Aihe: Rumpujen viritys
1 2 3 4 516 17 18 19 2047 48 49 50 51
Niskamies
20.08.2006 19:34:50
Anteeksi kuinka?!

Jokaikisessä tomissa saundi on seuraavanlainen: PÄÄÄÄUUUUU. Onko se sitten tavoiteltavaa?
More is more.
hollmi-5
20.08.2006 21:56:23
Jokaikisessä tomissa saundi on seuraavanlainen: PÄÄÄÄUUUUU. Onko se sitten tavoiteltavaa? Ei minun mielstä ollut. Ihan hyvät vireet ja samplet.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
markkuliini
20.08.2006 23:53:29

Jokaikisessä tomissa saundi on seuraavanlainen: PÄÄÄÄUUUUU. Onko se sitten tavoiteltavaa?

Ettet vain ole sellainen limainen fuusiojätkä?
www.vasamayhtye.com
markkuliini
20.08.2006 23:53:41

Ei minun mielstä ollut. Ihan hyvät vireet ja samplet.

Ei munkaan.
www.vasamayhtye.com
Mr. Morrow
20.08.2006 23:56:05
Niskistä sapettaa, kun ei oo löytäny tota linkkiä aikasemmin.
On menny rahaa niin perskeleesti kalvoihin vaan, kun on halunnu testailla.
Mulla on laaja musiikkimaku - Kaikki hevi käy!
Niskamies
21.08.2006 00:37:32
Ei minun mielstä ollut. Ihan hyvät vireet ja samplet.

Kuuntele vaikka nämä:

http://www.riffi.com/riffi064/Esimk21.mp3
http://www.riffi.com/riffi064/Esimk01.mp3

Noi ekat tomien lyönnit. Etenkin lattiatomit. Hienovire ei ole kohdallaan.

Havainnollistavat ja suht hyvät näytteet nämä ovat mielestäni, mutta tomien hienovireessä on parannettavan varaa. Mun mielestä.
More is more.
hollmi-5
21.08.2006 09:14:16
Eihän tämä nettisample voi olla laadultaan sitä, mitä se studion tarkkaamossa on. Taajuusvasteeseen tule muutoksia ja pakkaaminen kompressoi ja muuttaa alkuperäistä näytettä. Mikrofonikin "kuulee" rummun äänen hiukan erilaisena alkuperäiseen rummun lähtevään ääneen varrattuna.

Mitkä rummut ja minkäkokoiset lienevät tuossa Riffin jutussa? Veikkailisin 10, 12 ja 14" räkkitomit ja 20" bassari, mutta kuka tietää?
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Sandwich
21.08.2006 11:37:52 (muokattu 21.08.2006 11:38:57)
Kuuntele vaikka nämä:

http://www.riffi.com/riffi064/Esimk21.mp3
http://www.riffi.com/riffi064/Esimk01.mp3

Noi ekat tomien lyönnit. Etenkin lattiatomit. Hienovire ei ole kohdallaan.

Havainnollistavat ja suht hyvät näytteet nämä ovat mielestäni, mutta tomien hienovireessä on parannettavan varaa. Mun mielestä.

oliko nämä sitte niskiksen omat vai lainatut samplet?

jos ei oo niin laita mielummin mitä ite oot tehny niin saadaan tietää miten sen pitää sun mielestä soida
i rather die standing than live on my knees
Juumas
24.08.2006 17:38:47
Oon tässä yrittäny viritellä laatikoitani, mutta virveli on mulle pahin paikka.
Metallia kun soitetaan bändissä, niin pitäisi saada asiaan kuuluva vire virveliin, niin jos joku kokeneempi vois kertoo mitä tehä...
glum
24.08.2006 18:21:42
Metallia kun soitetaan bändissä, niin pitäisi saada asiaan kuuluva vire virveliin, niin jos joku kokeneempi vois kertoo mitä tehä...

hmm.tämäkin on mielipide kysymys, itse viritän melko tiukalle vaikken metallia soitakkaan..resokireällä ja lyöntipuoli kireälle, toimii itsellä..metallin soitossa terävä sointi on mielestäni hyvä, kokeile.
http://www.hs.fi/viivijawagner/1052754110528
Jeltz
24.08.2006 21:39:55

Mikä virveli on kyseessä? Halpispöntöissä virveli on lähes poikkeuksetta se heikoin lenkki jota ei saa hyvältä kuulostamaan millään. Tänään soittelin ja virittelin Supraphonicia, ja tuntui kireällä vireellä toimivan varsin mainiosti hevimetelinrymistyksessä. Molemmat kalvot tiukalle (ei kuitenkaan liian, soida kuitenkin pitää) ja matto löysälle. Soundi on napakka ja erottuva, ja leikkaa mainiosti läpi särökitaravallien.

