Aihe: Farkkujen kavennus
1 2
Hohhoijaa
20.08.2006 17:24:54
Onko mahdollista? Onko kovin vaikeaa tehdä itse?
Milkop
20.08.2006 17:39:50

Meinaatko vyötäröä vai lahkeita? Vyötärön saa ainakin kapeammaksi sisäänotoilla.
shovi
20.08.2006 17:48:19
Onko mahdollista? Onko kovin vaikeaa tehdä itse?

Lahkeet on helppo kaventaa. Vedät vaan suoran viivan mututuntumalla otat vähä pois, sitten lyöt nuppineulat ja käännät ja pistät päälle. Sitte ku oot saanu hyvän olosiksni leikkaat pois sen ylimääräsen ja ompelet kiinni.
"Happiness to me is getting stoned." -Ozzy Osbourne
Hohhoijaa
20.08.2006 17:49:05 (muokattu 20.08.2006 17:49:36)
Meinaan lähinnä reisistä. Mahtaako toimia? Kiitos vinkeistä ja plussaa.
Nieby
20.08.2006 18:19:11 (muokattu 20.08.2006 18:20:00)
Meinaan lähinnä reisistä. Mahtaako toimia? Kiitos vinkeistä ja plussaa.

multa heruu kanssa plussaa, koska kovasti kiinnostaisi saada reisistä oikein tiukaksi..

E: tai jos joku osaa kertoa farkkumerkkejä,hintatietoja tuollaisista tiukoista niin antaaa tulla vain.. Levikseltä ei taida löytyä..
Nieby
20.08.2006 18:32:04
kattokaas noita:

http://www.dogfunk.com/dogfunk/ELT0 … mp;keyword=ELT0040+rocker+jean+mens

juma, tollaset haluun.. saakohan mistään muualta ku netistä tilaamalla?
shovi
20.08.2006 18:51:26
kattokaas noita:

http://www.dogfunk.com/dogfunk/ELT0 … mp;keyword=ELT0040+rocker+jean+mens

juma, tollaset haluun.. saakohan mistään muualta ku netistä tilaamalla?

Mulla on ainakin ton merkkiset housut, kerran löysin kirpparilta oiskohan ollu raumalta. Hemmetin hyvät byysat käytän vieläki vaikka ostin monta vuotta sitte käytettynä. (omakuvassa näkyy vähäsen)

Kaventamisesta sen verran että oon kerran kaventanu (omin pikku kätösin) eikä oo mikään vaikee homma jos omistaa itse tai joku kaveri tai sukulainen omistaa ompelukoneen.

1. käännät housut väärin päin
2. piirrät viivan siitä taskun "napista" eli sellane metallijuttu suurinpiirtein tonne säären puoliväliin asti, niin että se eka suuntaa tonne sisäsuuntaan eli munaas päin mutta alas ja tossa polven kohdalla alkaa kääntyä takas ulkosuuntaan viistosti niin että niistä tulee sellaset bootcutit.
3. laitat nuppineulat viivan mukaisesti ja kokeilet onko sopivat
4a) jos ei, niin piirtelet niitä viivoja niin että tulee hyvät.
4b) jos on, niin käännät housut taas väärin päin, ompelet ensin siksakilla ne kiinni. Sen jälkeen vedät saumurilla ylimääräsen paskan siitä reunoilta pois niin että ne ei lähde purkautumaan.
5. pyyhit vasemmalla lahkeella oksennusta ja vaikutat krapulaiselta! rock on!
"Happiness to me is getting stoned." -Ozzy Osbourne
Mimi
20.08.2006 19:01:03
4b) jos on, niin käännät housut taas väärin päin, ompelet ensin siksakilla ne kiinni. Sen jälkeen vedät saumurilla ylimääräsen paskan siitä reunoilta pois niin että ne ei lähde purkautumaan.

Siksakilla? Hmm... Itse ompelisin suoralla tikillä (ehkä jopa kaksi kertaa, että kestää, koska reidessä tuo tikki voi joutua kovallekin rasitukselle), keskipitkällä pistonpituudella. Huolittelu sitten siksakilla (saumureita kun ei ihan joka kulmassa ole), eli ylimääräinen paska saksilla pois (semmoinen reilu puoli senttiä ylimääräistä pitää jättää jäljelle) ja siksakilla ne "liepeet" yhteen. Ei pitäisi purkaantua.
"En tiedä mitä tahtoisin. Tiedän, etten siihen silti tyytyisi. Jos kaiken kauniin saisinkin, kauneus minuun kauneutensa tuhlaisi." - Marko Annala
Hohhoijaa
20.08.2006 19:18:27 (muokattu 20.08.2006 19:22:28)
Tuhannet kiitokset! Tästä oli oikeasti apua, plussaa ropisee.

