Aihe: Musamaailma
1 2 3 4 511 12 13 14 1531 32 33 34 35
pekurides
20.08.2006 17:19:40

semmonen hauska juttu ku aina ku oon soittanu sinne ja pitäny kysyä jotain vahvarihommia ni sattuu se dingon rumpali aina vastaa ja kiva kuunnella ku se on ihan pihalla ja huutelee jotain muuta myyjää auttaan:)
hullu_ukko
20.08.2006 17:45:37
Millainenkohan Mission Impossible olisi saada Musamaailmasta kotelo kaupan päälle EC-1000:sta ostettaessa?

Kuten Ben D jo sanoi.. Ei onnistu, ei sitten millään. Olin testailmassa Tokain Exploreria kyseisessä lafkassa alkukesästä ja kyselin millaista tarjousta olisivat valmiita tekemään jos ottaisin samalla Emg-setin siihen kitaraan.
Vastaus oli melko tyly:

-Joo, tällä kitaralla on hintaa sellanen 900€ ja Emg-81/60-setti maksaa sellaset 200€ ja työlläkin on hintansa joten miltä kuullostais 1300€?

Sanoin että ihan hyvältä jos saan joko A) Laukun kaupan päälle tai B) Groverin virittimet ja Gotohin tallan Tokain vastaavien tilalle tilalle.

Vastaus oli.. Yllätys, yllätys:

-Ei onnistu kun meillä on aika tarkkaan laskettu nää hinnat jne...

Kaupat jäi kyllä tekemättä.
M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' | ''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P '' -Noir
FoN
20.08.2006 19:59:25
Paskempaa kauppaa saa tosiaan hakea. Menin kiireessä ostamaan kaupasta kaappipiuhaa. Kysyin liikkeen kaljupäiseltä perkeleeltä parasta kaappipiuhaa mitä heiltä löytyy. Myyjä heitti hinnaksi 25,20e. Annoin hänelle 25e, mutta perkele vaati sitä 20senttiä vielä päälle. Annoin periksi ja maksoin kun kerran kiire oli. Myöhemmin piuhaa käyttöön otettaessa huomasin, että kaljupää olikin myynyt "budget"-piuhaa, jonka spekseissä lukee "sound quality: ok". Käytännön ero soundin laadussa ei ole maailman merkittävin, mutta pistää soittajaa ketuttamaan kun parasta pyytää ja budgettia myydään.
Myydään: Mesa/Boogie Triaxis
JPQ
20.08.2006 21:06:00

Paskempaa kauppaa saa tosiaan hakea. Menin kiireessä ostamaan kaupasta kaappipiuhaa. Kysyin liikkeen kaljupäiseltä perkeleeltä parasta kaappipiuhaa mitä heiltä löytyy. Myyjä heitti hinnaksi 25,20e. Annoin hänelle 25e, mutta perkele vaati sitä 20senttiä vielä päälle. Annoin periksi ja maksoin kun kerran kiire oli. Myöhemmin piuhaa käyttöön otettaessa huomasin, että kaljupää olikin myynyt "budget"-piuhaa, jonka spekseissä lukee "sound quality: ok". Käytännön ero soundin laadussa ei ole maailman merkittävin, mutta pistää soittajaa ketuttamaan kun parasta pyytää ja budgettia myydään.

Ja jos maksaa vielä ylihintaakin jota ehkä maksoit en tosin ole varma. Tosiaan joidenkin kauppojen palvelu on todella ankeaa olisipa vain stpaulssound helpommin taivoitettavissa...
Muuki
20.08.2006 23:35:05
Jaa ei tää ollutkaan kun 2 vuotta 11 päivää ja 14 tuntia vanha kettinki.
Mittään en oo kirjottanu alle
pekurides
21.08.2006 00:11:05 (muokattu 21.08.2006 00:16:49)

