![]() 15.08.2006 09:49:31 | |
---|---|
. Ehkä joskus viidenkympin kriisin aikoihin voi koettaa kasata kohtalotovereista jonkin sortin bändinkin ja muistella menetettyä nuoruutta. Se alkaa uudelleen!! "Speaking about music is like dancing about architecture" | |
![]() 15.08.2006 13:46:42 (muokattu 15.08.2006 13:47:19) | |
No jos joku teistä ikääntyvistä aloittelevista rootsista (=kaikki muu muttei hevi) pitävistä stadilaisista kitaranrämpyttäjistä olisi kiinnostunut yhdessäoppimisesta, niin olkoon yhteydessä. Yksin olen sählännyt jo sen verran kauan että voisi kiinnostaa verkottautua ja jammailla, sano. kotiaho@yahoo.com on mailiosoitteeni. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. | |
![]() 15.08.2006 19:24:39 | |
Oho ite aloitin 12v.. Aina se on alussa hankalaa | |
![]() 18.08.2006 15:45:48 | |
Itse aloitin NYT ja ikää on 33v. Katsotaan mitä tästä tulee. Vaimo pitää kuitenkin huolen siitä, että maailmanvalloitus jää tekemättä ... ;) | |
![]() 18.08.2006 16:03:31 (muokattu 18.08.2006 16:04:29) | |
Ikää 30, ja juuri kolmekymppisen "kunniaksi" päätin aloittaa kitaransoiton (mielessä ollut pitkään, mutta tarvitsi jonkun kimmokkeen :)), akustisella siis lähdetään vetämään ja katsotaan minne se vie. | |
![]() 18.08.2006 20:03:09 | |
Ikää 30, ja juuri kolmekymppisen "kunniaksi" päätin aloittaa kitaransoiton (mielessä ollut pitkään, mutta tarvitsi jonkun kimmokkeen :)), akustisella siis lähdetään vetämään ja katsotaan minne se vie. 10-20 vuodessa isoille festareille jengiä huudattamaan! "Speaking about music is like dancing about architecture" | |
![]() 18.08.2006 20:43:37 | |
10-20 vuodessa isoille festareille jengiä huudattamaan! :D Siinähän sitä olisi sukulaisilla ihmettelemistä :D | |
![]() 18.08.2006 21:05:25 (muokattu 18.08.2006 21:06:58) | |
:D Siinähän sitä olisi sukulaisilla ihmettelemistä :D Paat sitten niitten nimet listalle! Kyllä ovat ylpeitä. (PS Oon mäkin päässyt 5000-10000 ihmiselle soittelemaan, täysin realistinen mahdollisuus) "Speaking about music is like dancing about architecture" | |
![]() 23.08.2006 19:25:10 (muokattu 25.08.2006 07:35:31) | |
Ihmelapsethan soittelevat virtuoosimaisesti jo parin vuoden harjoituksella. Mistä tietää vaikka itse olisit ihmevaari! Soittaminen on toki hauskaa muutenkin ja ikä tuo kokemusta ja viisautta, jota voi hyödyntää siinä missä nuoret hyödyntävät lapsenomaista intoaan. Viisikymppisenä tuskin viitsii metallia soitellakaan varsinkaan, jos on elänyt nuoruutensa nuorten sävellahjan aikoihin. Puolituntia musaa viikossa piti nälkäisenä. Jos vielä vanhemmat rajoittivat soittoharrastusta sen kun kerkesivät on musiikin nälkä ja jano vanhana vieläkin kovempi. Sitä kannattaa ravita, kun vielä kuulee heinäsirkkojen sirinän. Myöhemmin ei musiikilla olekaan sitten enää mitään merkitystä, mutta on elämässä kaikkea muutakin hauskaa niin kauan kuin vain terveenä ollaan. | |
![]() 29.08.2006 20:10:44 | |
