Aihe: Mikä multiefekti bassolle?
1 2 3
J.Hollström
01.11.2005 08:39:01
Arvon bassoveljet ja sisaret. Luin tuolta toisesta ketjusta, että olen pilannut tämän keskustelun efekteistä. Siitä nöyrimmät anteeksipyynnöt. Suosittelen, että käytätte tuota varoitusnappia jos kommenttini ovat epäasiallisia eivätkä liity aiheeseen. Kirjoittelen useimmiten kieli poskessa näitä juttuja, ja se ei välttämättä aina välity perille asti näitä tekstejä lukiessa. Mielipiteeni voivat kuulostaa ehdottomilta, mutta se ei tarkoita sitä, että se olisi ainoa oikea tapa toimia. Toisaalta tämäkin palsta olisi huomattavasti tylsempi jos kaikki olisivat asioista samaa mieltä. Luulen, että pystyn olemaan hyvää pataa suurimman osan teidän kanssa, vaikka mielipiteemme eivät aina kohtaisikaan. Ja sitten takas efektien ihmeelliseen maailmaan...
Jukka Hollström
Keny
01.11.2005 08:52:14
No suosittelisin Bossin ME-50B:tä.

Ainoa hyvä multiefekti mitä oon testannu.

Meijän pasunisti käyttää tota ja hyvä on ollu.Ite oon kokoajan vähentäny noiden käyttöä ja nykyään käytän noita EBS speduja keikoilla vaan mausteena joihinkin kohtiin.

Pitzzabasso-spedu häröilymiitit on aisa erikseen tai jos yksin soittelee,sillon on nasta leikkii noilla.

Joskus mulla oli zoom 506 ja 708 mallit.Kauheita muovilodjuja ja hirveet soundit mutta alottelevalle voi olla ihan ok tapa tutustua eri efekteihin ja hokata et mitä tarvii ja ei.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
johtaja_88
21.08.2006 20:21:26
Onko kokemuksia bossin GT-6B multiefektistä?
Panaman konsuli
Niskamies
21.08.2006 23:47:22
Jos joku basisiti kiikuttaa minun kanssa samaan sessioon, treeneihin tai varsinkin keikalle jonkun multiefektin, tai edes yhden, hautaan sen efektin maahan. Basso ei todellakaan tarvitse mitään efektointia. Eli Remun sanoin: "Helga parturiin, helkamat ...tuun ja viikon päästä uudet treenit."

Miksi pitää olla niin ehdoton? Jos homma skulaa, niin haittaako jos asiat ovat erilailla kuin 60-luvulla?
More is more.
rijopu
22.08.2006 00:11:53
Miksi pitää olla niin ehdoton? Jos homma skulaa, niin haittaako jos asiat ovat erilailla kuin 60-luvulla?

Ehdottomuus luo turvallisuutta ja selkeyttää kaaosta.
bassovirtsaoosi
03.09.2006 11:23:44
Niin kun monet on tosa edellä on jo sanoneet on bossin me-50B hyvä valinta, sen parhaudesta en mene sanomaan mutta ainakin mulla se on toiminu varsin hyvin ja olen jaksanu sillä pelleillä. Paljon vaihtoehtoja ja sillä voi kans soittaa kaikkea humpasta aina folkdeathfuusiometalliin -Toisin sanoen kaikkea. ja on paljon fiksumpi kuin isoveljensä boss gt-6B, jossa on sit tosin paljon kaikkia turhuuksia, vaikka kyllähän tollanenkin ois kiva jos ois vaan sen verra yli määrästä. Gt-6B eduksi kyl se et onhan sillä tosi mukavaa ylpeillä muusikko kollegoille.
...oho. Tais mennä selittelyks.
Yhtä kaikki ennemmin 50 kun 6 ellei faijas suostu tuotetta sulle ostaa.
"Hän joka ei tullut koskaan paikalle."
Visakoivu
03.09.2006 13:39:20
Zoomin 506:sta käytän virittimenä. Muuten kyseinen purkki on aikas turha. Pitäis ostaa
esim. Bossin viritinpedaali niin pääsis tosta kokonaan eroon.
tonirutanen
03.09.2006 13:55:50