Joskus tuli mietittyä että mitäköhän nää omistajat tuumii ku vuodesta toiseen samat heebot tulee räplää niitä kalliimpia kitaroita paskasilla näpeillä ja sitten luukuttaa uusia vaffareita täböllä pari tuntii ja sitten ne ostaa aina vaan sen yhen kielipaketin:)

...ja aina pitäs vaa jaksaa hymyillä ja morjestella:)

Minua rupesi jossain välissä joi vähän hävettää ni ostin sitten niiltä uuden kaapin ja silloin oli vielä iffe myymässä ja anto perkele vielä n.20% alennusta ku olin vanha asiakas:)

ai niin piti vissiin kritiikkiä esittää, ni siin oli kyllä vähän vittuilun tuntua kun ensin englin skoben otin avokaupalla kun en päässy tyyppään ja sit palautin kun en tykänny ni ne pimitti rahoi melkein 2viikkoa ku ei nyt oo kassassa tommosia rahoja ja pistävät sit tilille ku kerkiivät,,,, perkele pariin otteeseen meinasi mennä hermot ku oli uusi kaappi jo tiedossa mutta kun ei saanut rahojaan takasin!
JPQ
21.08.2006 08:24:14

Miten hankalasti stpaulista tilaaminen muka on? Mä ainakin soitin sinne, ja hain postiennakon seuraavana päivänä postista. Neuvoi vielä todella kivasti puhelimessakin.

MM onkin sitten taas vähän kaksipiippuinen juttu minun kohdalla. Välillä syö miestä kuunnella se maaginen "katso Tompan hinnasta ja lisää 30 euroa toimituskuluja päälle". Silloinkin, kun tavaraa ei ole hyllyssä. Mä ymmärtäisin, jos kyseinen romu olisi siellä ensin testattavana, niin voisin sen siihen hintaan ostaakin. Mutta jos mun pitää sokkona jotain ostaa, niin kyllä mä mieluummin sen paremman takuun laitteelle otan. Joidenkin tavaroiden kanssa siellä voi kyllä sitten ihan hinnastakin vääntää. En vain ole vielä täysin selvittänyt, mitkä ne tavarat on. Sen takia mä en henkilökohtaisesti juurikaan jaksa siellä käydä.

E: siis en ole huonoa palvelua MM:stä saanut. Johtuuko tuo sitten ikälopusta ulkonäöstä? =)

Sieltä stpaulssoundista tilaus on hankalaa siksi että se ei ole läheskään aina puhelimella tavoitettavissa (oikeastaan yli 10soittoa takana elämäni aikana ja vain 3 kertaa taivoittanut ja sähköpostissa hankaluutensa) ja omien kiireiden takia ei voi jättää vastaajaan viestiäkään että soita takaisinpäin. Musamaailmasta en osaa sanoa sitten mitään...:(
maggot
21.08.2006 09:03:51
Jep, mulla on kanssa todella huonoja kokemuksia ko. liikkeestä. Ei tarvii asioida siellä enää... Ostin ko. kaupasta käytetyn Ibanezin eli tuon RG750:sen. Piti laittaa B-vireeseen ja säädöt kohilleen. Kirjoittivat kauppojen teon yhteydessä vielä lapullekkin ylös mitä kitaralle pitää tehdä. Ei sitten ollut muuta tehty kuin laitettu antamani kielisetti kiinni ja viritetty suunnilleen kohilleen. Samantapaista ongelmaa ollut aikasemminkin ko. liikkeen kanssa. Sen jälkeen en ole ko. liikkeessä asioinut. Olen päättänyt että vaikka olisi viimeinen musaliike mikä hesassa on niin en siellä asioi. Haen kielisetit vaikka Tampereelta mielummin.

