koponen 09.08.2006 10:29:26 (muokattu 09.08.2006 10:30:30) | |
---|
Sitä eloisuutta ja "kosteutta" voi ainakin hieman herätellä henkiin miedolla choruksella. Esim. G-Majorilla tosiaan saa cleanitkin ihan sektorille kun vähän höystää. Mulla oli muuten aikoinaan loopissa aina päällä lo/hi-pass filtterillä varustetttu chorus jolla tuuttasin hidasta ja syvää ainoastaan alapäähän. Ei sitä chorusta enää erottanut, mutta sointi oli kuitenkin vielä vähän rikkaampi. Ja tosiaan jos haluaa äärihyvät hi-gainit ja brilliantit cleanit niin valitettavasti pitää hankkia kaksi styrkkaria. MOT Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. |
McNulty 09.08.2006 10:39:15 | |
---|
Esim. G-Majorilla tosiaan saa cleanitkin ihan sektorille kun vähän höystää. Mulla oli muuten aikoinaan loopissa aina päällä lo/hi-pass filtterillä varustetttu chorus jolla tuuttasin hidasta ja syvää ainoastaan alapäähän. Ei sitä chorusta enää erottanut, mutta sointi oli kuitenkin vielä vähän rikkaampi. Minä pidän nimenomaan choruksesta silloin kun "sen melkein kuulee" :) Eli liian selvästi erottuva chorus ei toimi läheskään niin usein ja niin hienosti kuin sellainen jota on vaikea erottaa. Itselläni on käytössä Ibanez Bi-Mode Chorus jolla saa siis kaksi chorusta päällekäin. Toisen olen laittanut röytämään syvältä ja pitkään, toinen nopeammin mutta ihan väbä ihan pinnassa mietona. Lopputuloksena todella miellyttävä ja eloisa choruksella pönkitetty soundi (ainakin omaan korvaan ja se ratkaisee). Ja tosiaan jos haluaa äärihyvät hi-gainit ja brilliantit cleanit niin valitettavasti pitää hankkia kaksi styrkkaria. MOT Olen samaa mieltä osittain... Tuon H&K Trilogyn clean-kanavan sparkle-kytkimen kanssa joudun hieman pyörtämään tuota lausahdusta :) El zorrero más grande en el mundoTen soldiers wisely led will leave a hundred without a head. Osta kitara |
Guitaristi 09.08.2006 11:27:55 | |
---|
Minä pidän nimenomaan choruksesta silloin kun "sen melkein kuulee" :) Eli liian selvästi erottuva chorus ei toimi läheskään niin usein ja niin hienosti kuin sellainen jota on vaikea erottaa. Itselläni on käytössä Ibanez Bi-Mode Chorus jolla saa siis kaksi chorusta päällekäin. Toisen olen laittanut röytämään syvältä ja pitkään, toinen nopeammin mutta ihan väbä ihan pinnassa mietona. Lopputuloksena todella miellyttävä ja eloisa choruksella pönkitetty soundi (ainakin omaan korvaan ja se ratkaisee).
Olen samaa mieltä osittain... Tuon H&K Trilogyn clean-kanavan sparkle-kytkimen kanssa joudun hieman pyörtämään tuota lausahdusta :) Joo, itsekkin olen ajatellut että jonkun kooruksen voisi siihen puhtaisiin iskeä. Tuo behkun vekotin nyt on niin halpa, että tekisi mieli ostaa se eikä mitään 100e vehkeitä :)... Mutta joo, menenpäs selailemaan haulla chorus-topicceja jos vaikka löytyisi lisää vinkkejä. Kiitos kuitenkin luunmurskaajalle jälleen kerran. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Tomi_R 14.08.2006 23:26:13 (muokattu 14.08.2006 23:55:31) | |
---|
Tässä on kaikille meille, jotka nauhoittelevat 6505/5150 kanssa, hieman mikitys ja säätö informaatiota ala Andy Sneap. Bands in the studio ja pro tips osiot ovat erittäin informatiivisiä. Itse käytän kyllä aika paljon enemmän keskiääniä kuin Sneap suosittelee, vaikka käytänkin TS9:ää boosterina vahvarin edessä. Tärkein unohtui: http://www.ilovemetal.co.uk/ Taitaapi olla nukkumaanmeno aika ;) |
Exhausted 14.08.2006 23:48:50 | |
---|
Tässä on kaikille meille niin missä? |
Von Blåmberg 21.08.2006 20:56:45 | |
---|
Tunnustan! Uutukaisen 6505 plussan kannoin treenikämpille tänään. Soundi on ihan perkeleen miellyttävä. Quick to judge, quick to anger, slow to understand |
Torniojaws 21.08.2006 20:59:32 (muokattu 21.08.2006 20:59:52) | |
---|
Itse käytän kyllä aika paljon enemmän keskiääniä kuin Sneap suosittelee, vaikka käytänkin TS9:ää boosterina vahvarin edessä. Ändi käyttää TS9:ää pitämään kitaroiden bassojyminä kurissa. |
Tomi_R 21.08.2006 22:49:32 | |
---|
Ändi käyttää TS9:ää pitämään kitaroiden bassojyminä kurissa. Juu, samaa itsellänikin. Ja pieni boosti ei ole koskaan pahaksi. Etkös ole muuten Sneapin palstallakin samalla nimellä? |
Etkös ole muuten Sneapin palstallakin samalla nimellä? Juuh Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! |
Ronsto 22.08.2006 08:10:10 | |
---|
Tunnustan! Uutukaisen 6505 plussan kannoin treenikämpille tänään. Soundi on ihan perkeleen miellyttävä. Onnittelut! Teitte loistavan valinnan. "Saattaa olla, että riipasen kovan kännin tänään" |
Guitaristi 22.08.2006 10:27:53 | |
---|
Uujea! Tänään mennään bändin kanssa äänittämään demoa, saas nähä miten peevee pelaa studiossa :) Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
maggot 22.08.2006 13:42:36 | |
---|
Onko kellään kokemusta THD:n keinokuormasta ja miten se toimii 6505:sen kanssa? Olen miettinyt kotiin tuollaisen hommaamista jotta voisi hieman enemmän avata nuppia. "reality is a very fragile thing after all..." |
Ronsto 22.08.2006 16:56:05 | |
---|
Uujea! Tänään mennään bändin kanssa äänittämään demoa, saas nähä miten peevee pelaa studiossa :) Hieno homma! Pistähän sitten näytettä tänne!