Miulla on ikää 22 kokonaista vuotta ja aoittokokemusta ei ole erityisemmin. Pikkupoikana omistin rummut, mutta niiden soittaminen oli pelkkää randomilla hakkaamista. Teini-iässä pimputtelin koskettimia lainavehkeillä. Soittohommat jäivät kuitenkin urheiluharrastusten jalkoihin. Nyt olen parin vuoden ajan harmitellut, kun en osaa soittaa mitään instrumenttia. Kitaraa tekisi mieli alkaa soittamaan. Kipinä siihen syttyi kaverin nurkassa lojuvan sähkökepin myötä. Nyt olen muutaman päivän miettinyt, josko kaveri antaisi kitaran ja pienen vahvistimensa lainaan nurkasta pölyttymästä! Palo soittamiseen olisi kova ja ehkä lainakepillä kokeileminen olisi oivallinen vaihtoehto ennen kuin alan ummikkona rahojani työntämään musakauppiaan povitaskuun.. Kirjastosta pitänee joku soittamisen alkeisiin paneutuva opus käydä lainaamassa, jos siis saan sen kitaran lainaan joksikin aikaa. Tsemppiä aloitteleville ja muillekin! "If vomit were a movie, this would be the soundtrack." | |
![]() 29.08.2006 21:10:28 | |
Miulla on ikää 22 kokonaista vuotta ja aoittokokemusta ei ole erityisemmin. Pikkupoikana omistin rummut, mutta niiden soittaminen oli pelkkää randomilla hakkaamista. Teini-iässä pimputtelin koskettimia lainavehkeillä. Soittohommat jäivät kuitenkin urheiluharrastusten jalkoihin. Nyt olen parin vuoden ajan harmitellut, kun en osaa soittaa mitään instrumenttia. Kitaraa tekisi mieli alkaa soittamaan. Kipinä siihen syttyi kaverin nurkassa lojuvan sähkökepin myötä. Nyt olen muutaman päivän miettinyt, josko kaveri antaisi kitaran ja pienen vahvistimensa lainaan nurkasta pölyttymästä! Palo soittamiseen olisi kova ja ehkä lainakepillä kokeileminen olisi oivallinen vaihtoehto ennen kuin alan ummikkona rahojani työntämään musakauppiaan povitaskuun.. Kirjastosta pitänee joku soittamisen alkeisiin paneutuva opus käydä lainaamassa, jos siis saan sen kitaran lainaan joksikin aikaa. Tsemppiä aloitteleville ja muillekin! Jos vaan rahaa löytyy niin kannattaa kerralla ostaa ihan kunnon vehkeet, käytettynä... Jos ei kiinnosta niin saa myytyä kamat pois samaan hintaan, tietenkin jos ostaessasi hinta on ollut kohtuullinen. Kunnon vehkeillä tarkoitan nyt Fendereitä ja muita vastaavia. | |
![]() 30.08.2006 22:11:02 | |
Jos vaan rahaa löytyy niin kannattaa kerralla ostaa ihan kunnon vehkeet, käytettynä... Jos ei kiinnosta niin saa myytyä kamat pois samaan hintaan, tietenkin jos ostaessasi hinta on ollut kohtuullinen. Kunnon vehkeillä tarkoitan nyt Fendereitä ja muita vastaavia. Sehän tässä juuri mättää, kun rahat on nyt niin tiukilla. No, saan nyt aluksi äitini vanhan klassisen kitaran, jos sitä sillä alkaisi sointuja opettelemaan. Ajattelin, jos käytetyn Ibanez grx 70:n ostaisin vähän myöhemmin ensikitaraksi. Jostain täältä palstalta lueskelin, että on ihan kohtalainen keppi aloittelijalle... "If vomit were a movie, this would be the soundtrack." | |
![]() 31.08.2006 06:57:06 (muokattu 31.08.2006 06:57:10) | |
