Aihe: LED-kannut
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1015 16 17 18 19
aimotuska
21.08.2006 00:06:04
Hjunnila: miten sä aioit ton linssiajatuksen toteuttaa? Et kai vain pultata optiikkaa sattumanvaraiseen paikkaan heittimen nokkaan? Häviäisi sekä optiikka että sen halvan pöntön jutut?

No voi herra mun aikani ties. Sehän oli heitto. Kai sen nyt jokainen tajuaa, ettei mitään linssejä tökitä jessusteipillä kannujen nokkaan -- OIKEESTI.
Dorka mikä dorka. kalamies#50 >-)))>
isojussi
21.08.2006 00:25:39
HOHO - et sä Hjunnila voi koskaan olla varma, minkälaista gängiä täällä pyörii. Viittaan tässä keskusteluun "Kuka on vastuussa".
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
isojussi
21.08.2006 00:29:07
No luonnonvalkoinen on silti vähän eri asia kuin sininen kalvo :)

Siis muistan kyllä ihan varmasti nähneeni teatterilla tai jossain muuaila värikalvoa, joka oli melkein valkoinen. Sanottiinkohan sitä "lämpimän valkoiseksi" tai jtkn.... en kyllä muista.
Marzi
21.08.2006 03:38:44

Nyt on niin, että tämän juottolan koneelta en perehdy kysymyksiin, enkä myöskään vastaa kuin vasta myöhemmin, mutta semmoinen kommentti on sanottava, että jos kysyjä arpoo _noiden_ tiskien välillä, niin diffuusiosta ym. säädöstä puhuminen on täyttä homostelua. Ei siinäkään toki mitään väärää ole, mutta sille on omat valofiilifooruminsa. kalleimman tiskin ollessa 225_ on huono höpöttää noista jutuista. Tässä on kyse kompaktin pikkusysteemin hallinnasta, eikä mistään ybertaiteelisesta ja ylivertaisesta vaikutelmasta.

Sormusta tietyllä tavalla kompaten, yritetää hoitaa nämä asiat sillai kun kysyjä haluaa, eli järkevästi. Pidetään asiat simppeleinä, ettei ihmiset pelästy turhaan yksinkertaisia asioita. Ja eritoten, vastataan sihen mitä kysytään sillain, et kysyjä ymmärtää.

Varsinkin valopuolella on tapana olla jotenkin helvetin nurkkakuntaisia, ts. mitää siistiä juttua ei koskaan jaeta, moititaan vaan jos toinen ei osu. äänisepät jakaa tietoa ihan eri tavalla kun valosedät yrittää olla jotenkin niin hälvetetn originaaleja. Tottakai pitää keksiä uusia juttuja, ottaa "hölmöjä" juttuja settiin ja tuoda uutta nähtävää jengille, mutta kun tuo perussettauskin tuntuu olevan jotais shaissen salatiedettä. Kävin tänä kesänä läpi Ilo/Provinssi/Ruis/Tammer/Ankka -ties minkä + 20 muuta festarit - osaston päälava-akti-tasoisen esityksen mukana ja päätelmäksi jäi se, että kyllä isoilla osataan, mutta pienet on ihan hukassa. Miksi? Siksi kun info ei kulje. Ne jotka oikeasti osaa ei jaa tietoa niille jotka ei oo varmoja. Suomessa on potentiaalista kykyä, mutta surkea ohjaus.

Yhdelläkin oman koulutieni polulla oli kahden päivän valokurssi. Kahden päivän. Opi siinä sitten 10 vuoden kokemus sillä, että joku arpoo sulle patchin ja näyttää, että näin shutter aukeaa. No heh heh.