Levytukku on mielestäni hyvän palvelun liike. Siellä olen aina saanut hyvää palvelua. On laitettu kitaran säädöt kunnolla kohilleen, otelaudat puhdistettu ilman pyytämistä jos on kitara ollut huollossa, mikkien vaihdossa tms. Lähinnä siis omia Ibojani siellä käyttänyt.
"reality is a very fragile thing after all..."
therocker
21.08.2006 09:47:56
Ei tässä tarvii muuta kuin kerätä vielä lisää näitä palautteita ja lähettää linkkinä tämä keskustelu musamaailmaan suoraan, jos eivät urpot nössömyyjät ole vielä tästä keskustelusta mitään kuulleet tai nähneet.

mm:n vika ei ole jos tuotetta ei saa, mutta heidän vikansa on se jos he puhuvat paskaa, palvelu on paskaa, ja lupaavat paskaa, niin kyllä siellä pitäisi dumpata kaikki palvelijat vaihtoon.

Käykääpä perkele mm:n myyjät Porvoon AOF:ssa, niin tiedätte sen jälkeen kuinka ihmisiä on palveltava!!! AOF on lähes ainoa musaliike jossa olen käynyt ja jossa asianmukainen palvelu.

T: kaikissa stadin liikkeissä asioinut.
JPQ
21.08.2006 10:05:35

Ei tässä tarvii muuta kuin kerätä vielä lisää näitä palautteita ja lähettää linkkinä tämä keskustelu musamaailmaan suoraan, jos eivät urpot nössömyyjät ole vielä tästä keskustelusta mitään kuulleet tai nähneet.

mm:n vika ei ole jos tuotetta ei saa, mutta heidän vikansa on se jos he puhuvat paskaa, palvelu on paskaa, ja lupaavat paskaa, niin kyllä siellä pitäisi dumpata kaikki palvelijat vaihtoon.

Käykääpä perkele mm:n myyjät Porvoon AOF:ssa, niin tiedätte sen jälkeen kuinka ihmisiä on palveltava!!! AOF on lähes ainoa musaliike jossa olen käynyt ja jossa asianmukainen palvelu.

T: kaikissa stadin liikkeissä asioinut.

Mikä on AOF ? eli ei kiitos lyhenteille. paitsi jos ovat ihan
yleisesti käytössä siis löytyvät hakuteoksesta ja sillain.
stam1na
21.08.2006 10:18:34
Hmm.. Kitaran olen pistämässä tilaukseen musamaailmasta mutta tämä pisti kyllä miettimään. Mitenköhän mahtaa tulla perille?
Keep on thrashing
darrell
21.08.2006 10:31:31
Mikä on AOF ?

http://www.aofsound.fi/
Jebe-
21.08.2006 11:08:28
Joo, tällä kitaralla on hintaa sellanen 900€ ja Emg-81/60-setti maksaa sellaset 200€ ja työlläkin on hintansa joten miltä kuullostais 1300€?

Itse ostin joskus Jaskojen loppuunmyynnistä -70% alennuksessa olleen Jacksonin ja halusin siihen EMG:n aktiivimikit. Maksoin kitaran ja mikit eikä mikkien asennuksesta otettu edes lisähintaa.
Und hallo everyone I'm amazing check me out!
kivi
21.08.2006 11:19:19 (muokattu 21.08.2006 11:32:22)
Heh, ketjua lukiessa tulee mieleen pari juttua:

Hullu ukko-

Etteivät olisi vedättäneet sua, kun olit valmis maksamaan Tokaista saman verran tai enemmän, kuin minkä aito Gibsonin explorer maksaa.

Tosin Tokain explorerit on ihan hyviä. Kokeilin vuosi sitten sellaista, ja kyllä siitä 300 euroa maksaisi - ei enempää, kun ei jälleenmyyntiarvoakaan oo.

FoN-

Kitarakäyttöön tarkoitetuissa kaappipiuhoissa ei ole soundieroja, kunhan johtimet ovat tarpeeksi paksut ja etäällä toisistaan. Niin kauan kuin ei laita instrumenttipiuhaa eikä paukkulankaa, kaikki on ok.