E: Shovin selitys oli ihan hyvä mutta kakkoskohtaa en ihan täysin ymmärtänyt. Olisiko tuosta jotain kaaviota tms?
Mimi
20.08.2006 22:12:59 (muokattu 20.08.2006 22:29:45)
Tuhannet kiitokset! Tästä oli oikeasti apua, plussaa ropisee.

E: Shovin selitys oli ihan hyvä mutta kakkoskohtaa en ihan täysin ymmärtänyt. Olisiko tuosta jotain kaaviota tms?

Piirrät reiden sivusaumaan merkkiviivat semmoisen kaistaleen kohdalle, jonka haluat siitä kaventaa...

Eli käytännössä siitä jostain taskun kohdalta (sivusauman läheltä) ehkäpä vähän "sisäänpäin" kääntyen tuonne polveen asti, siitä sitten loivasti taas "ulospäin" kääntäen. Laitan kohta paintkuvan, mikäli saan sen jonnekin esille...

Edit: eli näin http://img158.imageshack.us/img158/68/housutpt4.png

Noin minä siis tekisin (tosin riippuu vähän siitä sivusaumasta, jos on kovin monimutkainen, niin voi olla vaikeaa). Ommellaan tottakai sisäpuolelta tuommoinen siivu tuosta sivusta kiinni.

Laitan kohta myös nuo tuosta vyötärön sisäänotosta samanmoisen kuvan, jos joku ei sitä tajua... Eli näin http://img75.imageshack.us/img75/2186/housut2rl7.png

Tuossa on vaan semmonen ongelma, että helposti saa tehtyä tuonne taakse semmoiset hiertävät sisäänotot. Tosin niitäkin voi hieman pienentää leikkamalla ellei tahdo säilyttää mahdollisuutta housujen isontamiseen...
"En tiedä mitä tahtoisin. Tiedän, etten siihen silti tyytyisi. Jos kaiken kauniin saisinkin, kauneus minuun kauneutensa tuhlaisi." - Marko Annala
Hohhoijaa
21.08.2006 16:49:32
Okei, kiitos paljon ja plussaa.
Nieby
21.08.2006 17:59:41
onko muuten kellään tietoa muista samantyyppisistä farkkumalleista, kuin mitä edellä linkitin? ois kiva vertailla.. siis tollasia tiukkoja etsitään...
tillotson
22.08.2006 10:24:52
Nieby
22.08.2006 15:55:00
http://shop.maximum.no/index.php?ka … at3=197&kat4=&produktid=339

tjoo, mut vaatii tiukempaa, sitäpaitsi tuota mallia ei ainakaan täällä päin saa mustana.. tai ei sen ihan täysin musta tarvii olla.. tummempi kuitenkin.. tällä hetkellä tuntuu et noi elementit ois kova sana, jos jostain löytäis.
omerna
22.08.2006 16:28:09
onko muuten kellään tietoa muista samantyyppisistä farkkumalleista, kuin mitä edellä linkitin? ois kiva vertailla.. siis tollasia tiukkoja etsitään...

Kannattaa ihan ronskisti vaan mennä naisten housuja testailemmaan, ne on ainakin useimmilla kavereillani istunu iha pirun hyvin.
Living loving jesus is a woman.
stickyfinger
25.08.2006 09:41:59
Kannattaa ihan ronskisti vaan mennä naisten housuja testailemmaan, ne on ainakin useimmilla kavereillani istunu iha pirun hyvin.

Juu juu, mulla on naisten byysiä kaapit täynnä ja hyvin istuu. Löytyy usein helpommin ja huokeammalla tyköistuvia tiukkoja naisten malleja kuin miesten pöxyjä.
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin
metallica89
26.08.2006 11:16:46
Täältä ei ainakaan löydä ollenkaan hienoja miesten farkkuja. Olen nyt ostanut jo kahdet naisten farkut.
Noi on paljon hienommat ja hyvin toimii.
:D On vaan noloo mennä kattelee muijien farkkuja vaatekaupoissa kun ne tulee joskus sanomaan jotai "HEI NE ON NAISTEN, MIESTEN ON TUOLLA"
Nieby
26.08.2006 15:25:03
Juumaallauttaa et löysin hienot MIESTEN REISISTÄ TIUKAT farkut Lappeenrannan JeanCitystä! Merkki on Hay Day ja malli on joku (numerosarja).. hintaa löytyi 59€ ja ostin poies.
joulupukk1
26.08.2006 19:54:46
Kireimmät farkut löytää naisten osastolta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)