Mun mielestä siihen/muuhunkin tiedonjakoon pitäis tulla muutos. Tietoa jakoon hälvete! Nimim. "Mööttöriheadin keikkaa seurannut valopää, joka totesi keikan valosöyn olevan ihan silkkaa paskaa." Suomessa on oikeasti hyviä valojätkiä valikoima ja ammattitaitoa enemmän kuin tusinassa Lontoolaisessa piripäässä. Se Pohjanmaa/härmä -asenne vaan näkyy maailmalla vaikka oliskin Häslingistä.

Toki noita on kovia seppiä siel sun tääl ympär mualiman (no heh heh :D), mutta toi tollanen asennevamma on ihan liian ilmeistä tietyissä, varsinkin vanhan liiton rok rok -orkestereissa. Viddu hävetkää.

Mutta ennenkuin ylläpito bannaa minut kokonaan, puolustaudun kertomalla, että aion vastata asiaa kun ehdin. Siihen asti, pots lojo ja anteeksi. Palataan siihen mitä kysyttiin myöhemmin...
Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
simiha
21.08.2006 10:30:18
jos kysyjä arpoo _noiden_ tiskien välillä, niin diffuusiosta ym. säädöstä puhuminen on täyttä homostelua.

Mä olen vissiin se arpoja, mutta kuka homostelee diffuusiosta puhumalla?

Pidetään asiat simppeleinä, ettei ihmiset pelästy turhaan yksinkertaisia asioita. Ja eritoten, vastataan sihen mitä kysytään sillain, et kysyjä ymmärtää.

Varsinkin valopuolella on tapana olla jotenkin helvetin nurkkakuntaisia

Marzihan pääsi tosissaan vauhtiin, kyllä tota paloa olis lukenu pidempäänkin eikä vielä olis menny ilmotusta ylläpidolle ;)

Täytyy sanoa, että tällanen on kyllä vähän olo. Ehkä se johtuu siitä, että perustietämys valoasioista lähentelee ameeban tietämystä ja vielä ei oo oikein mistään löytynyt hyvää perustietolähdettä. Mulla on se käsitys, etten oo tässä suhteessa ihan yksin täällä mnetissä...

Aika usein vastaukset tuntuu olevan liuta valotermejä tai vielä pahempaa - niitten väännöksiä ;) Tai sitten että osta 3000 euron tiski, niin sillä saat parrit vilkkumaan. Onko asiat tosiaan niin monimutkasia vai eikö asiasta paremmin ymmärtävillä vaan ole kiinnostusta vähän selittää asioita paukapäille?

Jään mielenkiinnolla odottamaan Marzin varsinaista vastausta asiaan! :)

Vielä mä alotan sen valotermistö-ketjun...
Pipo ja kengät eivät viihdy samassa päässä. (AVS)
aimotuska
21.08.2006 11:58:46 (muokattu 21.08.2006 12:58:31)
Tai sitten että osta 3000 euron tiski, niin sillä saat parrit vilkkumaan. Onko asiat tosiaan niin monimutkasia vai eikö asiasta paremmin ymmärtävillä vaan ole kiinnostusta vähän selittää asioita paukapäille?

No niin. Edelleen mä suosittelen, että hommaat erillisen tiskin niille parreille -- oli ne ledihärpätyksiä tai tavallisia halogeeneja. Liikkuville sitten omansa, jos et halua pistää sitä kolmea tonnia valotiskiin.

Kanavia tarttet tiskiin ledejä varten 4 per lamppu noitten stairvillejen tapauksessa. Halogeeneille riittää yksi kanava per lamppu, mutta tarviit nille erillisen himmenninlootan ja paaaljon sähköä.

E: Se behrinkeli passaa varmaan oikeen hyvin noiden parrien ohjaukseen, onhan se kopioitu muistaakseni MA:n lightcommanderista. Samaan kategoriaan menee vaikka GLP Light Operator 24, jolla saat siis ohjattua 8 lediparria tai 24 halogeenia. Jos siis haluat ohjata jokaista lamppua erikseen. Voithan sä vaikka kytkeä kaikki vehkeet samaankin kanavaan, jolloin voit tökkiä vaikka sata lamppua yhden liu'un päähän.

