuri sentin verran poissa vasemmankäden etusormesta, ja hän pystyy soittamaan kitaraa aivan normaalisti. Joten luulisin että kunhan kipu lähtee sormista pois, voi soitto jatkua ja kitara laulaa. Juu en minä sillä. Lähinnä ajattelin vain että jos nyt tulee sellainen worst case scenario niin tuo slide on aina yksi vaihtoehto. Ja olisihan se omaperäistä vetää heviä slidella. :-) Voi myrkky. |
Little Savage 23.08.2006 02:00:20 | |
---|
Luulin että vain elokuvissa voi käydä noin huonosti. Olen itsekin veistelly joskus nimettömän päästä palan pois ja kesti vähän kauemmin parantua kun en maltanu olla koskematta kitaraan. Jutusta tulikin mieleen muuan saksalainen trukkikoulutus video. |
zuppermuhle 23.08.2006 13:03:59 | |
---|
Minulla on molempien käsien pikkurillit muutaman sentin lyhyempia kuin normaalisti. Lisäksi sormien nivelet taipuvat mihin sattuu joten soittaminen ei onnistu niillä ollenkaan. Voin sanoa että kyllä soittaminen onnistuu yhden sormen puuttumisellakin, joudut vain keksimään erilaisia tapoja ottaa sointuja jne. Pikkurillin puute tosin vähän häiritsee yltämistä kaulalla. M.A.C.H.O #18 "AI LAID!" |
LamaAjanElvis 23.08.2006 15:58:40 | |
---|
Nyt oikeastaan ainut toive on, että sormi saa jäädä tuohon mittaan, eikä kärkeen synny kuoliota, jolloin se yksi nivel pitää vielä poistaa. Malmsteenin Ykä juo päivittäin punaviiniä sormien verenkierron (ja kännin) vuoksi. Nyt kunnon ränni päälle sormen pelastamiseksi. Kolme allekirjoitusta. 1.Kesä on läskien pahinta aikaa. 2.Sormet lähtee soundista. 3.Would you know my name,
If I saw you with hard-on? |
terone 23.08.2006 17:30:38 | |
---|
Ja jos ei muu auta niin vaihdat kätisyyttä ja aloitat alusta. Tämä oli tarkoitettu ihan positiiviseksi tsempin toivotukseksi ... kyllä se siitä . We love you Finland, but remember this has nothing to do with ice hockey!-Nicke Borg/ Backyard Babies |
jhoo 23.08.2006 17:32:19 | |
---|
Harmillinen tapaus, pitäisiköhän ruveta varomaan miten päin sillä sirkkelillä pätkii polttopuita...? Kunhan tuosta saat kivuiltasi kepin pysymään kädessä niin soitto lähtee taas kulkemaan. Respektiä tulee takuulla tulemaan monelta taholta! "Jotta voisin paremmin syödä sinut!" sanoi isoäiti ja nauroi, kunnes halkesi. |
Nieby 23.08.2006 17:41:35 | |
---|
no voihan perkele, kun kävi huonosti. mutta ei ole lannistuman, HUOM. esim Tony Iommilta puuttuu pala sormea ja silti hyvin rokki soi. iommilla tosin on irroitettava proteesi, mutta kyllä se siitä. tosin helppohan minun on puhua. yhdellä tutullani kävi semmoinen tapaus: ajeli talvella mopolla ja huomasi, että jääkokkare meinaa mennä eturattaan väliin. ei siinä viitsinyt pysähtyä, vaan yritti liikkeessä poistaa jääkikkaretta. eihän siinä hyvin käynyt: sormet menivät ketjujen ja rattaan välistä yhden kierroksen verran. siinä sitten muistaakseni kaksi sormea katkesivat juuri tuosta viimeisestä nivelestä, siis irti poikki. siinä sormet suuhun, ja lääkäriin. eihän tuo voi kiva juttu olla. |
Karipiirto 23.08.2006 20:01:58 | |
---|
Oon raksalla töissä ja vasta nyt alan hiukan miettiä että saattoi olla hyväkin asia että minut pistettiin kipinävahtiin tuijottamaan seinää koko päiväksi. Ei mutta siis luulisi että jos ja KUN sormi paranee siinä määrin että ei ole pelkoa haavan aukeamisista niin pienen totuttelun jälkeen sillä voi taas soittaa. nahka saattaa aluksi olla yhtä arka kuin juuri soiton aloittaneella mutta kyllä se karaistuu siinä missä terve sormikin. Ja voihan siihen asentaa jonkin asteisen keinopään niin kuin Iomilla. Tehdään kai niitä edelleen vaikka materiaalit ovat kenties vaihtuneet parempiin kuin muovi. Vain jalasjärviset saavat haukkua Koskuetta. |
Ja voihan siihen asentaa jonkin asteisen keinopään niin kuin Iomilla. Tehdään kai niitä edelleen vaikka materiaalit ovat kenties vaihtuneet parempiin kuin muovi. Iommi teki proteesinsa käsittääkseni itse. Tuo on kyllä pahinta mitä voi kitaristille tapahtua. Olen monta kertaa miettinyt miten pärjäisin jos teloisin sormeni. Täältäkin suunnasta pelkkää myötätuntoa ja tukea. Peukalolla voi ottaa barre-sointujen alimmat äänet niin ei tarvitse kurkottaa etusormea niin pitkälle. |
