Satis 06.11.2003 11:26:48 | |
---|
Ei olla hävitty minnekään. Meitä vaan on tavallista vaikeampi pyydystää :) ..Stiff Flavor.. |
ten 06.11.2003 12:53:44 | |
---|
Kaikista basisteita on tullut kitaristeja kun bassolle ei anneta koskaan sooloa... Näin se menee. Plussa on miinuksen negatiivinen puoli. |
Rokkiheebeli 06.11.2003 16:15:42 | |
---|
Täällähän me ollaan. Ei oo mitää asiaa muutaku että mikä on GAS? Kertokaa yksinkertaiselle basismistille. www.rokkibandi.cjb.net |
TheWickerMan 06.11.2003 17:13:33 | |
---|
siis siinä mielessä olis helpompi olla basisti, koska... No, joo... paljon mielummin mä hypin lavalla kitara kädessä ku jokun vitun vajaa kielisen paskan. Musiikki ei kyl varmaan kuulostais miltään ilman sita neli-kielistä kapistusta. Tosiaan... meijän koulusta mä tiiän vaan kaks vakituista basistia. Joten, on hyvä että, kukaan viitsii enää soittaa bassoa. Meidän bändilläkin on "basisti" , joka ei kuitenkaan käy treeneissä. IRON MAIDEN
========== |
KMT 06.11.2003 17:55:48 | |
---|
Sähkökitarassa ei ole muuta ylivertaisen hienoa bassoon nähden kuin se, että voi soittaa voimakkaita roots-sooloja wahin ja säröjen kanssa. Eikö bassolla voi? Mä ainakin soitan Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin |
Definhel 06.11.2003 18:44:30 | |
---|
Täällähän me ollaan. Ei oo mitää asiaa muutaku että mikä on GAS? Kertokaa yksinkertaiselle basismistille. Ne ovat ilmavaivoja. Kosketa mieltä / Elä kuolemaa / Ymmärrä tyhmyys |
Numbie 06.11.2003 20:41:35 | |
---|
Monesti kyllä miettinyt, että jos olisikin valinnut basson kitaran sijaan. Mutta kyllähän kuusikielisessä on puolensa, biisejä ei pahemmin bassolla kirjoitella, ja onhan sitä kivempi soitella yksinään. I asked for water... |
Monesti kyllä miettinyt, että jos olisikin valinnut basson kitaran sijaan. Mutta kyllähän kuusikielisessä on puolensa, biisejä ei pahemmin bassolla kirjoitella, ja onhan sitä kivempi soitella yksinään. Biisithän kirjoitetaan kynällä ja paperilla. Bassolla niitä on tosiaan hieman hankalahkoa kirjoittaa. Ja kuusikielinen on kyllä hyvä. Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |
Kalamazoo 09.11.2003 21:04:58 (muokattu 09.11.2003 21:06:28) | |
---|
Kaikki basistit ovat vielä liian säikkyjä tullakseen ulkomaailmaan johtuen eräästä traumaattisesta kokemuksesta pankkiautomaatin luona. Trust me, I don`t know what I`m doing. |
Beelsebub 10.11.2003 00:58:59 | |
---|
Ei täältä mihinkään ole kadottu. Tosin itse olen tällainen hybridi eli kitaristi/basisti. Basson soitto nykyisessä bändissä on sinällään hauskaa, että bändikämpällä treenaaminen riittää, eikä tarvitse tuoda bändin biisejä kotiin. Kotona voi sitten soitella sekä kitaralla, että bassolla ihan jotain muuta tai tehdä uusia biisejä. Sanoisin, että kitara vaatii ainakin minulla bändisoitossa huomattavasti enemmän kotitöitä. Mihin kaikki sellaiset bändit on hävinneet jotka tarvitsevat kitaristia? Pitäisi päästä tätä toistakin soitinta soittamaan muuallakin kuin kotona. |
Master of reality 10.11.2003 09:50:58 | |
---|
Nykyisin kun kattoo noita kitaristi-ilmoituksia niin siellä on semmoisia "15 vuotias, 2 vuotta soittanut bodomin sooloilla leikkivä kitaristi etsii bändiä" Ja onhan noistakin suurin osa paskapuhetta. Basso on helpompi soitin eikä sitä tarvii niin paljon treenata jos osaa soittaa kitaraa. Hyvänä esimerkkinä meidän rakas basistimme joka vaan ryyppää kaiket päivät :) Rock´n´Roll ain't noise pollution! |
Seeker 10.11.2003 21:31:22 | |
---|
