Aihe: Bassorumpuun kalvoa
1 2 3
ultra
13.08.2006 23:17:29
ps3 ei todellakaan ole yksikerroskalvo. kaksikerroskalvo demppirenkaalla ja siinä tulee falam slamkin mukana!

PS3 on yksikerroskalvo. PS4 on sitten vastaava kaksikerroksinen.

http://www.remo.com/portal/products/3/8/49/156/cl_powerstroke3.html

http://www.remo.com/portal/products/3/8/49/157/cl_powerstroke4.html
I'm a gooner
fish-eye
13.08.2006 23:24:04
Bass, Powerstroke 3, Clear, 22" Diameter, 2-1/2" White Falam Patch.
mitä meinaa?
Nobody cares what you feel.
ddrum54
13.08.2006 23:44:24
mitä meinaa?

Se on 2,5 tuumainen Falam Patch. ( Liimataan kalvon suojaksi, nuijaa vastaan.)
2`n 4
markkuliini
14.08.2006 01:48:03

mitä meinaa?

Tai sitten sen paksuus on kaksi ja puoli kerrosta ja halkaisija 22 kerrosta.... :P
www.vasamayhtye.com
markkuliini
14.08.2006 02:12:00 (muokattu 14.08.2006 02:13:23)

Ja sitten kun kyllästyy PS3:seen, niin kalvon voi kätevästi vaihtaa ambassadoriin leikkaamalla loputkin pois toisesta kerroksesta?
Juuri näin.

No eipäs. Taisihan tästä olla vasta puhetta, mutta sanotaan nyt vielä että pinstripen rakenne on 7 + 7 mil:iä. Eli puolet siitä vastaa hieman vajaata diplomatin paksuutta. Tai jos se oli niin että vanhat pinstripet olivat paksumpia, niin toivottavasti löytyy sitten tarpeeksi vanha kalvokin operaatioon.

Modifioitu pinstripe (josta on siis leikattu toinen kerros "raitaa pitkin" on siis paksuudeltaan 7 mil:iä ja demppirengas sen samat 7 mil:iä.
Powerstroke 3 on 10 mil:iä paksu ja demppirengas bassarikalvoissa sen samat 10 mil:iä.
En itse ainakaan kutsuisi niitä samaksi kalvoksi, varsinkin kun pinstripessa on vieläpä liimaa kalvojen välissä reuna-alueella.

Sanottakoon vielä että asialla ei oikeasti ole (ainakaan minulle) juuri mitään väliä, kunhan halusin nipottaa yksityiskohdista. Tuolta pdf:stä voi kukin kätevästi tarkistaa kalvojen rakenteita. http://www.remo.com/download/mini_drumhead_cat05.pdf

Vaikka esim. pinstripe ja emperor ovat tehty samasta muovista ja ovat paksuuksiltaan samat, niin soundissa on yllättävän iso ero. Ja powerstroke 3 ei todellakaan kuulosta "vain" ambassadorilta jossa on demppirengas. Pikkuasioilla näyttää olevan iso vaikutus rumpukalvoissa. :)
www.vasamayhtye.com
hollmi-5
14.08.2006 07:53:44 (muokattu 14.08.2006 07:56:54)
Convert Pinstripe to a Powerstroke: http://www.stdrums.de/tips/ftips.htm ja tuolat kohta 5. Pitää kokeilla. Joskus on kulahtanut se lyöntipuoli rikki ja olen repinyt sen päällimmäisen kalvon pois. Alempi on ohuempi, mutta sellainen tunne jäi, että se päällikerros olisi ollut paksumpi. Nyt toki Remon sivuilla molempien kerroksien paksuudeksi on ilmoitettu sama vahvuus.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Niq
14.08.2006 08:38:44 (muokattu 14.08.2006 08:39:53)

Mä olen "konvertoinut" ylimääräisiä pinstripejä (tuli setin mukana) yksikerroskalvoiksi, hyvin ovat alakalvoina toimineet tomeissa, testasinpa jopa lattiatomissa yläkalvona, jossa huomasin että tosiaankin se on ambassadoria ohuempi, kun ei meinannut ääntä lähteä oikein millään. Yhdestä pinstripe -basarikalvosta leikkasin powerstroken, mutta en ole saanut aikaiseksi ruuvata sitä basariin kiinni.

EDIT: Leikkaaminen on helppoa, kunhan saa vain alkureiän aikaan hajoittamatta toista kalvoa, mattopuukolla onnistuu helpoiten.
"I have a cunning plan" -Baldrick
moderndrummer88
14.08.2006 10:22:14
Voisin tässä välissä ehottaa tuota renaissance kalvoa, itellä ainakin toimii paljon paremmin tuo basarissa kuin perus ambassador, jytinää ja lätinää irtoaa paljon paremmin.
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
Starless
22.08.2006 21:55:07
suurin osa rumpaleista ostaa vitun kalliit kalvot ja virittää ne paskemman kuulosiksi ku mitä kunnon virityksellä saa pinstripesta.
Mikael
22.08.2006 22:40:35

suurin osa rumpaleista ostaa vitun kalliit kalvot ja virittää ne paskemman kuulosiksi ku mitä kunnon virityksellä saa pinstripesta.

niinku esimerkiks kuka?
Siitä mistä aita on matalin...
NKVD
23.08.2006 09:24:56
Pitäisi mennä nauhoittamaan demon tynkää ja tällä hetkellä basarissa on reiätön resokalvo (20"). Kertokaapa mikä reiällinen kalvo Evansilta olisi hyvä laittaa resokalvoksi? Musiikki on jonkinmoista metallia. En ole vielä nauhoittajan/miksaajan kanssa keskustellut pitää välttämättä vaihtaa reiällinen kalvo, mutta varuiksi voisi semmoisen käydä ostamassa.

