puufin 06.11.2003 19:15:31 | |
---|
Tilasin Thomanilta Yamahan stage custom-setin ja pitäs siihen peltejä käydä ostamassa. Oon ihan ensimmäistä kertaa peltei ostamassa ja tuntuu aika vaikeelta päättää et minkä ottaa ja varsinkin ridesta en tunnu saavan mitään selkoa et mikä olis hyvä. Toivottavasti en osta ihan paskaa mikä ei sitte kohta oston jälkee tunnukkaa hyvältä. Aattelin kuitenki jotaan 1000e panostaa niiku haitsuun,crashiin ja rideen. Mutta joo onko jotain vinkkejä mitä kandee erityisesti kattoo tai mitä pitäisi tehdä. Aattelin käydä Helsingissä nyt ainakin MSmusiikissa mikä on just menos kiinni jos siel olis jotain kivoja ufippeja. Ja musamaailmassa pitää käydä ja varmaankin malmilla DLX Musiikissa. Olisko jotain vinkkiä? |
Blitz 06.11.2003 19:17:50 | |
---|
Jos noin paljon meinaat panostaa rahaa niin suosittelen kokeilemaan Zildjianin A-customeita. Pienemmällä budjetillakin kyllä saa ihan hyvää, mutta mikäs siinä jos on rahaa. :) TAMA - The best reason not to play Pearl drums. |
Niskamies 06.11.2003 19:22:48 | |
---|
kokeile paisteen dimensions sarjaa. lupaan että rakastut. ihanan kirkkaat saundit mutta ei ihan signature hinnoilla. omistan yhen signaturenkin, ja en suurepaa laatueroa huomaaa... Hanki presari ja ole tosimies! |
Niskamies 06.11.2003 19:23:40 | |
---|
ai niin, dimensionsia saa malmilta. sieltä omani ostin, kun vaihdoin a-custom pangin pois. Hanki presari ja ole tosimies! |
gnar138 06.11.2003 20:15:46 | |
---|
ootko sä joku nokian johtaja vai lottovoittaja? i'm about to have a nervous breakdown. |
kkeppana 06.11.2003 20:42:26 | |
---|
Vaiko mies joka on säästänyt rahaa hyvään sijoituskohteeseen? 1000:lla eurolla saat kyllä jo todella laatukamaa. Soittamastasi musiikkityylistä tietysti riippuu minkä paksuisia peltejä kannattaa ostaa. Siitä vaan liikkeisiin testailemaan. Ufipeista en tiedä mitää muuta kuin että laadukkaita peltejä taitavat olla. Zildjianilta ainakin A Custom -sarja kannattaa tarkistaa. I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society. |
Niskamies 06.11.2003 20:56:11 | |
---|
teeppä reissu hesassa. eka dlx:ään ja sitte fasulle. voit vertailla paistetta, zildjiania, ja Sabiania. Hanki presari ja ole tosimies! |
puufin 06.11.2003 21:02:29 (muokattu 06.11.2003 21:09:29) | |
---|
Olen mies, joka on yhdet halvat paskat käytetyt rummut ostanut ja samaa virhettä en enää tee. Nyt ois tarkotus ihan nauttia treenaamisesta ja keikkojakin on tiedossa ja noilla vehkeillä sitä kehtaa jo tehdäkin. Ja aattelin että kun kerran ostaa kunnon vehkeet ni sit on parempi. Ja halvat pellit ei yleensä kuulosta kivalta ni panostan nyt kunnolla sitten laatuun, enkä osta mieletöntä megasettiä missä on kaikkee rihkamaa. Se vaan on ongelma kun en oikeen niiku itsekään tiedä minkälaista soundia kaipaan. Kuten jo sanoin ni riden kanssa on ollu hieman ongelmallista ku ei o minkäänlaista käsitystä. Kerran oon käynyt maistelemassa mut lauantaina pitäs käydä ostamassa. Viime kerralla löyty ainakin pari ihan kivan kuulosta. Crash: Zildjian k-custom fast crash 16" Hi-hat: Istambul Agob Alchemy 13" Rideä pitää nyt maistella ja syventyä ajan kanssa. No, toivottavasti löydän hyvät eikä sitten kaduta jälkeenpäin. Sen verran iso pino rahaa noihin on menossa. Kiitos vaan vinkeistä! Pitää tarkastaa nuo A-customit ja paisteen dimension vai mikäsenytolikaan. Missä liikkeestä muutes hesassa on sabiania? |
Niskamies 06.11.2003 21:15:12 | |
---|
Missä liikkeestä muutes hesassa on sabiania? fasulla. olin lähellä ostaa ton zildjianin fast crashin, mutta päädyin paisteeseen ku oli mun mielestä parempi. Hanki presari ja ole tosimies! |
Terok 06.11.2003 21:41:15 | |
---|