Leper Messiah 23.08.2006 21:45:00 | |
---|
Punttisika #3 Runkku monsteri #4
|
Unto 23.08.2006 22:31:51 | |
---|
Minulle tämä on ollut kaikkein koskettavin threadi muusikoiden.netissä kautta aikojen. Tsemppiä!!! "Sairaalassa sitten meinasivat viedä yhden nivelen pois, mutta pyynnöstäni jättivät nivelet kuitenkin paikoilleen ja lyhensivät sormea alkuperäisestä noin reilun sentin." En tiedä tippaakaan mitään käsikirurgiasta tai yleensäkään lääketieteestä, mutta toivottavasti osaat pikaisesti hakeutua maamme taitavimman käsikirurgin vastaanotolle. Ilmeisesti jossain tapauksessa tuollaista kudospuutetta voidaan yrittää korjata ottamalla kudosta muualta kehosta (esim. selästä, peffasta) ja "istuttamalla" se uudelleen tarvittavaan kohtaan. Varmaan joku tätä palstaa lukeva wannabe-kitaristi/lääkäri tietää jotain asiasta? Unto |
psalmat 23.08.2006 22:47:02 | |
---|
Ikävä homma. Eräs näkökulma tähän asiaan on se, että jokin vaje kääntää yleensä jonkin asian aina vahvemmaksi. Jos ihmiseltä menee näkö niin kuulo kehittyy. Toivotaan että voit jatkaa harrastusta mahdollisimman pian ja monipuolisesti. Itse en tiedä miltä moinen tuntuu mutta sivusta olen vastaavia tilanteita seurannut. Mikä ei tapa, vahvistaa! Pian huomaat ettei se paljoa hidasta ja jos tahtoa piisaa niin se vaan voimistaa! Paranemisia ja lykkyä bändihommiin! Hä?? |
John Titor 23.08.2006 23:06:37 | |
---|
|
Antroid 24.08.2006 02:37:50 | |
---|
Minulle tämä on ollut kaikkein koskettavin threadi muusikoiden.netissä kautta aikojen. Tsemppiä!!! "Sairaalassa sitten meinasivat viedä yhden nivelen pois, mutta pyynnöstäni jättivät nivelet kuitenkin paikoilleen ja lyhensivät sormea alkuperäisestä noin reilun sentin." En tiedä tippaakaan mitään käsikirurgiasta tai yleensäkään lääketieteestä, mutta toivottavasti osaat pikaisesti hakeutua maamme taitavimman käsikirurgin vastaanotolle. Ilmeisesti jossain tapauksessa tuollaista kudospuutetta voidaan yrittää korjata ottamalla kudosta muualta kehosta (esim. selästä, peffasta) ja "istuttamalla" se uudelleen tarvittavaan kohtaan. Varmaan joku tätä palstaa lukeva wannabe-kitaristi/lääkäri tietää jotain asiasta? Unto Jos tällainen tuleva lääkäri/wannabe-kitaristi riittää, niin luulisin, että tuon saa jo nykyisellä lääketieteellä melko hyvin korjattua. Neurotieteiden vähän kehittyessä on varmasti mahdollista asentaa normaalin sormen tavoin toimiva proteesi. Olen vähän suunnitellut, että isona alkaisin suunnittelemaan/asentamaan liikkuvia proteeseja. Olen kyllä ehkä pelannut liikaa Cyberpunkkia...:D Mutta katsellaan sitten kun olen valmis, eli ömm...n. 15 vuoden päästä. Sillä välin suosittelen yllä suositeltua. Eipä kuin puhelua Timo Raatikaiselle, joka on HYKS:in käsikirurgian dosentti. |
18is9 24.08.2006 10:55:09 | |
---|
Jep, niin kuin joku jo linkittikin, Django Reinhardtia pystyy harva soittamaan edes sinne päin ja jässikällä ei ollut kuin kaksi toimivaa sormea. Suosittelen hankkimaan joitain gypsy-jazz oppikirjoja, sieltä näet sointujen ja skaalojen sormituksia kahdelle sormelle sopivina malleina, niistä saanee vinkkejä. Esim Andreas Öbergin Gypsy Fire on ihan hyvä aloituskirja, vaikka parempiakin saattaa löytyä. Ei se soittaminen tähän kaadu. Tsemppiä vaan! http://www.andreas-oberg.com/index2.html"I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Stratocaster_90 24.08.2006 11:52:19 | |
---|
Itseäni tuossa hirvittää lähinä se itse onnettomuus hetki :( Sattuiko se aivan tolkuttomasti? Ja taisi vertakin tulla vakavankin paljon... |
saha 24.08.2006 13:53:33 (muokattu 24.08.2006 13:53:53) | |
---|
Itseäni tuossa hirvittää lähinä se itse onnettomuus hetki :( Sattuiko se aivan tolkuttomasti? Ja taisi vertakin tulla vakavankin paljon... Itse olen useamman kerran nykäissyt kai jonkun suonen katki sormesta. Viimeksi kun siinä onnistuin, meni säilykepurkin kannen reuna helkutin syvään. Siinä tuli verta niin, että punotti kämmenet ja taukohuoneen pöytä kovasti. On tainnut tuossa sirkkelihommassa olla sitäkin komeampi suihku BD |