Aihe: Motion sound -lesliestä 1 | |
---|---|
![]() 22.08.2006 19:45:29 | |
Terve, huomasin että tuolla torilla on myynnissä vähän käytetty motion sound pro-145. Onko kellään kokemusta tästä mallista? Olen etsinyt kiipparin kaveriksi lesliemallinnusta kun oma simulaattori on tosi kökkö. Oiskohon tossa hyvä peli? Siinä on käsittääkseni sekä ylä että alaroottori ja sis. rakennetut mikit eli voisi toimia keikoillakin. Kiippari on Rolandin VK8 | |
![]() 22.08.2006 21:12:09 | |
En mä tollasesta kuiteskaan 1800 euroa rupeais maksamaan! Täällä on näkynyt myynnissä huomattavasti edukkaampiakin mekaanisia leslieitä. Sisäänrakennettu mikitys kuulostaa kyllä kätevältä, mutta onko hyvä? | |
![]() 23.08.2006 12:37:59 | |
Joo, kyllä oli aika suolainen hintapyyntö, vaikka uutena maksaakin 2600 euroa (www.power-sound.fi) niin silti. Eikö ole tosiaan kellään kokemusta näistä Motion Sound firman peleistä? | |
![]() 23.08.2006 14:41:22 | |
Kiippari on Rolandin VK8 Ja sanovatpa jotkut sitäkin ettei VK8:n simulaatiota voita juuri mikään muu kuin Aito Leslie. "Lähellä reunaa, varrella virran" | |
![]() 23.08.2006 14:45:58 | |
Ja sanovatpa jotkut sitäkin ettei VK8:n simulaatiota voita juuri mikään muu kuin Aito Leslie. tarkoitetaanko silloin aitoa leslietä vai aitoa Leslietä - vrt. mono/Mono tai heteka/Heteka Motion Soundin paremmat mallithan ovat "aitoja leslieitä" Soitetaan jamia! | |
![]() 23.08.2006 15:18:35 | |
tarkoitetaanko silloin aitoa leslietä vai aitoa Leslietä - vrt. mono/Mono tai heteka/Heteka Motion Soundin paremmat mallithan ovat "aitoja leslieitä" Niin, ja tiedä nyt tuosta väittämästä, komeelta peliltä vaikuttaa toi Motionsoundi. Onko muuten mikään firma valmistanut pyöriviä kaiuttimia puusta niin kuin Leslie aikoinaan? "Lähellä reunaa, varrella virran" | |
![]() 23.08.2006 16:43:47 | |
Onko muuten mikään firma valmistanut pyöriviä kaiuttimia puusta niin kuin Leslie aikoinaan? Puutahan ne on tavallaan kaikki, muodossa jos toisessa. Niissä on vain tolex- tai joku muu pinnoite. Paitsi uudet "oikeat" Lesliet, jotka ovat viilutettua mdf-levyä! En ole kuullut miltä Motion Sound sisäinen-mikitys-systeemi kuulostaa, mutta Lesleissä sisäistä mikitystä kokeilleet ovat yleensä lopulta luopuneet ajatuksesta. Vaikuttaa siltä että se lopullinen soundi muodostuu kaapin ulkopuolella. | |
![]() 23.08.2006 20:02:34 | |
Mun mielestä keskustelunavaajan kannattas kokeilla ostetaan ilmoitusta ja katsoa minkälaisia leslieitä tarjotaan. Itellä on vissiin MS Audiotronin Leo 200:nen. Olen haaveillut, että WLM:n kanssa olis kätevä joku lesliesimulaattori. Sitten mulla olis käytös yhden miehen roudattava urku. | |
![]() 24.08.2006 10:39:47 | |
Mulla on Motion Sound Pro-3T, eli käytännössä ton 145:n yläosa + simulaattori alapäälle. Verrokkina on ollut sitten useampi erilainen oikea Leslie ja Korg G4 -simulaattori. Kyllähän tuo on simuihin verrattuna aivan eri maata, ja esimerkiksi MS Leo 100 soundaa selkeästi huonommalta kuin tuo. Leossa kun ei ole alapäälle edes tuota simulaatiota. Motion Soundin putkietuaste on ihan ok, mutta ei se nyt kyllä ihan oikean Leslien päätteeltä soundaa kuitenkaan. Pitäisi ehkä vähän itse askarrella... Möykkää tuosta ei muuten lähde rokkikäyttöön tarpeeksi, vaan treeneissäkin on yläpää periaatteessa pakko mikittää ja ajaa sitä monitoriin. Useimmiten tosin jää laiskalta tekemättä. Mulla oli tuuri ja sain tuon tosi halvalla. Jos hinta rupeaa olemaan tuossa tonnin tietämissä, kallistuisin (mikäli roudaus vaan on mahdollista) kuitenkin ehtaan Leslie 760:een, joita tuohon hintaan liikkuu Suomessakin. | |
![]() 24.08.2006 11:08:10 | |
Mulla on kans tollanen Motion Pro tai joku sellanen. Alakaappi ja pyörivä yläosashow. CHILDREN OF BARON!!! | |
![]() 24.08.2006 11:28:11 (muokattu 24.08.2006 11:34:32) | |
