Aihe: Mitä mieltä olette tästä?
1 2 3
Medieval
20.08.2006 13:10:04
Joo eli demoa aletaa tänä vuonna duunaamaa ni voisitteko te ammattilaiset kertoa, että onko tämä laite hintansa väärti?

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-180034.html

En tarkota mitää huippudemoa, mutta pääseekö tuolla alkuun?
kivi
20.08.2006 13:16:46
Suosittelen menemään studioon.
:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
loosah
20.08.2006 13:24:15 (muokattu 20.08.2006 13:24:47)
Suosittelen menemään studioon.
:-D

Samaa mieltä. Studiossa saatte kuitenkin kahdessa päivässä huomattavasti paremman demon kuin ilman kokemusta itse kolme viikkoa värkkäillessänne. Eikä se nyt kuitenkaan niin paljon maksa, kun kulut jaetaan useamman kesken.
GIGO
Medieval
20.08.2006 13:37:05
Mutta jos tällä tekee, ni tuleeko siitä kuunneltavan kuulonen vai ihan mössöä?
Heikki
20.08.2006 13:44:24

Kyllä varmasti saa hyvän kuuloista, jos vain tekee hyvän kuuloista.
Marko F
20.08.2006 13:45:06 (muokattu 20.08.2006 13:45:56)

Kyllähän tuollaisella saa kuunneltavaa aikaan, (jos nyt ylipäänsä saa aikaan jotakin kuunneltavaa).

EDIT: Heikki näemmä oli samaa mieltä (tai harrastaa ajatustenlukua).
Heikki
20.08.2006 13:52:04

Kyllä mä sanoisin et mössöä.

Menkää studioon.

Kyllä mä luulisin, että demobändille tommonen riittää parin mikin kera ihan hyvin. Kyllä itsekkin olen saanut Fostex vf160 kera, jopa melkein kuunneltavaa paskaa.
Mikael
20.08.2006 13:55:17 (muokattu 20.08.2006 13:57:02)

Jos haluatte hyvän demon, menkää (..tai tulkaa : D ) studioon. Jos taas haluatte harrastella äänityshommia niin varamaan tolla pääsee jo kivasti alkuun jos vaan rahat riittää myös pariin hyvään mikkiin.
Siitä mistä aita on matalin...
Medieval
20.08.2006 14:07:25
Joo, rahat riittää mikkeihinki. Kiitos vastauksista!
Timo JM
20.08.2006 14:22:40

Riippuu ihan kyvyistä. Kokematon ei saa millään vehkeillä hyvää ja kokenut saa huonommillakin laitteilla asiallisen kuuloista jälkeä.
...siis mun mielestä.
samic
20.08.2006 14:59:32

Riippuu ihan kyvyistä. Kokematon ei saa millään vehkeillä hyvää ja kokenut saa huonommillakin laitteilla asiallisen kuuloista jälkeä.

wanha!!! :DDD
ei ole
passe
20.08.2006 15:50:00 (muokattu 20.08.2006 15:52:23)
Joo eli demoa aletaa tänä vuonna duunaamaa ni voisitteko te ammattilaiset kertoa, että onko tämä laite hintansa väärti?

Kyllä pääsee alkuun ja miksei pidemmällekin. On kuitenkin hyvä muistaa, että pelkkään nauhoittelun alkeiden opetteluun menee äkkiä se pari kolme vuotta. Studiossa käynti on hyvää opettelua ja siinä näkee kuinka hommat käytännössä toimii jne. Tuolla rahalla vietätte jo pirun pitkän pietin jonkun innokkaan amatöörin studiossa, joka tekee sellaista jälkeä että hunajat valuu pöksyyn. Olettaen tietysti että olette treenanneet biisejä niin maan perhanasti, että ei mene studiossa treenaamiseksi, se on kallista.
"Good is in the details..."
Ukko
20.08.2006 16:40:26

wanha!!! :DDD

Mutta niin totta.
kivi
20.08.2006 19:02:29
Kannattaa muistaa, että toi "retour" tarkoittaa palautuslaitetta, joita on yleensä vain yksi. Ne menee äkkiä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
sami_sumea
20.08.2006 19:32:45 (muokattu 20.08.2006 19:33:25)