Mikä vielä on epäselvää?

E: Pannaanpas tännekin vielä tämmöinen :) hymynaama. Tää njätti on siitä ikävä paikka, että kaikki kirjoitettu teksti vaikuttaa niin kylmältä ja karulta, jos joka lauseen perässä ei oo hymiötä.
einarin mopo
21.08.2006 12:28:33
hjunnila, kun ehdottelet noita linssin vaihtamisia ensin vakavissaan ja sitten aikuistenoikeesti perutaan iso-jussin kommentin jälkeen. Näillä nettisivuilla pyörii
nuorta ja kokematonta väkeä, jotka ei osaa erottaa oikeesti ja leikisti varomattomia kommentejasi. Kun tollainen kotikonstein fiksattu linssi tipahtaa kitaristin päähän, niin siinä letti värjäytyy punaiseksi, enkä nyt tarkoita Roscon magentaa. Iso-jussin asiallinen kommentti siitä, että kuka ottaa sitten vastuun, oli enemmän kun paikallaan.
Toi Martzin tyly kommentti seuraavaksi: Olet just niitä tyyppejä, jotka lietsoo huonoa karmaa ääni/valo -miesten kesken tietämättömyydelläsi. Ammattilasipiireissä ei tällaista tiedon panttaamista tunneta, homma toimii suvereenisesti. Se, että on tuolla lavan seinustalla muiden jaloissa ihmettelemässä ja tyhmiä kyselemässä, ei anna Sinulle oikeutta laukoa totuutena mustanyttuntuutältä mielipiteitäsi. Seuraavan kerran kun seisoskelet rokkipoliisina tihrustelemassa muiden virheitä , niin jätä hyvä mies vanha puusilmä ja besser-wisser asenteesi narikkaan. Kaikella hyvällä.
aimotuska
21.08.2006 13:02:35 (muokattu 21.08.2006 13:10:39)
simiha:lle vielä: Sun kysymykset on ihan oikeita, aiheellisia ja fiksuja, mut noihin muutamiin löytyi vastaukset tän saman ketjun alkupäästä (minun mielestä?). Se kato tuntuu toisinaan vähän turhauttavalta käydä samoja asioita läpi samassa ketjussa. Mut kysy vaan lisää, jos ne ei tuu sillä selväksi. :)
einarin mopo
21.08.2006 13:12:59
Jos sä hjunnila väität ,että toi hyttesenpaska -hymiö tuolla perässä kuittaa muka koko päälauseen, niin silloin sä olet kyllä äikän tunneilla tehnyt kemian läksyjä. Netti on siitä varallinen foorumi, että kaikki eivät osaa erottaa oikeaa tietoa oleellisesta, sen takia seilaat vähän vaarallisilla vesillä poika. Sinulle ehdottaisin, että tukka pois ja ammattikouluun. Kun kuuntelin muusiikipitoisia taiteellisia saavutuksiasi, niin vanha isoäitini kissakin kuoli nauruun.
aimotuska
21.08.2006 13:23:33 (muokattu 21.08.2006 13:53:33)
Jos sä hjunnila väität ,että toi hyttesenpaska -hymiö tuolla perässä kuittaa muka koko päälauseen, niin silloin sä olet kyllä äikän tunneilla tehnyt kemian läksyjä.

Widu, kemiasta mä en tajunnu paljon paskaakaan. Olis kait pitäny tehdä noin... Myöhäistä se enää on ähkiä kun paska on jo housussa.

Netti on siitä varallinen foorumi, että kaikki eivät osaa erottaa oikeaa tietoa oleellisesta, sen takia seilaat vähän vaarallisilla vesillä poika.

