SurfinBird 21.08.2006 19:37:02 | |
---|
Oon tässä kattellut 70's Twin Reverb-markkinoita, että josko semmoisen legendan hankkisi.. Mua viisaammat(?) vain ovat neuvoneet, että "kukaan ei tarvitse sataa wattia, tärykalvot halkeaa ennen kuin sellaisessa laitteessa saundi ns. aukeaa". Kysymys kuuluukin, että onko se Twini sitten todella niin kovaääninen, ettei sellainen sovellu treenikämpälle/pienille klubikeikoille? Surffia soittelen, eli cleanisti mennään.. Emmää tiä, mää vaan skulaan skebaa! |
Jani The Rock 21.08.2006 19:43:45 | |
---|
No jos ei Twini oo surffivahvistin, niin sitten ei mikään. Ugala bugala, diipadappaa! Murhaliiga tulee, jee - ja TAPPAA! |
Feggy 21.08.2006 19:47:59 | |
---|
Oon tässä kattellut 70's Twin Reverb-markkinoita, että josko semmoisen legendan hankkisi.. Mua viisaammat(?) vain ovat neuvoneet, että "kukaan ei tarvitse sataa wattia, tärykalvot halkeaa ennen kuin sellaisessa laitteessa saundi ns. aukeaa". Kysymys kuuluukin, että onko se Twini sitten todella niin kovaääninen, ettei sellainen sovellu treenikämpälle/pienille klubikeikoille? Surffia soittelen, eli cleanisti mennään.. Monet on tehneet siihen mastervolumen, se ei liene iso urakka hoitaa ammattilaisella. Esim. mulla sellainen on laitettu vahvarin taakse, niin ei ulkonäkö muutu. Sillä volyymiä voi säätää miten tykkää. Teuvo Loman Euroviisuihin-kerho#1 |
rijnswand2 21.08.2006 19:50:42 | |
---|
Ainakin the Twinissä on kytkin, jolla tehon saa 25 Wattiin. Sekin on vielä todella äänekäs, mutta olen tuolla kyllä klubeissa ja treeniksellä hyvin pärjännyt. Ja cleanit on tosiaan sitä luokkaa, että twiniä käytetään referenssivahvistimena paljon. rjnswnd |
SurfinBird 21.08.2006 20:37:46 | |
---|
No niin määki oon aina ajatellut, että twin reverpi on se THE surf-vahvari. Parin muusikkorentun kommentit twinin liiasta äänekkyydestä vain saivat mut vähän hämilleni... Että kelpaa vain stadionkeikoille... Ite en oo päässy twiniä kokeilemaan, että sen puoleen en osaa sanoa asiasta mitään. Emmää tiä, mää vaan skulaan skebaa! |
whagabam 21.08.2006 21:18:12 | |
---|
70 luvun alkupuolen quad reverbin omistaneena (jokahan on siis SF twini sisuskaluiltaan) ja nykyään reissue -65 twinin omistajana voisin todeta että ainakin reissue mallilla saa hyviä puhtaita jo alemmillakin volumetasoilla. Volume säätö tuntuu toimivan siinä jotenkin järkevämmin. En tiedä onko yleismaailmallinen 70-luvun fenkku ongelma mutta Quadissa volumessa oli vähän semmosta pykälää että alle sen se kuullosti tosi ohuelta ja paskalta ja sen yli mentäessä hyvältä eli siis mutta törkeästi liian lujaahan se silloin tuuttas. Reisue mallissa hiljasemmillakin saa ihan hyvät saundit mutta toki se on tietty parempi lujalla. Niin ja jos kiinnostaa voin kyllä myydä sulle sen 65 reissuen vaikka vielä Uraltonen hot mama keinokuormalla... ;) Vaihdoin kerralla isompaan (Nimim. onnelinen 120w Sound City nupin omistaja) Vasurilla |
pekurides 22.08.2006 00:44:02 | |
---|
Juu älä liikaa kuuntele näiden kaikkitietävien "bluusipuritistien" sepostuksia,,, sama läppää on täällä muutamat valittaja tyypit jauhanu jo monta vuotta:) Eihän siihen 50w oo paljoo eroo voimakkuudessa(3db?) mutta kun nää 100w pelit saundaa ihan erilaiselta ja sitä nää veijot ei tunnu tajuavan kun ne vaan vaahtoo että stadioni pitäs olla ku itsellä näillä on pikkukombo ja sekun riittää niille niin kaikki muut on sitten väärässä. niin ja enemmän ku 2 elementtiä kaapissa on kanssa ehdottomasti kielletty:) Miksköhän näitä 100w peliä sitten varmaan eniten valmistetaan jos niillä ei tee mitään... No niin elkää nyt taas polttako päreitänne:) makuasioitahan nää kuitenkin! |