Alkakaa basistit kirjoittaan kipaleita niin loppuu se vittuilu. Vähän niin kuin Steve Harris joka on kyllä ihan paras jätkä Iron maidenissä (vaikka onkin basisti). |
Basismi 10.11.2003 22:30:23 | |
---|
biisejä ei pahemmin bassolla kirjoitella, ja onhan sitä kivempi soitella yksinään. Kyllä muunmuassa Ville Valo tekee piisit bassolla. Tuotosten laadusta voi olla monta mieltä. Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että bassolla on kivempi soitella yksinään ;) It's hard to be humble when you're so fucking big! |
Bassballs 11.11.2003 08:53:46 (muokattu 11.11.2003 08:54:14) | |
---|
Biisithän kirjoitetaan kynällä ja paperilla. Bassolla niitä on tosiaan hieman hankalahkoa kirjoittaa. Ja kuusikielinen on kyllä hyvä. Siksi onkin hyväksi, jos taitaa hieman muitakin soittimia. Suuri osa basisteista, keitä tiedän ja tunnen, ovat aloittaneet jollain muulla instrumentilla, tai ovat jossain vaiheessa aloittaneet sivuinstrumentin. Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista. |
Teijo K. 11.11.2003 12:28:54 | |
---|
Siksi onkin hyväksi, jos taitaa hieman muitakin soittimia. Suuri osa basisteista, keitä tiedän ja tunnen, ovat aloittaneet jollain muulla instrumentilla, tai ovat jossain vaiheessa aloittaneet sivuinstrumentin. Äh, kun tarkoitin että millään soittimella ei voi kirjoittaa biisiä. Ei kitaralla, ei bassolla, ei pianolla jne. Biisit kirjoitetaan kynällä ja paperilla. Ideat tulee kuitenkin päästä, ei soittimesta. Ainakin minulla. Se on sitten eri asia, että jotkut tarvitsevat sävellysvaiheessa erilaisia apuneuvoja, kuten bassoja, kitaroita pianoja yms. Minä olen käyttänyt apuna bassoa tai pianoa. Joskus menee ihan ilman. ;-) Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |
toteemi 11.11.2003 15:57:04 | |
---|
Meiltä sais halvalla urhean basistin...vai pitäskö tää laittaa Toriin? Ja jos lehmällä ois renkaat, se ois maitoauto...eih |
PuNkKi 11.11.2003 21:53:10 | |
---|
nyt "Lähti" meiltäkin basisti.. prkl jo oli aikakin.. johan se ehti yhet treenit jo mukana ollakin xD Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
askomiko 12.11.2003 00:21:16 | |
---|
Ostasinkohan basson. |
Niskamies 12.11.2003 17:24:34 | |
---|
Ostasinkohan basson. osta ihmeessä. basso on kiva soitin. Hanki presari ja ole tosimies! |
Hyla 12.11.2003 23:19:56 | |
---|
Kyllä muunmuassa Ville Valo tekee piisit bassolla. Tuotosten laadusta voi olla monta mieltä. Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että bassolla on kivempi soitella yksinään ;) Hahhahahahha, oon joskus päässäni naureskellu että noi HIMin biisit vois olla vaikka bassolla sävellettyjä:) Ei, mutta tosiaan, bassolla pystyy kyllä säveltämään varsin hyvin. Pikkuserkkuni omistaa kuusikielisen basson, ja hänellä ei ainakaan näytä olevan mitään ongelmia. Olen myös nähnyt videolta monia taitavia basisteja, jotka ovat ilmeisesti kaikesta bassotiluttelusta päätellen myös säveltäneet biisinsä alunperin bassolle. Arvostan kyllä basismia, basistit sais vaan ottaa isompaakin roolia yhtyeessä. Meidän bändiin kaipaisin välillä kunnon funkkipeukuttelua. Minulla kun tuppaa tuota funkkailua lähtemään kitarasta puolivahingossakin, ja harmittaa kun ei vielä voi soitella niitä biisejä bändin kanssa, basistilta ei vielä niin hyvin lähde. Helvetin lahjakas jätkä kyllä ollut oppimaan, ekoissa treeneissä lyötiin vaan basso käteen ja sanottiin että "Soita!". Soitti. Epäilen kyllä, että rumpali ehti opettamaan sitä paljonkin salassa, mutta pidetään nyt legendaa yllä:) |