Aihe: fender 50s precision bass 2tsb
1 2
Wilkeson
20.08.2006 13:33:17
eli..onko jollain kokemuksia tästä presarista.fender 50s prec bass 2tsb

mietin et ostasinko tokain japanin presarin vai iha tän fenderin.hintaluokka on aika sama.koreassa tehdyt on kuulemma paskempia ja aika paljo halvempia.näin sano myyjä.

onko hyvä noin yleisesti.ainakaa thomannilla se ei oo hinnalla pilattu.

jos on tietoa ja mielipiteitä esim molemmista presareista ni laittakaa textiä.

fenderissä ois vaahtera kaula ja vaahtera otelauta mistä saattasin diggaa enemmän mut tokais ei oo enää kuulemma saatavana vaahteralaudalla näitä.pelkkii ruusupuuotelautoja saatavana.
Wilkeson
20.08.2006 13:35:00
niin siis puhuin tokain japanin ja korean malleista.ei oikee ajatus kulje eilisen jälkee iha kirkkaasti.
Typhus
20.08.2006 14:31:27 (muokattu 20.08.2006 14:33:52)
Kyllähän se Japanin malli kannattaa ehottomasti ottaa jos on vain rahaa. Oon testannu noita japsi tokaita ja ne on kyll sikahyvä pelejä kaikinpuolin :) ... mutta esim. tyttökaverillani on tokain koreassa tehty SG (kitara) joka on ihan sairaan hyvä peli! Joten kannattaa testailla niitä jos on mahdollista.

Fenderihän on kans luotettava valinta silleen et jos ei miellytäkkään niin sitten se menee myös helpommin kaupaksi kun tokai. Mie tykkäsin myös tuommosesta 50´s presarista kun oulussa testasin. kaikinpuolin hyvä peli, mutta saattaa myös jäädä tappiolle hyvää tokaita vastaan.
Wilkeson
20.08.2006 14:38:35
jep jep.

tiedätkö että onko tokaissa kapeampi kaula ku fenderissä.mun mieledtä ku tyyppasin tokaita ni siin oli aika kaponen kaula.aika sama ku jazz mallissa.

mitä mieltä oot ite valinnasta.kumman nappaisit.

nii ja pakko saada aktiivimikit. mun mielestä EMG:t on aika jees.musamaailma kauppaa ja suosittelee duncanin passiveja.
Wilkeson
20.08.2006 14:41:04
nii ja mä haluun kunnon murinasaundit.sen pitää nimenomaan räyhätä.

vaikka sehä on aika paljo styrkkarista kii mut luulen et putki ampeg hoitaa sen puolen.

jostain syystä diggaan vaahterakaulasta.en tiä oonko vääräs mut must siin on tiukempi ja tykimpi saundi.
J.Hollström
20.08.2006 14:52:11
tiedätkö että onko tokaissa kapeampi kaula ku fenderissä.mun mieledtä ku tyyppasin tokaita ni siin oli aika kaponen kaula.aika sama ku jazz mallissa.

Ainakin Tokain Jazz Soundissa on kapeampi ja litteämpi kaula kuin Fenderin jatsissa.

mitä mieltä oot ite valinnasta.kumman nappaisit.

Fender tottakai. Kopiointiteollisuutta ei pidä tukea.
Typhus
20.08.2006 14:54:14
Fender tottakai. Kopiointiteollisuutta ei pidä tukea.

No entä jos kopio on oikeesti parempi?
J.Hollström
20.08.2006 15:02:59 (muokattu 20.08.2006 15:03:31)
No entä jos kopio on oikeesti parempi?

Ostaa paremman alkuperäisen.

No joo, tää on vaikee dilemma tää Tokai case. Jenkkeissähän näitä ei kai saa edes uutena myydä, ainakaan noita 1:1 kopsuja. Siellä on ilmeisesti ollut joku oikeusjuttu näistä. En ole perehtynyt mutta jotain olen tuolta kitarapuolelta lueskellut.

