Aihe: Metallista luopuminen
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Murgo
23.08.2006 09:45:36

Joko kaikki muuten on käyneet allekirjoittamassa? http://www.adressit.com/radiocityjatkaa Adressi suomen ainoan kunnon musaa soittavan radioaseman puolesta.
Olis kiva kun osais soittaa mutta asenteellakin pärjää.
kid ego
23.08.2006 09:47:11
Joko kaikki muuten on käyneet allekirjoittamassa? http://www.adressit.com/radiocityjatkaa Adressi suomen ainoan kunnon musaa soittavan radioaseman puolesta.

HALOOO!!

Radio Cityltä ei evätty lupaa jatkaa, vaan ne eivät itse sitä edes hakeneet!
Palomieheksi olet kyllä kelpo jantteri / Melkein kuin viidakon kissaeläin / Mutta sano mulle, helkkari / Pitäiskö ostaa isompi radio -Tempura
Murgo
23.08.2006 09:56:33

Ok. tuota en tiennyt,jossain totena väitettiin että luvan jatko evättiin. Synti ja häpeä joka tapauksessa.
Olis kiva kun osais soittaa mutta asenteellakin pärjää.
Simo78
23.08.2006 11:54:46 (muokattu 23.08.2006 11:55:22)
Radio City on ollut muutamat viime vuodet aika huono kanava! Samat biisit päivästä ja kuukaudesta, jopa vuodesta toiseen. Joka päivä soi Ozzyn shot in a dark, ym. kasariklassikot. Ainakin jotain biisien päivitystä ois toivonut...

Ja PMMP on oikeasti hyvä bändi!
Ziggy Bubba
23.08.2006 12:17:21

Ok. tuota en tiennyt,jossain totena väitettiin että luvan jatko evättiin. Synti ja häpeä joka tapauksessa.

Njaa, enpä nyt tiedä. Aika saman tyylinen soittolista scheisseä luukuttava asema tuo on kuin nuo muutkin kaupalliset. Erona vain että city soittaa hiukan "rokimpaa" matskua... Pääasiassa kuitenkin niitä iän ikuisia kasariklassikoita. Levyjä pyörittää tietokone eikä ihminen, se on muuten väärin. "80-, 90- ja 2000-luvun rockia"... Eikö muka 60- ja 70-luvuilla ole tehty myös varsin asiallista (ja hyvin pitkälti Cityn formaattiin sopivaa) musiikkia? Led Zeppelin ja Jimi Hendrix ei kait sitten rokkaa tarpeeksi timmisti sen "sportin" seassa :P

Kaukana on ne ajat kun Cityssäkin kuuli vielä oikeata ohjelmaa ja kunnollisia tiskijukkia. Sama pätee myös - kummaa kyllä - YleX:ään (päiväsaikaan siis). En voi käsittää miksi ei-kaupallinen kanava lähtee kilpailemaan mm. noiden (ehkäpä lobotomiapotilaille tarkoitettujen, en tiedä) Kissin ja Energyn kanssa niiden omilla aseilla. Jotenkin näkisin Ylen kanavien tehtävän jossain aivan muualla. Tv-lupamaksun vastineeksi saa sitä samaa skeidaa, mutta hei, ilman mainoksia!

Mainio poikkeus tuosta nykypäivän radiokurasta on Radio Helsinki (jonne muuten erittäin suuri osa Cityn radioäänistä häipyi kun tilaisuus tuli). Oikeiden ihmisten tekemää ohjelmaa ilman soittolistoja.. Ja biisien välissä on muutakin kuin tyhjänpäiväistä molotusta kaikesta muusta paitsi musiikista.
www.mikseri.net/sigkk My musique
C
23.08.2006 12:20:44
Ja PMMP on oikeasti hyvä bändi!

Who the f*ck cares! ;)
Heavy on kaunista ja melodista musiikkia. - General Njassa
C
23.08.2006 12:24:55 (muokattu 23.08.2006 12:27:04)
Äh, kai tässä keskustelussa voisi kirjoitella asiallisesti, mutta se tuntuu jostain syystä vaikealta. Alkuperäinen kysymys ei vaan lainkaan istu omaan ajatusmaailmaan...

Otetaan nyt vaikka Black Sabbath, jonka keskustelun aloittajakin mahdollisesti tuntee. Ja Sabbathilta biisi Planet Caravan. Siinähän on perkele JAZZIA.

Alkuperäinen vanha hevi oli perinteisesti kokeilevaa ja monista musiikkityyleistä ammentavaa. Hevidiggarin VELVOLLISUUS on kuunnella monipuolista musiikkia.

Niin.