Ne Cello'n ja vastaavien hifikaapelit perustuvat johdon impedanssiin, sen säikeiden mahdollisimman samaan resistanssiin ja sitä kautta tasaiseen taajuustoistoon. Instrumenttikäytössä tasainen taajuusvaste on enemmän haitaksi kuin hyödyksi (edit: tämä mun pitää selittää - kitarakamat toistavat piikikästä käyräänsä varsin kapealta alalta, joten ylimmistä diskanteista ja alimmista bassoista ei juuri ole hyötyä).
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
ReBeat
21.08.2006 11:20:15

Joo, tuossa esimerkissä ollut 200 euroa on jo aika hauska hinta pelkästä mikkien vaihdosta :) Kokeilivat varmaan koijata.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
niskel
21.08.2006 11:21:58

FoN-

Kitarakäyttöön tarkoitetuissa kaappipiuhoissa ei ole soundieroja, kunhan johtimet ovat tarpeeksi paksut ja etäällä toisistaan. Niin kauan kuin ei laita instrumenttipiuhaa eikä paukkulankaa, kaikki on ok.

Totta, se tuossa kuitenkin mättää, että minä pyysin halvinta mahdollista kaappipiuhaa aikanaan ja sain muistaakseni 15 eurolla ilmeisesti saman johdon pätkän, siinä kun oli myös tuo sound ok merkintä.;)
"Solid-state - a component that has been specifically designed to make a guitar amplifier sound bad..." - Randall Aiken
fox
21.08.2006 12:22:00

Totta, se tuossa kuitenkin mättää, että minä pyysin halvinta mahdollista kaappipiuhaa aikanaan ja sain muistaakseni 15 eurolla ilmeisesti saman johdon pätkän, siinä kun oli myös tuo sound ok merkintä.;)

Mutta hei, jos niil ei oo kuin yhtä kaappipiuhaa, niin sehän on samanaikasesti sekä halvin, että myös kallein ja paras... ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Eschaton
21.08.2006 12:48:30
Mutta hei, jos niil ei oo kuin yhtä kaappipiuhaa, niin sehän on samanaikasesti sekä halvin, että myös kallein ja paras... ;)

Niinpä mä kysyin pelkästään kaappi piuhaa ja kyseinen budget piuhahan sieltä tuli.:D

Mulle muuten kans sanottiin kun ton Englin tilasin että kahen viikon sisään tulee ja kaks kuukauttahan siinä kesti. Kyllä mun mielestä vois itse kauppa ottaa siinä vaiheessa yhteyttä kun se että pitää itse soitella vähän väliä että missä viipyy jne...

Sitten kun sen menin hakemaan niin paperit pyysivät.:D No ei siinä mitään ihan hyvähän se on ettei kuka vaan voi hakea faffaria mutta mullakun ei silloin ollut kuvallisia papereita niin kyllä meinasin vähän että saankohan mä tätä mukaan ees nyt mutta kyllä onneksi sain.
Some people just wont take fuck you for an answer...its just a matter of bullets.
therocker
21.08.2006 15:08:22
Älkää tosiaan sotkeko nyt niitä seikkoja että mm:lla ei ollut hyllyssä->eihän ne voinut myydä sitä kun ei ollut tai tullut ja plaaplaaplaa.

1. Niillä ei mitään ikinä ole
2. toimitus kestää niin pirun kauan
3. Ei palvella, vaikka juuri silloin palvelu korostuu jos jotain ei löydy
4. Ei minkäänlaista kompensaatiohalukkuutta asiakkaan pettämistilanteissa
5. Ei anneta edes 0,2euron alennusta
6. Hemmetin huonot myyjät
7. Mielikuvitukseton valikoima
8. Eikö tässä nyt ole jo sinne perkeleen musamaailman myymäläpäällikölle viestiä siitä että harkitsisi alan vaihtoa tai myyjien vaihtoa!!?

Pistän tämän linkin menemään sinne persreikään ku rupeaa pikkuhiljaa meinaa kyrsimään sen liikkeen toiminta oikeesti!!

Näsäviisaat älkää vastatko tähän viestiin kiitos.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)