Aihe: Lappuja kaivataan!
1 2 3 4 5 6 7 8
mack the knife
22.08.2006 22:31:06
No yritin kuitenkin. Ei oo ekka biisi joka sekuaa, ja soitossahan tulee virheitä ku Suutarin Veikolla.

Ei niitä sulla tule, minähän se turaan koko ajan. Anisimoffin Niilolla tuli kanssa aika paljon niitä virheitä ja kymmenen kilon painoinen kansio putos irtolehtineen lattialle useasti. Ja sitä poimiessa rintataskusta viiskytäpenniset sun muut perässä. Ja sitten hermot olikin loppu...
Hän vain juo jaloviinaa, viileää viinaa kuin vettä vain juo...
Mandoman
22.08.2006 22:32:09 (muokattu 22.08.2006 22:37:11)
Onko tuohon edes sanoja olemassakaan, epäili hän, asiakas eli morsian.
Siis " Kultaa ja Hopeaa"...Franz Lehar. Tunnistaisin varmaankin biisin jos kuulisin pätkän...

On siihen sanat ja olen sitä joskus 1960-luvun alkupuolella kuullut Lauantain toivotuissa. Kalevi Korpi oli muistaakseni laulaja. Sanoja en kyllä muista..

Edit: Kultaa ja hopeaa-valssi löytyy Suuresta Toivelaulukirjasta 14, sivulta 131. En tiedä onko siinä välisoitot mukana...
Savon rahvaan luonne esiintyy suuresti edukseen: itsenäisyyttä ilman julkeutta, kohteliaisuutta ilman matelemista; oman arvon tuntoa ja tyytyväisyyttä säätyynsä; harkintaa ja tervettä arvostelua joka tilaisuudessa. Elias Lönnrot
uruttaja
22.08.2006 22:32:30
Ei niitä sulla tule, minähän se turaan koko ajan. Anisimoffin Niilolla tuli kanssa aika paljon niitä virheitä ja kymmenen kilon painoinen kansio putos irtolehtineen lattialle useasti. Ja sitä poimiessa rintataskusta viiskytäpenniset sun muut perässä. Ja sitten hermot olikin loppu...

Tulee tulee. Viimeksikin ainakin 3 väärää ääntä.
uruttaja
22.08.2006 22:32:56
On siihen sanat ja olen sitä joskus 1960-luvun alkupuolella kuullut Lauantain toivotuissa. Kalevi Korpi oli muistaakseni laulaja. Sanoja en kyllä muista..

Tuota minäkin muistelen, mutta sanat vaihtuivat hovissa.
Welldrum
22.08.2006 22:37:39

Aha joo...mutta tosiaan instruna pyydetty häissä soittamaan eli sanoja ei tarvitakaan.
Kultaa ja Hopeaa...Franz Lehar
Let me assure You...!
Welldrum
22.08.2006 22:39:57
Levystöstä kun katsoin niin Aarno Alikoski olis levyttänyt biisin -94.
Kultaa ja Hopeaa
Let me assure You...!
häläppääjä
22.08.2006 22:41:28
Aarno Alikoski

Onkohan Jussille sukua?
katteleppa ihte
baron
22.08.2006 23:09:33

Kultaa ja hopeaa (Franz Lehar)...tuollainen pyyntö tuli just syyskuun alun häihin. Valssiko, en muista tuollaista biisiä. Instrumentaalina pyysi vielä. Onko tietoa kellään tuosta ?

Kun mä olin pieni, se soi aina russareissa (rusettiluistelussa). Me ollaan vedetty se häävalssina. Siinä on hirveän monta osaa ja sävellajinvaihdosta, mutta me tehtiin siitä sellaisen normaalin tanssin kestoinen versio.
Jollet oo vielä saanut, voin lähettää mun sovituksen siitä.
"Speaking about music is like dancing about architecture"
mack the knife
22.08.2006 23:11:37
Kun mä olin pieni, se soi aina russareissa (rusettiluistelussa). Me ollaan vedetty se häävalssina. Siinä on hirveän monta osaa ja sävellajinvaihdosta, mutta me tehtiin siitä sellaisen normaalin tanssin kestoinen versio.
Jollet oo vielä saanut, voin lähettää mun sovituksen siitä.

Laittaisitko mulle kanssa, vois ottaa alkuillan valssiksi.
Hän vain juo jaloviinaa, viileää viinaa kuin vettä vain juo...
baron
22.08.2006 23:12:31

Laittaisitko mulle kanssa, vois ottaa alkuillan valssiksi.

Kurkkasin, ei oo valmiina PDF:nä, täytyy skannata, mutta voin lähettää, kunhan ehdin.
"Speaking about music is like dancing about architecture"
Welldrum
23.08.2006 06:01:34
Kurkkasin, ei oo valmiina PDF:nä, täytyy skannata, mutta voin lähettää, kunhan ehdin.

Joo lähetä vaan, kiitos !
Let me assure You...!
Sertzo S
23.08.2006 08:11:09 (muokattu 23.08.2006 08:12:02)

Edit: Kultaa ja hopeaa-valssi löytyy Suuresta Toivelaulukirjasta 14, sivulta 131. En tiedä onko siinä välisoitot mukana...

