Aihe: Toinen basso fenderin rinnalle
1 2 3
rattledad
22.08.2006 23:01:38

Eipä noissa kuvissa juuri yksityiskohtia näy...
MikkiHiiri
23.08.2006 09:31:52
Kiitokset kaikille tähänastisesta palautteesta!

voisiko joku hieman luonnehtia musarin, presarin ja warwickin luonnetta taikka eroja.
Karlsson
23.08.2006 09:33:44
Kiitokset kaikille tähänastisesta palautteesta!

voisiko joku hieman luonnehtia musarin, presarin ja warwickin luonnetta taikka eroja.

Elikkäs musari on niinku "narinari", presari "rouskrousk" ja warresta ei pysty heti sanomaan kun niitä on niin montaa mallia.
"Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli
Johannes_t
23.08.2006 09:50:24

Elikkäs musari on niinku "narinari", presari "rouskrousk" ja warresta ei pysty heti sanomaan kun niitä on niin montaa mallia.

Warwickit on kaikki perussoundiltaan tuolta narinarin ja rouskrouskin välistä, ehkä semmonen groarrr. Veikkaisin, että kaulan puut on tähän ilmiöön se avaintekijä?
balzary
23.08.2006 09:52:14

Oliko tarkoituksena ostaa neli- vai viisikielinen? Torillahan on vähän budjetista yli menevä Wal erittäin hyvään hintaan.
Teijo K.
23.08.2006 10:03:39

Miust Musari on enemmän "briit briit" kun se on nauhallinen. Nauhattomana ehkä sit "narinari".
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
MikkiHiiri
23.08.2006 10:16:07

Kiitos, kumpikin edellä luonnehdittu saundi tuntuu kiinnostavalta! Jotain tuohon suuntaan olen ajatellut.

Aloittelijalla on testaamisen kanssa se ongelma, että ensinnäkään ei oikein kehtaa musaliikkeessa esitellä vaatimatonta osaamistaan ja siksi toiseksi erilaisella vahvistimella kaiken hälinän keskellä ei pysty oikein keskittymään.

Toisaalta, kyllä kai testaaminenkin on aika lailla asennekysymys. Piipahdin jokupäivä musamaailmassa ja jo sinne mennessä kuului kadulle asti kuinka joku testasi sähkökitaraa. Kahta, kolme sointua loputtomiin niin että paikat kirjaimellisesti tärisivät. Ihmeen pitkäpinnaista henkilökuntaa!
fox
23.08.2006 10:16:10

Miust Musari on enemmän "briit briit" kun se on nauhallinen. Nauhattomana ehkä sit "narinari".

Ehken.. Mutta jos haluaa tyysten erilais-soundisen, ehdottaisin nöyrimmästi vaik Giban EB-3 tai EB-3L bassoja. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
MikkiHiiri
23.08.2006 10:18:10

Hei - äsken vielä tämä tuntui jotenkin selkeältä, mutta nyt ei enää ollenkaan!
Teijo K.
23.08.2006 10:18:41

Ehken.. Mutta jos haluaa tyysten erilais-soundisen, ehdottaisin nöyrimmästi vaik Giban EB-3 tai EB-3L bassoja. 8)

Joo. Mites ne sanoo? "röyph röyhp"?
Teijo K.
23.08.2006 10:19:37

Hei - äsken vielä tämä tuntui jotenkin selkeältä, mutta nyt ei enää ollenkaan!

Mut oikeasti siinä on iso ero. Olen sen empiirisesti testannut nauhallis /nauhaton vertailulla.
Karlsson
23.08.2006 10:23:06
Joo. Mites ne sanoo? "röyph röyhp"?

Munsta "Rölmp Rölmp".
"Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli
Johannes_t
23.08.2006 10:23:17

Musari toimii jos on tuhnut kamat, esim. Ampeg-läjä. Muuten siinä on vähän liian ripsakka soundi.

Tämä oli siis mun subjektiivinen mielipide joka voi olla tietenkin joltain pois.
Teijo K.
23.08.2006 10:24:24

Musari toimii jos on tuhnut kamat, esim. Ampeg-läjä. Muuten siinä on vähän liian ripsakka soundi.

Tämä oli siis mun subjektiivinen mielipide joka voi olla tietenkin joltain pois.

Mie aina Musarilla käänsin midled täysille että sai sopivan rapsakkaa soundia siitä? Ja diskanttia kanssa pikkusen lisää.
Karlsson
23.08.2006 10:25:07

Riippunee siitä mitä hakee, mutta tosiaan itselleni noi musarityyppiset ritsat on turhan ärhäköitä. En osaa oikein siihen middlepuukkoon suhtautua.

Tää oli kans joltain pois, varmaankin.
Teijo K.
23.08.2006 10:26:30

Riippunee siitä mitä hakee, mutta tosiaan itselleni noi musarityyppiset ritsat on turhan ärhäköitä. En osaa oikein siihen middlepuukkoon suhtautua.

Tää oli kans joltain pois, varmaankin.

Heh, miulla ei varmaan ikinä o sit tarpeeks midlepuukkoa. Enemmän lisempää. :)
Karlsson
23.08.2006 10:28:46
Heh, miulla ei varmaan ikinä o sit tarpeeks midlepuukkoa. Enemmän lisempää. :)

Jotennin tuntuu koko bändin sointia ajatellen liian dominoivalta semmonen in-your-face-ja-kallo-halki-soundi. Omaan korvaani siis. Tykkään sitte enempi siitä runsaasta alakerrasta. Elikkäs.
MikkiHiiri
23.08.2006 10:29:04
Joudun nyt häippäisemään tästä ja olen reissussa muutaman päivän enkä pääse lukemaan viestejä. Kiitokset näistä ja mahdollisista uusistakin viesteistä.
balzary
23.08.2006 10:30:23

Aloittelijalla on testaamisen kanssa se ongelma, että ensinnäkään ei oikein kehtaa musaliikkeessa esitellä vaatimatonta osaamistaan ja siksi toiseksi erilaisella vahvistimella kaiken hälinän keskellä ei pysty oikein keskittymään.

Suosittelen ehdottomasti käymään Kitarapajan yhteydessä olevassa Bass Centerissä, jos tällaiset on fiilikset.

Myyjätär on errrrittäin mukava, aika menee leppoisasti jutellessa ja todella eri tyylisiä bassoja testaillessa. Ei ole koskaan tullut sellainen "ostatko vai lähetkö meneen?" -fiilis siellä. Lisäksi siellä löytyy Musarit, Rikkenbakkerit, Precisionit sun muut suoraan hyllystä, eli saat muodostettua kuvaa niiden soundien eroista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)