Varsin hyvä virveli tuo Supra kyllä, kun onnistui kuulostamaan hyvältä ilman kahta viritysruuvia, vanhoilla kalvoilla ja huonolla matollakin. Valitettavasti ei ole oma...
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. Salon Seudun Bändit
Johny-Boy
10.09.2006 20:03:42
Voipi olla, että tämä samainen asia on käyty aiemmin jo ketjussa läpi, mutta kysytäänpä nyt kuitenkin. Elikkä ongelma on seuraavanlainen: miten virveli tulisi virittää, jotta siitä saisi napakan rockhenkisen ääneen lähtemään? Muutenkin on ollut tuon virvelin virityspuolessa melkoisia hankaluuksia, joten olisin kiitollinen jos jollain rumpaligurulla olisi käytännöllisiä vinkkejä tällaiselle noviisille.
vapauskauppias
10.09.2006 23:34:35
Voipi olla, että tämä samainen asia on käyty aiemmin jo ketjussa läpi, mutta kysytäänpä nyt kuitenkin. Elikkä ongelma on seuraavanlainen: miten virveli tulisi virittää, jotta siitä saisi napakan rockhenkisen ääneen lähtemään? Muutenkin on ollut tuon virvelin virityspuolessa melkoisia hankaluuksia, joten olisin kiitollinen jos jollain rumpaligurulla olisi käytännöllisiä vinkkejä tällaiselle noviisille.

Ensin pitäisi tietää ihan perusasioita: Mikä virveli sinulla on? Millainen on napakka rockhenkinen ääni? Millaiset kalvot virvelissäsi ovat? Mikä soundissa on tällä hetkellä vialla (mitä on liikaa/mitä liian vähän yms.)?

Tuosta rockhenkisestä äänestä en oikein osaa mitään sanoa, mutta napakkuutta saa soundiin sopivan korkealla vireellä. Huomaa kuitenkin, että rummun soundi on ohut ja pohjaton todella korkealle viritettäessä.
"Tuo fraasi-sana on kyllä vähän pikkurilliosastoa rumpujen soiton yhteydessä, myönnän. Komppi, filli, kalja."
Johny-Boy
11.09.2006 12:30:03
Ensin pitäisi tietää ihan perusasioita: Mikä virveli sinulla on? Millainen on napakka rockhenkinen ääni? Millaiset kalvot virvelissäsi ovat? Mikä soundissa on tällä hetkellä vialla (mitä on liikaa/mitä liian vähän yms.)?

Tuosta rockhenkisestä äänestä en oikein osaa mitään sanoa, mutta napakkuutta saa soundiin sopivan korkealla vireellä. Huomaa kuitenkin, että rummun soundi on ohut ja pohjaton todella korkealle viritettäessä.

Tosiaankin Premierin Cabria-setti on kyseessä. Alakalvosta en tiedä, mutta yläkalvona toimii Remon Coated pinstripe. Ai mikä soundissa on vialla? Nähtävästi lähes kaikki, sillä harvemmin olen saanut virvelistä lähtemään edes mitään etäisesti hyvän kuuloista.

Tuolla rockhenkisellä äänellä haen sellaista napakkaa, nopeasti sammuvaa ääntä. Sellaista mitä usein rock/pop-osaston musakissa käytetään.
Niq
11.09.2006 14:03:44

Tosiaankin Premierin Cabria-setti on kyseessä. Alakalvosta en tiedä, mutta yläkalvona toimii Remon Coated pinstripe. Ai mikä soundissa on vialla? Nähtävästi lähes kaikki, sillä harvemmin olen saanut virvelistä lähtemään edes mitään etäisesti hyvän kuuloista.

Tuolla rockhenkisellä äänellä haen sellaista napakkaa, nopeasti sammuvaa ääntä. Sellaista mitä usein rock/pop-osaston musakissa käytetään.

Heitä Pinstripellä vesilintua; sillä ei nääs tee virvelissä yhtään mitään. Remon CS Dot on aika hyvä tuollaiseen rokkikopsaukseen, viritä kireälle ja tarvittaessa leikkaa ohut rinkula pinstripestä tuohon päälle, jos tulee liikaa klangia sointiin.