Hyvä, että tulee sekin selväksi jossain vaiheessa :) Kun tässä nyt on tosta netin käytöstä puhe, niin lukaisepa tuommoinen tekstipläjäys: http://www.nixu.fi/~kiravuo/etiketti/
Sieltä semmottiis kuin "Hymiö". Enempikin pitäisi kai käyttää...

Sinulle ehdottaisin, että tukka pois ja ammattikouluun.

Tukka on jo pois. Ammariin mua ei saa kirveelläkään ja mitä mä siellä enää tekisin?

Kun kuuntelin muusiikipitoisia taiteellisia saavutuksiasi, niin vanha isoäitini kissakin kuoli nauruun.

Ne onkin aivan kauheita. Ei niitä viitsi enää itsekään kuunnella, aivan kauheeta scheissea. :) Siksi mä lopetinkin kaiken tutiopelleilyn ja musantekemisen ja jäin livenä tiskin taakse, ne luonnistuu jotenkuten.

Mistä sä mun tuotoksia muuten edes löysit?

E: Tulikin tossa mieleen, että sainhan mä sentään tehtyä peräti yhteen jingleen (radio-sellaiseen) taustapimputuksen... :D Voi video... Kai ne oli melko epätoivoisia.

E2: Mä oon tosi pahoillani siitä kissasta. Hirveä tapa kuolla...
simiha
21.08.2006 13:25:43
Kanavia tarttet tiskiin ledejä varten 4 per lamppu noitten stairvillejen tapauksessa. Halogeeneille riittää yksi kanava per lamppu, mutta tarviit nille erillisen himmenninlootan ja paaaljon sähköä.

Tästä on paljon juttua tuolla brittipalstalla ja lisää selvis soitolla Thomannille. Tämänhetkisessä Stairvillen mallissa on 3 kanavaa dmx-ohjauksille, mutta se vie kuitenkin 4 kanavaa (?!) ja Showtecissä taas on 6. Thomann ei kyllä ainakaan omalta osaltaan selvennä tätä kirjoa, kun ei ne tunnu oikein itekään tietävän mitä ne myy.. Kuulemma samalla tuotenumerolla on kaks erilaista lyhtyä tällä hetkellä.

Sen lisäks mallit tuntuu vaihtuvan koko ajan, jos ostat ens viikolla samoja lamppuja lisää niin ne ei ehkä olekaan samanlaisia = yhteensopivia. Todella kätevää.

E: Se behrinkeli passaa varmaan oikeen hyvin noiden parrien ohjaukseen, onhan se

Kiitos! Ymmärrän, että laatu on laatua mutta joskus vaan budjetti on mitä on... Käytettyäkin vois metsästää, mutta Audiodivari tuntuu olevan ainoa paikka ja sielläkin valokamojen vaihtuvuus on aika vähäistä.

Mikä vielä on epäselvää?

1. Valotiskivalintaan oisin kaivannu rautalankavastausta tyyliin tämä on hyvä koska... ja tämä huono koska... Mutta ymmärrän että se liippaa jo sitä valokonsultointia, josta on reilua jotain maksaakin.

2. Tää DMX-kanava -asia on edelleen ratkaisematta, vaikkakin se alkaa mennä jo teoreettiseks. Voidaan siis antaa ollakin.

1. Säädän kanavilla 1-3 lampun / ryhmän 1 värin sellaiseksi kuin haluan.
2. Laitan tämän tilanteen muistipaikkaan 1 (=alemmat liu'ut). Nyt saan himmennettyä tätä väriä memory1 -liu'usta.
3. Voinko nyt määrittää kanaville 1-3 uudet dmx-osoitteet eli vapauttaa ne toiseen käyttöön?

Jos olen oikein ymmärtänyt niin memory = cue = sub.

Tää njätti on siitä ikävä paikka, että kaikki kirjoitettu teksti vaikuttaa niin kylmältä ja karulta, jos joka lauseen perässä ei oo hymiötä.