Ride pelti kannattaa metsästää ihan käytettynä (niitähän ei saa rikki), n. 200€ hintaluokassa on todella paljon tarjontaa kun katsot täältä ja vaikkapa dafry.net sivujen myyntipalstoilta. Uuden hinnalla saa vaikkapa kaksi, tai jos ei soundi myöhemmin miellytä niin saa myytyä samaan hintaan pois. Myydään rummut, 250€. |
Nii tai vois tietty venata rumpukirppistä mikä on joulukuussa tietääkseni tavastialla. Jos sielt kattois ridee. |
Magetsu 06.11.2003 22:59:23 | |
---|
Itse olen todennut Zildjianin K-Custom Dark Thin Crashit erinomaiseksi ainakin studiossa. Erittäin herkästi syttyvät pellit. K/Z (yläpelti K-sarjan ja alapelti Z-sarjaa)-haitsut on myös mielyttävät studiossa ja niiden soundi ja hmm..."soittotuntuma" on mun mieleen. Sopivan "napakat" sekä hyvä "chik". Nämä on vähän sellaisia "peruspeltejä". Ehdottomasti kannattee tsekata "turkkilaiset" symbaalit (Istanbul,Turkish,Bosphorus), ennenkuin menet ostoksia tekemään. CNC-koneilla tehdyt kun on aina koneilla tehtyjä, mutta käsin saadaan aikaan enemmän yksilöllisiä peltejä, sekä omasta mielestäni "laadukkaampia". Myös Meinlin "One Of a Kind" on varmaan vähän "erilainen", itselläni ei ole vielä tuosta Meinlistä kokemusta, mutta uskon sen olevan ihan katsastamisen arvoinen pelti. tuolta saat vähän specsejä "turkkilaisiin" http://www.istanbulcymbals.comhttp://www.turkishcymbals.comhttp://www.bosphoruscymbals.com"Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru" |
lkx 06.11.2003 23:27:14 | |
---|
Osta sabiaania, son paras. :) There is no spoon... |
puufin 06.11.2003 23:29:16 | |
---|
Löytyyks hesasta noita Turkisheja ja Boshphoruksia? Yhtä boshphoruksen ridea oon testannu ja se oli ihan mukava kyllä. |
Niskamies 07.11.2003 10:52:09 | |
---|
Löytyyks hesasta noita Turkisheja ja Boshphoruksia? Yhtä boshphoruksen ridea oon testannu ja se oli ihan mukava kyllä. joitakin bosphoruksia on fasulla. tykkäätkö kirkaasta vai rummasta symbaalisaundista? Hanki presari ja ole tosimies! |
puufin 07.11.2003 15:35:50 | |
---|
No en nyt hirmu tummasta mut en hirveen kirkkaastakaan=) Mut kuitenki ehkä vähän enemmän kirkkaasta |
Niskamies 07.11.2003 16:33:44 | |
---|
No en nyt hirmu tummasta mut en hirveen kirkkaastakaan=) Mut kuitenki ehkä vähän enemmän kirkkaasta no sitte dimensions on just hyvä. piti valita a-customin ja ton välillä, ja valitsin paisteen. Hanki presari ja ole tosimies! |
puufin 07.11.2003 16:51:32 | |
---|
Jotenkii noista paisteen 302:sta sellasia traumoja että jotenkii tuntuu että ei paisteella voi olla hyviä peltejä. Mut joo pitää tsekata toi dimensions. Huomenna meen kattoo niitä! |
Niskamies 07.11.2003 20:52:17 | |
---|
Jotenkii noista paisteen 302:sta sellasia traumoja että jotenkii tuntuu että ei paisteella voi olla hyviä peltejä. Mut joo pitää tsekata toi dimensions. Huomenna meen kattoo niitä! mäki sain, mut sit mä sain mun signaturen synttärilahjaks, nii kaikki traumat lähti pois. jos meet dlx:lle, nii vertaile niitä dimensionseja zildjianin a-customeihin. hyvin samanlaiset, paitsi että paisteet on pikkusen halvempia. mä ehkä meinaan vaihtaa koko mun setin dimensionsiksi. Hanki presari ja ole tosimies! |
Outkast 07.11.2003 22:00:55 (muokattu 07.11.2003 22:02:01) | |
---|
Mjoo, kannattaa ainakin käydä Fazer musiikilla noita Sabianeja haistelemassa ja testamaassa meinaan mielestäni hyviä ovat. Varsinkin HandHammered sarja. AA taas on raskaampaan musiikkiin ja rokkiin. Itse omistan Sabian HandHammered DarkCrash 16" kovasti olen pitänyt. Hintaahan sillä on, mutta on se niin hyvä. Boshporuksia oli vielä jossain vaiheessa Fazer musiikissa helsingissä (omista haikat) ne ovat laatupeltejä ja käsintaottuja. Tosiaan kannatan kanssa Paiste Dimension sarjaan tutustumista. Hyviä peltejä, eivät ihan yllä Singnature tasolle, mutta hyviä ovat. Ja Niskamies lauseet aloitetaan isolla kirjaimella. |