Joo mulla oli kans me50b mut mä en tykännyt siitä nappuloiden kanssa säätämisestä, joten myin sen pois. Ja mieluummin keräilen yksitellen laadukkaita efektejä kuin että ostan huonoja mallinnuksia, jotka huonontaa signaalia livenä... Esimerkiksi voi nostaa
behringerin v-ampin... Halvalla harvoin saa hyvää.
Pernax
03.09.2006 21:00:40

Kun klikkasin tämän viestiketjun auki, odotin että sisällä olisi asiaa speduista, mutta huomion onkin näköjään vieneet pari spedeä. Bassottelun "uhkakuvana" en niinkään näe efekteillä suoritettavaa leikkimistä kuin ahdasmielisten dinosaurusten säälittävää itkemistä, wink wink.

Alkukevennyksen jälkeen asiaan, eli itse olen äärimmäisen tyytyväinen Rolandin V-Bass:n käyttäjä. Mitenkään suuremmin liioittelematta voinkin näin vaatimattomasti todeta, että se lienee multiefektien kruunaamaton kuningas bassomaailmassa. Syy miksi siitä ei oikein ole juttua missään, ja miksi kukaan ei oikein tunnu siitä tietävän lienee johtuvan yhdistelmästä basistien konservatiivisuutta ja Rolandin loistavaa (lue: olematonta) markkinointia. Lisäksi V-Bassin maksimaalisen käytön mahdollistava bassoon kiinnitettävä mikki voi tuntua joistain ylipääsemättömän ikävältä asialta.

Harmi sinänsä, koska laite on aikuisten oikeasti äärimmäisen monipuolinen, ja soundien muokkausmahdollisuudet ovat hyvin kattavat. Asiasta kiinnostuneiden kannattaa käydä vilkaisemassa epävirallista V-Bass-keskustelupalstaa osoitteessa http://vbass.thedrillgun.com/.
http://www.helion.fi
Ville S
03.09.2006 21:08:13
Olen monien kanssa samaa mieltä, Me-50B on törkeän hyvä!
Olen käyttänyt sitä n. 2 vuotta ja ainoina valituksina on se että kun presetasetukisa vaihtaaa äänestä toiseen niin tulee 0,5 sekunnin tauko >_> . Ei hirveästi haittaa mut ku bassorumpu duolle tartten tota.

Wahi ei kans ole kovin käytännöllinen ja saundi ei ole yhtä hyvä kuin Morleyn bassowahissani. Onneks tosiaan on se :D

Suosittelen Me-50B:tä . Maksaa jotain 300 € ja efektit on ppäpiirteissään yhtä hyvän kuulosia kuin EBS:n efektipedaalit.

Siinä kun vielä viritn onneksi onkin vielä niin KYLÄ LÄHTEE!

T: Vilhelm :D
hollstro
03.09.2006 22:33:16

Kun klikkasin tämän viestiketjun auki, odotin että sisällä olisi asiaa speduista, mutta huomion onkin näköjään vieneet pari spedeä. Bassottelun "uhkakuvana" en niinkään näe efekteillä suoritettavaa leikkimistä kuin ahdasmielisten dinosaurusten säälittävää itkemistä, wink wink.

No se että itse tykkää efekteistä ei mun mielestä tarkoita että asiaan kriittisesti suhtautuvat eivät ymärrä mitä basson efektointi on. Yleensä se vaan on niin että mitä enemmin bassolla on soittanut sen vähemmin efektejä kaipaa.
Pernax
03.09.2006 22:53:40

No se että itse tykkää efekteistä ei mun mielestä tarkoita että asiaan kriittisesti suhtautuvat eivät ymmärrä mitä basson efektointi on. Yleensä se vaan on niin että mitä enemmin bassolla on soittanut sen vähemmin efektejä kaipaa.

Se taas riippuu täysin siitä mitä soittaa, ja mitä soitollaan haluaa tehdä. Ts. valitaan kuhunkin tilanteeseen siihen sopiva tonaalinen kattaus. On täysin eri asia suhtautua asioihin kriittesesti kuin tyrmätä ne suoralta kädeltä turhuutena, vai mitä mieltä itse olet?