Rämppy 22.08.2006 12:17:38 | |
---|
Twinillä pystyy soittamaan myös hissukseen. Esim. vola kolmosella irtoaa todella kelpo soundia. Ja eteen laittaa 1-2 overdrivea, niin perinnerokkiosastokin kulkee - ja komeasti. Meikä on viimeiset 10 vuotta käyttänyt pääasiassa twin reverbiä. Välillä tulee soiteltua muilla vahvistimilla, kunnes on taas aika todeta että kyllä twini sentään on paras... Surffiinhan tuo on aivan omiaan. En sitten malttanut olla sanomatta. |
Kimmo72 22.08.2006 13:03:00 | |
---|
Juu älä liikaa kuuntele näiden kaikkitietävien "bluusipuritistien" sepostuksia,,, Ota plussa + Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Riku Rotten 22.08.2006 13:21:14 | |
---|
Meikäläisen kokemuksien mukaan Twin Reverbillä hukuttaa rumpalin ennen kuin saundi on hyvä. Lisäksi on mieltäni kaihertanut sellainen epäilys, että fenkkun watit ovat jokseenkin tehokkaampia kuin kilpailijoillaan. |
Exhausted 22.08.2006 14:20:01 | |
---|
Ei kai siihen surffin soitteluun mitään päätesäröä tarvita muutenkaan? On ainakin headroomia millä pelata. |
kivi 22.08.2006 14:26:44 (muokattu 22.08.2006 14:29:26) | |
---|
Ainakin the Twinissä on kytkin, jolla tehon saa 25 Wattiin. Sekin on vielä todella äänekäs, mutta olen tuolla kyllä klubeissa ja treeniksellä hyvin pärjännyt. Ja cleanit on tosiaan sitä luokkaa, että twiniä käytetään referenssivahvistimena paljon. rjnswnd The Twin ei ole Twin Reverb, vaan mikälie uusmuotinen hörhötys. ;-) (no offense meant, älä loukkaannu) Eikä se myöskään kuulosta yhtään samalta. Alkuperäiset 65 ja 100 watin twinit kuulostavat hyvältä verraten hiljaakin, eivätkä ainakaan bändisoittoon oo liian kovaäänisiä, mutta jos onnistut löytämään non-master-koneen ja mastervolyymin laitattaminen innostaa, kannattaa ennemmin ostaa keinokuorma. Nykyään on saatavana varsin hyviä keinokuormia toisin kuin silloin, 'kun Pasi Kivioja Feggyn twiniin volan laittoi'. Ja mastervolumekone kuulostaa aina hiukan huonommalta kuin non-master, sitä ei voi tehdä niin ettei se söisi soundia. Mut 70-luvun twineissähän on kai jo mastervolyymi alkuperäisenä. |
msormune 22.08.2006 14:32:33 | |
---|
Eihän siihen 50w oo paljoo eroo voimakkuudessa(3db?) mutta kun nää 100w pelit saundaa ihan erilaiselta ja sitä nää veijot ei tunnu tajuavan kun ne vaan vaahtoo että stadioni pitäs olla ku itsellä näillä on pikkukombo ja sekun riittää niille niin kaikki muut on sitten väärässä. Mutta kun siihen 100 watin vehje maksaa myös paljon enemmän, siihen menee niitä putkia useampi, se on helvetin paljon painavampi, ja niiden putkien uusiminen maksaa paljon enemmän. |
Feggy 22.08.2006 14:32:34 | |
---|
Nykyään on saatavana varsin hyviä keinokuormia toisin kuin silloin, 'kun Pasi Kivioja Feggyn twiniin volan laittoi'. Ja mastervolumekone kuulostaa aina hiukan huonommalta kuin non-master, sitä ei voi tehdä niin ettei se söisi soundia. Kyllä se Twini ihan itsessään kuormasta käy, ei siinä keinoja tarvita. Mastervola oli kyllä mulla ihan ostettaessa jo. Kantaa en lain ota soundieroihin, kun kokemusta ei ole. Teuvo Loman Euroviisuihin-kerho#1 |
varakeef 22.08.2006 14:45:03 | |
---|