Tokait on ihan ok pelejä. Neljä erilaista on ollut kierrossa. Japsit varsinkin on hyviä, ihan niinkuin Fenderinkin japsit, jotka on parempia kuin Tokait. Eli jos minulta kysytään, ja nyt kun kysytään, niin mielummin japanin Fenderi kuin Tokai.
rattledad
20.08.2006 15:09:44 (muokattu 20.08.2006 15:10:06)

fenderissä ois vaahtera kaula ja vaahtera otelauta mistä saattasin diggaa enemmän

Vaalea siis mieluummin, entä kaulaprofiili: mieluummin ohut vai tuhti?
Wilkeson
20.08.2006 15:55:15
ohut vai tuhti...sanotaan semi ohut.

tokain jazzissa on sika hyvä.just sopiva mulle.
Wilkeson
20.08.2006 16:14:06
nii ja lähinnä haluun tietoa kaulan leveydestä verrattaen esim tokain presarii ja tokain jazzia. onko niillä eroja ja kuinka paljon?

ja sama tähän kyseiseen fenderin presariin ja tokain presariin.

aika sekavaa ehkä mut tärkeetä tietoo mulle.
N_Bates
20.08.2006 18:35:38

nii ja lähinnä haluun tietoa kaulan leveydestä verrattaen esim tokain presarii ja tokain jazzia. onko niillä eroja ja kuinka paljon?

ja sama tähän kyseiseen fenderin presariin ja tokain presariin.

aika sekavaa ehkä mut tärkeetä tietoo mulle.

on eroa tokain jatsin ja presarin välillä. Noita kauloja on perinteisesti kolmea eri leveyttä. Jatsi on kapein 38mm satulaleveydellä. Sitten on semmonen moderni presarikaula, satulaleveydeltään jotain 41mm, jota nykyisissä perusmalleissa on, ja myös tuossa tokain presarissa. Sitten on vielä se vanha vintagepresareissa esiintyvä lentotukialusta muistuttava tosi leveä kaula, joka on esim. juurikin tuossa 50's presarissa. Siinä satulaleveys on muistaakseni jotain 44mm luokkaa.

Noi millimetrit on ulkomuistista, joten voipi olla vähän pielessä.
N_Bates
20.08.2006 18:37:16

ja semmonen täsmennys vielä, että vaikka noi erot tuntuu millimetreinä aika mitättömiltä, niin ainakin mulle on tosi iso ero jatsibasson ja tokai presarin kaulojen välillä. Toisille tuo ei paljoa merkkaa, mutta mä pärjään selkeästi paremmin jassokaulan kanssa.
Wilkeson
20.08.2006 18:45:06
joo.ku must näytti et japsitokaissa jazz mallis on aikalailla samanlevynen kaula ku tokain presarissa???!!!

mahtaskohan olla vähä paksumpi kaula snadisti. yleensä presareis kyl on paksumpi ku jazzeis mitä nyt oon veivaillu.

mä täs mietin et ostanko tokain presarin sen paremman japsimallin vai ton fenderin 50s presarin.

ku en tosiaan haluu leveetä kaulaa.iät ja ajat veivannu jazzilla.
N_Bates
20.08.2006 18:52:53

joo.ku must näytti et japsitokaissa jazz mallis on aikalailla samanlevynen kaula ku tokain presarissa???!!!

No mulla on tokai presari ja aikasemmin oli tokai jatsari. Lisäks oon niitä muitakin malleja kaupassa soittanut. Kyllä niissä leveyksissä on eroa. Jos haluat jassokaulalla olevan niin poimi vaikka torilta tuo fender precision special.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=120716
Wilkeson
20.08.2006 19:00:23
pitää käydä musamaailmassa tsiigaa tarkemmin ja revittää sitä ja mittaa äkkii leveys. tos fenderis mist puhuin täs aikasemmin on ilmeisesti joku 44,5 mm tai jotain.

iha saatanan kauhee lätyskä.

by the way...ootko ollu tyytyväinen tokain presariin?onx se se parempi ja kalliimpi japsi vai korea malli?