No niin no. Joku ottaa kuitenkin liian tosissaan ja vetää kävyn pyllyynsä. Ja sitten ei oo enää kellään kivaa.

Sun kysymykset on ihan oikeita, aiheellisia ja fiksuja, mut noihin muutamiin löytyi vastaukset tän saman ketjun alkupäästä (minun mielestä?).

Kiitos tunnustuksesta ;) Oon tosiaan kyllä yrittäny noi vanhat kirjotukset lukea, mutta kun on pihalla niin kaikkea ei välttämättä ymmärrä tai ei osaa yhdistää vastaukseksi omiin kysymyksiin.

ps. Einari, älä päästä mopoa käsistä. Täällä keskustellaan LED-kannuista ja niitten ohjaamisesta, ei isoäidin kissasta... :) ;) :)
Pipo ja kengät eivät viihdy samassa päässä. (AVS)
smile
21.08.2006 13:39:44 (muokattu 21.08.2006 13:40:02)

1. Säädän kanavilla 1-3 lampun / ryhmän 1 värin sellaiseksi kuin haluan.
2. Laitan tämän tilanteen muistipaikkaan 1 (=alemmat liu'ut). Nyt saan himmennettyä tätä väriä memory1 -liu'usta.
3. Voinko nyt määrittää kanaville 1-3 uudet dmx-osoitteet eli vapauttaa ne toiseen käyttöön?

Et. Muistipaikka ottaa muistiin ylemmän rivin tilanteen ja tavallaan siis käyttää niitä ylempiä liukuja. Saat siis tilanteen yhden liun taakse.(Tässä siis puhutaan 24 kan. ohjaimesta, jossa alempi rivi on mahdollista käyttää muistipaikkoina.)
Esim. jos tallennat 1. memory paikkaan tilanteen jossa 1 liun takana etuvalot ja 2.liun sininen led ja 3. liun turkoosi valo takaverhoon, kun tallennettuasi nostat 1 menory liukua niin 1, 2 ja 3 kanavien merkkivalot pöydässä syttyvät eli muistipaikka käyttää niitä kanavia.
aimotuska
21.08.2006 13:47:41 (muokattu 21.08.2006 13:49:48)
1. Valotiskivalintaan oisin kaivannu rautalankavastausta tyyliin tämä on hyvä koska... ja tämä huono koska... Mutta ymmärrän että se liippaa jo sitä valokonsultointia, josta on reilua jotain maksaakin.

Nnnnojaa... Noiden halvempien tiskien kohdalla ei valitettavasti oo kauheen paljoa vaihtoehtoja. Jokaisessa on omat lastentautinsa. Semmosen periaatteen vois ehkä pitää, että älä hommaa pelkkään valojen räpsyttelyyn mitään semmosta, mistä voi jo nimestä päätellä tiskin olevan skannereille tarkoitettu. Tuolla aiemmin taisin ehdottaa just päinvastaista, mut kun tarkemmin aattelee, niin ehkä mieluummin silti näin päin...

Botexeissa ja GLP:ssä napit pitää kauheeta ääntä ja vähitellen kuoleutuu niin, että niitä saa survoa pohjaan. Behringerin napit näyttää tosiaan samalta kuin MA:n, mut epäilen vahvasti, että niistä löytyy myös tota kuoleutumista vähitellen. Se, mikä mua ärsyttää noissa halvoissa tiskeissä eniten, on se kirottu seinäsyylän mallinen muuntaja, mikä vie joka suuntaan ylimääräisen pistokkeen ihan pelkällä olemuksellaan. Johtokin menee vähitellen poikki jos sitä ei oo aina silkkihanskoilla pistämässä vekille. Juu ja mulla siis on vain noita halpoja vehkeitä, että tää ei oo vain yleistä periaate-dissausta.

Oon tosiaan kyllä yrittäny noi vanhat kirjotukset lukea, mutta kun on pihalla niin kaikkea ei välttämättä ymmärrä tai ei osaa yhdistää vastaukseksi omiin kysymyksiin.