E. Mutta PMMP:tä ei kuunnella edelleenkään!
Metallityöläinen
23.08.2006 12:26:34
"Rokkia ja sporttia"
Viddu ehkä tämän maailman vituttavin slogani. Suomessa ei ole yhtään kuuntelemisen arvoista kanavaa. Tai no ehkä Groove. Kaikissa soi ne samat ja samat ja vielä kerran samat biisit päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen.
M.A.C.H.O #21 | IMIK #24
KTR
23.08.2006 12:48:09 (muokattu 23.08.2006 12:50:08)
Äh, kai tässä keskustelussa voisi kirjoitella asiallisesti, mutta se tuntuu jostain syystä vaikealta. Alkuperäinen kysymys ei vaan lainkaan istu omaan ajatusmaailmaan...

Otetaan nyt vaikka Black Sabbath, jonka keskustelun aloittajakin mahdollisesti tuntee. Ja Sabbathilta biisi Planet Caravan. Siinähän on perkele JAZZIA.

Alkuperäinen vanha hevi oli perinteisesti kokeilevaa ja monista musiikkityyleistä ammentavaa. Hevidiggarin VELVOLLISUUS on kuunnella monipuolista musiikkia.

Niin.

E. Mutta PMMP:tä ei kuunnella edelleenkään!

Ei kenelläkään ole mitään velvollisuuksia musankuuntelussa. Kuuntelee sitä, mikä hyvältä kuulostaa omiin korviin. PMMP kuulostaa mun korviin tosi hyvältä, niin myös Burzum. Mulla on ajan myötä hävinnyt kaikki ennakkoluulot ja ehdottomuus musan suhteen. Jos N'syncillä olisi mielestäni hyvä biisi niin mulla ei olisi mitään ongelmia diggailla siitä. Tosin en pidä itseäni edes minään hevimiehenä, lähinnä vain musadiggarina. Hevimiehillähän muun musiikin kuuntelu kuin metallin on perin ongelmallista joskus, kun ollaan niin samaistuttu siihen oman musiikin kulttuuriin ja arvoihin, niin toisenlaisen musiikin sisäistäminen onkin sitten vaikeaa kun sitä ei lähdetä arvottamaan niillä samoilla asioilla kuin hevymedallia. Kaikki musa on ihav vitu hyvää. Kantsii kuunnella kaikkea mahdollista. Mullakin on viime aikoina pyörinyt soittimessa keskiaikainen trubaduurimusiikki ja uudempaa englantilaista räppiä.

edit: kriojtusvihre
Dunga
23.08.2006 12:51:40

Kotoo töihi, rokkia ja sporttia, satu orvokki risteli, linnanahde ja heikelä, UNNE sormunen, rokkipassi, rokkitakuu... ei enää kiitos. Samat biisit pyörivät ja yhtä väsynyttä läppää joka päivä.
Paskallakin on tekijänsä.
C
23.08.2006 12:54:43
Kantsii kuunnella kaikkea mahdollista. Mullakin on viime aikoina pyörinyt soittimessa keskiaikainen trubaduurimusiikki ja uudempaa englantilaista räppiä.

No jos et ymmärtänyt, niin olen hyvin pitkälle samaa mieltä kanssasi. Ja lisäkommenttina vielä, että esim. keskiaikaisen trubaduurimusiikin kuunteleminen ei ole minun mielestäni mikään ihme hevidiggarillekaan (vihje: Blackmore).
C
23.08.2006 13:02:07 (muokattu 23.08.2006 13:02:58)
Hevimiehillähän muun musiikin kuuntelu kuin metallin on perin ongelmallista joskus, kun ollaan niin samaistuttu siihen oman musiikin kulttuuriin ja arvoihin, niin toisenlaisen musiikin sisäistäminen onkin sitten vaikeaa kun sitä ei lähdetä arvottamaan niillä samoilla asioilla kuin hevymedallia.

Paitsi, että tästä olen täysin eri mieltä. Kuten sanoin, perinteinen hevi on ammentanut klassisesta, bluesista, rock'n rollista, jazzista yms., joten näiden tyylien kuuntelu sujuu luontevasti hevimieheltä... toivottavasti.

Valitettavasti tosin ne, joita 70-luvun pioneerit ei kiinnosta ja unohtavat musan juuret, saattavat käyttäytyä kuvaamallasi tavalla.
KTR
23.08.2006 13:21:19
Valitettavasti tosin ne, joita 70-luvun pioneerit ei kiinnosta ja unohtavat musan juuret, saattavat käyttäytyä kuvaamallasi tavalla.