Olisipa meilläkin jo kokonainen bändi :( "Saattaa olla, että riipasen kovan kännin tänään" |
Jackson Dinky 22.08.2006 18:16:28 | |
---|
Ihan noob kysymys mutta saako tuohon nuppiin headphonesit? Itekkin ehkä innostuin tästä härvelistä. ._. |
LTD 22.08.2006 19:49:15 | |
---|
Ihan noob kysymys mutta saako tuohon nuppiin headphonesit? Itekkin ehkä innostuin tästä härvelistä. Putikinuppeja ei pysty käyttämään kuulokkeilla. |
tenkainen 22.08.2006 20:24:48 | |
---|
Putikinuppeja ei pysty käyttämään kuulokkeilla. Höpöhöpö, niihin ei vaan yleensä aina tehdä ko liitäntää. Joissain keinokuormissa on kuulokeliitäntä, joten mihin tahansa nuppiin saa kuulokkeet kiinni. "Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37 |
Juustonaksu 22.08.2006 20:49:14 | |
---|
Höpöhöpö, niihin ei vaan yleensä aina tehdä ko liitäntää. Joissain keinokuormissa on kuulokeliitäntä, joten mihin tahansa nuppiin saa kuulokkeet kiinni. Joo yksi esimerkki on se Kochin PowerLoad tai joku mikälie? :) 300€ vekotin. Sellainen hommattava, kun saa nupin. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Zelli 22.08.2006 23:34:02 | |
---|
iteltäni löytyy Peavey 6505 nuppi ja olen ajatellut hommata siihen tämän tc electronic g-major laitteen. suht ulkona olevana kysynkin että ei kai tuo niin pöllö ostos olisi kun kaipaan kumminkin vähän enempi irti clean soundista kuin tällä hetkellä... tosin saattaapi siitä löytyä vaikka mitä muutakin hyödyllistä esim säröön kaikuja, delayta ja muita juttuja...eli kannattaako ostaa??? kenelläkään kokemusta moisesta laitteesta??? kun ei viitsisi ostaa niikuin sikaa säkissä. noooo aika puuttelinen kysymys tästä tuli mutta menkööt... |
migreeni 23.08.2006 00:03:15 | |
---|
iteltäni löytyy Peavey 6505 nuppi ja olen ajatellut hommata siihen tämän tc electronic g-major laitteen. suht ulkona olevana kysynkin että ei kai tuo niin pöllö ostos olisi kun kaipaan kumminkin vähän enempi irti clean soundista kuin tällä hetkellä... tosin saattaapi siitä löytyä vaikka mitä muutakin hyödyllistä esim säröön kaikuja, delayta ja muita juttuja...eli kannattaako ostaa??? kenelläkään kokemusta moisesta laitteesta??? kun ei viitsisi ostaa niikuin sikaa säkissä. noooo aika puuttelinen kysymys tästä tuli mutta menkööt... Öfftöpic: Varoituksen sana: jos täältä kysyy yhtään mitään niin saa aikamoisen määrän kaikkitietävää perseilyä niskaan. Eipä muuta, muakin tuo laite kiinnostaisi! |
Zelli 23.08.2006 21:07:14 | |
---|
joo... tulee kumminkin luettua toinen silmä auki näit juttuja... jos jollain nyt ois joku siedettävä mielipide tosta vekottimesta, tai sit mä kävelen kauppaan ja haen sen :) ei tarvi kysellä :) olihan tc:n omilla sivuilla ihan hyvä soundiset jutut siinä video clipillä. muttä näin rankempaa musiikkia soitellessa ei ollut mitään clippiä särölle tarjota sieltäkään. |