Sehän tässä juuri mättää, kun rahat on nyt niin tiukilla. No, saan nyt aluksi äitini vanhan klassisen kitaran, jos sitä sillä alkaisi sointuja opettelemaan. Ajattelin, jos käytetyn Ibanez grx 70:n ostaisin vähän myöhemmin ensikitaraksi. Jostain täältä palstalta lueskelin, että on ihan kohtalainen keppi aloittelijalle... Aloittelijan kitaroiksi niitä iänikuisuuksia, mutta jos rahaa on 400€ niin ostahan Mehiko Fenderi. :) Kannattaa ostaa muuten Fat, koska se tallahumppari monipuolistaa ihan mielettömästi. Kaulamikin ei nyt juurikaan tarvitse olla humbucker. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. | |
![]() 31.08.2006 09:39:18 | |
Pakko avautua tähän aiheeseen. Itse olen 38v. ja poikani soittoharrastuksen myötä sain idean jotta täytyy tehdä vasurikitara (kun vasuri olen) ja alkaa soittelemaan omaksi iloksi ja muiden kauhuksi. Ilmoittauduin kitarantekokurssille ja aika näyttää mitä tästäkin tulee. Lähes kaikkea pitää elämässä kokeilla, ettei ole tylsää. | |
![]() 31.08.2006 12:02:21 (muokattu 31.08.2006 12:03:15) | |
Pakko avautua tähän aiheeseen. Itse olen 38v. ja poikani soittoharrastuksen myötä sain idean jotta täytyy tehdä vasurikitara (kun vasuri olen) ja alkaa soittelemaan omaksi iloksi ja muiden kauhuksi. Ilmoittauduin kitarantekokurssille ja aika näyttää mitä tästäkin tulee. Lähes kaikkea pitää elämässä kokeilla, ettei ole tylsää. Tsemppiä siihen, oikein pitkän kaavan kautta :) Itsekin olen vasuri, mutta onnekseni (ainakin kitaransoittoa silmälläpitäen) en täysin puhdas, sillä mm. kitaransoitto on luontevampaa oikeakätisesti, vaikka useimmat asiat teen vasenkätisesti (kuten kaikki mailapelit, kirjoittaminen, jne), taitaa itseasiassa pesäpallo (lyönti) ja kitara olla ne ainoat asiat joita teen oikeakätisesti :) | |
![]() 03.09.2006 20:28:21 | |
Minäkin aloitin nyt 22-vuoden iässä, muutama kuukausi sitten. Viikon päästä alkaa työväenopiston kitarakurssi ja ihan mukavasti tämä on ainakin alkanut. Lähteinä olen yhdistellyt paljon mm. kirjaston kirjoja, äidin vanhaa kirjaa, internettiä jne. | |
![]() 04.09.2006 18:39:02 | |
Ikää 30, ja juuri kolmekymppisen "kunniaksi" päätin aloittaa kitaransoiton Kolmenkympin kriisiä täälläki! Kuukauden päästä täytän 35 ja kitaran hommasin 3 viikkoa sitte. Vaikeaa on ja sormenpäät kipeänä, mutta ei vielä luovuteta. | |
![]() 05.09.2006 16:28:14 | |
Kolmenkympin kriisiä täälläki! Kuukauden päästä täytän 35 ja kitaran hommasin 3 viikkoa sitte. Vaikeaa on ja sormenpäät kipeänä, mutta ei vielä luovuteta. Sormenpäät kovettuu ihmeesti kun treenaa vaan. Koeta vaan soittaa hyvässä asennossa(mitä se sitten tarkoittaakin?) ettei tule rasitusvammoja. Ne hidastaa oppimista kun ei voi harjoitella. :( Onneksi kyr.. eikun kyynärpää on jo suht kunnossa... Olis kiva kun osais soittaa mutta asenteellakin pärjää. | |
![]() 07.09.2006 20:42:19 (muokattu 07.09.2006 20:58:44) | |