MS Leo 100 soundaa selkeästi huonommalta kuin tuo. Leossa kun ei ole alapäälle edes tuota simulaatiota. Mun Leossa on pyörivät ylä- ja alapäät ja se on ainakin katu-uskottavamman näköinen alumiinisine kulmavahvikkeineen ja kiiltelevine kankaineen kuin tuollainen uusi leslie... Möykkää tuosta ei muuten lähde rokkikäyttöön tarpeeksi, vaan treeneissäkin on yläpää periaatteessa pakko mikittää ja ajaa sitä monitoriin. Useimmiten tosin jää laiskalta tekemättä. Möykän määrä Leossa on kiinni hyvin paljon siitä minkälaisella nupilla sitä käyttää. Sound City 100 PA nupilla tulee mökää aika riittoisasti. Bassoelementtiä ja diskanttidraiveria voi vaihtaa omiin tarpeisiinsa. Voihan siitä ajaa vaikka jollain 400 wattisella Mesa Boogiella. Ehkä paras saundi oli pikkuvoimakkuuksilla pienellä putkivahvistimella. Tuo oli hyvä: http://www.asikkalalainen.net/kuvat/muut/dynacord.jpg | |
![]() 24.08.2006 12:41:24 | |
On noi Motionit ihan jees mutta niinkuin maza sanoi niin kyllä 760 hinta/laatusuhteeltaan jotain aivan muuta. Ei kellään olis 760 Lepaa myynnissä? "Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet | |
![]() 24.08.2006 13:19:00 | |
Mun Leossa on pyörivät ylä- ja alapäät ja se on ainakin katu-uskottavamman näköinen alumiinisine kulmavahvikkeineen ja kiiltelevine kankaineen kuin tuollainen uusi leslie... Leo 200 on eri kone kuin Leo 100. Erona juurikin tuo pyörivä / ei-pyörivä alakerta. Möykän määrä Leossa on kiinni hyvin paljon siitä minkälaisella nupilla sitä käyttää. Sound City 100 PA nupilla tulee mökää aika riittoisasti. Bassoelementtiä ja diskanttidraiveria voi vaihtaa omiin tarpeisiinsa. Voihan siitä ajaa vaikka jollain 400 wattisella Mesa Boogiella. Ei voi. Tehonkesto on muistaakseni 200 wattia. Mä oon soittanut pari keikkaa käsittääkseni about samanlaiset sisuskalut sisältäneellä Wersitone 3000 -lepakloonilla ja ajoin sitä Hiwattin vastaavalla purkilla. Kyllä siihenkin olis pikkusen lisää möykkää kaivannut; Leslien lähellä ollut yleisö kyllä kuuli urutkin. Ja kyllä, rumpali oli melko kovakätinen tuolla keikalla. Pitää kuitenkin muistaa, että Lesliessä (toisin kuin kitarakamoissa) tehoa menee paljon hukkaan pyörimisen ansiosta. Ehkä paras saundi oli pikkuvoimakkuuksilla pienellä putkivahvistimella. Tuo oli hyvä: http://www.asikkalalainen.net/kuvat/muut/dynacord.jpg Tuo on hyvä. Pääte on kovasti Leslie-henkinen. | |
![]() 24.08.2006 13:20:12 | |
On noi Motionit ihan jees mutta niinkuin maza sanoi niin kyllä 760 hinta/laatusuhteeltaan jotain aivan muuta. Ei kellään olis 760 Lepaa myynnissä? Roudattavuus on kyllä yksi näkökulma kanssa. Pro-3T on oivallinen kompromissi, kun sen roudaa yhdellä kädellä ja nokittaa kyllä simulaattorit 10-0. Ja mun yksilö tosiaan maksoi 300 eskoa. :> | |
![]() 24.08.2006 17:16:42 | |
Ei voi. Tehonkesto on muistaakseni 200 wattia. Ainakin diskanttitötteröön voi kiinnittää muunkin tavallisen diskanttidraiverin kuin mikä siinä sattuu olemaan. Mulla on vissiin tällä hetkellä periaatteessa kolme erilaista draiveria, jotka siihen käy. Ei ole vaan itsellä mitään tarvetta yrittää kasvattaa sen tehon kestoa. Tuo on hyvä. Pääte on kovasti Leslie-henkinen. Myin pois. Se ei menny kuin kuumille kiville, vaikka on mulla tähän asti käytössä olleista päätteistä paras saundiltaan tämäntapaiseen käyttöön. Isommasta päätteestä on hyötyä lähinnä silloin jos ei leslietä mikitä. | |
![]() 24.08.2006 20:54:56 (muokattu 25.08.2006 11:41:39) | |
Roudattavuus on kyllä yksi näkökulma kanssa. Pro-3T on oivallinen kompromissi, kun sen roudaa yhdellä kädellä ja nokittaa kyllä simulaattorit 10-0. Ja mun yksilö tosiaan maksoi 300 eskoa. :> Olipa joo halpa. Uutena alta paritonnia alakaapilla. Musavehkeissä yleensä täysin ehjästä puoleen hintaan käytettynä on ihan ok. Jännä nähdä esim electroista pyydettävän 1800e. Maksoi kuitenkin uutena saman verran! Tonni ja siitä alaspäin olis tollasesta lepasta ihan ok hinta. "Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)