northern 07.08.2006 23:07:52 | |
---|
Sävellän kitaralla oikeastaan kaiken musiikin mitä sävellän, myöskin orkesterille tarkoitetut kappaleet. Kaikki sujuu siihen asti hyvin että pystyn yhdellä kitaralla soittamaan koko kappaleen läpi. Ongelmat alkavat siinä vaiheessa kun pitäisi muuttaa se kitara orkesteriksi. Helposti tulee kauhean tylsiä sovituksia tai sitten tulee ängettyä niin täyteen että lopulta mistään ei saa mitään selvää. http://www.mikseri.net/music/play.php?id=220649&type=hihttp://www.mikseri.net/music/play.php?id=203306&type=hi Tuossa pari näytettä. Nämä tosin ovat sieltä onnistuneimmasta päästä, mutta neuvokaa mitä kannattaisi tehdä toisin tai mikä on mahdollisesti onnistunut. Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä. |
Sharkman 08.08.2006 00:02:54 | |
---|
Tuo länkkäribiisi on aivan mainio.. Kuuntelin sen kolme kertaa putkeen. Olisit vaan napannut jostain hieman hevosien hirnahduksia ja pyssyjen paukuttelua tonne taustalle. Ehkäpä muutama "yeeehaaaw!!!" huuto myös. Tämä toimisi myös isolle orkesterille sovitettuna. Tuo alun kohtalokas melodia on mainio ja se silta tuohon eeppiseen fiilistelyyn toimii. Sovittamisessa en kyllä osaa auttaa, koska sitä en hallitse itsekään. Olisi loistava saada kokeilla omia sovituksia ihan elävän musiikin parissa. Nuo kehnot midisoundit ei anna hyvää kuvaa siitä miten sovitus oikeasti soi. Tämä on silkkaa vittuilua.. alusta loppuun. |
Erkki Linden 08.08.2006 07:59:54 | |
---|
Millaiselle orkesterille, musiikkityylille, kappaleen soittoaika, kuinka monta osaa, miten osat muuttuvat, sävellyksellä haluttu aikaansaada sanoma tai tunnelma, miten juoni kehittyy ja miten päättyy? Ainakin nämä kysymykset pitäisi ensin selvittää. Kun nämä kysymykset on selvitetty, silloinhan jo osaatkin ne toteuttaa? Ei muuta kuin suunnittelemaan ja orkestroimaan. Ps. varsinainen sävellystyö on, kuten luettelosta edellä ilmenee, kuitenkin aivan jotain muuta, kuin pelkän melodian keksiminen. |
Madis 23.08.2006 18:54:49 | |
---|
Sovittaminen on melko hankalaa! Itse olen sovittanut aika paljon oikealle orkesterille ja myös soittanut niitä orkesterin kanssa ja itse johtanut niitä! sun pitäis opiskella vähän sävellystä ja sovittamista jos meinaat orkesterille sovittaa! |
Etkai silti väitä, ettei poika osaa tehdä länkkäribiisejä? Tämä on silkkaa vittuilua.. alusta loppuun. |
northern 24.08.2006 12:14:23 | |
---|
Sovittaminen on melko hankalaa! Itse olen sovittanut aika paljon oikealle orkesterille ja myös soittanut niitä orkesterin kanssa ja itse johtanut niitä! sun pitäis opiskella vähän sävellystä ja sovittamista jos meinaat orkesterille sovittaa! Mitäköhän noita oikein kannattaisi opetella? Pitäisikö mennä jollekkin yksityistunneille vai riittääkö jotkut harjotukset mitä voi kotona itsekseen tehdä? Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä. |
Sharkman 24.08.2006 13:22:51 (muokattu 24.08.2006 13:24:17) | |
---|
Mä suosittelisin adlerin study of orchestration opusta. Yksityisopetus olisi varmasti myös loistava vaihtoehto joskin hintava. Karu tosiasia on myös se, että jotkut säveltäjät ovat loistavia soitintajia kuin taas toiset keskinkertaisempia. Se on kai jossain määrin myös lahjakkuutta eikä vain puhdasta opettelua. Tämä on silkkaa vittuilua.. alusta loppuun. |
Janus 24.08.2006 15:28:07 | |
---|
sun pitäis opiskella vähän sävellystä ja sovittamista jos meinaat orkesterille sovittaa! Pitäisköhän sun opiskella vähän oikeinkirjoitusta ja kielioppia (web-designikään ei olisi haitaksi), jos aiot kaupata kirjallisen alan palveluita? |
J.Ahonen 24.08.2006 23:38:19 | |
---|
Pitäisköhän sun opiskella vähän oikeinkirjoitusta...blaah...blaah Tämä on KESKUSTELU palsta. |
Janus 24.08.2006 23:52:21 | |
---|
Tämä on KESKUSTELU palsta. Ja pointti lensi taas päitten yli niin että viheltää. Mut ei se mitään, mä meen jatkamaan soittamista. |