Miikka X 21.08.2006 17:49:19 (muokattu 21.08.2006 17:50:31) | |
---|
Terve. Etsiskelen jotain käypää nuppia metallipainotteiseen musiikkiin. Eli säröä olisi hyvä lähteä ja paljon sekä kanavia olisi hyvä olla kaksi. Jotain Laneyn vahvareita olin katsellut mutta niissä on se huono että kanavia oli vain yksi. Ja ENGL:n Fireballia myöskin kattelin, mutta siinä versiossa jonka hinta oli inhimillinen watteja löytyi vain 60. Onko se ongelma, kun näissä joissain Laneyn nupeissa joita katselin oli hinta huomattavasti pienempi ja watteja päälle 100. Ja kuinka paljon kaapin tehot sun muut vaikuttavat saundiin loppujen lopuksi? Onko mitään muuta, joka kannattaisi tietää tai ottaa huomioon? Valaiskaa tietämätöntä. |
kimurantti1 21.08.2006 17:50:29 | |
---|
60 wattia putkivahvistimesta riittää ihan minkä vaan bändin kanssa. |
tommiot 21.08.2006 17:51:35 | |
---|
Laney VH100R. Kaksi kanavaa, molemmilla kanavilla gainboostit. Säröä lähtee ihan riittävästi mihin tahansa. Kokeile hakua, tässä on viimeaikoina ollu juttua tuosta. |
Antti1 21.08.2006 17:52:57 | |
---|
Kaapeissa ei ole tehoja. 50W riittää metallissakin bändikäytössä lähes 99% varmuudella. Ennemmin kuin teknisiin arvoihin kiinnittää huomiota, olisi syytä käydä testaamassa kaikki mahdolliset laitteet. Myös kaikki epämielenkiintoiset. Sitten sen jälkeen voitkin mennä vielä testaamaan paria mielenkiintoisinta ja ostaa paremman pois. ENGL on hyvä, Laney on hyvä, Peavey on hyvä, Mesa on hyvä, Marshall on hyvä. Oikeastaan aika monelta merkiltä löytyy jotain kelvollista. Ne "ei niin kelvollisetkin" muuttuvat yleensä jollain matopurkilla kelvollisiksi. Sen takia mä en osaa suositella sulle yhtään mitään, koska en tiedä sun mielisoundiasi. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Torniojaws 21.08.2006 18:03:52 | |
---|
Kaapeissa on kylläkin herkkyyseroja, joka käytännössä tarkoittaa äänenlujuuseroa. |
Exhausted 22.08.2006 14:15:09 | |
---|
Elementeissä on kylläkin herkkyyseroja, joka käytännössä tarkoittaa äänenlujuuseroa. |
Nacher 22.08.2006 14:43:38 | |
---|
Kyllä Fireballi kuuluu, kunhan on hyvä ja kirkasääninen kaappi. Jonkun halpiskaapin kanssa voi kyllä jäädä vähän puuroksi tai jalkoihin. Toivottavaa olisi myös, ettei Fireballia tarvitse huudattaa täysillä kuuluakseen, koska soundi kärsii siitä aika tuntuvasti. |
Torniojaws 22.08.2006 14:50:07 | |
---|
Elementeissä Eiköhän se ole jo tyydyttynyt ;) |
maggot 22.08.2006 14:51:41 | |
---|
Kyllä Fireballi kuuluu, kunhan on hyvä ja kirkasääninen kaappi. Jonkun halpiskaapin kanssa voi kyllä jäädä vähän puuroksi tai jalkoihin. Toivottavaa olisi myös, ettei Fireballia tarvitse huudattaa täysillä kuuluakseen, koska soundi kärsii siitä aika tuntuvasti. Miten ihmeen hiljainen toi Fireball siis on? Kuulostaa oudolta. Mielenkiinnosta kysyn.. Silloin nimittäin kun mulla on Peaveyn Supreme XL 100W trankku nuppi niin ei siitäkään ollut kanava vola ja master volume puolessa välissä ja hienosti kuului reenikämpällä. Nyt kun on toi 6505 niin treeneissä volat on 2-3 välissä, ei oikeastaan edes kovempaa viitti luukuttaa kun peittää jo sitten melkein kaikki alleen. "reality is a very fragile thing after all..." |
Miikka X 23.08.2006 19:44:50 (muokattu 23.08.2006 19:46:32) | |
---|
|
Antti1 23.08.2006 19:57:16 | |
---|
Kuinka paljon se kaappi siihen saundiin loppujen lopuksi vaikuttaa Todella paljon. Mä näkisin näin, että kitarasta (sisältää soittajan vaikutuksen myös) tulee soundin ominaisuudet, nupista luonne ja kaapista sävy. Moni ei välttämättä ymmärrä mitä mä noilla termeillä tarkoitan, mutta kaappi kuitenkin vaikuttaa paljon. Mieluummin huono kitara ja keskinkertainen nuppi, kuin huono kaappi mun mielestä. Kokemus puhuu tässäkin asiassa, mutta tuntuu että kaikkien on se itse opittava. Olisiko joku pienempi systeemi mitään, vai haluatko 4x12" soundia? 2x12" on melko lähellä, joskaan ei aivan sama. 1x12" tuo sitten monitoroinnin kautta aivan uusia etuja noihin molempiin nähden. Lisäksi niitä on älyttömän helppo roudata, eikä soundikaan hyvillä kaapeilla ole edes bassoköyhä. Mä olen tommosta miettinyt tän 2x12" systeemin tilalle, mutta uusi rivariasunto on tärkeämpi sijoitus. Voisihan sitä tietty ostaa uutta päällystettä ja sahata tosta vanerista vähän lisäpätkää seinää varten... The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Visakoivu 23.08.2006 19:57:51 | |
---|