Juu, aina välillä meitä vähän pitemmälle päässeitä paskanjauhajia pitää potkia polveen, että saa jotain järkevää tekstiä näkyviin.
Marzi
21.08.2006 18:03:55 (muokattu 21.08.2006 18:08:49)

Lisää offtopiccia, sori.

Toi Martzin tyly kommentti seuraavaksi: Olet just niitä tyyppejä, jotka lietsoo huonoa karmaa ääni/valo -miesten kesken tietämättömyydelläsi. Ammattilasipiireissä ei tällaista tiedon panttaamista tunneta, homma toimii suvereenisesti.

Knobbitietoa laitteista kyllä saa kysymällä, kuten täälläkin, mutta usein se isompi kuvio pitää opetella kantapään kautta. Pikku vinkkejä saa sieltä täältä. Kaikki muu meneekin tuntihinnoille. Se, että apua kysyvät jyrätään ja tuomitaan amatööreiksi on ihan puosta. Miten sitä tyhmä viisastuu jos ei kysy.

Ei siihen, miten tullaan valomieheksi, ole mitään yleispätevää ja helppoa vastausta, mutta aina voi yrittää auttaa. Monta kertaa hommaan lähtee muusikkopohjaisia tyyppejä, joilla voi olla jo jotain visuaalista käsitystä ja rytmitajua. Siihen kun lisää hyviä ideoita, ollaan jo pitkällä. Tärkeintä on, ettei kysyjää ja kysymystä hukuteta turhaan tietoon. Kaikki opettelu menee portaittain, lähdetään juuresta ja edetään latvaa kohti. Jos kysymys on juuresta, ei vastata kävyillä.

Enkä tarkoita tässä, ettet Sinä olisi yrittänyt auttaa, vaan yleensä tätä alan meininkiä. Se ei silti missään tapauksessa tarkoita, että kaikki olisi huonosti, ala on täynnä mahtavia tyyppejä joilta saa apua vaikka klo 6 aamulla, mutta mukana on myös paljon toisenlaistakin porukkaa. Ihan kuin kaikilla muillakin aloilla. Toivottavasti alan koulutus suoltaa ulos niitä parempia. Suomi on pieni maa, mutta tämän maan voima on aina ollut kimpassa tekeminen.

Se, että on tuolla lavan seinustalla muiden jaloissa ihmettelemässä ja tyhmiä kyselemässä, ei anna Sinulle oikeutta laukoa totuutena mustanyttuntuutältä mielipiteitäsi.

Kaikilla on oikeus sanoa mielipiteensä, myös Sinulla. Ja voin kertoa, ettei ole tarvinnut seistä kenenkään jaloissa. Tyhmiä osaan kysellä kyllä. :D

Seuraavan kerran kun seisoskelet rokkipoliisina tihrustelemassa muiden virheitä , niin jätä hyvä mies vanha puusilmä ja besser-wisser asenteesi narikkaan. Kaikella hyvällä.

Jos joku on omasta mielestä paskaa, niin silloin se on _omasta mielestä_ paskaa. Ei sitä muuta se, että joku muu väittää asian olevan muuta. Se moottorisou oli mun mielestä silkkaa kuraa.

Jos ei koskaan kyseenalaista mitään, niin miten sitä voi tehdä asioita paremmin? Sä teet itse päätökset siitä mikä toimii ja mikä ei. Sen pohjalle perustuu oma käsitys hyvästä ja huonosta, toimivasta ja kököstä.
isojussi
21.08.2006 20:57:54
juujuujuujuujuujuuuuuuuuuu.......

Mä kun nyt oon perannut ja tutkinut noita valoja ja tiskejä ja vaikka vittu mitä, niin olen tullut siähen tulokseen, että se Stairvillen tiski on ainakin hyvin mun järkeenikäypä peli toimintaperiaatteeltaan (huom. olen lukenut moneen otteeseen sen manuaalin). Esim. Behkun manuaalin luettuani tulin siihen tulokseen, että se ei passaa mun käyttööni.