Kerrassaan upea valssi. Siinähän on se bassosoolokin eräässä osassa, joka täytyy vetää. Aikoinaan itse vedin osatani sen, kun asiakas halusi sen häävalssikseen ja pändin kanssa se treenattiin kuntoon ennen häitä. Se PITÄÄ vetää AINA kaikkine osineen prle!
KoskPaavo
23.08.2006 08:27:25 (muokattu 23.08.2006 08:32:38)
Kerrassaan upea valssi. Siinähän on se bassosoolokin eräässä osassa, joka täytyy vetää. Aikoinaan itse vedin osatani sen, kun asiakas halusi sen häävalssikseen ja pändin kanssa se treenattiin kuntoon ennen häitä. Se PITÄÄ vetää AINA kaikkine osineen prle!

Kerran eräs hääpari Lappeenrannan Patriassa halusi "Tonavan aallot" häävalssikseen ja basisti Aihosen Pentti kysyi "Haluatteko sen kokonaan" johon morsian sanoi "tietysti".
Vedettiin sitten kertauksineen ne 6-7 osaa , jotain 7 minuuttia tuli,heh.
Mulla oli vielä sellainen "Sonabile"-lappu siitä , aika pieni paperi, mutta olihan siinä ne kaikki osat ja kertaukset merkitty.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
Sertzo S
23.08.2006 08:33:42
Kerran eräs hääpari Lappeenrannan Patriassa halusi "Tonavan aallot" häävalssikseen ja basisti Aihosen Pentti kysyi "Haluatteko sen kokonaan" johon morsian sanoi "tietysti".
Vedettiin sitten kertauksineen ne 6-7 osaa , jotain 7 minuuttia tuli,heh.

"Ivanovitsin"valssit on vedettävä AINA kaikkine osineen, kuten esim. Kevään ääniä, jonka soitosta Beni Siltalan pändin aikaan v.1984 Lahden Mustassa Kissassa saatiin erikoiskiitos eräältä pariskunnalta, kun eivät olleet kuulleet häävalssiaan koskaan myöhemmin missään tanssiravintolassa häidensä jälkeen. Kyllä oli mairea olo, kun kaikkien kuullen tuo pariskunta tuli selkeällä äänellä ilmoittamaan tuon lavan eteen ja pändiämme viljalti kehuen.

ps. minä juon nyt Karhua
Welldrum
23.08.2006 09:06:55
Nykyään kyllä on tosi paljon tullut pyyntöjä että häätanssi LYHENNETTYNÄ !
Ovat monesti käyneet tanssikurssilla ennen häitä ja jostain syystä typistettynä pitää vetää. Viimeisimmät pyynnöstä lyhennetyt :
Metallica, Nothing else matters
Zen Cate, Todella Kaunis
Ismo Alanko, Elokuun Häävalssi

Lyhennettiin alle kaksminuuttisiksi PYYNNÖSTÄ !
...Intro, A, bridge, kertsi, kertsi, outro..jotain tuollaista.
Let me assure You...!
Sertzo S
23.08.2006 09:13:08
Nykyään kyllä on tosi paljon tullut pyyntöjä että häätanssi LYHENNETTYNÄ !
Ovat monesti käyneet tanssikurssilla ennen häitä ja jostain syystä typistettynä pitää vetää. Viimeisimmät pyynnöstä lyhennetyt :
Metallica, Nothing else matters
Zen Cate, Todella Kaunis
Ismo Alanko, Elokuun Häävalssi

Lyhennettiin alle kaksminuuttisiksi PYYNNÖSTÄ !
...Intro, A, bridge, kertsi, kertsi, outro..jotain tuollaista.

Stana! Missä ovat perinteet?
MakkeJ
23.08.2006 09:18:00
Lupasin heikkona hetkenä hoitaa rekkateemalliset bileet ja nyt tarvitsisi saada yksinkertaiset laput/soinnut ja/tai ainakin sanat Matti Eskon biiseihin Näin Suomi pysyy pyörillään ja Rekkamies. Ensinmainittu olisi tärkeämpi tilaajalle. Onkohan kellään palstalaisella nämä arkistoissaan? Voi lähettää mielellään sähköpostissa.
loud´n proud
Mandoman
23.08.2006 09:21:09
Stana! Missä ovat perinteet?

Romukopassa! Olen soitellut aika paljon noita lyhennetyjä versioita paikallisten "hanuripaavojen" kanssa. Selityksenä on ollut se, että ovat liian pitkiä, kun tosiasia on, että eivät osaa soitta niitä välisoittoja..Eipä tuo "turakaisia" haitannut.
Savon rahvaan luonne esiintyy suuresti edukseen: itsenäisyyttä ilman julkeutta, kohteliaisuutta ilman matelemista; oman arvon tuntoa ja tyytyväisyyttä säätyynsä; harkintaa ja tervettä arvostelua joka tilaisuudessa. Elias Lönnrot
KoskPaavo
23.08.2006 09:32:26
Romukopassa! Olen soitellut aika paljon noita lyhennetyjä versioita paikallisten "hanuripaavojen" kanssa. Selityksenä on ollut se, että ovat liian pitkiä, kun tosiasia on, että eivät osaa soitta niitä välisoittoja..Eipä tuo "turakaisia" haitannut.

Mullapa oli ravintolamuusikkoaikoinani muutama klassinen valssi kokonaan ohjelmistossa:
Kultaa ja hopeaa
Iloinen leski
Tonavan aallot
Carmen Sylva
Kylänlapsia

kaikki vaan ovat hävinneet jonnekin dementiahämärään.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)