No tunnen kyllä ihmisiä, jotka eivät muuta kuuntele kuin Slayeria ja muita vanhoja thrashbändejä. Siinähän ei ole juuri mitään väärää, mutta heillä tuo suhtautuminen muunlaiseen musiikkiin on vähän ahdasmielistä kun siinä ei ole arvossa samat elementit kuin Slayerin musiikissa.

Kyllähän me vissiin suht samoilla linjoilla asian suhteen ollaan. Itse en vaan tämän ketjun puitteissa oikein tuota 70-luvun jytää osannut ajatella kun otsikossa lukee "metallista luopuminen". Kyllä jazzia kuunnellessa silti käännyn mielummin Miles Davisin puoleen, kuin kuuntelen vain Black Sabbathin Planet Caravania. ;)
C
23.08.2006 13:47:15
Kyllähän me vissiin suht samoilla linjoilla asian suhteen ollaan. Itse en vaan tämän ketjun puitteissa oikein tuota 70-luvun jytää osannut ajatella kun otsikossa lukee "metallista luopuminen".

Jep. Mulla onkin missiona aina muistuttaa siitä, että jytä on heviä ;). Ja mulle se jytä on sitä kaikkein parasta kamaa, joten jos mulla jokin "hevi-identiteetti" on, niin siihen kyllä kuuluu monipuolisen musiikin arvostaminen.
Nieby
23.08.2006 14:27:58
mäpä kuuntelin eilen Anssi Kelan Nummela-levyn! joskus vuosia sitten se soi tauotta soittimessa, ei ole tullut ainakaan kahteen vuoteen kuunneltua. helvetin hyvä levyhän se on.. mutta ei jokapäiväiseen käyttöön.
Kampela77
23.08.2006 15:13:56
10 vuoden päästä mnetin tanssimusiikki palstalla ketjujen aloittajina vilisee nimimerkkejä, kuten LaihoRulz666, knife_mutilator92, WristCuttingDude94 ja -=soittanut2kk+leikit=-.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
lapio
23.08.2006 15:38:21

Kyllä jazzia kuunnellessa silti käännyn mielummin Miles Davisin puoleen, kuin kuuntelen vain Black Sabbathin Planet Caravania. ;)

Meikäläinen taitaa olla KTR:n viestien perusteella varsin samalla kannalla musiikinkuuntelun suhteen kuin hän, että en ala toistamaan mitä hän on sanonut. Miles Davis on hyvä, mutta niin on myös slayer ja black sabbath omassa tyylissään, eikä hyvän musiikin kanssa tekemisissä oltaessa tyylillä ole niin väliä.

Olin aika kova hevari, vielä muutamia vuosia sitten, mutta oma musadiggailunikin ylitti genrerajat ajan myötä. Kaikista genreistä voinee löytää hyvää musiikkia, kunhan on ennakkoluuloton ja antaa mahdollisuuden. Kaikissa genreissä on sitten myös ihan kamalaa soopaa josta ei taas voi pitää. Itse pyrin musiikin kuuntelussa tuomitsemaan vasta kuultuani, aina ei pysty olemaan aivan ennakkoluuloton, mutta ne voi voittaa ja yllättyä positiivisesti.

Hevikin on paskimmillaan aivan järkyttävän käsittämätöntä paskaa ;)
Kiveo! Kiviä on vaarallista ottaa!
Super-Jari
23.08.2006 17:20:42
Mulla on kans joskus noita metallittomia kausia. Hyvä vaan että kaikki maistuu.

Se selittää tämän mahan.
Jarski86
23.08.2006 18:14:44
Itselläni suurin osa tai melkeinpä kaikki kaverit kuuntelevat jotain muuta kuin metallia. Näinpä jouduin teinivuosina väkisinkin kuulemaan kaikkea räpistä teknon kautta iskelmään, ja kuinkas kävikään nyt diggailen itsekin näitä musiikkityylejä (ainakin osittain).

Mutta pääpointti on se, ettei se metallin kuunteku sieltä onneksi minnekään jäänyt. Joskus vain tulee suorastaan pakko kuunnella kunnon tykitystä ja silloin metallia on saatava. Ja olenpa saanut monet ystäväni kiinnostumaan myös metallista, eli toimiihan tämä toisinkin päin. Eikä vituta yhtään, että musiikkimakuni on rikastunut vuosien saatossa kymmenillä ellei sadoilla metallin ulkopuolisilla artisteilla...

Ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että jos aikoo tehdä hyvää musiikkia (olipa se sitten metallia, humppaa tai tekkistä), niin on helevetin hyvä, että kuuntelee muutakin kuin sitä yhtä ja samaa genreä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)