Mun tarkoituksena on siis ohjata ensin 8:saa leoparia, jatkossa lisäksi sekä kahta scanneria ja kahta movingheadia livenä keikan aikana. Stairvillessä on heti yhden napin takana 8 scenee ja 6 chasea. Sit on vielä pankkinapin takana kumpiakin 29 lisää.
Marzi
21.08.2006 22:13:33

Mun tarkoituksena on siis ohjata ensin 8:saa leoparia, jatkossa lisäksi sekä kahta scanneria ja kahta movingheadia livenä keikan aikana. Stairvillessä on heti yhden napin takana 8 scenee ja 6 chasea. Sit on vielä pankkinapin takana kumpiakin 29 lisää.

Tarkoitukseensa se riittää kyllä, sehän on tärkeintä. Toivottavasti kestäisi sitten myös. Tuohon rahaan kun ei ihan välttis mitään laadukkainta saa, mutta sen varmasti hoksaatkin.

Ei sillä ole oikeasti väliä, millä hommansa hoitaa. Pääasia, että osaa käyttää niitä työkaluja. Siksi on mukava kun nykyään on valinnanvaraa. Voi valita just sen itseä miellyttävimmän interfacen.
aimotuska
21.08.2006 22:31:40
Behkun manuaalin luettuani tulin siihen tulokseen, että se ei passaa mun käyttööni.

Sama homma. Ne on taas pilannu ihan ookoo idean sillä, että yritetään ympätä yhteen 20cm kanttiinsa olevaan laatikkoon liian monta juttua.

Sano mun sanoneen, että sä kiemurtelet tuskissasi ton yhdistelmän kanssa. Aatellaan vaikka semmonen, että haluat pistää liikkuvat tekeen ihan simppeliä ympyräliikettä ja samaan aikaan parrit tekeen hiljaista fade-chasea. Mites teet, kun tossa vehkeessä voi olla vain yksi chase kerrallaan päällä (ellen ole totaalisesti erehtynyt)?

Kyllä toi siis toimii jompaan kumpaan hommaan ihan hyvin, mut kahteen erilaiseen juttuun tuo ei mun käsityksen mukaan repeä.
isojussi
21.08.2006 22:43:10
Tarkoitukseensa se riittää kyllä, sehän on tärkeintä. Toivottavasti kestäisi sitten myös. Tuohon rahaan kun ei ihan välttis mitään laadukkainta saa, mutta sen varmasti hoksaatkin...

Jos yläasteen oppilaat ei oo saaneet sitä rikki niin.....
isojussi
21.08.2006 22:48:42
Sano mun sanoneen, että sä kiemurtelet tuskissasi ton yhdistelmän kanssa. Aatellaan vaikka semmonen, että haluat pistää liikkuvat tekeen ihan simppeliä ympyräliikettä ja samaan aikaan parrit tekeen hiljaista fade-chasea. Mites teet, kun tossa vehkeessä voi olla vain yksi chase kerrallaan päällä (ellen ole totaalisesti erehtynyt)?....

Toki joo, mutta en mä siltä liikaa aiokaan vaatia. Sitäpaitsi mä luulen,. että kun mä oon saanu scanien ym. makrot käytettyä kyllästymiseen asti, ollaan jo niin pitkällä, että taas on aika muutenkin päivittää valokalustoo. Jostain on kumminkin alettava. Mutta ihan hyvä, että otit tonkin asian esille - en mä olis osannu.

Pitäisköhän joskus oikeesti järkätä joku mnetin valomiitti, missä voitais puuhailla kalustojemme kanssa ja esitellä kaikkee kivaa, mitä niillä voi tehdä? Siis ihan oikeesti?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)