Aihe: Musamaailma
1 2 3 4 513 14 15 16 1731 32 33 34 35
lukeman
22.08.2006 00:22:21
Kävin kesälomalla mm. Musamaailmassa. Siellä oli VHT 2/50/2 pääte, mikä on päivänä jonain tarkoitus ostaa. Ensinnäkin sain myös todella hyvää asiakaspalvelua. Oman lähikaupan myyjillä muutamasta oisi opittavaa asiakaspalvelusta. MM:ssa tuo puoli oli hanskassa. Suomessahan VHT:t on hinnoiteltu melko kireälle, mutta sain pudotettua hintaa jonkin verran alemmas, tosin pääte jäi kuitenkin ostamatta. Tuolla reissulla tuosta firmasta jäi hyvä maku.
maggot
22.08.2006 09:01:52
Silti Levytukussa homma toimii täysin erilailla. Hinnoissa tullaan vastaan ihan eri tavalla ja kauppaa halutaan tehdä eikä myydä mahdollisimman kalliilla.

Samaa mieltä, ostin kesällä sieltä (Levytukusta) Ibanez RGT42DX kitaran käteisellä. Heti kun kysyin tuotteen hintaa niin hintalapun hinnasta lähti 100€ pois jolla pystyin vaihtamaan Evolutionin tallaan. Lisäksi nykyiset mikkikytkimet uusissa Ibanezeissa on kuulemma sellaisia että niihin ei suoraan voi kytkeä Dimarzion mikkejä. Näinpä sain kaupan päälle vielä Dimarzion mikkikytkimen jotta saatiin vaihdettua sekä talla että kaulamikki kitaraan. Kitara oli säädetty tip top B-vireeseen pyyntöni mukaan, talla säädetty, hienovireet säädetty jne. Ei valittamista. Olin tyytyväinen.

Aina kun olen levytukussa asioinut ja kitaroitani siellä huollattanut (mikkien vaihtoa, yleistä säätöä jne.) olen saanut todella hyvää ja ystävällistä palvelua ja myös henkilökuntaa siitä kiittänyt. Aina on myös soitettu jos kitaran säätämisessä menee sovittua pitempään. Mielestäni näin sen homman pitäisi toimia.

MM:n kohdalla ei voi samaa sanoa. Jo se että ei olla asiakkaaseen yhteydessä jos tilattu tuote myöhästyy tai toimitusaika venyy kertoo palvelun tasosta jotain. Lisäksi tällaiset sovittujen asioiden hoitamatta jättämiset kertoo palvelusta jotain. Ei sitä voi millään pistää unohduksen piikkiin jos kitaraa ei olla säädetty niin kuin on sovittu ja kun se on vielä lappuun kirjoitettu mitä sille pitää tehdä. Näin nimittäin mulle sanottiin kun sinne tulikiven katkuisen puhelun soitin. Jos sä olet duunissa jossain niin mun käsityksen mukaan yrität tehdä työsi parhaalla mahdollisella tavalla. Joskus on huonoja päiviä mutta se ei tarkoita sitä että voit jättää hommasi hoitamatta.
"reality is a very fragile thing after all..."
askomiko
22.08.2006 12:47:08
Pomon pitää ohjata alaisiaan oikeaan suuntaan. Jos antaa porukan valua ihan niinkuin heitä itse lystää niin meininiki muuttuu hajanaiseksi ja niin edelleen. Selkeätä ohjeistusta asiakaspalveluun, motivointia ja ilmapiirin säätämistä. Näin ne ainakin miu työpaikassa tekee. Ja johan toimii.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
La Grulla
22.08.2006 12:57:40
Silloin harvoin, kun on tullu Levytukussa asioituu ni ei kyllä oo hyvää sanottavaa. Kävin kysyy noin kahden viikon aikana vissiin kolme kertaa löytyykö DiMarzion ToneZone P-90 mikkiä. No ekalla kerralla otettiin mun tiedot ylös ja luvattiin tiedustella maahantuojalta. Toisella kerralla odoteltiin vielä vastausta maahantuojalta ja kolmannella huomattiin, että kappas mikkiä onkin ollu hyllyssä kokoajan.

Musamaailmassa on palvelun taso mun mielestä aika paljon heitelly, mut nykyään tulee oikeestaan vaan ko. liikkeessä käytyy. Syitä on esim. Bänditallin (treeniskompleksi helsingissä) kanssa tehty diili, että saa vähintään 10 prossan alennukset tuotteesta ku tuotteesta, myös kielistä ja pikkusälästä. Tälläset diilit jo varmistaa sen, että tulee mentyä toisenkin kerran, koska tietää että alennukset on tulossa.
Eemil
22.08.2006 13:14:52 (muokattu 22.08.2006 13:15:31)
No ekalla kerralla otettiin mun tiedot ylös ja luvattiin tiedustella maahantuojalta.

Tuota noin. Ihan hauska juttu sinänsä, koska Levytukku on Dimarzion maahantuoja.
Nieleminen ei tuottanut ongelmia. -KooAa K100#2
JayMH
22.08.2006 13:23:59
Tämähän on asiakkaan kannalta huono juttu eikö ole?

Mesa, Ibanez, Crate, Laney, Ampeg, Dimarzio, D'addario, Cuenca, Tama, Evans, Remo, Meinl. oliko symbaaleista Sabianit jne jne lista jatkuu.

Onhan sitä roinaa myös Musamaailmalla samaan tapaan, ei siinä. Sinänsä hassua vertailua kun miettii omistussuhteita näillä kahdella puljulla.

Silti Levytukussa homma toimii täysin erilailla. Hinnoissa tullaan vastaan ihan eri tavalla ja kauppaa halutaan tehdä eikä myydä mahdollisimman kalliilla.

No en usko, että kovinkaan moni "oikea" soittaja ostaa Levytukusta tavaraa sen takia, että siellä olisi asiantuntevaa palvelua tai edulliset hinnat. Vaan esim. sen takia, että esim. Mesoja on vähän vaikea saada Suomesta muualta. Diili-soittajat erikseen.
En esim. antaisi ihan rivimyyjän säätää omaa kitaraa tai antaa myyjän laittaa mulle valmiiksi säädöt vahvistimeen, kun oletetaan etten itse osaa. Kyllä minusta tuntuu, että palvelu ja erityisesti myös hinnat ovat vähän asiakasystävällisempiä Helsingin ulkopuolella. En tiedä tarvitaanko Helsingin liikkeissä olla sitten helsinkiläinen, jotta hinnat saa kohdalleen.
LamaAjanElvis
22.08.2006 13:26:33
Tuota noin. Ihan hauska juttu sinänsä, koska Levytukku on Dimarzion maahantuoja.

Ehkä Levytukkulaiset ei vaan itse tiedä sitä.
Kolme allekirjoitusta. 1.Kesä on läskien pahinta aikaa. 2.Sormet lähtee soundista. 3.Would you know my name, If I saw you with hard-on?
LamaAjanElvis
22.08.2006 13:33:25
Heh, mihinhän ne on soittanu?

Tietämättään viereiseen huoneeseen, josta vastannut reipas levytukkulainen on käynyt tarkistamassa tilanteen hyllyltä ja lähettänyt hilut pyydettyyn osoitteeseen.
Kolme allekirjoitusta. 1.Kesä on läskien pahinta aikaa. 2.Sormet lähtee soundista. 3.Would you know my name, If I saw you with hard-on?
La Grulla
22.08.2006 13:36:56

Aa. No niinpä onkin. No anyways sitä suuremmalla syyllä ois pitäny tietää onko kamaa vai ei. Ja Huttuselta mikin sitten lopulta hommasin, kun sieltä sai sit loppupeleissä huomattavasti nopeemmin.
RHirvela
24.08.2006 20:05:56 (muokattu 25.08.2006 15:06:49)
Tänään meinas palaa käämit Musamaailman toimintaan. Alkuviikosta oli tarkoitus ostaa Jazzmasteriin Quarterpound-tallamikki ja Hot-kaulamikki. Laitoin sitten mailia ja varmistelin saatavuutta. QP:tä löytyi, mutta Hottia ei. Päätin sitte ottaa Hotin sijasta Vintagen kaulaan sikäli että enimmäkseen tulee pelkkiä cleaneja kaulamikillä kuitenkin soiteltua. Tilasin ja maksoin kamat maanantaina ja tänään paketti tuli perille, moitteetonta siis. Laitoin tässä välissä kitaran palasiksi mikkien asennusta varten. Sitten avasin paketin, missä olikin vain tuo pelkkä Vintage-kaulamikki. Samantien soitin Musamaailmaan että mikäs nyt mättää, jolloin mm:n jepet sanoivat soittavansa takaisin kun selvittävät asian. Kului tovi ja tuli puhelu, jossa sanoivat että "oho, oli tuo sun mikki jääny tänne meidän pakkauspöydälle". Yritin sitten pyytää jotain pientä - kuten kielisettiä - korvaukseksi koko säädöstä, mutta ei onnistunut millään.

Tuo nyt ei sinänsä vielä ollu paha, mutta kyllä tuollainen ihmeellinen sählääminen syö miestä. "oho unohtu tuo sun bogner tänne pakkauspöydälle, mutta kaiutinpiuha muistettiin laittaa". Nonii, tilityttää :)

edittiä: Tänään tuli sitten toinen mikki suoraan ovelle ja olivat korvaukseksi laittaneet Esp-Ltd -paidan. Väärää kokoa tosin, mutta ajatus lienee tärkeintä :) Ihan jees kuitenkin että paikkasivat hieman tapahtunutta.
"...engages the VIBE circuit, this gives the player the sound and feel of a stadium gig" -Laneyn joku manuaali *myydään
Wahi
24.08.2006 20:23:49
^Aika käsittämätöntä toimintaa. Olisit suoraan sanonut että tämäkö se on sitä asiakaspalvelua...
Shine on You crazy Diamond.
Ocean Boulevard
24.08.2006 20:36:38
"oho, oli tuo sun mikki jääny tänne meidän pakkauspöydälle". Yritin sitten pyytää jotain pientä - kuten kielisettiä - korvaukseksi koko säädöstä, mutta ei onnistunut millään.