Tervehdys Tähänkin aihepiiriin liittyviä kysymyksiä on esitetty varmasti todella paljon, mutta kuitenkin haluasin kysyä seuraavia seikkoja: Olen aina halunnut aloittaa soittamaan kitaraa, mutta kuitenkin eri seikoista johtuen ikinä en ole sitä tehnyt. Nyt ikää löytyy 21-vuotta ja halu on edelleen olemaassa :) Omaan omasta ja muiden mielestä ihan ok rytmitajun ja sorminäppäryyttä löytyy, mutta musiikista ei ole sen enempää kokemusta kuin ala- ja yläasteen musiikintunnit. Mitenkähän homma kannattaisi potkaista käyntiin kun rahaa ei varsinaisiin tunteihin ole ja en sinne oikein viitsisi mennäkään :P (saanko internetin ja itseni avulla mitään aikaiseksi ?) Soittelua on tarkoitus harrastaa omaksi iloksi ps. mitkähän tulevat olemaan suurimmat vaikeudet ja haasteet ? Rehellistä ja suoraa kommenttia, kiitos. Taalla yksi kohtalon toveri, silla erolla etta ikaa on melkein 10 vuotta enemman... On tassa vuosien varrella tullut vahan barresointuja ja perus aku ankka kiertoa rampyteltya, mutta harvakseltaan. Rumpuja on toki tullut paukuteltua ja teoria puoltakin "pakosta" koulussa. Molemmista on ollut suunnaton apu kitaran soiton harjoitteluun. Rummuista tietysti rytmipuoli ja teoria auttaa muodostamaan sointuja ja tuntemaan kitaran kaulan nopeammin, seka antaa vinkkeja kuinka asiat liittyvat toisiinsa jne... Itse olen nyt soitellut kitaraa helmikuusta asti aktiivisesti, sen keskimaarin tunnin puolitoista paivassa. Kun olisi se viisi tuntia paivassa niin toki sen kayttaisin kitaran runttaukseen, mutta on niin paljon tuota kaikkea muutakin. Itse en todellakaan tahtaa miksikaan kitara sankariksi. Motiivina on suuri hinku kirjoittaa biiseja. Toinen vahva motiivi on studio hommien opettelu, se on niin pirun katevaa kun on se kitara aina kaden ulottuvilla ja silla voi aina rempaista jotakin miksailtavaa narulle. Netistahan loytyy toki kaikki tieto. Mutta se mika mielestani on alussa tarkeaa, on se olennaiseen keskittyminen ja perus hommien opettelu. Perus jutut on opeteltava joka tapauksessa. Tahan suosittelen lampimasti priva tunteja. Rumpu puolella huomasin sen erittain selkeasti, kuinka paljon tehokkaammaksi harjoittelu muuttui, kun sai jonkun opettamaan niita perusteita ja vahan potkimaan perseelle seka inspiroimaan. Muutama kuukausikin vaikka alkuun jonkun vanhan ketun pakeilla. Maksaa vahan rahaa, mutta on perhanan kivaa ja hyodyllista. Suosittelen! Niin ja tsemppia! EDIT:) Kaytin muuten ekan parin kuukauden aikana pirun paljon aikaa soittotekniikan, asennon, plekun asennon ja kitaran korkeuden tutkailuun. Kannatti! "Good is in the details..." | |
![]() 13.09.2006 15:44:44 | |
Itse näin 22v synttereiden alla ostin akustisen (Yamaha C-40) ja ajattelin alkaa soittelemaan. Aikasempaa kokemusta ei löydy muutako tuolta tietokonemusiikin puolelta (tracker). Tarkotuksena olisi sitte myöhemmin hankkia sähköpeli kun on oppinut jotain ja hyödyntää sitä muussakin musiikinteossa. Tietääkö muuten kukaan ketään tunnettua kitaristia/muusikkoa joka olisi aloittanut soittamisen hiukan vanhemmalla iällä? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)