Aihe: kysymyksiä Keinokuorman "kuormista&impedansseista"
1
pekurides
22.08.2006 22:50:01 (muokattu 22.08.2006 22:53:49)

Elikäs mites KK(keinokuorma) oikeen vaikuttaa vahvistimen impedansseihin eri yhteyksissä? kun ei ole toimintaperiaate oikeen hallussa..

-esim1. kun KK käy dummyloadina ni vois päätellä että siin oma vastus:)
Niin tuntuu hassulta että vaikka 16ohm KK+16ohm kaappi ni vaffarin impedanssi säädetään tietääkseni 16ohm vaikka maalaisjärjen mukaan pitäisi olla 32ohm.. :O

Tuosta taas vois päätellä että(vaikka16ohm) KK toimisi jotenkin muuntajan tavoin ensiö ja toisiopiirissä ja ihan sama minkä kaapin lyö perään (16,8,4ohmia) niin vahvistimelle tuleva vastus (impedanssi) olisi olisi aina sama kuin KK;ssa(16ohm)

esim2. Jos tuo epätoivoinen teoriani sattus pitää kutinsa nii miten silloin eri ohmiset kaapit vaikuttavat saundiin?
vois kuvitella että samoin kuin olisi vaffarin impedanssivalitsin väärässä asennossa..:O

Hohohoo, villiä arvausta vaan kun ei tietoa..
ja viälä vähän lisää ihmettelyä.. kun olen saamassa 16ohm KK:N ja mulla on 4x12 kaappi minkä olen kytkenyt stereoksi omilla inputeilla ja jos en haluisi kytkeä takaisin monoksi(16ohm) koskaKK:ssa vain 1 ulostulo kaapille ,

...kun käytän kyseistä komeroa myöskin välillä stereopäätteellä
(enkä tahdo uudenkarheaan kaappiin laittaa semmosta stereo/mono kytkinhässäkkää joka ei fyysisesti käy)

ja semmonen ajatus kävi että kun haarottimella saan stereokaapin kummatkin piuhat rinnankytkennällä yhteen mutta kaapin impedanssi taas tippuisi 4ohmiin ni miten käytännössä toimisi jos virittäisin väliin 12ohmin vastuksen:) ..ni että sais kaapin impedanssin 16ohm.. eip taida toimia:)

Yöunet meni nuita pähkäillessä ja ois kiväa tiätää miten nui asiat oikeasti menee..

Jos joku ymmärsi pätkääkään mitä yritin suoltaa ni kiityos etukäteen vastauksista:)
pekurides
22.08.2006 23:42:55

huhuu! taas yöunet menossa... :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)