Basso on siitä hieno soitin, että sillä voi vetään ns. isolla kädellä perinteiseen tyyliin humppaa, rokkia tai jazzia sen suurempia miettimättä, tai sitten voi koittaa tehdä jotain tavallisuudesta poikkeavaa vaikkapa sitten digitaalisaatanoiden, ei-traditionaalisten tekniikoiden ja "ylimääräisten" kielien avustamana. Mutta se, että tullaan laukomaan absoluuttisia totuuksia asioista joissa ei ole oikeaa tai väärää, kokemuksen syvään rintaääneen vedoten ei mielestäni osoita kuin yhtä asiaa. Mikä se on, ja mitä se kertoo kyseisestä henkilöstä, sen saa jokainen miettiä ihan itse...
http://www.helion.fi
Teijo K.
03.09.2006 22:59:27

Tämmöstä threadiä ei ihan suoraan löytynyt..

Kertokaas kokemuksianne bassolle tarkotetuista multiefekteistä. Olen katellut tuota Line 6:n Bass PODxt Live:ä, mutta se on niin rasvasen hintanen, ettei viitti ihan kylmiltään sitä ostaa.

Eli onko kokemuksia esim. Bossin tai Zoomin multiefekteistä? Lähinnä kiinnostaa käytettävyys ja laatu, varsinkin pedaalin tatsi.

Moni on varmaan sitä mieltä, että kannattaisi ostaa yksittäisiä efektejä ennemmin, mutta se ei ole minulle vaihtoehto, joten ei tarvitse vaivautua niistä kertomaan.. :D

Ainakaan ditechiä ei kannata laittaa. Miulla oli se hienompi BP200 ja oli kokoajan rikki. Jos maltat odottaa vaikka vuoden niin se nyt kallis podi on varmaan jo puolessa hintaa. Nyt kannattaisi varmaan ostaa käytettynä sellainen alkuperäinen pod munuainen. Mikään ei vanhene niin nopeasti kuin digitaalitekniikka.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
hollstro
03.09.2006 23:16:41

. Mutta se, että tullaan laukomaan absoluuttisia totuuksia asioista joissa ei ole oikeaa tai väärää, kokemuksen syvään rintaääneen vedoten ei mielestäni osoita kuin yhtä asiaa. Mikä se on, ja mitä se kertoo kyseisestä henkilöstä, sen saa jokainen miettiä ihan itse...

Joo, antaa kaikkien kukkien kukkia. Tämä onkin keskustelupalsta missä ihmiset ilmaisevat mielipiteitään. Totuuksia täältä ei löydä. Jos aina uskoo siihen mitä kokeneet sanovat ei uutta voi löytää. Silti kokemus on rikkaus ja sitäkin ääntä kannattaa kuunnella.
Ville S
05.09.2006 00:11:11
". Mutta se, että tullaan laukomaan absoluuttisia totuuksia asioista joissa ei ole oikeaa tai väärää, kokemuksen syvään rintaääneen vedoten ei mielestäni osoita kuin yhtä asiaa. Mikä se on, ja mitä se kertoo kyseisestä henkilöstä, sen saa jokainen miettiä ihan itse...

Joo, antaa kaikkien kukkien kukkia. Tämä onkin keskustelupalsta missä ihmiset ilmaisevat mielipiteitään. Totuuksia täältä ei löydä. Jos aina uskoo siihen mitä kokeneet sanovat ei uutta voi löytää. Silti kokemus on rikkaus ja sitäkin ääntä kannattaa kuunnella."

Ompas fiksua puhetta molemmilta! Täällähän vois käydy useamminkin lukemassa posteja. Ja tämä ei ollut sarkasmia vaan tarkotin oikeesti.
Leeni
02.01.2007 18:35:34
Olen käyttänyt/käytän Rocktronin Blue Thunder etuaste/multiefektiä. Suosittelen.

Tämmöstä threadiä ei ihan suoraan löytynyt..

Kertokaas kokemuksianne bassolle tarkotetuista multiefekteistä. Olen katellut tuota Line 6:n Bass PODxt Live:ä, mutta se on niin rasvasen hintanen, ettei viitti ihan kylmiltään sitä ostaa.

Eli onko kokemuksia esim. Bossin tai Zoomin multiefekteistä? Lähinnä kiinnostaa käytettävyys ja laatu, varsinkin pedaalin tatsi.

Moni on varmaan sitä mieltä, että kannattaisi ostaa yksittäisiä efektejä ennemmin, mutta se ei ole minulle vaihtoehto, joten ei tarvitse vaivautua niistä kertomaan.. :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)