Aihe: Rumpalointi ja laulaminen
1 2 3
Strumbali
03.02.2006 12:24:51
Olen kokeillut. Vaikeata oli, jos laulussa on erilainen rytmitys, kuin muussa soitossa ja jonkun fillinkin meinaat päräyttää. Olen luopunut hommasta. Basisitit ovat joskus avautuneet kertomalla hymisevänsä melodiaa, että muistavat mitä soittaa. Eivät vain aina sitten muista pysyä mikistä tarpeeksi kaukana ;).
Roland TD-6 sähkösetti myynnissä...
zily
03.02.2006 12:33:43
Kyllä sitä tulee lauleskeltua kaikenlaista soittaessa, Eilen viimeksi treeneissä huomasin
tietyissä kohdissa biisiä laulavani fillin kohdalla aina samat mölinät ja itsellä oli taas hauskaa:) En edes halua tietää miltä näyttää ulospäin!!

Yhden bändin setissä meillä on semmoinen puoli HC-biisi missä "saan
laulaa" puolet biisistä. Se on kyllä erittäin hauskaa ja myöskin vaikeaa.
ei se mitn!
vernie
20.08.2006 13:19:29
Nostellaanpas tällainen 197 päivää vanha tapaus täältä, kun on tullut tuo stemmalaulaminen ajankohtaiseksi.

Eli laulutunneilla on nyt käyty jonkin aikaa, ja stemmoja pitäisi alkaa vetelemään bändissä rummutuksen ohella. Kaipaisin kuumia vinkkejä mikrofonivalinnan suhteen. Joku aika suuntaava mikki pitäisi varmaan saada, ettei rummut vuotaisi ihan kamalasti treeniksen ponnettomiin laulukamoihin..(?) Mikrofonin sijoittelusta ja suuntaamisesta saa myös kertoa.
Kuuntele uutta Jamrodia! | M.A.C.H.O. #8 | kalamies#34 >-)))>
sutikomppi
20.08.2006 14:57:54
Meikäläiselle nämä lauluhommat ovat tuottaneet ongelmia lähinnä mikin paikan löytämisen muodossa. Ständi tuntuisi olevan tiellä aivan joka paikassa.

No sehän on tiellä joka paikassa. Jollakin tavalla siihe tottuu, kun se siinä on joka tapauksessa. Tuo " madonna" mallin mikrof. on ihan hyvä mutta silloin et pääse mikistä koskaan kauemmas.
Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla.
Niq
20.08.2006 18:36:00

Tämähän on todella kehittävää rytmitajun kannalta, kokeilkaapa vaikka ihan laulamalla yy kaa koo nee tahdissa samalla kun soitatte vähän kiperämpää komppia. Kun raajojen omatoimisuudesta on puhuttu, niin eikös pää ole vähän kuin viides raaja.

Laulaminen on kyllä fillaamisen kanssa vaikeaa, jompi kumpi on jätettävä pois. Hauskaa puuhaa, varsinkin jos kuulee itsensä. Ilman monitorointeja ei kyllä meikäläinen vireessä pysy...

Miespuolisilla, jotka haluavat absoluuttista raajojen hallintaa, alkaa sitten tuon laulupuolen haltuun oton jälkeen sen kuudennen raajan kanssa kauhia reeni. Siihenhän voi vaikka marakassin teipata ja heilutella 8-osia :)
"I have a cunning plan" -Baldrick
hollmi-5
20.08.2006 18:46:44
Laulaminen ja rumpalointi onnistuu hyvin. Joskus meni keikalla kesken setin solistilta mikkijohto poikki ja hän otti minun mikrofonin. Oli paljon helpompaa fyysisestikin keskittyä pelkkään soittamiseen.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Triskal
20.08.2006 23:20:02

Nostellaanpas tällainen 197 päivää vanha tapaus täältä, kun on tullut tuo stemmalaulaminen ajankohtaiseksi.

Eli laulutunneilla on nyt käyty jonkin aikaa, ja stemmoja pitäisi alkaa vetelemään bändissä rummutuksen ohella. Kaipaisin kuumia vinkkejä mikrofonivalinnan suhteen. Joku aika suuntaava mikki pitäisi varmaan saada, ettei rummut vuotaisi ihan kamalasti treeniksen ponnettomiin laulukamoihin..(?) Mikrofonin sijoittelusta ja suuntaamisesta saa myös kertoa.

Tuota nuin. Tässä edellisen keikan päätteeksi miksaaja sanoi, että rumpalin stemmamikiksi olisi paras ihan SM57. Vuotaa vissiin vähemmän muihin verrattuna. Mene ja tiedä, en ole itse kokeillut ja todennut.