Toinen hyvä vaihtoehto on Ambassador coated ja siihen sitten ohut demppirinkula tarpeen mukaan. Jälkimmäinen yhdistelmä on vähän enemmän vintage, mulla on vastaavanlainen ratkaisu tällä hetkellä käytössä. Onhan alakalvo myöskin laadukas, ettei mikään originaalihalpis? Mulla on omassa Tama Rockstar -metallivirvelissä alakalvona Diplomat snare, toimii pirun hyvin, varsinkin tuollaisen hieman leveämmän maton kanssa.

Mä olen saanut virvelin parhaaseen vireeseen siten, että viritän matto auki yläkalvon kireähköksi, käännän rummun ja laitan kapulan maton ja vanteiden väliin niin, että matto ei koske alakalvoon ja sitten viritän alakalvon samaan vireeseen. Lopputuloksena on ilman mattoa "pingggg", matto kiinni "kopssnnng" ja pienellä vanhasta kalvosta leikatulla demppirinkulalla "kopshh". Mulla on matto aika löysällä, että saa kunnon suhinaa ja räminää siihen soundiin. Yksinään matto rämisee liikaakin, mutta bändisoiton keskellä soundi on maukas.
"I have a cunning plan" -Baldrick
grind
12.09.2006 10:58:18
Minulta hajosi taannoin pinstripen päällimmäinen kerros, jonka sitten revin mustan rinkulan reunoja myöten kokonaan irti. Tuloksena paras saundi, jonka olen basarista irti saanut. No, koetin laittaa powerstroke III -kalvon, jos se olisi vaikka vähän sinnepäin - liian tukkoinen. Mitenkähän mahtaisi kirkas ambassador toimia? Tykkään virittää hieman korkeammalle pienen dempin kanssa, jolloin saadaan semmoinen erottuva keskiäänipitoinen potku rummusta irti. Luulen että sopivasti ohut yksikerroskalvo toimii parhaiten? Kannattaisiko harkita vielä ohuempaa kalvoa, esim diplomatia?
Incarnate deathrash.
Danko
12.09.2006 11:23:12

Minulta hajosi taannoin pinstripen päällimmäinen kerros, jonka sitten revin mustan rinkulan reunoja myöten kokonaan irti. Tuloksena paras saundi, jonka olen basarista irti saanut. No, koetin laittaa powerstroke III -kalvon, jos se olisi vaikka vähän sinnepäin - liian tukkoinen. Mitenkähän mahtaisi kirkas ambassador toimia? Tykkään virittää hieman korkeammalle pienen dempin kanssa, jolloin saadaan semmoinen erottuva keskiäänipitoinen potku rummusta irti. Luulen että sopivasti ohut yksikerroskalvo toimii parhaiten? Kannattaisiko harkita vielä ohuempaa kalvoa, esim diplomatia?

Diplomat (7.5mil) vastais ohuutensa puolesta eniten ykskerroksista Pimpstripea (7mil), mut kuinkahan mahtaa kestää jos kerta PS:nki sait puhki? (: Jos sul kerta PS3 on, niin poista demppirengas ja tadaa - saat ambassadorin.

Remolta on näköjään uutuus Powersonic, vastaisku EMADille?
http://www.remo.com/portal/products/3/8/49/680/cl_powersonic.html
Mullo rakkauden viilis, menkää ja tehkää kaikki kansat minun rakkauden lapsiksini! -Juzzu
grind
12.09.2006 11:39:02
Diplomat (7.5mil) vastais ohuutensa puolesta eniten ykskerroksista Pimpstripea (7mil), mut kuinkahan mahtaa kestää jos kerta PS:nki sait puhki? (: Jos sul kerta PS3 on, niin poista demppirengas ja tadaa - saat ambassadorin.

Remolta on näköjään uutuus Powersonic, vastaisku EMADille?
http://www.remo.com/portal/products/3/8/49/680/cl_powersonic.html

No kyllähän se kuluu, kun muovinuijalla mennään ja oli vielä hieman puutteellinen vahvike siinä lyöntikohdassa. Eihän sitä siis lyömällä saa hajalle, en usko :)

Jaa, ei muuten näytä edes diplomatia saavan kaupoista muutakuin 18" asti. No se siitä sitten. Ambassadoria tarttee koettaa, saako sen renkaan irti siitä PS3:ta?
Incarnate deathrash.
Danko
12.09.2006 11:44:50

Ambassadoria tarttee koettaa, saako sen renkaan irti siitä PS3:ta?

Saa, mut sen jälkeen sitä ei saa takas. Snadia väkivaltaa käyttäen, sehän on siis kalvon sisäpuolella.
Mullo rakkauden viilis, menkää ja tehkää kaikki kansat minun rakkauden lapsiksini! -Juzzu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)