niil on kauhee ero kuulemma...vai oliko myyntipuhe ku japsi on vi..sti kalliimpi?
N_Bates
20.08.2006 19:06:40

pitää käydä musamaailmassa tsiigaa tarkemmin ja revittää sitä ja mittaa äkkii leveys. tos fenderis mist puhuin täs aikasemmin on ilmeisesti joku 44,5 mm tai jotain.

iha saatanan kauhee lätyskä.

by the way...ootko ollu tyytyväinen tokain presariin?onx se se parempi ja kalliimpi japsi vai korea malli?

niil on kauhee ero kuulemma...vai oliko myyntipuhe ku japsi on vi..sti kalliimpi?

Käy vaan mittaamassa. Saat suunnilleen noi lukemat kun tuossa aikasemmin sanoin.

mun tokai hard puncher on halpa korealainen. Kyllä mä siihen oon periaatteessa tyytyväinen. Tosin toi kaulajuttu on hämännyt kokoajan, sillä diggailen tosiaan noita jassokauloja, enkä oo kunnolla tottunu tohon tunkkikaulaan joka tossa presarissa on. Eikä sunbursti oo mun suosikki väri. Kyllä ne japsimallit on kauppahiplailun perusteella tuntunu yleisesti ottaen hitusen laadukkaammilta, mutta hyvä koreayksilökin voi olla ihan tasaväkinen. Ainakin toi mun oma on niin hyvin viimeistelty ettei kyllä kauheasti japsille häviä.

Tosin ainakin osassa noita ihan halpiksia on runko vaneria. Mun aikasemmassa tokai jassossa oli, mutta tossa presarissa on jotain oikeeta puuta.
Wilkeson
20.08.2006 19:22:40
joo.

mul on tosiaan itellä tokain jazz laite EMG:n aktiivimikeillä ja se on saatanan hyvä.

se kaula on niin näppärä ja just oikeen levynen.sanotaan et pari millii ei ehkä haittaa mut sit se selviää.

oon oikeestaan samaa mieltä et noi saattaa olla niit myyntipuheita mut on se kuiteski nii et ne japsit on jollai tavalla laadukkaampia...en sano et parempia.

paska ku niit ei saa enää vahhterakaulalla ja vaahteraotelaudalla mut mahtaakoha saundiin vaikuttaa juuri paskaakaan vaik on ruusuotelauta.

mut käyn mulkasee ja jos se kaula ei oo överilevee ni joutuu ostaa.ja mikit lähtee heti vaihtoon.mä vaan haluun duncanit tau emg:t

mä diggaan aktiiveista.
hollstro
20.08.2006 22:36:34

Ostaa paremman alkuperäisen.

No joo, tää on vaikee dilemma tää Tokai case. Jenkkeissähän näitä ei kai saa edes uutena myydä, ainakaan noita 1:1 kopsuja. Siellä on ilmeisesti ollut joku oikeusjuttu näistä. En ole perehtynyt mutta jotain olen tuolta kitarapuolelta lueskellut.

Tokait on ihan ok pelejä. Neljä erilaista on ollut kierrossa. Japsit varsinkin on hyviä, ihan niinkuin Fenderinkin japsit, jotka on parempia kuin Tokait. Eli jos minulta kysytään, ja nyt kun kysytään, niin mielummin japanin Fenderi kuin Tokai.

Joo, tää on dilemma, nimittäin Japanin Tokait on tehty samalla tehtaalla kuin Fenderin Japanin tuotanto, ml varhainen Squier-tuotanto.

Mun filosofia on ostaa alkuperäistä, mutta mullakin on säännöstä kaksi pokkeusta: Tokain Nauhaton Jazz Sound (Jazz Bass) ja Greco Mint Collection Les Paul-kopio. Hyviä molemmat. Ja samalta Fuji Gen Kaggi-tehtaalta. Ei oo helppoo olla puhdasoppinen näissäkään asioissa. Kai se niin on että antaa lakimiesten tapella tuotanto-oikeudet ja ostaa sen mikä miellyttää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)