Itse suuntaan miksrofonin siten, että se on suuni korkeudella ja osoittaa etuviistosta kohti suutani. Teline on siten, että puomi tulee yläviistosta. Näin ei ole tiellä. Ei varmaan paljoa selvitä. Vuototeknisiä asioitaen ole edes miettinyt mikrofonin sijoittelussa.
Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))>
vernie
20.08.2006 23:30:05
Tuota nuin. Tässä edellisen keikan päätteeksi miksaaja sanoi, että rumpalin stemmamikiksi olisi paras ihan SM57. Vuotaa vissiin vähemmän muihin verrattuna. Mene ja tiedä, en ole itse kokeillut ja todennut.

Kiitti. Tässä rupeaa olemaan aika sen verran kortilla noiden stemmatreenien suhteen, että voisin käydä poistamassa tommosen 57:n. Mä kiukuttelen sit sulle, jos se on ihan huono. ;)
Kuuntele uutta Jamrodia! | M.A.C.H.O. #8 | kalamies#34 >-)))>
Frequency
21.08.2006 01:13:35
http://www.youtube.com/watch?v=Ui-w … 1ieaZE&mode=related&search=

Spock's Beardin Nick D'Virgilio vetelee aika hyvin rummuilla ja vetää laulut samalla.
Romantikkoitkijät #27 Pää on hassu laite, kun se on rikki, niin looginen ajatteluketju heittää häränpersettä.
Roberto
21.08.2006 08:22:55

Stemmoja tulee orkesterissa hoilattua. Suora ständi Remutyyliin haitsun vierestä ja naama 57:ssa kiinni.

Laulavista rumpaleista kannattaa tsekata ehdottomasti Levon Helmin touhuja, se on laulanut "aina" ja asia kuuluu kyllä soitossa oli herra itse solistina tai ei. Kaikki mitä se soittaa komppaa laulua ja antaa sille tarvittaessa tilaa. Nerokasta hommaa.
K.Suninen
21.08.2006 09:14:54 (muokattu 21.08.2006 09:16:44)
Mun pitää reenatessa välillä oikein keskittyä olemaan ääntelemättä koko ajan jotta kuulisin, toimiiko joku juttu oikeasti eikä vaan oman huutamisen säestämänä..
Huomasin joskus 13-vuotiaana että pidän jotain ääntä samalla kun soitan.
hollmi-5
21.08.2006 09:25:59
Levon Helmin touhuja, se on laulanut "aina" Joopa. Hommatkaa se Last Waltz DVD. Rentoa soittoa Levonilta ja todella hienosti mies laulaakin.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Anonymous-jazz
21.08.2006 12:20:14 (muokattu 21.08.2006 12:20:28)

Sitä tosiaan tuppaa päästelemään joitain ääniä ulos jos on kova draivi päällä rumpujen takana. Itse en ole vielä missään bändissä stemmoja vetänyt rumpujen takaa. Muuten kyllä stemmat lähtee.
Mitä eroa on basistilla ja kellolla? Kello pysyy tahdissa.
Epämuusikko
21.08.2006 15:21:46
Keith Jarrett School of Drumming
I absolutely Weckl. Bustard #1
HeavyMachinery
21.08.2006 15:47:50

Tähän sopii vain yksimies : George Kranz

http://southsidecallbox.com/ilmixor/din%20daa%20daa.mp3
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
K.Suninen
21.08.2006 16:31:12
Keith Jarrett School of Drumming

:D Vähän vaan vaikee nousta rumpalin seisomaan jos on kova meno päällä.
sutikomppi
21.08.2006 17:22:19
Mun pitää reenatessa välillä oikein keskittyä olemaan ääntelemättä koko ajan jotta kuulisin, toimiiko joku juttu oikeasti eikä vaan oman huutamisen säestämänä..
Huomasin joskus 13-vuotiaana että pidän jotain ääntä samalla kun soitan.

Niin se murisee Oscar Petersonkin ja tämä Glenn Gould, jota pidetään eräänä maailman parhaana klassisen musan soittajana. Soittelee flyygelillä.
Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla.
Magiz
21.08.2006 20:28:22
minoon laulanu 13 vuotta, soittanut rumpuja 8 vuotta ja tehnyt näitä molempia yhtäaikaa aktiivisesti noin 7½ vuotta. harjoitusta se vaatii aluksi, mutta mein bändi soittelee kohtuuvaikeita progebiisejä, mut silti mulla on aina stemmoja. ja jotkut biisit mulla on ihan ykkösäänikin. laulaminen on mulle kuitenkin ehkä vähän tärkeämpääkin kuin rumpujen soittaminen.
Keep it Fresh
Deino
21.08.2006 20:29:06

laulaminen on mulle kuitenkin ehkä vähän tärkeämpääkin kuin rumpujen soittaminen.

Ihan kaikkea ei kannata julkisesti sanoa. ;)
M.A.C.H.O. # 2 "I can't believe this macho bullshit!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)