Basarin kalvot on tällä hetkellä Starclassic performerin mukana tulleet vakiokalvot, eli Evansin EQ4 tai EQ3. En ole ihan varma :)
Danko
23.08.2006 09:30:49

Rei'ällien EQ3 ois vissiin aika perus...
Itsetyydytys on perisynti - sitä minä teen! Minä olen alastomana! -Kukkakeppi
Danko
23.08.2006 09:36:45

Convert Pinstripe to a Powerstroke: http://www.stdrums.de/tips/ftips.htm ja tuolat kohta 5. Pitää kokeilla.

"There you have a Powerstroke-like head!!!!" Itse olen kokeillut tomeissa, tosin poistamalla ylemmän kalvon keskiosan. Ei sama asia, PS3 soi -> Powerstroke-like ei.
Itsetyydytys on perisynti - sitä minä teen! Minä olen alastomana! -Kukkakeppi
Niq
23.08.2006 11:26:16

En ole vielä nauhoittajan/miksaajan kanssa keskustellut pitää välttämättä vaihtaa reiällinen kalvo, mutta varuiksi voisi semmoisen käydä ostamassa.

Hyvä tietysti varautua, mutta jos haluat ehjän reson saundia nauhalle, niin kyllähän se sitten ehjällä pitää nauhoittaakin. Ammattimies osaa kyllä mikittää basarin ilman sitä reikääkin.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Mikael
23.08.2006 11:32:58 (muokattu 23.08.2006 11:34:13)

En ole vielä nauhoittajan/miksaajan kanssa keskustellut pitää välttämättä vaihtaa reiällinen kalvo, mutta varuiksi voisi semmoisen käydä ostamassa.

Kannattaa keskustella ennen kuin mitään ostat. Ehjän resokalvon äänittäminen ei ole sen hankalampaa kuin reiällisenkään - vaatii ehkä toisen mikin sinne nuijan puolelle. Mikäli oot tyytyväinen soundiisi ehjällä kalvolla niin älä vaihda. Reikä vaikuttaa muuten aika huomattavasti myös soittotuntumaan, joten jos oot tottunut soittamaan vain ehjällä kalvolla niin studioon ei kannata lähtä ilman riittävää totuttelua reikäkalvon tuntumaan. Studiossa on muutenkin herkillä, joten kaikki ylimääräiset muutokset kannattaa jättää pois ettei mene pheelikset...

Ammattimies osaa kyllä mikittää basarin ilman sitä reikääkin.

näin just.
markkuliini
23.08.2006 11:36:11 (muokattu 23.08.2006 11:37:35)

Ammattimies osaa kyllä mikittää basarin ilman sitä reikääkin.

Voi olla, mutta kun on metallimusiikista kyse niin tämä ammattimies-äänittäjä tekee tällöin ammattimies-miksaajan työstä, sanotaanko, vähintään haastavaa jos biiseissä on vähänkään nopeampia bassariosuuksia. Mikäs siinä, antaa palaa vaan ehjällä minun puolesta, joskin välillä ihmetyttää puristinen asenne, että bassari täytyy olla tyhjä ja ehjillä kalvoilla ja sitten ihmetellään kun tykitys meneekin puuroksi. Ratkaisua koetetaan etsiä joistain metallilätkistä/puunuijista/triggauksesta, vaikka totuus yksinkertaisesti on se ettei pitkästä ja legato:sta soundista saa lyhyttä ja staccato:a rollia kovinkaan helposti. Mössöksihän se menee. Kysymys kuuluu, miksi bassarissa pitää olla mahdollisimman pitkä soundi jos sillä soitetaan pääasiassa nopeasti?
En kohdistanut tätä kenellekään henkilökohtaisesti, kunhan avauduin noin niinkuin yleensä. :)
www.vasamayhtye.com
Mikael
23.08.2006 11:41:59

Kysymys kuuluu, miksi bassarissa pitää olla mahdollisimman pitkä soundi jos sillä soitetaan pääasiassa nopeasti?

No jos mennään tästä vielä vähän pidemmälle niin vois kysyä et miksi pitää ylipäätään olla bassari jos sormien napsuttelu on se mitä kaivataan?
markkuliini
23.08.2006 11:58:38

No jos mennään tästä vielä vähän pidemmälle niin vois kysyä et miksi pitää ylipäätään olla bassari jos sormien napsuttelu on se mitä kaivataan?

:D Nimenomaan! Koska sormiennapsuttelu on about pisin ääni jossa esim.16-osa yli kahdensadan tempoissa AR-TI-KU-LOI-TUU... :)
www.vasamayhtye.com
NKVD
24.08.2006 08:50:54
Kiitoksia vastanneille. Sinällään ehjälläkin resokalvolla pärjäisi sillä kovin nopeita basari kohtia ei ole tulossa ja poletuskin on sitä tukutuku-osastoa joka ei paljoa 120bpm päälle nouse. Pitäis kait treenata voisi yrittää laittaa... :)

Jatkoa ajatellen (esim keikkailu yms) olisi hyvä olla se reiällinen kalvo olemassa. Olisiko esim Evansin Emad hyvä resokalvoksi? Siinähän tulee mukana jotain demppirenkaita. Tällä hetkellä basarissa on t-paita kiinni lyöntikalvossa demppaamassa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)