freeze 22.08.2006 20:34:15 | |
---|
jos joku on koskaan kuunnellut Martti "huuhaa" innasen tuotantoa nii siinä on iskelmän pelastus :P---- |
BigPapa 22.08.2006 20:35:35 | |
---|
jos joku on koskaan kuunnellut Martti "huuhaa" innasen tuotantoa nii siinä on iskelmän pelastus :P---- Eipäs ko Jope Ruonansuu...ja Martti tietysti ja Mauri Antero... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Mandoman 22.08.2006 22:07:50 | |
---|
Eipäs ko Jope Ruonansuu...ja Martti tietysti ja Mauri Antero... Mauri-Anteron tuotannosta itselleni on mieluisin "Jenkka hevosen hoidosta" jonka sanat ovat suoraan armeijan ohjeista. Tarttuva melodia ja huumoria mukana. Paras kohta on se, jossa välisoiton aikana porukalla hihkaistaan jotakin epämääräistä. Vaan eipä tuota kovin usein kuule. Savon rahvaan luonne esiintyy suuresti edukseen: itsenäisyyttä ilman
julkeutta, kohteliaisuutta ilman matelemista; oman arvon tuntoa ja
tyytyväisyyttä säätyynsä; harkintaa ja tervettä arvostelua joka
tilaisuudessa. Elias Lönnrot |
EP 22.08.2006 22:15:34 | |
---|
Mauri-Anteron tuotannosta itselleni on mieluisin "Jenkka hevosen hoidosta" jonka sanat ovat suoraan armeijan ohjeista. Tarttuva melodia ja huumoria mukana. Paras kohta on se, jossa välisoiton aikana porukalla hihkaistaan jotakin epämääräistä. Vaan eipä tuota kovin usein kuule. Mä tykkään kanssa tuosta ja sitten samalla sävelellä: "Soneranputsausjenkka" san. Jope Ruonansuu. |
häläppääjä 22.08.2006 22:35:37 | |
---|
Ah, kun niin ihanasti kopsu mieltäni lämmittää, että kaikki käy! katteleppa ihte |
Coelhinho21 22.08.2006 22:49:31 | |
---|
Aiheeseenhan littyy, kun täällä Martista ja Mauri Anterosta mainintaa tullu. Turkusessa DBTL-kesteissä olivat kyseiset kaveruksen lauteilla peräkkäin, eikä harmita, että seisoskelin yleisön seassa. Suomalainen iskelmä on masentavaa ja pateettista En kyllä huomannu, että yleisössä kukaan olis kovin allapäin ollut. Olipa kaverusten hommassa tyyliä; kun Mauri Antero veti Olen Nähnyt Helga-Neidin Kylvyssä saksaksi, niin yleisö repes käsiin. Ja Martin ei samaan yleisön reaktioon tarvinnu, ku kävellä lavalle, tarttua mikkiin ja: "Aijaijaijaijai!" Kesä on filosofia ja asenne kysymys.. |
EP 22.08.2006 23:07:31 | |
---|
Mä en voi sietää tuota Servoo, en ymmärrä kuka viittii kuunnella tai kattella tuollaista? |
mack the knife 22.08.2006 23:12:38 | |
---|
Mä en voi sietää tuota Servoo, en ymmärrä kuka viittii kuunnella tai kattella tuollaista? Minä viittin. Monta yösydäntä on menny mukavasti kun Martti vetää sellofaaniputkella rumpukomppia ja kotiurku on taustalla. Hän vain juo jaloviinaa, viileää viinaa kuin vettä vain juo... |
BigPapa 22.08.2006 23:13:12 | |
---|
Servo on syvältä..... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
uruttaja 22.08.2006 23:49:22 | |
---|
Minä viittin. Monta yösydäntä on menny mukavasti kun Martti vetää sellofaaniputkella rumpukomppia ja kotiurku on taustalla. Martti Servo on hyvä, mua ei tarvitse ymmärtääkkään. Keikalla se on vielä parempi. |
Coelhinho21 22.08.2006 23:59:26 | |
---|
Martti Servo on hyvä, mua ei tarvitse ymmärtääkkään. Keikalla se on vielä parempi. Komppaan täysin.. Muuttu nimittäin mielipide, ku näki livenä. Kesä on filosofia ja asenne kysymys.. |
Martti Servonkin biisit vetää suun hevosenkengälle vaikka ne soittais mollissa. Ei masenna sitten yhtään. Livenä suorastaan naurattaa. Lussan lopsautan noin hyvästä mausta.. = Kahta en vaihra - toine on sukka ja toine on toinen sukka. = |
Sertzo S 23.08.2006 13:14:04 | |
---|
Lussan lopsautan noin hyvästä mausta.. Manjaana, Manjaana, milloin on kyllin aikaista? |
paice60 23.08.2006 13:17:58 | |
---|
Manjaana, Manjaana, milloin on kyllin aikaista? Muuten tuli tosta mieleen, että laulan melkein joka ilta Manjaanasta. Se hasta Manjaana Rebecca. Eli Manjiksen toinen nimi on varmaan Rebecca. Miks´ mä oon täällä? |