Kuinka paljon se kaappi siihen saundiin loppujen lopuksi vaikuttaa, että saako vaikkapa tämänlaisella pöntöllä siitä Laneyn VH100R:stä mitään irti? http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-193260.html Meillä on toisella kitaristilla tollanen eikä kauhean hyvin ole toiminut putkinupeilla soitettaessa. |
teukka 23.08.2006 20:14:58 | |
---|
Mites toimis Fenderin FM100 nuppi ja siihen 4x12" kaappi samalta valmistajalta? Tuollaisen saisin huokealla.Se vaan että noi fenkut on jotenkin rokkenrolli vehkeen maineessa.Mutta kun mulla ei siis ole tietoa näistä paskan vertaa. Yritän itse etsiä edullista vahvistinta jossa riittää tehot ja ominaisuudet. Hintaluokka vaan on max 400-500e.Näenkö unia? |
Mites olisi käytetty combo tuon ylikokoisen kakkaläjän sijaan? Oikeasti tuosta ei Metallican Kill 'em Allia parempaa soundia saa, jos saa edes sitäkään surinaa. Puhtaat on ihan jees tasoa, vähän kolkot. Heikko esitys vahvistimeksi, myös edullisten trankkujen luokassa. Randallilta lähtee niitä RG-comboja varmasti alle tuon hinnan ja ne on oikeasti jo kelvollisia vermeitä. Katsele jos oisi torilla sellanen. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Master of Disguise 23.08.2006 20:45:11 | |
---|
Fleshstorm - http://www.mikseri.net/artists/?id=58675 |
Antti1 23.08.2006 21:02:55 | |
---|
Mitäs vahvistinta suosittelisitte näistä? Eniten suosittelen Thunderia, sitten ääriheviin Randallia, budjettimenoon Peaveyta ja Laneyta en oo kokeillut. Noi kolme ekaa on oikeasti hyviä pönttöjä. Kokeile myös H&K Tour Reverbiä. Mäkin luulin sitä nimen vuoksi rautalankapeliksi, muttei se sellanen oo. Ei alkuunkaan. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Novac 23.08.2006 21:03:07 | |
---|
Mites toimis Fenderin FM100 nuppi ja siihen 4x12" kaappi samalta valmistajalta? Tuollaisen saisin huokealla.Se vaan että noi fenkut on jotenkin rokkenrolli vehkeen maineessa.Mutta kun mulla ei siis ole tietoa näistä paskan vertaa. Yritän itse etsiä edullista vahvistinta jossa riittää tehot ja ominaisuudet. Hintaluokka vaan on max 400-500e.Näenkö unia? tuolla rahalla kannattaisi harkita enemmänkin combon kuin nuppi+kaappiyhdistelmän hankintaa. tuohon hintaluokkaan ei ainakaan uusia stakkeja saa. tai saa, mutta useimmiten ne ovat sitten.... niin..kuraa. käytettynä kannattaa katsella torilta ja huuto.netistä. mikä on olutta on nyt mennyttä... |
Master of Disguise 23.08.2006 21:43:27 | |
---|
Eniten suosittelen Thunderia, sitten ääriheviin Randallia, budjettimenoon Peaveyta ja Laneyta en oo kokeillut. Noi kolme ekaa on oikeasti hyviä pönttöjä. Kokeile myös H&K Tour Reverbiä. Mäkin luulin sitä nimen vuoksi rautalankapeliksi, muttei se sellanen oo. Ei alkuunkaan. Jep. Kiitos neuvosta! Kyllä toi Thunder on tällä hetkellä suosikki, mutta täytyy nyt kattoo riittääkö rahat siihen. Kiinostais vielä tietää tosta Laneyn vahvistimesta. Onko kellään siitä mietteitä? Fleshstorm - http://www.mikseri.net/artists/?id=58675 |
Miikka X 23.08.2006 22:27:47 | |
---|
Todella paljon. Mä näkisin näin, että kitarasta (sisältää soittajan vaikutuksen myös) tulee soundin ominaisuudet, nupista luonne ja kaapista sävy. Moni ei välttämättä ymmärrä mitä mä noilla termeillä tarkoitan, mutta kaappi kuitenkin vaikuttaa paljon. Mieluummin huono kitara ja keskinkertainen nuppi, kuin huono kaappi mun mielestä. Kokemus puhuu tässäkin asiassa, mutta tuntuu että kaikkien on se itse opittava. Olisiko joku pienempi systeemi mitään, vai haluatko 4x12" soundia? 2x12" on melko lähellä, joskaan ei aivan sama. 1x12" tuo sitten monitoroinnin kautta aivan uusia etuja noihin molempiin nähden. Lisäksi niitä on älyttömän helppo roudata, eikä soundikaan hyvillä kaapeilla ole edes bassoköyhä. Mä olen tommosta miettinyt tän 2x12" systeemin tilalle, mutta uusi rivariasunto on tärkeämpi sijoitus. Voisihan sitä tietty ostaa uutta päällystettä ja sahata tosta vanerista vähän lisäpätkää seinää varten... Ok. No osaatko tai osaako joku muu heittää jotain vinkkiä että minkälaista kaappia siihen kannattaa kattella tai iskeä kehiin jonkun kokonaan uuden ehdotuksen asian suhteen? |
Antti1 23.08.2006 22:29:52 (muokattu 23.08.2006 22:30:26) | |
---|
Mitä se uusi ehdotus saisi ihan maksimissaan maksaa, kun jokaikistä penniäsi venyttäisit äärimmilleen? EDIT: Ja tietty se kysymysmerkki perään. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |