axelsson 21.08.2006 11:49:31 | |
---|
Onko tuon tuosta versiosta minkäänlaista "varmaa" tietoa vielä, esim. uusista ominaisuuksista? SX4 julkaistaan vielä tämän vuoden puolella (luultavasti joulukuussa) ja päivitys tulee olemaan saman hintainen esim. sx2 --> sx4 kuin tähän asti sx3:een. Eli nyt ei kannata vanhemmista versioista vielä sx3:een päivitellä. Aiotteko hankkia? |
BenGlenton 21.08.2006 12:09:08 | |
---|
Muistan lukeneeni, että tuohon neloseen olisi vihdoin tulossa sidechain-mahdollisuus plugareihin, siis samaan tapaan kuin esim. Logicissa, ilman mitään purkkavirityksiä. Toivottavasti tulee, ihan tervetullut ominaisuus. www.supremecourtband.fi |
lion 21.08.2006 21:03:38 | |
---|
jos neloseen ei vieläkään tule plugareitten siirtelymahdollisuutta niin sitten en päivitä. "Sinä ja minä, kaikki samanlaisina: näkyvästi tutkalla - niinku lentokoneet" |
Timo JM 21.08.2006 21:27:06 | |
---|
jos neloseen ei vieläkään tule plugareitten siirtelymahdollisuutta niin sitten en päivitä. Jep, toi on erittäin tärkeä pointti! Käsittämätöntä, että se on ollut jo pitkään WaveLabissa. Toinen mitä kaipaisin olisi ACID:in tasoinen luuppien time stretching. ...siis mun mielestä. |
lion 21.08.2006 22:21:46 | |
---|
Jep, toi on erittäin tärkeä pointti! Käsittämätöntä, että se on ollut jo pitkään WaveLabissa. Toinen mitä kaipaisin olisi ACID:in tasoinen luuppien time stretching. Tuohan on jo kolmosessa. Musical mode on tietääkseni tehty acidin enginen pohjalle. "Sinä ja minä, kaikki samanlaisina: näkyvästi tutkalla - niinku lentokoneet" |
kivi 21.08.2006 22:57:25 | |
---|
Muistan lukeneeni, että tuohon neloseen olisi vihdoin tulossa sidechain-mahdollisuus plugareihin, siis samaan tapaan kuin esim. Logicissa, ilman mitään purkkavirityksiä. Toivottavasti tulee, ihan tervetullut ominaisuus. Todellakin. Onko kukaan muuten törmännyt toimivaan ja ilmaiseen sidechain-purkkaviritykseen? |
Timo JM 21.08.2006 23:50:32 | |
---|
Tuohan on jo kolmosessa. Musical mode on tietääkseni tehty acidin enginen pohjalle. Äh, mä olen jo monta kertaa täällä todennut, ettei Cubase pysty venyttelemään luuppeja läheskään yhtä laadukkaasti kuin ACID. Sen voi jokainen tsekata itse. ...siis mun mielestä. |
sami_sumea 22.08.2006 00:16:13 (muokattu 22.08.2006 00:19:49) | |
---|
Onko kukaan muuten törmännyt toimivaan ja ilmaiseen sidechain-purkkaviritykseen? Joo, esim. Dave Brownin DB-D Dynamics Processor toimi ainakin joskus pienenä. (En muista onko ihan ilmainen, mut ainakin halpa). Tossa on erillinen sidechain send/receive joka toimi tosiaan ainakin mun testeissä hyvin esim. Cubasella ja Fruityllä. Plugin delay compensation VOI sotkea tota toimintalogiikkaa, mene ja tiedä. Toi on ainakin ilmainen, testasin joskus todella nopeasti, näytti toimivan: http://www.geocities.jp/webmaster_of_sss/vst/#sidech Eli toimii niin, että teet quad bussin mihin lataat ton, ajat front L/R:ään kompressoitavan signaalin ja rear L/R:ään ohjaussignaalin. ps. en muuten todellakaan päivitä jos Cubase nelosessakaan ei vielä pysty vaihtamaan efektien paikkaa drag'n'droppaamalla :) ... "Vaikka olis miljoonan markan kaiku ja sinne syötetään paskaa, tuloksena on vain kaiutettua paskaa". (c) Tipi Tuovinen, 2002. |
manne 22.08.2006 10:33:32 | |
---|
Onneksi Ableton live 6 ilmestyy ennen joulua, syyskuussa.Ei koskaan takaisin cubaseen. |
Onko tietoa voiko sx:ää päivittää muuhun kuin uusimpaan versioon? Esim. saako mistään nyt sx1 --> sx2 päivitystä? |
kivi 22.08.2006 14:51:26 | |
---|
Toi on ainakin ilmainen, testasin joskus todella nopeasti, näytti toimivan: http://www.geocities.jp/webmaster_of_sss/vst/#sidech Eli toimii niin, että teet quad bussin mihin lataat ton, ajat front L/R:ään kompressoitavan signaalin ja rear L/R:ään ohjaussignaalin. Kiitos. Tuolla näkyi olevan monoversiokin. Läppärissä kun ei oo tuota ulkokautta routtaamisen mahdollisuutta, jota ja rautaa oon tähänkin käyttänyt. Ja kun nyt tätä läppäriä oon askarrellut. Ei muuta kuin kokeileen... |
Boge 22.08.2006 18:32:50 | |
---|
Olin itse juurikin hankkimassa cubase sl3:sta, mutta kannattaisko tässä odotella nelosversiota? Mahtavatkohan hinnat paljon muuttua, eli saisko sillon sen nelosen samaan hintaan kuin nyt kolmosen? Don't try to argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience. |
kivi 22.08.2006 19:23:31 (muokattu 22.08.2006 19:24:31) | |
---|
Ei muuta kuin kokeileen... Hähähä, hyvin toimi. Ja samaa kerhoa oleva gatekin vielä. Ryhdyn tekemään sidechain-ohjattuja lofi-röhinöitä ja sidechain-pätkittyä funkydrummeria joka biisiin. Ihan ku nykylevyillä. Kun se on nyt niin helppoa. :-D Tai sit en. Mutta kiitos, toimivat hyvin. Duckeria tarvii aina. |
Timo JM 22.08.2006 21:05:55 (muokattu 22.08.2006 22:49:09) | |
---|
Tai sit en. Mutta kiitos, toimivat hyvin. Duckeria tarvii aina. Mun täytyy tunnustaa, etten ole koskaan käyttänyt duckingia. Voiskohan joku ystävällisesti kertoa muutaman konkreettisen esimerkin pop/rock musassa missä siitä on todella selvää hyötyä? ...siis mun mielestä. |
kivi 22.08.2006 23:07:01 (muokattu 22.08.2006 23:08:35) | |
---|
Mun täytyy tunnustaa, etten ole koskaan käyttänyt duckingia. Voiskohan joku ystävällisesti kertoa muutaman konkreettisen esimerkin pop/rock musassa missä siitä on todella selvää hyötyä? Voi esimerkiksi työntää kitaraa tai mitä tahansa muuta instrumenttia vähän laulun alta pois (tietysti olis hyvä erikseen rakentaa se duckattava kaista ettei koko soitinnosta pistä kyykkyyn). Tai voi avata jollekin perkussiiviselle soundille aavistuksen verran tilaa. Kuuntelepa Smashing Pumpkinsin levyjä, niin huomaat miten bassarisoundin voi kaivaa esille duckaamalla muuta melua sen tieltä. Sanalla sanoen, sillä rakennetaan elävä balanssi joka seuraa tilannetta. Duckerin vastakohdalla, sidechain-ohjatulla gatella taas laitetaan esimerkiksi generaattorista kohinaa virveliniskuihin mukaan, tai mitä tahansa lisäsävyjä yksittäisiin soundeihin. Sen käyttö ei todellakaan rajoitu kohinanpoistoon, vaikka se siinäkin toimii. Sekä duckerilla että sidechain-gatella saa tarvittaessa arpeggiaattori- tai tremolotyylistä soundimaailmaa iskulleen biisin mukaan. Tyhjien kohtien täyttäminen vaikkapa geitatulla niittipellillä voi olla just sitä mitä biisi tarvitsee. |
faq1 23.08.2006 08:50:37 (muokattu 23.08.2006 08:54:39) | |
---|
Onkohan SL:stä tulossa uutta versiota? Luulisin, että jos on niin tulee vasta seuraavalle, Windows-Vista versiolle?? Ei toisaalta olisi aikaa odotella uutta (Vista??) versiota. Jos ostaa nyt myynnissä olevan SL:n niin toimiihan se toki seuraavassakin käyttiksessä?? Pakkohan niissä on sentään sen verran oltava alaspäin-yhteensopivuutta.. |
Timo JM 23.08.2006 09:06:21 | |
---|
Voi esimerkiksi työntää kitaraa tai mitä tahansa muuta instrumenttia vähän laulun alta pois (tietysti olis hyvä erikseen rakentaa se duckattava kaista ettei koko soitinnosta pistä kyykkyyn). Tai voi avata jollekin perkussiiviselle soundille aavistuksen verran tilaa. Kuuntelepa Smashing Pumpkinsin levyjä, niin huomaat miten bassarisoundin voi kaivaa esille duckaamalla muuta melua sen tieltä. Kiitos! Muistan kyllä lukeneeni joskus tuollaisesta mutta en sitten tiedä onko korvissa jotain vikaa kun en ole kokenut koskaan tarpeelliseksi edes kokeilla. Jotenkin tuntuu, että perus ekvalisoinnit ja kompuroinnit ovat aina riittäneet tyydyttävän balanssin löytymiseen. ...siis mun mielestä. |
kivi 23.08.2006 09:15:59 | |
---|
Kiitos! Muistan kyllä lukeneeni joskus tuollaisesta mutta en sitten tiedä onko korvissa jotain vikaa kun en ole kokenut koskaan tarpeelliseksi edes kokeilla. Jotenkin tuntuu, että perus ekvalisoinnit ja kompuroinnit ovat aina riittäneet tyydyttävän balanssin löytymiseen. Niin usein pitäisikin, mutta entäs sitten kun biisissä tulee se rankin kohta, missä huudetaan kilpaa? :-) |
Timo JM 23.08.2006 09:48:30 (muokattu 23.08.2006 09:49:02) | |
---|
Niin usein pitäisikin, mutta entäs sitten kun biisissä tulee se rankin kohta, missä huudetaan kilpaa? Noo... mä kun teen nykyään vaan näitä omia juttuja, eikä tässä iässä enää niin kovin rankkoja olla :-) Ja kun itse tekee niin aina voi muuttaa sovitusta jos menee liian tukkoon. ...siis mun mielestä. |
esyk 23.08.2006 18:50:13 | |
---|
Onko tietoa voiko sx:ää päivittää muuhun kuin uusimpaan versioon? Esim. saako mistään nyt sx1 --> sx2 päivitystä? Minulla olisi yksi tuommoinen, entisen omistajan mukaan vielä korkkaamaton. Olisiko tarvetta? |