Ja mastervolumekone kuulostaa aina hiukan huonommalta kuin non-master, sitä ei voi tehdä niin ettei se söisi soundia. Jossain vaiheessahan oli muodikasta ohittaa mastervola, mutta se taitaa kyllä Fendereissä ohittua ihan sillä, että masterin kääntää kaakkoon - jos ilkeää. Ainakin Quad Reverbissä Amp centerin mastervola-ohitus oli ihan kupruosastoa - orginaaliksi palautettiin ja parempi se sillai on. Mut 70-luvun twineissähän on kai jo mastervolyymi alkuperäisenä. Eikö se mastervolyymi ilmestynyt - kuten moniin muihinkin malleihin - 70-luvun aikana? Ja vuosikymmenen loppupuolella otettiin käyttöön ultralineaariset pääteasteet, jolloin monet 40 wattiset muuttuivat 70 wattisiksi ja twinit 135 wattisiksi. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
SurfinBird 22.08.2006 15:47:17 | |
---|
Ei kai siihen surffin soitteluun mitään päätesäröä tarvita muutenkaan? On ainakin headroomia millä pelata. Säröhän ei tosiaan tässä mun tapauksessa ole suotavaa. Mieluummin just sitä pääntilaa monta metriä =) Emmää tiä, mää vaan skulaan skebaa! |
Sitten vaan katselemaan 135w twiniä, on päätilaa stadionille asti. E; Kokeile kuitenkin ennen ostamista. |
Jymi 22.08.2006 16:26:01 (muokattu 22.08.2006 16:26:14) | |
---|
Jos wattimäärä alkaa hirvittämään, niin käykö Pro reverb ? Muuten samanlainen vehje ku Twin, mutta pääteputkia on neljän sijaan kaksi ja sen takia tehot 40W. Muuten kyllä uskoisin että Twin on hyvä valinta, ku puhdasta soudia tarvit. |
Chemo 22.08.2006 17:18:17 | |
---|
Säröhän ei tosiaan tässä mun tapauksessa ole suotavaa. Mieluummin just sitä pääntilaa monta metriä =) Kyllä Twini on sun tarkoitukseesi enemmän kuin sopiva vahvistin. Suosittelen 100 W hopeanaamaa - loistava soundi, hyvin rakennettu kone ja (vielä tänä päivänä) laatuunsa nähden kohtuuhintainenkin peli. Toki kannattaa testata ja tsekata hyvin että saat asiallisessa kunnossa olevan. 135 W pelejä jotkut pitävät turhan neutraaleina soundiltaan (...joskin pitää muistaa että on niitäkin jotka sellaisella soittavat surfia ja tykkäävät). Tässä tapauksessa niitä watteja ei tosiaankaan tartte pelätä. Sun kavereillasi on vähän hakusessa ymmärrys vahvistimesi käyttötarkoituksesta; se, että pienellä volalla päätesäröä haluavalle 100 W putki-Marshall kokostäkki ei oo tarkoituksenmukainen valinta, ei todellakaan tarkoita sitä että kaikki 100 W putkivahvistimet voitaisiin teilata typerinä ostoksina. Se, mistä surf-kitaristille muistutan Twin Reverbin kohdalla koon suhteen, on paino: n. 30 kg. Itselläni on '77 100 W Quad Reverb, ja se on mulla nimenomaan surfia varten. Sopii aivan loistavasi surf green-värisen Jaguarin kaveriksi ;-) Erillinen putkikaiku vielä, niin se on surf! (itselläni on Uraltone, käsintehty - 6G15-tyyppinen). PS. Fenkkuihin tuli mastervola joskus 70-luvun aikana. Mun Quadissani semmoinen jo on. Pidän sitä kympillä koko ajan. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Aki 23.08.2006 00:54:20 | |
---|
Jos kunnon hedaria haluaa, niin etsi käsiisi Super Twin. 180W. Alko särkemään korvia tulpat päässä vahvistimen sivulla seistessä ennenkuin säröstä oli tietoakaan. Aivan kakofonisen hullu laite. Fender Blues Deluxessa (40W) ei ollut kovilla keikkavolyymeilla kompressoitumisesta tietoakaan, joten jos haluaisin kovasti headroomia, valitsisin itselleni 30-50W vahvistimen jossa volume toimii kivasti myös pienellä. FAQ: Classic30 aina rikki; AD**VT > Cube; 100W-50W=3dB; kuuluu hurista jos ei koske kieliin. :o) |