manjaana 23.08.2006 13:18:40 | |
---|
Manjaana, Manjaana, milloin on kyllin aikaista? En tiiä, mut sen huomaa millon on liian myöhäistä.. :) = Kahta en vaihra - toine on sukka ja toine on toinen sukka. = |
Jäärä 23.08.2006 13:18:53 | |
---|
Eräänä päivänä radiosta tuli senlaatuinen vollotus, jotta alkoi oikein pännimään ja ahdistamaan. Oltiin silloin perheen kanssa matkalla kauppaan, pistin auton parkkiin, vaimoke ja lapset lähti sinne kauppaan sisälle ja minä jäin kuuntelemaan sen veisun loppuun äärimmäisessä hämmästyksessä siitä, että tollasia sanoituksia voi tosiaankin joku tehdä. Vieläkin kädet tärisee. Nyt on asiat sitten todella huonosti! En oikeastaan muista sen biisin sanoja enää, muistan vain sen täydellisen surkeuden ja ahdistuksen, joka maalaitiin tärykalvoilleni Fredin toimesta. Biisi oli "Yksin oon tietenkin". Pikainen googletuskaan ei tuottanut tulosta ja olen jo niin perverssissä mielentilassa, että haluan kokea tuosta kappaleesta aiheutuneen masennuksen uudelleen. Kirjastoon en halua tämän vuoksi ryömiä, vaikka tiedän, että se löytyykin toivelaulukirjoista. Jos jollain arvon m.nettiläisitä sattuisi hautomaan tuota huikeanmasentavaa sanoitusta koneellaan, tai jopa muistamaan sen ulkoa, niin voisitteko mahdollisesti postata sen tänne, pistää linkkiä tai mitä vaan. Kiitos. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
manjaana 23.08.2006 13:19:36 | |
---|
Muuten tuli tosta mieleen, että laulan melkein joka ilta Manjaanasta. Se hasta Manjaana Rebecca. Eli Manjiksen toinen nimi on varmaan Rebecca. Tykkäänkin lattareista.. ;o)) = Kahta en vaihra - toine on sukka ja toine on toinen sukka. = |
lukkari 23.08.2006 14:00:50 | |
---|
Eräänä päivänä radiosta tuli senlaatuinen vollotus, jotta alkoi oikein pännimään ja ahdistamaan. Oltiin silloin perheen kanssa matkalla kauppaan, pistin auton parkkiin, vaimoke ja lapset lähti sinne kauppaan sisälle ja minä jäin kuuntelemaan sen veisun loppuun äärimmäisessä hämmästyksessä siitä, että tollasia sanoituksia voi tosiaankin joku tehdä. Vieläkin kädet tärisee. Nyt on asiat sitten todella huonosti! En oikeastaan muista sen biisin sanoja enää, muistan vain sen täydellisen surkeuden ja ahdistuksen, joka maalaitiin tärykalvoilleni Fredin toimesta. Biisi oli "Yksin oon tietenkin". Pikainen googletuskaan ei tuottanut tulosta ja olen jo niin perverssissä mielentilassa, että haluan kokea tuosta kappaleesta aiheutuneen masennuksen uudelleen. Kirjastoon en halua tämän vuoksi ryömiä, vaikka tiedän, että se löytyykin toivelaulukirjoista. Jos jollain arvon m.nettiläisitä sattuisi hautomaan tuota huikeanmasentavaa sanoitusta koneellaan, tai jopa muistamaan sen ulkoa, niin voisitteko mahdollisesti postata sen tänne, pistää linkkiä tai mitä vaan. Kiitos. Kun muistojeni valtaan jään... Kun isä kuoli yksin jäin... Enempää ei muista mutta jospa se ahdistus pysyy vähän aikaa näilläkin. |
uruttaja 23.08.2006 14:06:47 | |
---|
Kun muistojeni valtaan jään... Kun isä kuoli yksin jäin... Enempää ei muista mutta jospa se ahdistus pysyy vähän aikaa näilläkin. Voi poijjat, tuo oli iskubiisi 70-luvulla. Monet sinisilmät tuolla biisillä hurmattu. Alunperin Gillbert O´Sullivanin Alone again, naturally. Tulee varmaan sanatkin mieleen kun vähän aikaa potkin. |
asdfg 23.08.2006 14:09:35 | |
---|
Voi poijjat, tuo oli iskubiisi 70-luvulla. Monet sinisilmät tuolla biisillä hurmattu. Alunperin Gillbert O´Sullivanin Alone again, naturally. Tulee varmaan sanatkin mieleen kun vähän aikaa potkin. Sanoja voi luntata toivelaulukirjasta 17 sivulta 276. Tuohon jatkoksi kun kuuntelee Päivät kuin unta ja Elämän valttikortit niin ei pääse synkkyys pakenemaan... |