Ei jumankauta. Parin euron kielisetti olisi ollut minimikorvaus tuollaisesta sähläämisestä.
point50
24.08.2006 20:51:43
Kävin tänään Musamaailmassa kysymässä hintaa EC-1000 STBC:lle. Olivat valmiit pudottamaan hintaa 50€, eli olisi silti maksanut päälle tonnin.

No kävin sitten tilaamassa saman kitaran Soundstoresta, missä hinta on sama kuin Musamaailman alennettu. Lunastaessa saan varmaan tingattua vähän ja ehkä kieletkin päälle.
Dunga
24.08.2006 21:05:36 (muokattu 24.08.2006 21:06:02)
No kävin sitten tilaamassa saman kitaran Soundstoresta, missä hinta on sama kuin Musamaailman alennettu. Lunastaessa saan varmaan tingattua vähän ja ehkä kieletkin päälle.

Varmaan olisi silti helpompaa tinkiä etukäteeni.
Paskallakin on tekijänsä.
Ziggy Bubba
25.08.2006 03:11:14

Kyllä näistä kommenteista voi mun nähdäkseni jonkun näköisen johtopäätöksen vetää tuosta Musamaailman "palvelusta". Firmalla on reilusti isommat rahat pelissä kuin pienemmillä, mutta se ei anna oikeutta edellä esitetyn kaltaiseen käytökseen. Thomann on mun silmissä vieläkin MM:ää inhimillisempi pulju... Kummaa kyllä.
www.mikseri.net/sigkk My musique
T.K.
25.08.2006 08:40:06
No mitä itselläni kokemusta,olen ostanut sieltä yhden basson, tech 21 tuotteita ja muuta pienempää sälää niin homma toiminut taas ihan ok.Vaihtohyvitykset ihan asialliset sekä hinnat suht samat kuin muualla euroopassa.Mutta myönnettäköön että omaan hieman kyynisen asenteen: jos jokin homma voi kusta niin se yleensä tekee sen.En koskaan tilaa mitään musaliikkeisiin tai niiden kautta,ostan vain sen mitä livenä pääsen kokeilemaan tai katsomaan.Kannattaa varata mukaan myös ostovoimaa cashia tai muovirahaa.Käteismaksulla kun tuntuu olevan vieläkin asioiden sujuvuuteen positiivinen vaikutus.Trademarkin takuukorjaus sujui muuten myös hyvin,et ei se mesta nyt ihan perseestä ole.
penatuna
26.08.2006 14:22:39
En hauku, enkä kehu kyseistä paikkaa. Kävin testaamassa nopeasti MI Audion säröä, niin myyjä sanoi: "99% ammattilaista ostaa tän heti testaamisen jälkeen". Keikkamuusikkona moinen mustalaiskommentti alkoi jotenkin naurattamaan.
truuska
26.08.2006 16:37:54
Kyllä on tosiaan surkeata palvelua, tilasin Jyväskylästä paikallisesta liikkeestä Esp:n vasuri horizonin, 3 - 4 kuukautta tilausaika, noh 4 kuukautta meni umpeen ja kyselin kitaran perään, kuulemma kirjanpitovirhe musamaailmassa ja tulee seuraavassa lähetyksessä, eipä ole näkynyt eikä kuulunut. Tarvitsin duncanin Little 59 humbuckerin, sitäkään ei ole näkynyt vaikka varastossa pitäisi kyseistä tuotetta olla. Deatline on sitten tämän kuun lopussa, jos eivät saa Horizonia maahan, niin se on voi voi. Taidanpa siirtyä Thomannin asiakkaaksi, saa kamat käteen 8 päivässä jos on varastossa. Käsittämätöntä tuherrusta.
koponen
26.08.2006 19:41:41
Varmaan olisi silti helpompaa tinkiä etukäteeni.

Tosiaan! Jos on jo hinta sovittu ja kamat tilattu niin se on sitten siinä. Ei se kauppiaskaan ajattele että kunhan kitara tulee niin tinkasen hemmolta parikymppiä enemmän kuin mitä tilaushetkellä sovittiin. Ei jengi näköjään hirveästi ajattele kun kauppoja tekevät. Ilmankos riittääkin mnetissä tilitettävää ja aina on jonkun muun vika. Tästäkin tapauksesta voin jo sieluni silmin nähdä otsikon "paska myyjä! Ei antanu penniäkään alennusta tai ees kieliä kaupanpäälle"
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)