Vedettiin just tossa muutama viikko sitten kaverien bändin treenit "koko bändi kerralla krapulassa" meiningillä purkkiin just tolla samaisella vehkeellä. Tilana oli laadukas, matalakattoinen betonikellari ilman akustointia :-D

Raidat olivat muistaakseni jotakuinkin

1 BD (Beta52)
2 Snare (57)
3 OH L (Röde NT-3)
4 OH R (Röde NT-3)
5 Kitara (57)
6 Toinen kitara (57??)
7 Basso (en muista millä mikillä otettiin)
8 Laulu jollain AKG:n halpis-mikillä

Siirreltiin tossa eilen raidat Cubaseen ja pistin triggerit basariin + snareen, muutaman EQ:n ja optokompuran lauluun -> meinasin perseelleni lentää, sehän soundaa ihan helkutin jeessiltä kellarissa vedetyksi treenisessioksi :)

www.tuhkimo.net/sampo/cereklip.mp3

Eli juu, eiköhän tolla demot pistä purkkiin :)

...
"Vaikka olis miljoonan markan kaiku ja sinne syötetään paskaa, tuloksena on vain kaiutettua paskaa". (c) Tipi Tuovinen, 2002.
Timo JM
20.08.2006 20:44:39

...pistin triggerit basariin + snareen...

That's where the magic happens... ;-)
...siis mun mielestä.
Niq
20.08.2006 21:08:39

Vedettiin just tossa muutama viikko sitten kaverien bändin treenit "koko bändi kerralla krapulassa" meiningillä purkkiin

Tarkka ja hyvä soitantahan on hyvän soundinkin perusta ja tässähän sitä tuntuu olevan yllin kyllin. Treenikämppädemoksi yllättävän hyvä... :)
"I have a cunning plan" -Baldrick
milcoin
20.08.2006 23:02:34
Eli juu, eiköhän tolla demot pistä purkkiin :)

...

Mut sun saaminen paikalle laitetta käyttämään maksaa sit sen toisen tonnin, eikö?

Eli se mitä jollain voi ja ei voi tehdä vaihtelee ihan sen mukaan kuka sillä tekee. Mut hyvä esimerkkihän tuo oli.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
tekerolant
21.08.2006 17:19:13
Studion käyttäminen demonkin tekoon on varmasti hyvä neuvo, mutta paljonko tuon Bossin hinnalla eli n. 1200€ saisi studioaikaa ja -palvelua?

Eli saisiko tuolla rahalla vastinetta, vai onko pistettävä ihan muunlaisia summia peliin? Mikä se hintahaitari nyt v. 2006 onkaan? Jos nyt vaikka käytännön esimerkkinä olisi 4-6 biisin demon teko jonkun hommansa hallitsevan harrastajan tai puoliammattilaisen studiossa.

Minusta olisi todellakin fiksumpaa vääntää ne omaan käyttöön tulevat demot suhtkoht vaatimattomilla kotiäänitysvehkeillä. Sitten kun tosissaan mennään tekemään omakustannetta, parempaa demoa tms., niin sitten keskitytään siihen soittamiseen. Joku osaava ulkopuolinen saa sitten äänittää kunnon vehkeillä ja vähän ehkä tuottaakin.

Mitä järkeä loppujen lopuksi onkaan laajentaa soitto- ja bändiharjoitusta niinkin rannattomalle ulapalle kuin äänittämisen ja tuottamisen jnpp. puolelle?

Minä ainakin olen ruvennut ottamaan takapakkia koko kotiäänitysvouhotuksessa. Mulle se ei sovi, keskittyminen hajoaa ihan kokonaan kun yrittää sählätä kaikkea samalla. Soittamisen kehittämisessä on niin paljon puuhaa, että mieluummin satsaan siihen ja menen -ehkä joskus- kotiläksyt tehtyäni, luonnos-/muistiinpanoläjäni kanssa ns. oikean äänittäjän pakeille.
"Elä naisen kanssa, niin opit pelkäämään..." (H.P. Björkman FC Venus -elokuvasssa)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)