absqua 22.08.2006 10:25:15 | |
---|
Jos oikea ryytyy niin ehkä kaveri ei mainitsisi kielien korkeudesta? Vaikea sanoa, mutta mun mielestäni kielien korkeus vaikuttaa yhtälailla oikean käden tekemään työhön, ts. "kielet matalalla"-setuppi on kevyempi soitettava molemmille käsille. No worries mate. Tähän asiaan saadaan toivottavasti Pallistilta valaisua? Toivotaan niin. Ja toivottavasti Pallisti saa homman haltuun. Johanneksen kuvailemat voima/kestävyystreenit ovat se vastaus jota itsekin lähtisin suosittelemaan. Omassa soittotatsissani on samankaltainen ongelma, eli soitan "liian" kovalla otteella. Hirveetä tykitystä jos pitää koko ilta soittaa niin mulla ei auta muu kuin kunnonkohotusharjoitukset. Tatsin kevennys siten että meininki & fiilis pysyy samana tuntuu mahdottomalta. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Karlsson 22.08.2006 10:55:55 | |
---|
Omassa soittotatsissani on samankaltainen ongelma, eli soitan "liian" kovalla otteella. Hirveetä tykitystä jos pitää koko ilta soittaa niin mulla ei auta muu kuin kunnonkohotusharjoitukset. Tatsin kevennys siten että meininki & fiilis pysyy samana tuntuu mahdottomalta. Mä olen jossain määrin saanut hillittyä itseäni ton tatsin runnovuuden suhteen, tosin olen huomannut, että lähinnä vasuri on siirtynyt aika kepeään tatsiin, oikea rouhii siinä missä ennenkin. Elikkäs sormet rakoilla valitettavan usein. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
absqua 22.08.2006 10:58:07 | |
---|
Mä olen jossain määrin saanut hillittyä itseäni ton tatsin runnovuuden suhteen, tosin olen huomannut, että lähinnä vasuri on siirtynyt aika kepeään tatsiin, oikea rouhii siinä missä ennenkin. Elikkäs sormet rakoilla valitettavan usein. Mulla ei ole vasurin kanssa ollut ikinä mitään ongelmaa, mutta oikean puolen saa maitohapoille kyllä esim tower of powerin ralleja tapaillessa ja rakoillekin jos oikein tyhmäksi heittäytyy. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Karlsson 22.08.2006 11:05:12 | |
---|
Mulla ei ole vasurin kanssa ollut ikinä mitään ongelmaa, mutta oikean puolen saa maitohapoille kyllä esim tower of powerin ralleja tapaillessa ja rakoillekin jos oikein tyhmäksi heittäytyy. Jossain vaiheessa toi vasuri oli tosi ongelma, nykyisen ergonomisemman pesismailaotteen myötä ongelma hävisi. Kontrabassolla saa edelleen näpit turraksi. Oikeaa taas saa kyllä aika pitkään rääkätä, että saa hapoille. No, ylitempoon vedetty What Is Hip 4 kertaa putkeen voi tehdä tehtävänsä, eh... "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
Pallisti 22.08.2006 21:11:39 | |
---|
Kumpi käsi väsyy? Oikean käden treeni on hiton yksinkertainen: soita joka päivä tasasta kasia vartti sellaisella temmolla jonka jaksat pitää. Mielellään metronomi kaveriksi, voit seurata kehitystä. Vasuri vaatii jo vähän paneutumista, soita vaikkapa skaaloja ilman minkäänlaista tukea peukalosta, annat pelkän kädenpainon painaa sormet kieliin. Yleensä puristus on turhan voimakas ja sormet väsyvät -> soitin tuntuu raskaalta. 100% success rate. No just oikea käsi väsyy, täytyy kokeilla! Ennen nukkumaanmenoa aina vartti oiekean käden reenausta ;) Uuh! |
Ennen nukkumaanmenoa aina vartti oiekean käden reenausta ;) Uuh! Hymiöstä ja äännähdyksestä päätellen kehittyy vain ranne... |
Pallisti 23.08.2006 00:23:27 | |
---|
Ennen nukkumaanmenoa aina vartti oiekean käden reenausta ;) Uuh! Hymiöstä ja äännähdyksestä päätellen kehittyy vain ranne... no arvaa mitä mä tein äsken... |
okabass 23.08.2006 00:32:56 | |
---|
Joo nyt hajosi naama treeneissä, kun ei kertakaikkiaan jaksa soittaa tolla mun bassolla. Jotenkin se on vaan niin tiukka. Olen ottanut hillittömän punttitreenin, mutta ei se nyt niin paljoo ole jeesannut :) Mulla ongelma on tossa 5-kielisessä Guild Pilotissa. Soittotatsini on täysii ja h-kieli on 135 paksu. Pitäisikö olla ohkasempaa settiä, vai mites noita juttuja pystyy kikkailemaan? MOI Siinä on todenäköisesti säädöt päin P:tä. Paksu H-kieli oikeasti helpottaa soittoa. |
Jipii 23.08.2006 19:54:15 | |
---|
Juu, itelläkin tuota ongelmaa että joskus tuntuu soittamisen olevan liika raskasta. Nojoo, en tajua noista säädöistä oikein mitään niin itsellä taitaa homma mennä niin, että pitää johonkin liikkeeseen mennä käymään jossain vaiheessa. |
bassovirtsaoosi 25.08.2006 21:59:01 | |
---|
treenillä. |
slapvete 26.08.2006 15:37:42 | |
---|
Reenaa reenaa, niin kirkkaamman kupolin saat. Ja kierteisemmän. "You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava." |
hollstro 27.08.2006 14:29:13 (muokattu 27.08.2006 14:29:44) | |
---|
Jos oikea käsi (oikeakätisellä basistilla) sippaa niin kyseessä on todenäköisesti kovatempoinen biisi ja huonosti erottuva bassosaundi. Kun joutuu kyntämään liikaa niin maitohapot tekevät tehtävänsä. Kunnolla tehoa peliin niin pärjää rennommalla otteella. Rentous on muutenkin soittamisessa tärkeää. Jos Gary Moore-irvistys johtuu siitä että on tuskaa soittaa niin joku on pahasti pielessä. Jos se tulee siksi että on sairaan hjuva fiilis niin se on erijuttu se. |